Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-06-14 Anderstorp (öppet för alla)
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (9339 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare
Nu är man hemma efter en rolig eftermiddag/tidig kväll på Anderstorp! Vädrets makter visade sig från sin bättre sida med sol och allt, bilarna var allt från Lancia Junior, via familjebilar som SAAB till rejsigare porschar, speedstrar etc. Sen vart det även en hel del motorcyklar med, men de ser man ju knappt skillnad på

För mig själv blev det 10 mil på banan under de två halvtimmaspass jag körde, bilen gick kalas och däcken bettade bra, även bromsarna överraskade trots de hastigheter man får upp på flygrakan.
Körningen i övrigt gick bra, folk körde rent och snyggt, höll undan för bakomvarande snabbare bilar, allt var frid och fröjd.


Själv ska jag lägga upp de ~100 bilder jag tog alldeles strax, kommer att kommentera en del bilder då med
Vart många nya ansikten till alla namn nu med idag, det är skoj! Hoppas på fler såna här tillfällen.

//Fredrik

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652



har också kommit hem nu efter min första banträff. gick helt över förväntan tyckte jag hoppas jag inte var i vägen för allt för många det enda som inte höll måttet för mig var mina bromsar. men det blir bättring till nästa banträff thumbs up

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



-Såg ut som en Speedster-parad ett tag där på banan...en massa sånna i glada färger på rad...

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
sleeplezz
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 129



Hej på er! Blev en bra kväll tyvärr blev det sista passet lite kort då det hände en olycka som tog en stund att ordna till, men sånt hör till.

Tack alla som kom och gasade!

Finns det något intresse för fler träffar i augusti/sep på Anderstorp? De har helt stängt i juli.

Mvh Martin

_________________
Martin Johansen
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2242



Kanonkul och vilket väder vi fick!

Klart vi ska köra fler gånger! Bra organisation, allt flöt perfekt. Jag är med nästa gång!
Snabbast var....
....en Fiat Uno Turbo! Rackarns vad den gick!

Alla ni som stod och fotade och filmade: upp med det här på rejsa! Vill ju se och höra!

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Vrid
Skene
Här sen Jun 2005
Inlägg: 82



Tack för en underbar träff helt sjukt kul å min gamle saab funka som den skulle förutom att IC slangen hoppa 2 ggr men de va en riktigt bra kväll tack för arangemanget å om ni ska köra mer i Aug/Sep så e vi minst 3 bilar från SKene/Kinna som e med garnaterat mvh Vrid

_________________
André Lidén
Kör en gammal grå saab...
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare
sleeplezz skrev:

Finns det något intresse för fler träffar i augusti/sep på Anderstorp? De har helt stängt i juli.


Har påven lustig hatt? Klart det finns intresse!



Nu ligger mina bilder uppe på http://figgz.mine.nu/traffar/050614_Anderstorp/
Några smakprov:


Inte helt vanlig att se


En del av dagens bilar


En liten lancia med...


Speedster Turbo...för mycket av det goda är lagom?!?


Fiat Coupé Turbo, första gången jag ser sån på bana tror jag


Andreas i sin Porsche... vad hade du emot framhjulsdrift?


John i en 318is... med filmkamera i, varav jag låg framför nästan ett helt pass... nån som vill ha film på Kadettbakdel?


En 'subba' på banan också, den var skoj att kampas med


och för att avsluta

2 bilar på väg bort längs flygrakan i kvällssolen... är det inte vackert?


Fler bilder på länken ovan iaf!
Hoppas ni andra hade det minst lika kul som jag hade, hoppas man får se nån av filmerna sen, för jag såg ett gäng filmkameror idag!

Gonatt!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



sleeplezz skrev:
Hej på er! Blev en bra kväll!
Tack alla som kom och gasade!
Finns det något intresse för fler träffar i augusti/sep på Anderstorp? De har helt stängt i juli.
Mvh Martin



Tack för ett bra arrangemang och clean körning från nästan alla kan jag säga.
Visst är jag intresserad av mera banövningar framöver, jag är helt klart på nästa
gång det blir ngt av det hela.

Fick mig en pratstund med 944 Ingmarsson i depån, verkligen grym bil och väghållning han
hade i den där svarta 944 med vit motorhuv. Tror även så här i efterhand jag såg Figgz och hans
Opel med.

Håller med Fiat UNo'n vart helt klart skönast på hela träffen, vilken bil 300 Häst i en bil som väger ???
Ja, kanske 7-800 kg ?
thumbs up

Bettan p "G" till Anderstorp.


Dåligt med skyltar på träffen tycker jag. men en hittade jag iaf


_________________
Citera
Ferox
Alvesta
Här sen Jun 2005
Inlägg: 39



>> Figgz

Tackar för pratstunden i depån Mycket trevligt att du även tog kort på en inte allt för snabb bil. Lite roligt att folk kom fram och frågade lite om den gamla Celican med Lexanplast i taket, blev lite förvånad

Första gången man körde på en riktig bana och det var riktigt trevligt. Hoppas min far inte ställde till det för någon i andra passet när han körde Intressant att se att jag var hela 21s snabbare än pappsen i samma bil,,,, per varv hehe

Vi är nog de som blev omkörde flest gånger på banan haha

Edit: Vad hände med den silvriga Porschen? och den där Audin som läckte vatten? Fick han ihop den?

_________________
Popovic Denis
Citera
T Ahlqvist
Gislaved
Här sen Dec 2004
Inlägg: 266



Riktigt bra arrangerat thumbs up Snygga bilder Figgz. thumbs up
Var säkert en massa trevliga personer där men man hann inte hälsa på så många då vi hade sponsorträff samtidigt

Säger hej här till alla istället

_________________
Team Ahlqvist Racing
http://www.ahlqvist-racing.se
070-6504953
Citera
skogshuggarn
Borås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 179



sleeplezz skrev:


Finns det något intresse för fler träffar i augusti/sep på Anderstorp? De har helt stängt i juli.




Klart det finns...

Man blir ju inte mindre sugen då man ser bilderna från dagens körning, o man grämer sej nästan för att man vände hem o skruvade isär bilen istället för att fortsätta ner till Anderstorp trots trasiga grenrörspackningar och bluddrande

_________________
Johan Classon
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263



Verkar som ni haft en rolig dag! Synd att man jobba
Men klart att vi vill köra efter Juli! Nu e ja med på

Vad hände med han som åkte av?

MVH
Istvan

_________________
István Csiszár
Citera
estic
Trollhättan
Här sen Apr 2005
Inlägg: 13



Jag vill också tacka för en mycket trevlig kväll,
hoppas även jag på en fortsättning i aug/sep.


/daniel- impreza gt

_________________
Daniel Forsell
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Tack för ett bra arr. med rolig körning! Självklart finns intresse för att köra i aug/sept. thumbs up

Det var första gången för mig på Anderstorp och även om jag inte riktigt kom överens med kurvorna så gick det i alla fall bättre ju mer jag körde. I början var det dock lite svårt för vissa förare att släppa förbi en porsche med lite effekt men på slutet bättrade de sig. Stort tack till er som släppte förbi mig!
Hoppas ingen upplevde att jag var i vägen!

Hann även med ett par små pratstunder med Figgz och Martin L vilket var trevligt!
Fina bilder förresten, Figgz!

Hoppas att det inte blev några allvarliga skador på någon bil!
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



sleeplezz skrev:
Hej på er! Blev en bra kväll tyvärr blev det sista passet lite kort då det hände en olycka som tog en stund att ordna till, men sånt hör till.

Detta är alltså olyckan på sista körpasset, som jag stod för....
(svart m3 e30 som stod stilla mitt i spåret i startkurvan med varningsblinkersen på)



Däcket blev så pass ihopknycklat så det var bara att kasta....

Fälgen går antagligen att rädda/reparera, tack vare att jag hade reservhjulet + domkraft liggande i bagaget.
Jag vill tacka funktionärer + förbipasserande grå saab 9000 som stannade och hjälpte till att få på reservhjulet på plats, så att fälgen kunde räddas thumbs up



Mycket bra arrangemang för övrigt thumbs up thumbs up ser fram emot fler körningar på A-torp sen när man fixat detta lilla missödet

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Frazze skrev:

Däcket blev så pass ihopknycklat så det var bara att kasta....

Fälgen går antagligen att rädda/reparera, tack vare att jag hade reservhjulet + domkraft liggande i bagaget.



Vad hände?
Inte punktering?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Vad jag tror hände var att jag hade för lågt lufttryck i däcken (2,2 varmtryck). Detta + att jag stod på lite för hårt.


Jag tyckte att jag precis fått in flytet/rytmen i körningen, men antagligen stod jag på lite för hårt

Däcket krängdes loss från fälgen och kilade in sig i bakre hjulhuset, allting hände alltså på vänster bak.
Startkurvan är ju en ganska lång, doserad 180-graders högerkurva, man brukar kunna stå på ganska bra där.

Det som hände var att det plötsligt utan förvarning bara sa PANG sen gjorde bilen (och jag) en vacker 360-graders piruett....

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99



Tack för en riktigt kul eftermiddag! thumbs up
Det var min banpremiär och fler kommer det att bli!
Hoppas man inte var i vägen för mycket. Hade lite svårt med greppet

Figgz: roligt att träffas Fina bilder!!

Frazze: Tråkigt med fälgen Har du kollat upp däcktrycksmätaren? Fick ju lite skumma värden på min bil.

_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
Pär C
Vetlanda
Här sen Jan 2004
Inlägg: 12



Hej,

Får också tacka för en riktigt trevlig körning! Det var längesedan som Fiat Coupén fick sträcka ut på den långa slingan, rackarns skoj!

Vi hörs

Pär

_________________
Pär Cedergren

Fiat Coupé 20V T LE -99
Citera
sleeplezz
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 129



Jag har mailat Scacomp om lite nya tider i august och september nu. Lägger ut en tråd så fort det är några datum spikade. Vi jobbar även på andra banor men vi är lite sent ute så det blir svårt, men kanske kanske så blir det en eftermiddag på Kinnekulle i juli, mer om det i en ny tråd oxå.

Mvh Martin

_________________
Martin Johansen
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Fantastiskt kul var det att lufta bilen igen och upptäcka att den är klart kvickare än tidigare, uppenbart att jag har satsat på rätt modifieringar hittils. Dock är diffbroms klart att föredra då hjulet spinner i varenda kurva.

Bra arrangemang men viktigt att släppa tidigare.

Gjorde några riktiga bredställ som kostade blinkersspaken när jag skulle ratta tillbaks åbäket.

Hoppas på flera träffar på Anderstorp i Augusti/September alternativt Mantorp kanske

Kul att träffa lite rejsa folk också har både Figgz bakdel (ca 25 minuter) och Samsons (8 minuter) på film. Båda två är klart bättre än undertecknad på att välja spårval. Jag ägnar mig fortfarande åt brottning och är glad att jag är stor och stark.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Eftersnack
2005-06-14 Anderstorp (öppet för alla)
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (9339 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande