Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-05-05 & 06 SVKG Bankalas & förarkurs på Kullen
1, 2   >>
10 besök senaste veckan (8665 totalt)
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Tänkte lägga ut några halvsuddiga bilder från min dagsutflykt till ett soligt Kinnekulle. Många trevliga bilar att se på och många trevliga människor att prata med.












Jag hoppas att bilderna går att titta på utan att kräkas, har precis inhandlat en kamera och det var premiär idag med nyförvärvet

_________________
Peter Karlsson
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Barbapappa skrev:
Jag hoppas att bilderna går att titta på utan att kräkas, har precis inhandlat en kamera och det var premiär idag med nyförvärvet
Det går alldeles utmärkt att titta på bilderna.... thumbs up

Boxstern på sista bilden är sååå snygg!!

MEN var har hänt med Per J's(för jag antar att det är hans) Audi TT??? Har du någon bild fram ifrån på den?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
ThomasT skrev:
Barbapappa skrev:
Jag hoppas att bilderna går att titta på utan att kräkas, har precis inhandlat en kamera och det var premiär idag med nyförvärvet
Det går alldeles utmärkt att titta på bilderna.... thumbs up

Boxstern på sista bilden är sååå snygg!!

MEN var har hänt med Per J's(för jag antar att det är hans) Audi TT??? Har du någon bild fram ifrån på den?

Man tackar Jag har inte en aning om vems den TT'n var, jag TROR att det var Anders som körde den dock.


_________________
Peter Karlsson
Citera
Lars E
Enköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 184



ohh har dom byggt 2st TTs nu!

Någon som vet vad som är gjort med den svarta?

_________________
Lars Eriksson
S4ORCE
Audi S4+ -99B Widebody
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Har precis kommit hem från en mycket bra dag på Kinnekulle. Bandebut för Marcosen i mina händer, och den fungerade riktigt bra. Tog det lugnt men lärde känna bilen ordentligt och det vara bara positivt. Fick också chansen att träffa några Rejsianer och kastade iväg en del foton, men mest blev det köra! thumbs up

Marcosen fick sällskap av en vän, Johan från Uppsala som rattade Marcos tillsammans med Bengt. De har nästan tjatat in mig på att ställa upp i RHK GT-N sista helgen i maj.


Är man Marcos-ägare måste man ha en juste bruksis


Westfield var där, och Peter S, men honom missade jag foton på. Och lika glad är han för det...


Supermog var en annan Rejsian jag fick en kopp kaffe med. Först en bild på kontoret, sedan en på banan.



En annan 7:a som tyvärr tappade bakhjulet efter drivaxelbrott


En snygg Renault Alpine


En Elise i lite ovanliga färger


Hoppas det var någon som tog fler, och framför allt bättre, bilder än vad jag gjorde.

En kanonbra start på säsongen! Tack SVKG!

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



7-11 skrev:
Bandebut för Marcosen i mina händer, och den fungerade riktigt bra. Tog det lugnt men lärde känna bilen ordentligt och det vara bara positivt..........i RHK GT-N....

-Snygg körning i snygg bil thumbs up ...och mkt trevligt att träffas

Vem vet, vi kanske kör historik ihop om något år eller så...?

...ser på ena bilden där att jag har problem att få med mig bakvagnen in i bild. Tycker att det är det svåraste i den kurvan....att få med sig hela bilen i bild
(se exempel från förra året)

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



superMOG skrev:
Vem vet, vi kanske kör historik ihop om något år eller så...?


Det vore riktigt skoj! Johan vill ju ha med mig redan i år, och jag tjatar i min tur på Superswift, så vi kanske blir ett Rejsa-team till slut thumbs up

superMOG skrev:
...ser på ena bilden där att jag har problem att få med mig bakvagnen in i bild. Tycker att det är det svåraste i den kurvan....att få med sig hela bilen i bild
(se exempel från förra året)


Kan bara tolka detta på ett sätt: Mogen är för snabb, 7:an är för långsam

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



7-11 skrev:
Kan bara tolka detta på ett sätt: Mogen är för snabb, 7:an är för långsam

Tänkte själv den tanken men fotografens snabbhet kan också spela en roll här

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2365



Kul at träfa en del av Er Super mog missadde jag
NGN bild på orange marcosen på banan. Är liet intresserad av hur mycket den kränger. Ja ja jag vet att man måste kör fort men bilen var flångny Annars var den över förväntan ser fram emot den 27-29 maj RHK Kom igen nu boys Fredrik så att vi får ngn att härma (under bron) Ni andra för att vi kan ha hur kul som helst.
Kompletterar med ngn elle ngra bilder imorgon

Johan

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



superMOG skrev:
7-11 skrev:
Kan bara tolka detta på ett sätt: Mogen är för snabb, 7:an är för långsam

Tänkte själv den tanken men fotografens snabbhet kan också spela en roll här


Aahh, jag är för snabb, Meldert (tror jag) är för långsam.

F*n, nu håller vi på och sabbar en tråd till. Lägger ut en ny bild som alibi...

Stilren och tidstypisk Düsk

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



cat7even skrev:
Kom igen nu boys Fredrik så att vi får ngn att härma (under bron)


Jag ska lägga din kommentar på minnet: "Har du fel på bromsljusen?"

Jag hade ställt in kameran helfel såg jag när jag kom hem, pressat den till 1600 ASA thumbs down och så var jag hela tiden lite sen och det blev fel och nu har jag slut på ursäkter. Detta var den enda jag hittade tyvärr.


_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



7-11 skrev:
Westfield var där, och Peter S, men honom missade jag foton på. Och lika glad är han för det...


Jag fastnade iallafall nästan på en bild:


Som sagt instämmer bara i tacket till SVKG! Göörskoj.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Peter S skrev:
Jag fastnade iallafall nästan på en bild

-Du ser väldigt, väldigt snabb ut på den bilden Peter ....gick det verkligen så snabbt i verkligheten?...23an ser ju ut att stå still i jmfrlse.

Får mig osökt att tänka på ett gammalt djungelordspråk...

"Då Fantomen rör sig står blixten stilla"

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



superMOG skrev:
-Du ser väldigt, väldigt snabb ut på den bilden Peter ....gick det verkligen så snabbt i verkligheten?...23an ser ju ut att stå still i jmfrlse.


Eller så har han en otrolig obalans i framvagnen. Jag tyckte han såg lite skakig ut i pauserna.

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



superMOG skrev:
[....gick det verkligen så snabbt i verkligheten?...


...enkelt svar:

Nej.

(Mumlar nåt ohörbart om för smala däck i för mjuk gummiblandning.)

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



7-11 skrev:
Eller så har han en otrolig obalans i framvagnen. Jag tyckte han såg lite skakig ut i pauserna.


I och för sig så minskade jag toe outen lite men det lär väl knappast synas på bild? Detta borde ju ha varit innan justeringen isåfall...

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2365



hej på er
tittar igenom bilderna och inser att mitt fokus inte låg på att ta bilder 3 bilder på vår marcos sedan inget mer

Jaja skall bättra mig tills nästa gång.
Själv är jag lättad över att allat fungerade + att inget gick sönder tog det lite försiktigt varvräknaren fungerar upptill 3krpm sedan lägger den av.


EDIT Fick lite konstig slitagebild på framdäcken kan bero på förhögt tryck samt förmycket toe in?
edit nu med bild

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Vill tacka SVKG för en suverän licens-kurs och genomfört arragemang, bra upplägg med små grupper,provstarter med ett slutrace. thumbs up thumbs up thumbs up
Kan varmt rekomendera denna kurs.
Tre varv gick fort på slutracet, kul att landa som 3:a hade nog inte hållt mer fler varv

Bild på mig tagen av Fredrik Lundberg (full fart under bron)


Även 60:min racet hade kul upplägg (omvänd LYS för er som kan segling), tråkigt bara att vi i miata maffian känd att omstarten av racet inte riktigt gynnade oss.


/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2365



Stog nere vid flaggposten "under bron" och tittade, blev lite förvånad över att åtminstone en bil bromsade vid apex under bron. Har ju för mig att det är ett stort No No. kan det vara om man har en stor bil med understyrnig och vill få mer bett?

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



cat7even skrev:
Stog nere vid flaggposten "under bron" och tittade, blev lite förvånad över att åtminstone en bil bromsade vid apex under bron. Har ju för mig att det är ett stort No No. kan det vara om man har en stor bil med understyrnig och vill få mer bett?
På vägen ut till Kvarnen kan väl ingen tjäna på att bromsa vid apex, bara få otrevliga kast och ev hamna i gruset. På väg tillbaka kan det hjälpa till att få in skrotet i kurvan uppför backen (Praktiserade det själv lite (oavsiktligt iofs) när jag jagade Elise i 10 varv under racet) (lite nöjd att ta ordföranden i kvarnen till slut).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Stort tack till SVKG-arrangörerna som såg till att det blev ett otroligt fint flyt de två dagarna på "Kullen". Det gavs möjlighet köra riktigt många pass och tror det till slut blev 125-130 varv minst så rejäl övningsdos för min del. Bra att kunna testa lite olika inställningar på Miatan. Kul med många olika bilar. Det klassiska SVKG 60-minutes blev en höjdare i år igen och trots det påtvingade avbrottet så fixades det till ett riktigt raceavslut med Falck och Löveryd som huvudaktörer. Kul! thumbs up

Att dessutom kunna se en av mina absoluta favoritbilar nämligen Lotus 23 i fart på nära håll på körpassen var också en höjdare.

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Eftersnack
2005-05-05 & 06 SVKG Bankalas & förarkurs på Kullen
1, 2   >>
10 besök senaste veckan (8665 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande