Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda 400whp mx5, BMW M4 DCT girkasse
<<   1, 2, 3, 4   >>
7 besök senaste veckan (23868 totalt)
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
fant et bilde fra i fjor sommer. goy å se bilen uten alt stov fra verkstedet, og ikke minst. kjorbar.. begynner å haste nå ja. snart sommer..


_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
på tide med en lite oppdatering her ..

bilen er 95% ferdig, og fullt kjorbar nå.
Var ganske spennende å starte for forste gangen etter så mye ombygginger som har blitt gjort på denne bilen. spesiellt ettersom jeg begynte å skru bil forst for 2 år siden og dette er den forste motoren jeg har bygget.. (gjort så mye som mulig selv)

Ble laget mye custom biter til den nye motoren.. hele kjolesystemet er ombygget, fuel rail er hjemmelaget, hele innsugsmanifolden er hjemmelaget. grenror er hjemmelaget, eksos osv.. men det funker, og funker bra.

her folger noen bilder av hva som ble gjort siden sist jeg postet her..



innsug og fuelrail.



grenror i 316 rustfritt, med ekstern wastegate og t3/04e turbo. ser såvidt deler av det ombygde kjolesystemet nede under grenroret.

http://home.no/hfracing/eksos.jpg[/img]
rustfritt eksosanlegg hele veien. passer perfekt og bruker orginale festepunkter hele veien.


Nye kjorelys som ikke er så hoye og stygge..


bilen skal ikke senkes no mer. akurat passe hoy..


Nye toyo dekk og "sleeper" eksos på plass..


bilen funker meget bra nå og jeg merker STOR forskjell med nye motoren på 1883 cc kontra den gamle på rett under 1600cc. bilen er tunet ok(har bredbåndslambda montert i bilen osv) og ser ut til å funke fint.
Litt mer fintuning og hoyere trykk så skal man se den begynner å bli kjapp.. Er allerede raskere enn min gamle 1.6 var med td04 turbo på 0.9 bar.. jeg lader ca 0.5 bar nå.. har masse igjen å hente..

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
oppdaterer med litt fler bilder..
fått kjort litt på bane, også mot en lignende bil som har 323gtr motor og mye mer ladetrykk enn meg.. den går bedre på raka, men ikke så mye..


setter seg ganske mye i starten, selv med mye stivere fjærer enn orginalt..


men det krenger ihvertfall ikke saa mye i svingene da(lang 3girs hoyresving på bildet)


To nesten like(begge to 1.8 turbo med mye effekt) biler plaget mange "raske" biler på rudskogen denne kvelden :P


haaper folk liker å se bilder fra banetreff. selv om det bare en en liten mazda :P

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1354



Grymt! thumbs up
Har ni hunnit bromsa motorn än? Vad uppskattar du effekten till? 300 hästar som du skrev tidigare låter brutalt...

_________________
Lasse Alfons
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
har nok ikke 300 hester enda.. lavt ladetrykk..

Er ikke ferdig med tuning av motoren heller. så det er masse effekt som ligger å venter etter en finjustering av tenning(som nå er satt veeeldig safe).. jeg trenger også storre dyser. 440cc@3bar holder ikke så veldig lenge.. blir ca 700cc når jeg finner mere penger(kjent problem?)

tipper rett over 200 hester som den står nå(veldig forsiktig gissning). men jeg har fortsatt 0.7bar trykk igjen å hente.. thumbs up

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
Shadow_iX
Norge
Här sen Aug 2005
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Bra bil, og den er rask på bane.

Jeg må nok bygge om min lille "Elise" nå for å henge på denna MX5:an, hehe...

Stå på, håper det blr nye dyser og finjustert tenning på deg etterhvert (kanskje rx7 gearkasse og..)

Uansett så er dette en av de få råe bilene jeg veit om. (blandt "kjentfolk")

_________________
Kenneth Hammer / "orginal" Lotus Elise S2
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
siden du nå bygger om din elise for å henge på min lille mx5(egentlig ganske kult at noen må bygge om elisen pga en mx5 :P) så er planen satt fast her.. jeg skal kjore fra elisen din uansett :P Jeg maa bare bygge videre..





et par bilder tatt av Fcuk på bilforumet.net fra japsetreffet på rudskogen i helgen..

min lille mx5 er nå nede i 1.09 på denne banen(for de av dere svenske som har kjort der og har noe å sammenligne med), med bremseproblemer og to pers i bilen på alle heat . er fortsatt litt igjen til tidene et par av roadsport mx5ene har satt på denne banen(men ikke saa mye, ca et sek) forskjellen er at min bil er endel enklere(les billigere deler) understell fortsatt en fullt brukbar gatebil med lavt stoynivå, stereo, og bra komfort. og hjulvinkler som er et kompromiss mellom gate/bane.. kan ikke ha rent race oppsett på bilen siden den går flest km på vanlig vei..

Jo, mangler fortsatt en proff race forer og da :P garantert masse å hente på å trimme forern

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
Shadow_iX
Norge
Här sen Aug 2005
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


hehe... En skal ikke Kodde med modifiserte MX5:ere bare fordi man har en "orginal" Elise.. hehe...

_________________
Kenneth Hammer / "orginal" Lotus Elise S2
Citera
Marcus Nyström
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 307



Jag var på rudskogen och såg när du körde. Kan intyga att bilen är SNABB!
För min del blev det ingen körning då koppligen började slira påvägen till träffen

HFracing, du körde förövrig om mig strax utanför Rakkestad. Svart 200sx S13.

_________________
Street Triple RS -18
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
heisann.. husker bilen din fordi den så såpass clean og pen ut, ikke typisk orginal s13(de fleste ser ikke så bra ut)..

bilen begynner å bli snabb ja. men er fortfarande mye igjen å hente. både på bromsar. motoreffekt og ikke minst på forer..
kommer sikkert til å bli raskere med mer trening.. Men goyalt at såpass få biler henger på rundt banen allerede..

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare




enda et par bilder fra i sommer.

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
Etter et par kjedelige uhell i fjor ble bilen satt unna over lengre tid for litt småfiks..

Vann/kjemikalie lekkasje skadet lakken, og sommeren endte med et motorhavari pga defekt bensintrykksregulator

men.. kan ikke gi opp..



Ny lakk(gunmetal grey), ny front(racingbeat type2), pulverlakkerte mine superleggera felger svarte, strippet interior totalt og lakkert matt svart. samme halvbur som for(nå svart).

Motor er bygget opp igjen. Link motorstyring erstattes med autronic SM4, t3/04e turbo erstattes med gt3076r med storre eksoshus, eksos byttes fra 2.5" til 3" , hovedbremsesylinder fra 04 mazdaspeed(storre stempel), org bakbremser byttet med 276mm. Bremseror i motorrom lagt på annen måte enn orginalt for å få mer klaring til varme deler som grenror og downpipe..


også flyttet inn i nytt verksted sammen med noen kamerater..


Skal prove å poste litt fler bilder og info her framover om det er noen som er intressert i hva en nordmann med frisorbil pusler med i garaget..

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19504



Snygg färg thumbs up

Vad gissar du att motorn kommer att ge när den sitter på plats?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
er fornoyd med effekten om jeg kommer meg på rett side av 400hk. skal være fullt mulig.
er goy å ha såpass med effekt at man kan erte på seg dyrere nyere biler, og faktisk ha noe å stille opp med på raka, ikke bare i svingene(hvor mx5 allerede er en bra bil med enkle mods)

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
Ny turbo er i hus..



bare masse evnentuellt igjen for alt sitter på plass der det skal nå..

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
Lenge siden update her.. legger ut noen bilder til i tilfelle noen synes gamle mazdaer med altfor lange byggetider er morro..

Motor på plass. her med sugemotor grenror(brukes selvsagt alltid på vanlig vei:p )


Interior.. carbon dorsider. totalt ribbet, to stoler og dash. halvbur, og carbonfiber spoilerleppe på bakluke.


Uttak for rs232 oppkobling mot autronic sm4. noen målere osv.. nesten ferdig innvendig mao.


Enthuza 3" rustfri eksos, med liten egen vri på enderor..


3" downpipe, flex og kun Vbånd klemmer overalt..


Motorrom slik det står i dag.. Mesteparten blir mest sansynlig pulverlakkert matt svart. svarte slanger etc..
Turboen er en gt3076. Alt er laget med tanke på mest mulig plass fra turbo grenror osv til ting som ikke liker varme.. Dette oppsettet er og veldig servicevennlig. Tar veldig kort tid å ta ut turbo, grenror osv om man må.


Lenge siden det var strom på denne bilen.. Alt fungerte selv om jeg har fjernet alle kablene jeg mente var overflodig, inkludert alle kabler rundt orginal motorstyring og motor..


Blir spennende å prove oppstart om noen uker..

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
kabler til motorstyring lagt.. mangler å sette på noen kontakter.. men må ha noe å gjore en annen dag



_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Ser fint ut - men vad är det för konstruktion på insuget? Vem har gjort det? Hur är det gjort?

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
noe hjemmesnekra greier.. fungerer egentlig veldig bra. men skal rives ut, og bygges nytt fra bunn til vintern(er flere år gammelt, og har mange feil i design osv). Ble laget da jeg ikke hadde noe innsug tilgjengelig til denne motorn når den ble bygget, men hadde tig, og alu..
motor er fra 323 egentlig, så innsug pekte mot torpedovegg..
to kammer i innsug, hullene fra ovre til nedre kammer er akurat litt storre i samlet areal enn gasspjellet, og volum på ovre kammer er gradvis synkende bakover på innsug.. inni plenum sitter trakter etc..
sikkert langt fra optimalt på mange ting. Men fikk ladetrykk like tidlig på min 1.8 med t3/4, som kompis sin like motor med t25, og alt orginalt på motor. Og respons var mye bedre på denne. så var ikke skivebom totaltsett.

Får se hvordan innsug V2 blir.. storre spjell ihvertfall

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
oj, her var det lenge siden jeg har skrevet no... bilen ser helt annerledes ut i dag.. Og det meste er ombygget.. igjen...

nå har bilen 6trinns kasse. mer porting, nye kammer. gt30r turbo. storre eksos. autronic sm4 ny front, ny farge. mindre vekt. Og dobbeltjusterbare coilovers..
brukt usaklig lang tid, og div uforutsette hendelser har gjort at bil måtte nedprioriteres i lang tid.. men den er tilbake på veien nå for seint for denna sesongen. men i god tid til neste
Bilen er hoy som et hus enda. skal ned 4cm ihvertfall.. men har ikke fått justert no særlig enda..












tror det blir morro uansett







fått justert litt bil, og kjort litt nå..
var med mx5-miata klubben og kjorte litt på gardermoen "superstage" i går..
fungerte over all forventning..
0.4 bar ladetrykk ca, og 1.07 blank på iskald bane med gamle dekk(relativt bra tid, dagens andre beste).
gt30r turboen overasket meg litt, begynner å lade fra 1750rpm.. det er nesten 250 rpm for den gamle og mindre turboen..









enormt potensiale i kjerra nå, jeg må bare få orden på kjoringa mi igjen.. var helt "n00b" der ute i går folte jeg.. men det kommer seg sikkert igjen




_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
hfracing
Norge (lillestrom)
Här sen Jun 2004
Inlägg: 64


Trådstartare
update 400whp 443nm på hjul ..

bilen er nu aldeles vansinnig.. rett over 1000kg inkl forer, 400hk på hjul = scary

_________________
Harald Froislihagen
*1992 mx5 TURBO, 400+ whp, BMW M4 DCT Girkasse.
* 2008 corvette z06 592whp/813nm, penske, Apracing+++
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda 400whp mx5, BMW M4 DCT girkasse
<<   1, 2, 3, 4   >>
7 besök senaste veckan (23868 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande