Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-04-23 Licenskurs Kinnekulle
2226 besök totalt
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10174


Trådstartare
Jag kom precis hem från Kinnekulle efter att ha gått licenskursen på lördagen och stöttat polarna som kör hundkojeracing med BMC.

Nu har man licenspå fickan och lite förståelse i hur Kinnekulle funkar, första gången på banan och älskade den. Sköna partier med där spårval är viktigt och en lång go raka.

Tack till arrangörer, funkisar och deltagare, det var kul!

Bilderna min polare tog kommer nog snart upp, men det är säkert fler som har bilder att visa!

_________________
Anders Hansson
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896



Jag var där och tog licens med!

Riktigt go dag! Mycket fina Porschar också!
Det var första gången jag körde bana och Kinnekulle blev ju ingen besvikelse direkt... Vilken bana thumbs up

Bilen höll även den, trots missljud i balaxeln
Gick rätt bra för att vara orginal...


Det enda negativa var väl att jag halvt sovandes monterade vingen lite dåligt halv två på natten innan, så den ligger i nåt dike utmed vägen... Nylackad och allt

P.S Din bil gick riktigt bra Anders!!

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10174


Trådstartare
Jo, bilen funkade bra. Saknade lite pulver så jag kunde köra om S60:n på rakan i stället för att vänta tills hans bromsar gett upp.. Din BMW var kul att följa efter, ni tre som var i den i början såg ut att ha kul. Fin bil!

Bild på min bil på banan (tack Fredrik!):


_________________
Anders Hansson
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896



sweanders skrev:
Jo, bilen funkade bra. Saknade lite pulver så jag kunde köra om S60:n på rakan i stället för att vänta tills hans bromsar gett upp.. Din BMW var kul att följa efter, ni tre som var i den i början såg ut att ha kul. Fin bil!


Jasså var det bromsarna som tog slut... Jag tyckte väl att det gick lite för lätt att hänga på honom på sista passet (inte på rakan då...)

Nu ska vi nog påpeka att det var jag som låg typ ett halvt varv efter hela tiden och envist kämpade med volvon medans du och minin försvann iväg...

Det var väl bara på sista varvet från depån som du fick ligga efter och glida lite
Jag lät Josef prova bilen ett varv då och han hade väl inte direkt rätt spårval hela tiden, så jag satt mest och lugnade ner honom lite då jag satt i baksätet utan hjälm..

Fin bild på fin bil!!
Bara det att min ser ut som en traktor i jämförelse med din.... (det ska snart ordnas)

Du har inga bilder "in action" ??

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10174


Trådstartare
kardanaxel skrev:
sweanders skrev:
Jo, bilen funkade bra. Saknade lite pulver så jag kunde köra om S60:n på rakan i stället för att vänta tills hans bromsar gett upp.. Din BMW var kul att följa efter, ni tre som var i den i början såg ut att ha kul. Fin bil!


Jasså var det bromsarna som tog slut... Jag tyckte väl att det gick lite för lätt att hänga på honom på sista passet (inte på rakan då...)

Nu ska vi nog påpeka att det var jag som låg typ ett halvt varv efter hela tiden och envist kämpade med volvon medans du och minin försvann iväg...

Det var väl bara på sista varvet från depån som du fick ligga efter och glida lite
Jag lät Josef prova bilen ett varv då och han hade väl inte direkt rätt spårval hela tiden, så jag satt mest och lugnade ner honom lite då jag satt i baksätet utan hjälm..

Fin bild på fin bil!!
Bara det att min ser ut som en traktor i jämförelse med din.... (det ska snart ordnas)

Du har inga bilder "in action" ??


Uhm, jo.. När jag låg efter och gled hade jag varken bälte eller hjälm på.. Kursen och bantiden var ju avslutad då.. Men jag ska inte skvallra.. Blev däremot lite förvånad under tiden vi övade starter då det var tre kids i en beemer som hängde på rätt bra och föraren satt utan hjälm...

Jag hade problem med att komma rätt in till Mohlins Knäpp partiet just före. Skulle vara kul att nöta in spåret lite så man kommer ner i bantid. Satt mest och oroade mig över greppet då de Dunlop SSR jag körde på mest kasade omkring, de var konsekvent halvkassa. Iofs bättre än gatdäck som inte är särskilt konsekventa men jag saknade riktiga r-däck så bilen går dit man vill även om man mosar på med gasen.

Såg du förresten Minins rökutveckling från bromsarna, efter att engelsmannen hoppade ut hur glad som helst över att han "hängde på Porschen"? Det han missade var att han tappade ett halvt varv efter att jag kört om S60:n... Jäklar vad den Volvon gick!

Det var Fredrik som tog bilderna, jag tror han skickar över lite fler senare.

_________________
Anders Hansson
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896



sweanders skrev:

Uhm, jo.. När jag låg efter och gled hade jag varken bälte eller hjälm på.. Kursen och bantiden var ju avslutad då.. Men jag ska inte skvallra.. Blev däremot lite förvånad under tiden vi övade starter då det var tre kids i en beemer som hängde på rätt bra och föraren satt utan hjälm...

Jag hade problem med att komma rätt in till Mohlins Knäpp partiet just före. Skulle vara kul att nöta in spåret lite så man kommer ner i bantid. Satt mest och oroade mig över greppet då de Dunlop SSR jag körde på mest kasade omkring, de var konsekvent halvkassa. Iofs bättre än gatdäck som inte är särskilt konsekventa men jag saknade riktiga r-däck så bilen går dit man vill även om man mosar på med gasen.

Såg du förresten Minins rökutveckling från bromsarna, efter att engelsmannen hoppade ut hur glad som helst över att han "hängde på Porschen"? Det han missade var att han tappade ett halvt varv efter att jag kört om S60:n... Jäklar vad den Volvon gick!

Det var Fredrik som tog bilderna, jag tror han skickar över lite fler senare.


Nä nu tror jag att du såg fel...
Under starterna var vi aldrig tre personer i bilen så vitt jag vet....
Det var jag som körde utan hjälm vid startövningarna. Det var för att vi bara hade med oss två uppsättningar och conny tyckte att jag kunde köra ändå.. Han ville väl ha lite flyt på det.

Ang. minin så tycker jag att de körde rätt speciellt hela tiden... Så fort jag fick upp den i backspegeln så släppte jag förbi den...
Hade ändå inget att sätta emot och jag litade inte riktigt på deras körning.
Det roligaste var när han åkte ut i kvarnkurvan Missade tyvär rökutvecklingen.
Som jag förstod det så hade han väl bara lånat bilen med

Lite mer körning skulle inte alls sitta fel thumbs up
Jag körde ju på gatdäck och jag tyckte att det gled olika varje gång under bron så där vågade jag aldrig hålla fullt, men det är ju nåt man måste uppleva!!

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Eftersnack
2005-04-23 Licenskurs Kinnekulle
2226 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande