Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-06-19 Miata, Lotus, Ferrari, Maserati på Kinnekulle
1 besök senaste veckan (3591 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503


Trådstartare
Det var Miataklubben, Lotusklubben, Mareratiklubben och Ferraristi Svezia som samlats för att ha lite roligt för en dag. Och vilken dag :storsolskensmiley:

Det var en salig blandning med bilar med en stor portion "tyska lotusar" och även en Corvette C6 som bluddrade på rätt friskt (den låt som en förvuxen VWbubbla vid växlingar på rakan).
Att lyssna på Ferraris som sträckte ut längs rakan var inte fel det heller.
Att vi fick ihop nästan 30 Miator är inte heller vanligt. thumbs up

Trots att vi inte kom igång med körandet förrän 10:00 så verkade de flasta börja bli nöjda redan klockan 14 (känner igen mönstret). Från huvudposteringen såg det ganska skoj ut att se alla stå och trycka i skuggan under depåtaket (kan ju iofs ha med lucköppning att göra).

Jag la upp dagen med entimmespass med byte av flaggposteringar emellan. Dessa var i sin tur uppdelade i tre 17 minuters (ett grönt, ett blått och ett rött). Efter ett par omgångar verkade alla lärt sig och det flöt på bra. Endast tre svartflaggor under dagen så alla som var där skall ha stort beröm. Hoppas att Badster2 kan fixa ljudnivån lite mer permanent framöver.

Den som har bilder från dagen kan gärna lägga upp dem, jag har bara min brända nuna (trots solskyddsfaktor 30) som minne .

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029



Stort tack till Miata som höll i all organisation (även om det lät ofrivilligt). Mycket bantid och strålande solsken. thumbs up thumbs up thumbs up

Jag körde vid 16:00 för att hinna se slutet på F1:en, men skulle ha stannat (tack michelin).
Fick inte ordning på bilduppladdningen igår kväll, gör ett nytt försök i kväll.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Anders Westberg
Deje
Här sen Nov 2003
Inlägg: 65



Man får tacka för helgen!
Vädret var kanon och det blev mycket åka av lite pinsamt att bli svartflaggad men till nästa gång
blir det extradämpare för att få ner ljudnivån.... Som sagt tack för en lyckad träff thumbs up

_________________
Anders Westberg
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029



Det verkar som några bilder blev uppladdade, skall se om jag kan få upp resten i kväll.

Teaser Ferrari:

Teaser De två snabbaste?:


Här kommer alla att finnas senare (några finns redan).

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503


Trådstartare
Nillet skrev:
Stort tack till Miata som höll i all organisation (även om det lät ofrivilligt). Mycket bantid och strålande solsken. thumbs up thumbs up thumbs up

Jag körde vid 16:00 för att hinna se slutet på F1:en, men skulle ha stannat (tack michelin).
Fick inte ordning på bilduppladdningen igår kväll, gör ett nytt försök i kväll.
Nja, jag brukar mest gnälla på allt och alla, organisation är inte min största styrka.
Att jag skulle dra i det visste jag ju om minst en månad innan, men det är ju dumt att börja förberedelserna för tidigt .

Jag tackar vädret och deltagarna för att det flöt så bra och för det stora nöjet att ha solbränt mig i hårbottnen, huvudbonad är jättebra solskyddsfaktor (om man tänker på det )

Fina bilder thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Anders Westberg skrev:
Man får tacka för helgen!
Vädret var kanon och det blev mycket åka av lite pinsamt att bli svartflaggad men till nästa gång
blir det extradämpare för att få ner ljudnivån.... Som sagt tack för en lyckad träff thumbs up


Anders,

Jag har lite film inifrån min bil när vi låg intill varandras kofångare... :-) Här kan man se att det finns en hel del olika spårval att välja, men ändå så är det ungefär lika snabbt.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Anders Westberg
Deje
Här sen Nov 2003
Inlägg: 65



Den filmen vore väääldigt kul att se... Din bil gick otroligt fint runt banan hade väldigt svårt
att hitta tillräckligt med fäste för att hänga med dig min enda chans fanns på rakan och under
bron men med begränsad effekt (för ljudet) så kunde jag inte utnyttja det.

//Anders

_________________
Anders Westberg
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Anders Westberg skrev:
Den filmen vore väääldigt kul att se... Din bil gick otroligt fint runt banan hade väldigt svårt
att hitta tillräckligt med fäste för att hänga med dig min enda chans fanns på rakan och under
bron men med begränsad effekt (för ljudet) så kunde jag inte utnyttja det.

//Anders


Skall försöka få in den i datorn ikväll och koda om den (xvid eller divx). Den finns sedan att hämta på min FTP. Återkommer med mer info.

På rakan hade jag inte en chans mot dig, men du har ju nästan dubbelt så mycket effekt mot vad jag har. Jag vill också ha lite mer effekt i min bil. Tror du att även Saabmotorn passar mina motorfästen? thumbs up

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
supersonett
Grästorp mellan Flo och Flakeberg
Här sen Jun 2003
Inlägg: 367



kotten skrev:
Anders Westberg skrev:
Man får tacka för helgen!
Vädret var kanon och det blev mycket åka av lite pinsamt att bli svartflaggad men till nästa gång
blir det extradämpare för att få ner ljudnivån.... Som sagt tack för en lyckad träff thumbs up


Anders,

Jag har lite film inifrån min bil när vi låg intill varandras kofångare... :-) Här kan man se att det finns en hel del olika spårval att välja, men ändå så är det ungefär lika snabbt.



//Kotten
du har ingen snutt när jag agera broms kloss......(röd tysk lotus)... efter jag flytta på mig och låg efter fick jag några mycket fina spårvals förslag av dig i kvarnen thumbs up.
Ruskigt snabb bil du har !


// Niklas tack för allt jobb !!!




lite bilder






_________________
// TXbias BXrndtson
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Anders,

Det var visst inte så mycket film från våran körning, men lite finns det. jag lägger upp det i alla fall så får du vill kasta den sen isf.

Supersonett,

Jodå, jag har lite film på dig också och den är från sista passet när vi åker alla fyra, vit, silver, röd Opel och gul Lotus.

Återkommer när jag har fått till den i lämplig storlek. Just nu är det ca sju minuter och 1,5 GB

Jag måste nog också klippa bort eller lägga på ljud på ett ställe för jag säger något dumt som inte bör höras.

Din bil går också väldigt bra tycker jag och du kör kanon, precis som Anders och silver Speedster gör.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029



Hmmm, 20Mb är inte mycket. Fick starta ett nytt konto...
Här är alla bilderna. Har editerat länk i tidigare post också.
Det var inte så många Miata som jag fotade tydligen. thumbs down

Tror ni det finns flugor kvar mellan Skåne och Kinnekulle?


Den här bilden bjöd ni på. thumbs up


Snabb bil? Ja, men det krävs en bra förare också... thumbs up


Naturbild med Badster2 som troligen ligger under bilen och skruvar på mer ljuddämpare...

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Mycket trevliga bilder thumbs up

Väldigt rolig dag m mycket bantid! Jag tror inte jag hade orkat åka mer än jag gjorde...var ju ute på banan sex pass vilket ju blir drygt 1,5h sammanlagt.

Tack för bra arrangemang!

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Nu har jag fått till filmerna skapligt. Ingen mästerkvalitet, men det duger i alla fall. Logga på min FTP

ftp://kotten.homeip.net

login=lotus
lösen=elise

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Eftersnack
2005-06-19 Miata, Lotus, Ferrari, Maserati på Kinnekulle
1 besök senaste veckan (3591 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande