Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-08-12 Licenskurs Sviestad
2067 besök totalt
steha
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 70


Trådstartare
I fredags var det licenskurs på Sviestad, och eftersom mellanbrorsan tog lite bilder tänkte jag att jag kunde lägga ut några av dem. Orsaken till att jag var där var att vi hade bjudit minsta brorsan (Robert) på licenskurs i födelsedagspresent, där han skulle få låna min Manta. Det har varit lite panikjobb att få den i körbart skick, men tillslut så hade jag fått på nya fina hemkapade biltemafjädrar (tyvärr med gamla dämpare), ventilerade Opel Rekord-bromsar, och lånade hjul (tack för det William!).

Tyvärr visade det sig efter passet med ledbil att hjulen (205/50/15, ET24) var lite för breda, och tog i bakskärmarna. Jag visste att det var tight, men hade hoppats att det skulle klara sig, men brorsan sa att det smällde oroväckande och vi kunde se att vi började göra åverkan på våra lånade däck. Inte bra. Så under följande teoripass satte Fredrik (mellanbrorsan) och jag igång med att försöka åtgärda den. Vi hissade upp den på skräpdomkraft och lyckades låna hammare av ett av långloppsteamen som var på plats inför lördagen (tack Christian!). Det blev ett ordentligt hamrande och vi lyckades faktiskt köpa oss någon extra centimeter till stänkskärmarna så det var bara att hålla tummarna.

Klockan 20 var det dags för friåkning och vår modifikation var precis vad som behövdes. Jag lyckades tjata till mig att få sitta med som passagerare (vilket jag hade blivit lovad tidigare). Bilen fungerade klockrent och kändes mycket pigg och bromsarna tog bra och verkade inte bli varma. Efter ett lite småknackigt förstapass lyfte lillbrorsan sin körning och körde riktigt bra de resterande två passen. Totalt sett blev det en perfekt kväll! thumbs up

Tyvärr var vi lite själviska, så det blir mycket Manta-bilder och lite annat, men en och annan bil i övrigt lyckades slinka med.



Lineup och åka efter ledbil:







Våra hjältar som lånade oss hammare:


Fria åkpass:












_________________
Stefan Stjernelund
Tesla Model 3 Performance 2020
Opel Speedster Turbo 2004 (till salu-ish)
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Igen dålig present att få på födelsedagen!
Fint repotage! thumbs up


Varför saknar den stötfångare fram?




_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Anton Lillsund skrev:
Igen dålig present att få på födelsedagen!
Fint repotage! thumbs up


Varför saknar den stötfångare fram?






_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anton Lillsund skrev:

Varför saknar den stötfångare fram?

Stötfångaren låg kvar hemma i verkstan. Kolfiberskärmen på höger sida är ny och har inte fått några fästen ännu och den vänstra är skadad sen SLC på Mantorp.
Tur var väl det med tanke på undertecknads äventyr Bilden är dock tagen före dess...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Eftersnack
2005-08-12 Licenskurs Sviestad
2067 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande