Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-08-13--14 Ring Knutstorp BMW CS/SC 20års Jub
1, 2   >>
6475 besök totalt
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472


Trådstartare
Var nere och knäppte några bilder i det minst sagt blöta vädret.

Bilderna hittar ni här: http://www.zoomphoto.se

Ska lägga upp några teasers senare ska iväg på bröllop nu, ha det fint!

EDIT: Teasers




















_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Det mest tragiska med det blöta vädret tycker jag är att smhi ännu en gång givit en helt felaktig väderprognos. Jag blev så blöt att jag åkte hem igen, i duschen hemma finns det i alla fall varmvatten...

Johan B

_________________
Johan B
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Trist blixten
Kl. 14 så var det torrt och fint. Solen tittade också fram. En trevlig eftermiddag med mycket bankörning.
Förhoppningvis är vädergudarna med oss i morgon.

Dan P,
227 bilder !!! Du måste ha Skånes snabbaste avtryckarfinger

>2000 hästar

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



En riktig fin söndag med bankörning för alla.
Att köra runt Knutstorp nästan själv sista timmen var buskul

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472


Trådstartare
Jepp, betydligt bättre väder än lördagen......

Bilder: http://www.zoomphoto.se











_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



SKitkul, kul att man blev fångad på bild denna gång!

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Jag är väldigt nöjd med helgen !! Det mesta har fungerat riktigt bra ! Vansinnigt smidigt med inhyrda flaggvakter....kanske är det framtidens melodi i BMWSC, om medlemmarna vill, och är beredda att betala lite mer !!


Bilen fungerade också mycket bra, trots mjuka fjädrar och en helt "kaputtad" höger framdämpare. Är tokigt nöjd med Toyo Proxxes R888:orna, funkar även bra i regn !!


Enda missödet var att jag imorse när jag skulle skifta däck fram/bak hittade en stooooooooor spricka i vänster framskiva, osannolikt nog hade Nicke_1 med sig extra skivor som jag fick köpa...STORT TACK Nicke !!



Längtar redan till Anderstorp.....

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Jag åkte faktiskt ner idag igen, (ringde till statoil i bjuv och kollade vädret först) det blev några kul åk. Men efter ett tag började det gå lite väl brett, trodde först att det var däcken som blivit för varma, men när jag senare bytte hjul visade det sig att diffbromsen inte funkade så bra längre. Alltid skönt att kunna skylla på materialet när man inte kan hålla någon bakom sig .

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Erik Tryggvesson
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 235



Riktigt lyckad helg (då tänker jag endast på BMWSC och bankörningen), med bankörning i alla dess väderlekar.
Bistec skrev:
Vansinnigt smidigt med inhyrda flaggvakter....kanske är det framtidens melodi i BMWSC, om medlemmarna vill, och är beredda att betala lite mer !!
Kan inte annat än att hålla med! Jag betalar mer än gärna en slant extra för inhyrda flaggvakter, om detta nu är möjligt.

_________________
/ Erik Tryggvesson
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



En bra helg trots vädret på lördagen samt lite fördröjning i körandet beroende på brusten kylarslang på en nyare BMW. Jag lyckades att köra 3 timmar, vilket jag är mkt nöjd med. Återigen har jag gnällt om att bilen är för mjuk och att jag saknar diffbroms. Dags att åtgärda det snart

Inhyrda flaggvakter var suveränt thumbs up Betalar gärna lite mer för att ha det även i fortsättningen då det kapar en massa tid i administrativt strul under träffen

Har 3 timmars film från dagarna dvs mkt att redigera. Klippte ihop lite igår men har ändå inget serverutrymme tyvärr, filen är 117 mb i Real Audio format och visar några varv när jag kör efter Johan aka Samson. Om någon har ett utrymme så kan ni höra av er så att fler får se filmen.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2235



JohnC skrev:
Har 3 timmars film från dagarna dvs mkt att redigera. Klippte ihop lite igår men har ändå inget serverutrymme tyvärr, filen är 150 mb i Real Audio format och visar några varv när jag kör efter Johan aka Samson. Om någon har ett utrymme så kan ni höra av er så att fler får se filmen.


Tjenare John!
Seg resa hem i går, eller?
Självklart finns intresse för att se lite bankörarfilm! Särskilt om man råkar fastna lite själv...

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Foto från Touringklubben (Micke och Johan):
http://www.touringklubben.com/traffar/knutan_05/micke/index.htm

_________________
BMW MC-klubben
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652



även jag fastnade på bild denna gång tog och lånade farsans 320d touring och körde på banan med. fick även senare underdagen låna min brors m3 e30 den kändes något piggare på banan :P

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Denna gång upplevde även jag att bromsar och däck blev REJÄLT trötta efter några varv. Ett bevis på att jag börjar uttnyttja bilens kapacitet lite mer än tidigare...

Lägger upp lite bilder:


Panikmekande...


skumma typer vid huvudposteringen...


Vill oxå ha..

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Conny,
Tack för bilderna thumbs up
Bistecs bromsskiva fram på det neongula vrålåket ser ut att vara av storlek mindre

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Conny skrev:
Denna gång upplevde även jag att bromsar och däck blev REJÄLT trötta efter några varv. Ett bevis på att jag börjar uttnyttja bilens kapacitet lite mer än tidigare...

Lägger upp lite bilder:.......



Så himla bra att du fått tillgång till en digtalkamera äntligen, tur att du fotar bättre än du kör....


Bra bilder.... thumbs up

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Hobbe skrev:
Conny,
Tack för bilderna thumbs up
Bistecs bromsskiva fram på det neongula vrålåket ser ut att vara av storlek mindre



Vadå !? Finns det större skivor till min....jag trodde det skulle räcka med mina 12 cm skivor.....kanske är det alltså skivornas storlek som är boven i mina bromsproblem...!?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Erik Tryggvesson
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 235



Bistec skrev:
Vadå !? Finns det större skivor till min....jag trodde det skulle räcka med mina 12 cm skivor.....kanske är det alltså skivornas storlek som är boven i mina bromsproblem...!?
Ähh, dom är ju borrade med hela 5st hål skall väl räcka till bra länge innan du behöver större skivor
Hur fungerade din bromskylning förresten?

_________________
/ Erik Tryggvesson
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Erik Tryggvesson skrev:
Bistec skrev:
Vadå !? Finns det större skivor till min....jag trodde det skulle räcka med mina 12 cm skivor.....kanske är det alltså skivornas storlek som är boven i mina bromsproblem...!?
Ähh, dom är ju borrade med hela 5st hål skall väl räcka till bra länge innan du behöver större skivor
Hur fungerade din bromskylning förresten?



Jo då, tror att kylningen fungerar hyfsat, ska nog försöka att få in lite mer luft i slangarna dock, så att det blir ännu mera tryck på luften, och därmed mera kylfunktion...

Lite konfunderad av att mina PFC97-beläg är så pass slitna som de är efter relativt lite körning, mest slitna på mitten hör och häpna...!?

Dessutom mer slitna i ena änden än den andra, och det beror väl på att mina nya gummibussningar kring glidtapparna redan börjar ge upp, vilket jag tycker är konstigt då ingen annan av alla mina E30-polare verkar lida av detta dilemma....!?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Martin du såg mina budget belägg Funderar på att köpa upp ett lager (dvs alla) och sälja dem dyrt i framtiden på allehanda klubbträffar

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Bistec skrev:


Så himla bra att du fått tillgång till en digtalkamera äntligen, tur att du fotar bättre än du kör....


Bra bilder.... thumbs up


Ja det är väl tur, annars hade väl nåt STCC stall redan anlitat mig och då hade jag ju inte haft tid att hänga med dig på banträffarna!

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Eftersnack
2005-08-13--14 Ring Knutstorp BMW CS/SC 20års Jub
1, 2   >>
6475 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande