Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-28 Kinnekulle (Privat körning).
3363 besök totalt
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017


Trådstartare
Var och rasta min bil på Kinnekulle i Torsdags för första gången.
Tog även lite bilder under dagen.

Lite tesers.
Resten finns som vanligt på www.hastig.se












_________________
// Jani Hast
Citera
Momosport
Sverige
Här sen Jul 2005
Inlägg: 45



bra bilder... thumbs up jäkla synd att man inte kunde närvara.. får bli anderstorp på tisdagen istället

_________________
Mr Stig
Citera
Henrik T
Vänersborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 377



Bra bilder som vanligt Jani!
Men är det inte dags att köpa en aktuell almanacka för 2005 nu?

Va ju 28/7 igår!

_________________
Mvh
He nr ik Tj ul an der
Opel Ascona A 16v
Citera
Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005
Inlägg: 161



vid nästa körning så kanske ni borde ha en vakt på bron som via radio kan ordna rödflagg då kraftiga oljeutsläpp sker på banan alla begriper tydligen inte att man omedelbart skall ta sig av banan och inte fortsätta att köra till depå med trasiga maskiner. Det blev en dyrbar erfarenhet för oss i övrigt ett bra initiativ som kan förbättras.

_________________
Rolf osbeck
Citera
Marcus Fasth
Vänersborg
Här sen Mar 2005
Inlägg: 24



Vi har vid olika tillfällen haft vakter vid olika posteringar med och utan radio. Tyvärr har vi inte möjlighet
att ha samma beredskap som t ex vid tävlingar då det skulle ge en högre kostnad för alla deltagare och därmed minska intresset för en sådan här enklare aktivitet.
Det som hände er är tråkigt men att skjuta sönder en motor på krönet några sekunder innan ni kommer hade vi inte hunnit stoppa er för att komma in i oljan oavsett vilken bemanning vi haft. Så fort jag såg bilen med oljerök på banan meddelade jag posteringen på start/mål som då flaggade av men då hade er avåkning tyvärr redan inträffat.
Föraren med bilen med motorhaveriet upplevde först bara misständningar och precis innan depåinfarten kände han oljerök (oljan gick direkt under bilen och inga skvätt på rutan mm) och styrde bilen mot depån. Visst hade det varit bättre att direkt svänga av banan men det hade inte påverkat det som hände er då det var precis där den första oljan (haveriet) hamnade på banan. Det är heller inte alltid så lätt att fatta exakt rätt beslut när man sitter bakom ratten...
Jag var med om exakt likadan incident på samma ställe under en fullt bemannad tävling får något år sedan och precis samma sak hände den första bilen som kom efter.

Vi skall dock göra vårt bästa för att göra arrangemangen så bra som möjligt men så bra bemanning som på tävling är svårt, jag är mycket tacksam till de kompisar i vår organisation som ställer upp för utan dem
hade vi inte kunnat köra överhuvudtaget.

Mvh
Marcus

_________________
Marcus Fasth
Autorapid-Ravila Motorsport
www.ravilamotorsport.com
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jani Hast skrev:
Var och rasta min bil på Kinnekulle i Torsdags för första gången.
Tog även lite bilder under dagen.

Se din banåkarbilstråd för mer frågor Fina bilder som vanligt! Hade du med dig en fotografassistent denna gången, för du lånade väl inte ut bilen för att få bilder av den på banan? Det var en hel del bilar man kände igen, den gröna 242an är jag lite förtjust i, takräcke och nu även vässad Skövdefemma (för det satt det väl inte i den förr), det blir ju inte bättre när det gäller Volvosar tror jag.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005
Inlägg: 161



Marcus Fasth Jag vill inte kritisera Ert initiativ att arrangera men för den skull behövs inga osakliga förklaringar vår bil var på väg mot start & målflagg när oljeutsläppet skedde och hade vid tävlingsförhållande passerat två flaggvakter vi försökte springa från taket för att varna men en bit från huset passerade vår bil startflaggan. Nu glömmer vi detta var och en kör på egen risk själv har jag 40 års erfarenhet från motorsport i olika former och upplevt många incidenter en del mycket värre än denna och nu förtiden delar jag hela tiden med mig av mina erfarenheter precis som jag ville göra även denna gång. Ha det bra och nu tar vi nya friska tag

Med vänliga motorsportshälsningar

_________________
Rolf osbeck
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2155



Vill tacka för ett avslappnat o skönt arrangemang! Mkt nöjd trots en del missöden o avåkningar.

Inte imponerad av Kumho Ecsta 700 alls... Helt nedslitna efter en dag. Inge vidare grepp heller.

Blev iaf 1.06 som bästa tid, känns ok med de däcken.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



Jag vill också tacka för ett bra arrangemang. Första gången för mig på bana så spårvalen blev inte de bästa. Försökte lära mig hur bilen betedde sig i olika situationer. Ett och annat kast med baken lyckades man med.

Någon här som vet vart man kan ta en förarlicens?


_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
@lexander
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 23



Jag hänger på dom 2 ovanstående Fiat-nördarna och tackar för en suverän heldag på banan!
Det var första gången jag körde bankörning och det gick ju rätt bra.
Framdäcken fick jobba hårt!!! (mycket skrik i kurvorna...)

Bilder/filmer finns här:
http://alex.e4.org

_________________
Alexander Blomquist
FIAT Coupe 20V TURBO Plus -99
http://alex.e4.org
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Instämmer..fina bilder!! thumbs up

Vem är detta då??
(Jani. Jag lånade bilden, hoppas det är ok!)


Är det den jag tror??
Läste att dom skulle beställa nya dämpare.....ser inte ut som om dom har kommit!?

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017


Trådstartare
Spirou944t skrev:
Instämmer..fina bilder!! thumbs up

Vem är detta då??
(Jani. Jag lånade bilden, hoppas det är ok!)


Är det den jag tror??
Läste att dom skulle beställa nya dämpare.....ser inte ut som om dom har kommit!?


Det är forum cheffen.

Det gör inget att du låna bilden.

_________________
// Jani Hast
Citera
Eftersnack
2005-07-28 Kinnekulle (Privat körning).
3363 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande