Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-06-11 Eftersanck SVKG Sprint #2 | 3 besök senaste veckan (7524 totalt) |
Regnet höll sig borta till andra omgången så alla fick åka minst ett torrt sprintvarv. Ganska kallt så greppet var måttligt bra, men ett par tider under 1.40 blev det i alla fall i A. En del damm och sten gjorde vissa kurvor lite äventyrligare än vanligt. Arrangemanget flöt på bra under Löveryds ledning. Många bilar, bortåt 20 st. Hoppas någon hade kameran framme och kan lägga ut lite bilder?!
Att ställa om från Miatan med ABS till min trogna JEGUAR-87 med gammaldags Triuph Spitfire-bromsar fram tog en stund och i slutfasen på första omgången fick jag till en magnifik upplåsning som tog ett tag reda upp. Målgången gick minst sagt på lågvarv Många Miator kämpade väl och höll sig längst framme i C-gruppen. _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
Noterade den "Freudianska" felstavningen i rubriken, som blir ännu lite lustigare då man ser tillbaka på våra körningar i fjol (före årets lyckade dränering) då det blev att åka på mer och mer sank bana....
_________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
Hade en halvlyckad dag då motorn misstände under uppvärmningsvarven. Efter rengöring av tändstiften och allmän kontroll huven så kändes det bättre. Första heatet blev ändå ett misslyckande då misständningarna höll i sig halvvägs in på varvet. Gjorde en hög 1:54 om jag kommer ihåg rätt. Andra heatet gick betydligt bättre och satte en entid på 1:51,4. Var riktigt nöjd tills jag fick se att både far och son Persson var snabbare med Amazonen. Om allt går enligt plan så ska Coopern vara färdig till Deltävling 4. Då med en nybyggd 1275:a under flippen med betydligt bättre effekt än den gamla trötta Allegrohäcken som sitter i Emil (den gula hundkojan).
_________________ Oscar Kärrqvist |
||||
Riktigt roligt att vara där och titta, många fina bilar och Miatorna såg ut att vara snabba Men det som orsakade största smailet var nog ändå när Super 7 bilarna öste runt banan!
Vilka klasser delar ni in er i när ni kör? Vad var det för röd Speedster som stod på parkeringen/vad var den byggd på? Idag beställdes delar till bilen så jag hoppas man kan vara med och gasa nästa gång _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
A,B,C,S,H,L,G Roadsport ABC, Saloon, Historic, Ladies och Gäster (de som inte är klubbmedlemmar).
Det var rätt dammigt under uppvärningskörningen och resterna av leran på asfalten gjorde att kurvan före och passagen förbi den dränerade sjön var lite ostabil. Det var skoj att se Carl vrida runt miatan på ung 1.41 när vi andra var flera sekunder efter. Men om man tycker att konplaceringarna inför kurvorna passar bra in med Scandinavian Flick så har man väl körvana på en annan nivå Lite bilder kommer ikväll eftersom jag fick ihop lite från diverse fotografer, fler bilder emottages gärna för reportage i SVKG's Bulletin. bullen@svkg.nu |
||||
Jag han bara med eb snabb titt på Speedstern innan han drog iväg i förtid. Hade jag vetat att det var en original så hade man sprungit fram och glott lite mer
Det är lite roligt att man kan åka omkring med en Speedster i det skicket när en i perfekt skick inbringar ca 500-700 tusenlappar _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Kul att nu börja närma sig Niklas i tider i C Hade jag inte varit så ivrig och flyttat på en kon så
hade jag nog t.o.m varit snabbare Imponerade av Carl att åka snabbt med miata - han satsar verkligen. Trodde aldrig han skulle klara vissa av delar av banan i den farten /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
_________________ /Anders C |
||||
Den röda speedstern är äkta och ägaren brukar ofta lufta den på olika banor. _________________ Niklas Larsson Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/ |
||||
Bilderna var fina de med. |
||||
Kul att var tillbaka på riktigt i verkligheten. Sedan aug. -03 har jag ju varit förpassad till åskådarskaran , så detta var mitt egentliga premiäråk. Kul förb....t kul. Hoppas bara tiden/tiderna räcker till att både köra och arrangera (min ödmjukhet förbjuder mig att skriva vinna ) så jag skrev inte det !!! nästa gång 26/6 men det borde den göra.
Hur som helst , himla kul att vara på banan igen. sicket reportage. alla bilder med undertexter utom en !! har tydligen varit borta för länge. J-E ! this town aint big enough for the both of us seeyaa all nästa gång. _________________ anders jansa |
||||
Några få bilder mest koncentrerat runt startområdet:
Foto: Per Löveryd Genomgång av övningarna Foto: Per Löveryd Väntar in förare till uppvärmningsvarven, jag behöver verkligen en lägre stol/högre båge. Foto: Per Löveryd Miata och S2000 under uppvärmingen, det går inte att köra om även om man skulle vilja Foto: Per Löveryd En Amazonledd klunga. Undrar vad som hänt med fronten? optiskt knas antar jag. Foto: Per Löveryd Alfor av lite olika stil. Foto: Per Löveryd Stellans fina Alpine Foto: Jonas Christensen Carl laddar upp för ett fint ställ runt krönet. Foto: Jonas Christensen Jansa laddar för race. Det ska inte bara gå fort, det ska se coolt ut också observera den enorma backspegeln... Foto: Niklas Falk Jan-Erling ger gärnet i målgången. Foto: Niklas Falk Tvåan i C (först av "amatörerna"), Emil Löveryd gör sig redo för det blöta varvet, parkinramningen är fullständing Edit: Korrigerade lite eftersom jag glömde bort att Carl kör inom tävlan... |
||||
Letade fram kameran - och där fanns ju några riktigt bra bilder...
...fartiga bilar... ...gröna bilar... ...lutande bilar... ...försvinnade bilar... ...ovanliga bilar... ...stora bilar... ...små bilar... ...snygga bilar... ...rykande bilar... ...utan rök, men med hjulhusskrap och nästan lätta på inner bak... Men inga miator på bild! /Fredrik _________________ Fredrik Lundberg |
||||
Dammet la till lite fart i bilderna och att få med oskars rykande däckskrap och nära lättning av bakhjulet är en bedrift. |
||||
Härliga bilder på min kära koja Emil. Blev lite förskräckt när jag fick se bilden med vänster framhjul skrapandes i skärmkanten. Det ser ju till och med ut att ryka om däcket. Ska genast se till att få dit ett genomslagsgummi för det är bara det som fattas för att det ska fungera bättre. Jag vet inte riktigt när vulkningen mot fästplåten på gummit släppte men det är ganska dåligt av mig att inte ha åtgärdat detta simpla fel för länge sen.
Kollade upp idag om de lager jag hittade i hyllan passar till racemotorn jag håller på att bygga, men det gör de tyvärr inte för de är vevstakslager som passar till 850, 997, 998 och 1098 motorerna och jag ska ju ha till en 1275:a. Det blir väl till att köpa nya. Suck, såg en bra chans till att få bort ännu en hyllvärmare i garaget. Jag försöker tömma hyllorna på sådant som har legat i många år men det är inte alltid så lätt. Ofta är det så att sakerna nästan är rätt men inte helt, och då är det ju kört i alla fall. _________________ Oscar Kärrqvist |
||||
|
||||
_________________ Fredrik Lundberg |
||||
Hrm... har vi inte sagt att det är Miata som är snabbast? |
||||
Men du kan ju göra som din bror förra året, fixa vinst i C med bara fyra race (och då vann han inte alla)... |
||||
Eftersnack 2005-06-11 Eftersanck SVKG Sprint #2 | 3 besök senaste veckan (7524 totalt) |