Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
24-timmars 2005 - bilder
<<   1, 2
8188 besök totalt
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Klaus Ludwig och Uwe Alzen's uppvärmning inför 24h.
Man formligen utklassade allt motstånd i Youngtimer Trophy i denna Carrera RSR.

Notera videokameran. Jag håller tummarna för att det var Mike och renn.tv som monterade den så vi kanske kan få se det hela på DVD. Tydligen så var det mer "breisladd" än idealspår.


_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Tischner:


_________________
Anders Dauner
Citera
Peter997s
Stockholm, Söders höjder
Här sen Apr 2004
Inlägg: 73



Tja alla! Här komm en länk till mina bilder från helgens begivenheter på ringen. Jag har lagt upp 174 st tror jag att det blev till slut.

Tjing
Peter

http://www.sportbilen.se/index.php?page=bildspel.php?cat=24h&go=0

_________________
Peter Stavling 997 S
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Pjäxan i pannrummet skrev:
Tja alla! Här komm en länk till mina bilder från helgens begivenheter på ringen. Jag har lagt upp 174 st tror jag att det blev till slut.

Tjing
Peter

http://www.sportbilen.se/index.php?page=bildspel.php?cat=24h&go=0

Underbara bilder! thumbs up
http://www.sportbilen.se/bilder/bildspel/24h/24h149.jpg.thumb.jpg

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Peeter skrev:

Underbara bilder! thumbs up
http://www.sportbilen.se/bilder/bildspel/24h/24h149.jpg.thumb.jpg


Håller med där. thumbs up

Jag har fö uppdaterat vår egen hemsida med lite fler bilder som just Peter tagit.

Ca. 21:45 på lördagen ringde Peter mig och hojtade att Johan åkt av och stod på gräset och spann.
Kan tänka mig Peters dilemma... Telefon eller kamera? Ringa eller fotografera?




_________________
Anders Dauner
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Är det Tutankhamun återuppväckt som är ute och springer på banan?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Kanske krävs en förklaring till varför jag springer omkring på banan, eller?
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



johann skrev:
Kanske krävs en förklaring till varför jag springer omkring på banan, eller?


Ja absolut

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Jag är ute på mitt första stint och det har rullat på bra mest hela tiden, bl a har jag satt teamets snabbaste varvtid i. Det har mörknat mer och mer och är nu helt mörkt ute. Nordslingan är helt torr med undantag av utgången av Hatzenabch, där det rinner en mindre bäck över banan. GP-slingan är dock enbart torr i idealspåret och knappt det på mitt 8:e varv så hamnar jag bakom en långsam E30 M3 som kör spåret hela tiden. Eftersom jag kör på slicks så vågar jag inte köra om utanför spåret.


I högern upp mot Hatzenbachbogen så har mitt tålamod (eller omdöme, välj själv) tagit slut. Det borde gå att köra om om jag bara kör lite utanför spåret tänker jag och omsätter tanken till handling. Men det gick visst inte för det släpper rejält och jag får en retur som får mig att åka baklänges ut på gräset. I det våta gräset tar det sin tid innan jag får stopp på bilen och jag snuddar en däckstrave.


Nåväl, det är bara att köra vidare tänker jag men vått gräs och slicks sätter tillfälligt stopp för den planen. Jahapp då förlora vi ännu mer tid medans jag väntar på att bli bogserad upp på banan. Att stå still där känns inte helt bra för fler bilar kan åka av på samma ställe och då är det ingen höjdare att sitta i bilen. Jag väntar dock tålmodigt på att det skall komma en bil och bi stå mig. Efter vad som känns som en evighet så känner jag att det är dags att ta sig ur bilen och ta skydd bakom räcket samt ringa (radion var paj) upp till boxen och tala om vad som hänt.

Eftersom det är svårt att tala i mobiltelefon på så måste jag ta av hjälmen. Då jag står där och pratar i mobilen så dyker DMSB-bilen upp så jag kutar till bilen för att inte fördröja det än mer och hjälmen åker på först i bilen. Väl där så blir jag bogserad i vad som känns en evighet, speciellt eftersom jag bara ville ut från gräset och köra vidare.


De bogserar mig till en av supportvägarna vid sidan av banan och därifrån kör jag upp till depån och byter av till James. De enda "skadorna" på bilen är lite ny design på bilens vänstersida i form av rödflammigt mönster, tur i oturen kan man nog säga.
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



johann skrev:
De enda "skadorna" på bilen är lite ny design på bilens vänstersida i form av rödflammigt mönster, tur i oturen kan man nog säga.


Uj då.
Rödflammigt mönster e coolt .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Cool neonskylt! thumbs up Den verkar dock inte helt korrekt Gissar på att min sambo skulle sätta stopp för en sådan i sovrummet.


_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946




_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Fick lite bilder i mailboxen av Jürgen Schell (ringknipser.com). Eftersom han hade lite platsbrist laddade jag upp dem på min sida ist.






_________________
Anders Dauner
Citera
Nürburgring
24-timmars 2005 - bilder
<<   1, 2
8188 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande