Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-09 BMWSC på Gelleråsen
<<   1, 2, 3   >>
8318 besök totalt
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Jag står gärna flaggvakt. Jag tycker t.o.m att det är riktigt underhållande
i och med att man kommer så nära. Jag har alltid ställt upp och heller aldrig krävt några,
vad du kallar "specialare".

Men att acceptera att man blir behandlad på detta sätt kommer jag aldrig
att göra.
Jag tycker det är oerhört nonchalant mot oss som ställer upp.

För övrigt har jag aldrig haft några negativa synpunker på vare sig arrangemang eller ekonomi.


.

_________________
Thord Johnsson
Citera
[mazz]ante
Västerås
Här sen Maj 2005
Inlägg: 12



riktigt rolig dag på åsen, varmt och blött...

Här kommer lite bilder som jag tog i lördags från gelleråsen..
Fler bilder finns på www.mazz.nu












_________________
Andreas Hellström

Fotograf på mazz.nu
Citera
[mazz]mange
Västerås
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Film kommer även att komma från denna träff som lars skrev tidigare i tråden.
Dock ligger ett stort projekt framför som ska bli klart före.
För att ni inte ska missa det så finns det även ett nyhetsbrev att fylla i på www.mazz.nu där du får det senaste rakt ner i din e-låda om ni av nån anledning skulle missa det här på rejsa.nu.

Mycket bra evenmang tycker jag det var ... synd bara att man inte kunde hjälpa till att stå flagg vakt så förarna fick köra mer. Behövdes ju licens för det som man inte har

_________________
Magnus Hellström

Filmare på mazz.nu
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 794



Bistec skrev:
Suuuuck.....var är alla bilder....!? Är ju skitkul att se tillbaks på lite bilder.....med tanke på hur många fotografer man såg, borde det vara fullt med bilder i denna tråd.....eller var alla fotgrafer från pressen kanske...!?


Martin, du ska ha ett väldigt stort TACK för att vi fick låna din styrbox till heat 2! thumbs up

_________________
Pelle Persson
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Pelle Persson skrev:
Bistec skrev:
Suuuuck.....var är alla bilder....!? Är ju skitkul att se tillbaks på lite bilder.....med tanke på hur många fotografer man såg, borde det vara fullt med bilder i denna tråd.....eller var alla fotgrafer från pressen kanske...!?


Martin, du ska ha ett väldigt stort TACK för att vi fick låna din styrbox till heat 2! thumbs up


Instämmer! Det är egentligen jag som ska tacka mest..
Bilen gick betydligt bättre med bytad styrbox men tyvärr var den fortfarande svag på låga varv. Troligen ligger felet nån annanstans i motorelektroniken, ska ut och felsöka nu..

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



Hej hopp!

Kanonkul dag, i alla fall för oss som körde cupen!

MEN jag tycker lite synd om de som kommer till banträff och på förmiddagen får se på när en cupbil står i sandfålla ca 1 timme utan att man kan dra upp den ??!! Det är lite dålig ordning att inte ha dragbil som bums kan åka ut och plocka upp de avkörda för att inte hindra dagens aktiviteter...

Sedan håller jag med Thord! Det är oacceptabelt att låta någon stå på pass över 1,5 timme i denna värme, detta måste ni arrangörer hålla reda på, det var fler än Thord som blev lidande!

OCH till sist: visst regnade det mycket på eftermiddagen men det var många som ville köra men inte fick...
Blött underlag är oerhört givande att lära sig kontrollera sin bil! Alla som kör banträff vet att det är sin egen egendom man leker med och tror nog alla skulle ha vett att sänka farten rejält och känna sig för.


men som sagt; det var ändå en fantastiskt rolig dag!

_________________
Johan Dahl
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

Får hålla med Johan om att det var en fantastiskt trevlig dag! Jag gjorde ju premiär (både för mig och bilen) och målet för dagen var ju att ta hem bilen i mål... vi har ju inte hunnit byta ngt nästan så den e ju typ helt orginal... men det gick ändå och några bubblor samt ngn bmw slog jag ju!

visst verkade det lite problemartat med flaggvakterna, men jag vill faktiskt tacka flaggvakterna för all hjälp under racen som såg till att jag inte låg ivägen för de som skulle varva! Det är inte lätt att se när andra ska om och blåflaggorna tycker jag fungerade mycket bra!

MVH / Alexanader Eklöw

_________________
A Eklöw
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Johan Dahl skrev:
MEN jag tycker lite synd om de som kommer till banträff och på förmiddagen får se på när en cupbil står i sandfålla ca 1 timme utan att man kan dra upp den ??!! Det är lite dålig ordning att inte ha dragbil som bums kan åka ut och plocka upp de avkörda för att inte hindra dagens aktiviteter...

Sedan håller jag med Thord! Det är oacceptabelt att låta någon stå på pass över 1,5 timme i denna värme, detta måste ni arrangörer hålla reda på, det var fler än Thord som blev lidande!

OCH till sist: visst regnade det mycket på eftermiddagen men det var många som ville köra men inte fick...
Blött underlag är oerhört givande att lära sig kontrollera sin bil! Alla som kör banträff vet att det är sin egen egendom man leker med och tror nog alla skulle ha vett att sänka farten rejält och känna sig för.


Jag tycker ärligt talat att du själv skall testa att arragera en banträff Johan!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



THORD skrev:
Jag står gärna flaggvakt. Jag tycker t.o.m att det är riktigt underhållande
i och med att man kommer så nära. Jag har alltid ställt upp och heller aldrig krävt några,
vad du kallar "specialare".


thumbs up

THORD skrev:

Men att acceptera att man blir behandlad på detta sätt kommer jag aldrig
att göra.
Jag tycker det är oerhört nonchalant mot oss som ställer upp.


Det går alltid att förbättra oss, men medvetet nonchalanta har vi definitivt ej varit.
Att du inte fick kontakt med depån, och därmed ej en statusrapport tror jag inverkade mest negativt.
Vi ser över just kommunikationsutrustningen fram till Sviestad.
Dessutom fanns det tillfälle att byta flaggvakter medan cupbilen bogserades, vilket enligt mig var en planeringsmiss av oss.
Håll ut Thord, vi gör så gott vi kan, ibland sker missar, men så länge vi får kontruktiv kritik, och medlemmarnas stöd med flaggvaktandet så finns det möjligheter.

Johan D,
Visst tog bärgandet tid. Cupbilen hade grävt ned sig ordentligt i sanden. Glädjande nog sker detta inte ofta
1,5 h flaggvaktande blev det för några pga just bärgningen. Visst var detta delvis en planeringsmiss av oss.
Med din erfarenhet vad anser du är acceptabel flaggvaktstid ?
Ta den tiden gånger 6 flaggposter och 11 körpass.
Hur många medlemmar behöver ställa upp för att ditt förslag skall funka ?
Hur många medlemmar ställde upp ?
Glädjande nog får vi numera hjälp av cupförarna med flaggvaktandet, och så kommer även att ske i framtiden. Jag antar att du ställer upp på Sviestad Johan ?

_________________
BMW MC-klubben
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Det är okej, Hobbe.

Det jag syftade på på när jag talade om nonchalns var närmast det
svar jag fick av ordföranden: man får vara beredd på sånt här när man står flaggvakt

När det gäller att arrangera banträff har vi faktiskt gjort det på Anderstorp.
Det fungerade perfekt med mycker körtid och få avbrott.

_________________
Thord Johnsson
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648




Schysst familjebil
...

Bistec gasar!


Snygga bilar, bla min egen!!

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



THORD,
Vi lär oss av misstagen, och gör alltid vårt yttersta inte minst Micke.
Har vi medlemmarnas stöd med flaggvaktandet så kan det bli riktigt bra.
Att du upplever positiva bitar med flaggvaktandet är uppfriskande för oss som måste jaga "flaggvaktssmitarna", dvs medlemmarna som ställer till det för oss övriga.
Givetvis önskar vi minimera flaggvaktstiden för våra medlemmar, men då krävs det också att vi alla ställer upp utan knorr.
Jag kan säkert hitta ett par bra flaggpass åt dig på Sviestad om du anmäler ditt intresse tidigt

_________________
BMW MC-klubben
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Tyvär boys i styrelsen, jag måste hålla med övriga talare. 1,5 timma i sträck i denna hetta är inte ok. Inte heller att en cupbil stående i sand (inte leca) blev stående för det inte finns bogserlina att tillgå. Modell gummiband som finns som tillbehör på macken räknas inte dit.
Vi fick oxå sitta väldigt länge i racebilarna innan vi blev utsläpta pga flaggvaktsstrul.
Ni i styrelsen gör VÄLDIGT mycket för oss andra en sån här träff/racedag thumbs up och visst skall vi stå flaggvakter o hjälpa till så gott vi kan, men organisatoriskt har ni ändå ansvaret att det rullar och att tiderna i dagsschemat hålls.

För övrigt en kanondag. Glädjande att grdden var knökfull ända fram till kl 17,00 . Men flaggvakteriet måste fungera bättre.

_________________
Stefan Larsson
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217


Trådstartare
Kul med alla bilder, fortsätt att fylla på. thumbs up

Alex Eklöw skrev:
visst verkade det lite problemartat med flaggvakterna, men jag vill faktiskt tacka flaggvakterna för all hjälp under racen som såg till att jag inte låg ivägen för de som skulle varva! Det är inte lätt att se när andra ska om och blåflaggorna tycker jag fungerade mycket bra!

Kul att höra att du tyckte flaggvakterna skötte sig väl och din premiär gick bra.
Angående varvningar så tyckte jag fungerade bra. Om någon av mina gick långsammare än det var möjligt så berodde det snarast på min orutin som gjorde jag fegade lite. Men hellre det än det plåtkontakt.

Av vad jag uppfattade så funkade även gulflaggningen väl under andra racet. Lite självkritiskt tror nog jag körde lite väl fort genom en av gulflaggorna. Man ska respektera dem, de är ju där för vår säkerhet.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



THORD skrev:
Det jag syftade på på när jag talade om nonchalns var närmast det
svar jag fick av ordföranden: man får vara beredd på sånt här när man står flaggvakt

Man måste vara beredd på det. Det stod tom skrivet på det programblad som angav flaggvaktstiderna. Det står också på hemsidan.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Med den inställningen förstår jag att det är svårt att hitta frivilliga.

om ovanstående gäller så ber jag att få stå över Sviestad.

_________________
Thord Johnsson
Citera
dleb
Kungälv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 128



Jag hade också blivit besviken om jag fått stå extra för att avlösaren inte dyker upp - det kan väl dock aldrig vara någons avsikt att det händer men att det händer verkar vara känt från tidigare erfarenheter. Det är något vi få acceptera fram tills dess att vi (alla medlemmar gemensamt) kommer på bra förslag för att undvika att det händer igen. Bara för att några ställer upp och arrangerar banträffar så betyder inte det att dom har svar på allt. Jag är säker på att alla förslag som hjälper till att få träffarna att flyta ännu bättre är varmt välkomna (jag har för övrigt själv lämnat ett par förslag i "Flaggposteringstråden"). /Mvh Dan

_________________
Dan Byström
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Bra synpunkter Dan!

Detta tror jag är ett lämpligt tillfälle att ta upp frågan med ihyrda flaggvakter.
I styrelsen har vi sedan en tid tillbaka diskuterat just detta. Tex. inför Knutstorpsträffen där vi under två dagar kommer att arrangera gatåka och BMWCup i samband med BMWCS 20-årsjubileum.

Som vanligt är det dock en fråga om pengar. Vi har idag väldigt låga medlemsavgifter. Aktivt medlemskap kostar 1100kr/år för det får man i år sex stycken bandagar. Alltså 183kr/tillfälle. Här kanske det finns utrymme att höja avgifterna i framtiden, om man på köpet "slipper" flaggvaktandet? Personligen tycker jag att vi får oerhört mycket banåka för pengarna och kan också tänka mig att stå flaggvakt för detta låga pris. Mina tidigare erfarenheter av banåka, innan BMWSC, är då jag åkt hoj på Bike events träffar. Där fick man betala 1000kr-1200kr per träff.

/Nicke

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Vi kan fortsätta den konstruktiva flaggvaktsdiskussionen inkl. inhyrda flaggvakter vs medlemsavgifter här:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=20667

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



...

_________________
Johan Dahl
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Jag har lagt upp flera bilder på BMWSC sidan:
http://www.bmwsc.com
Klicka på Fotoalbum och 2005.

/Niklas webmaster BMWSC.com

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Eftersnack
2005-07-09 BMWSC på Gelleråsen
<<   1, 2, 3   >>
8318 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande