Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-05-15 Sturup | << 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (12515 totalt) |
|
||||
Hej
Nu blev säkert Peter Mårup glad Kanonfin bild!! Peter har nervevat för han fick köra med full värme på då hans kylare hade förstoppning. Tänk om jag kunde göra likadant i min bil / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Granna bilder! Man skulle vart där nere och kikat!
o/T angående namnskylt till Magnus : https://rejsa.nu/logo_sticker.asp funkar inte med Mozilla! :/ _________________ Mattias Widar |
||||
Javascript som inte funkar Vet inte varför så många script inte funkar likadant med Mozilla _________________ Magnus Thomé |
||||
Den var ju snygg, tack!!! Det smäller nu imorgon igen - Miataklubben kör på Sturup. _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Japp, jag misstänker att die Deutchen Diplomeningenuiren faktisk använde sig av en vindtunnel på 70-talet, vilket antagligen mr Chapman inte gjorde på 50-talet Hmm, skulle kanske justera upp ride height litegrann så behöver jag inte fundera på om jag ska köra om på höger eller vänster sida, istället jag jag grensla trampbilar, halvpannor och sevens om ni bara hukar en smula när jag kommer Inte ofta man tycker man kör en stor bil, men när man är nära sevens och halvpannor får man titta neråt! Bild tagen i Lito på Knutan vårracet i år av Dan Persson, snodd av densamme. _________________ Pär Hylander |
||||
Hej igen
Jag kan ju HÖJA min bil 50-60 centimeter så ser du mig. Chapman klarade sig UTAN vindtunnel. OT OT OT OT OT OT OT OT Hans Lotus 23B gick så in i he...te i på nurburgring. Man fick till nästa lopp hitta att Lotus 23B minsann hade 4 hjulbultar (på var sida) på den ena axeln och 6 (på var sida) på den andra. På så vis blev man av med den bilen, man kunde inte klå den på annat sätt. >
Läs här http://www.utahlotusmuseum.com/id105 Det hade sina sidor att köra Lotus, i något lopp vi här talar om SOMNADE föraren pga han fick avgaser i inandningen pga ett sprucket avgassystem. Bilen hade ju mittmotor, antingen 6 st Matchles 1 cylinder (motorcyckelmotor) eller Lotus Twin cam motor (1st). / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Fortsatt OT: regel 1-3 kan man ju förstå, men nr 4 verkar ju helt meningslös
Hursomhelt så tror jag blir kalaskul på Sturup, oavsett om man åker Dusk Panzerwagen eller gatregad formelbil med skärmar ;-) _________________ Pär Hylander |
||||
Nu ska du inte vara sån . Anledningen till att jag inte piskade några varv med den var att den var fylld med allt bråte som vi hade med oss i våra bilar. Den har varit ute några varv förra hösten.. men i år fick det vara lugna gatan Det är lite pill med den också så jag ville inte köra sönder den samtidigt som den andra bilen strulade.. Måste komma till jobbet också. Kommentarer till bankörning med loket är att man måste bromsa i god tid och få ner hastigheten ordentligt.. annars eldar den upp framdäcken, vilket ifs också är de minsta man kan ha på den bilen (225/60/15) så det är ingen Eventuellt efter min genomgång av bilen så släpper man på några varv nästa säsong. _________________ andreas Engkvist BMW 325 Ci -01 BMW 330i -00 BMW 535XD -16 MB 300SEL -70 |
||||
Eftersnack 2005-05-15 Sturup | << 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (12515 totalt) |