Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-04-15 Sviestad, Avancerad Förarkurs bankörning
2088 besök totalt
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462


Trådstartare
Tänkte lägga upp några bilder från fredagens bankörning med licenstagning på Sviestad.
Vill börja med att tacka Åke, övriga instruktörer och Club Alfa Romeo för ett trevligt arrangemang. Jag hade jättetrevligt, alltid kul att träffa en massa människor som gillar att köra på bana.

Vädret såg inte jättekul ut på morgonen men det blev helatiden bättre och bättre. Det var riktigt nyttigt att köra i blötan på förmiddagen och riktigt kul att banan torkade upp ordentligt under eftermiddagen.

Arrangörerna hade mycket påpassligt ställt upp en hastighetsradar vid utgången av torparsvängen. Det var ett trevligt sätt att få ett kvitto på hur väl man lyckades ta svängen. Eftersom detta forum förespråkar skryt vill jag bara påpeka att jag gick från en utgångshastighet på 92 km/h i blötan på förmiddagen till en toppnotering på 109 km/h under eftermiddagen (lyckades ligga konsekvent över 100) Kanske ska erkänna att jag dessutom lyckades snurra i utgången vid ett tillfälle... Det var riktigt pyssligt att ta sig ut från det blöta gräset sedan...

Det var helt klart en salig blandning av bilar, givetvis en hel hög alfor, resten var bla en "gammal" saab 900, speedstrar, gigantisk meca härrgårdsvagn, ett par porschar, en corvette etc...

Här kommer bilderna:


Förväntasfulla deltagare vid kursstart på förmiddagen. Arrangören Åke kan ses mitt i bilden (i vitt skägg).


Fler av deltagarna.


fyra av instruktörena, samt deltagare i förgrunden.


Speedstermaffian sprider sig... Stephan B dök upp med sitt nyförvärv.


tog några banbilder på förmiddagen, sedan glömde jag att ta fler... En snabb Porsche i förgrunden och en trevlig Honda S2000 i bakgrunden.


Stephan B tillsammans med instruktör i Speedstern.


en brutal Porsche.

_________________
Mattias Meldert
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462


Trådstartare














Var det ingen annan här än jag som tog några bilder...?

_________________
Mattias Meldert
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



meldert skrev:
[img]https://rejsa.nu/im/_annat/2443-new_2005-04-18-tumble.gif[/img

Nä, tyvärr så hade jag inte min åkamedkamera monterad men det var kul att se dina bilder, det var även kul att träffas utanför detta forum och sparka däck mellan körpassen.

Mycket bra arrangerat av "alfa gänget".

Mvh Brutal Porschen.









Var det ingen annan här än jag som tog några bilder...?
Citera
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 381



Jag har redigerat lite på de 55 min film jag har, tyvärr har jag ingen FTP server ännu, men det kommer...
Filmade Meldert en del när han körde +min snurrning

_________________
M v h
Stephan Berglund
BMW M3 E36 -97
Citera
Eftersnack
2005-04-15 Sviestad, Avancerad Förarkurs bankörning
2088 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande