Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-08-13 MSLS #4 på Sviestad
1838 besök totalt
Gran Tourismo
Danderyd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 90


Trådstartare
Deltävling 4 i MSLS blev Scuderia Danderyds andra deltagande för säsongen 2005. Trots en trist början på vädret på morgonen så blev förhållandena alldeles utmärkta på banan fr.o.m. starten kl. 9:00. Men jag undrade hur dagen skulle sluta när jag i låg fart så när bromsade på mig i kurvan in i Rondellen redan under transpondertestet på iskalla däck och blöt vägbana.

Innan dess hade det så när tagit stopp redan innan det började då den andre teamföraren hade försovit sig och likaså mekanikern, vilka dock fick en anledning att öva rally på väg till banan istället . Men tack vare en hjälpande hand från Mikael Brinck och Stanley Thiman så löste sig saker och ting, så att vi kunde deltaga. Stort tack killar! thumbs up

Det var inte lika omtumlande att starta i sitt livs andra "riktiga" långlopp som det första, men stressen från morgonens bestyr gjorde ändå att jag så när åkte iväg från grid:en med oknäppt hjälm. Sen rullade loppet på och det kändes som både jag, bilen och banan började bli riktigt goda kamrater när jag steg ur efter min andra heltimma.

Långa rakan innan Rondellen:


Tankningsdepån (undertecknad i bilen):


Tyvärr så sprack grenröret efter knappt 4 timmars körning. En "quick-fix" gjorde ändå att jag fick ge mig ut några varv till innan grenröret helt sonika gick av (precis innan depåinfarten) och släpade i backen. Detta torde ha noterats av ett flertal deltagare då både skrapet och avgasmullret torde ha överstigit 95 dB. Notera avgassystemet på bilden nedan:




Hälsn.

Jens H.
Scuderia Danderyd

_________________
//Jens Hansson

BMW 335i -07
Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Håller med om att det var en trevlig tävling i all sin enkelhet thumbs up
Att Sviestad ännu en gång lyckades klara sig undan regnet får ses som ett stort plus.

Tävlingen då? Med tanke på att vi var fyra förare som aldrig suttit i bilen före helgen så var resultatet mitt i fältet bättre än våra förväntningar. Och detta trots att undertecknad lyckades mula fronten vilket kostade 20 min

Tack Matex Racing för en trevlig helg

_________________
/Kristian Elisson
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Mycket kul som vanligt att få komma ut på banan!

Vi i TBR hade en riktigt bra dag och bilen gick precis så som vi hoppats. Roligt att få stiga upp på pallen för första gången - nu ser vi fram mot tävlingen 10 september! Hoppas det blir minst lika bra uppslutning då, alltid roligt om det är många att köra med/mot.

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Eftersnack
2005-08-13 MSLS #4 på Sviestad
1838 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande