Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-08-16 - Anderstorp
1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (11951 totalt)
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2242


Trådstartare
Då var ännu en träff på Anderstorp genomförd.

Tycker det fungerade hyggligt trots att det kryllade av bilar på banan. Ibland var det t o m 3 i bredd...
Några avkörningar kortade av körpassen något men jag var ändå nöjd när jag rullade hemåt.

Finns det några bilder från alla fotografer som smög runt banan?

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003
Inlägg: 217



Ja det var en mycket trevlig dag. Synd bara på att det som sagt var så många bilar på banan, en annan backar gärna av när man har bilar omkring sig.

Avverkade nog lite över 20 varv, har knappt någon bensin kvar iallafall(76 liters tank).

Tror även att jag eldade upp den nya ljuddämparen thumbs down Wankel har ju väldigt varma avgaser, kanske inte går att ha en ljuddämpare i mitten på avgassystemet

Hur som helst så hade jag mycket roligt, även med fel camber vinkel

Är också väldigt nyfiken på bilder.

_________________
Tobias Pettersson

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1354



Riktigt kul ikväll! Kan hålla med om att det var mycket bilar, men det var inte så farligt att köra som jag trodde det skulle bli. Blev varse om vad R-däck kan göra i böjarna (Tror det var Samson jag snackade med om det?).

Min bror var där och fotade, men halvseriös som han är, så vill han redigera bilder och film innan han lägger ut det på nätet. Men det fanns flera andra paparazzis, så bilder kommer säkert snart.

Tobias - Tror jag låg bakom dig ett tag. Sprutade eldsflammor ur ditt blås!

_________________
Lasse Alfons
Citera
EmilH
Tranås
Här sen Maj 2005
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


En mycket trevlig dag trots att man inte körde själv...
Har enbart varit med och kört tidigare på den korta bansträckningen vilket man inser nu efter denna kvällen, suger ganska så hårt, Anderstorp Raceway skall afnjutas i sin helhet

Fick förmånen att bl.a åka med Samson i några varv vilket var mycket lärorikt för en nybörjare som jag.
Mycket roligt att få lite erfarenheter kring spårval och bromspunkter av någon som verkligen kan köra thumbs up
Sedan var det jättekul att få känna på lite hederlig BMW E30 kraft igen, saknar min gamle BMW 325 emellanåt Ett stort tack för det Samson!!

Tackar även alla er övriga för en kanonkväll på Anderstorp.


_________________
Emil Hagström
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



vill också tack för en trevlig kväll med lite körning... thumbs up

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003
Inlägg: 217



Citat:
Tobias - Tror jag låg bakom dig ett tag. Sprutade eldsflammor ur ditt blås!


Jo, du var snäll nog att släppa mig på rakan thumbs up

Det blir gärna flammor utan katalysator

_________________
Tobias Pettersson

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator





















































Antar att det var mig ni såg. Som synes var jag runt på alla möjliga ställen och fotade.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Då var jag också hemma. Det var lite väl många bilar samtidigt på banan tycker jag, det hade nog varit bättre att dela upp det i två grupper som förra gången. Kör man lite långsammare som jag gör så blev det perioder när man mest fick släppa av och släppa förbi bilar hela tiden. Lite lätt att man hamnar i en ond cirkel då ytterligare bilar bakom kommer ifatt då. Men det flöt ju på ganska bra ändå så jag är nöjd, det blev ganska många varv till slut.

P.P., grym bild du fick på mig och brorsan. Är det möjligt att få den i större format?

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



Var en lyckad sensommarkväll trots att jag stod att jag inte körde själv och senare fick lifta hem... :/

Håller med om att det var lite väl många på banan samtidigt ett tag, dock blir det svårt att dela upp bilarna i två grupper då det samtidigt var en grupp med hojar, blir för mycket depåstående då, tyvärr.

_________________
Mattias Widar
Citera
quattro
Lindome
Här sen Aug 2005
Inlägg: 306



Inte en bild på min bil. > men det kanske kommer.
En grön S2 med *host* smutsiga framfälgar *host* nån som vill tvätta lite bromsdamm så har jag så det räcker och blir över.

_________________
Stefan Alm
Citera
Norden
Gnosjö
Här sen Aug 2003
Inlägg: 418



Här kommer lite bilder från mig också. Är det ngn som vill ha ngn speciell bild kan jag skicka originalet. Bara säg till isf!
























_________________
Mattias Nordenström
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



så jag hann med att fastna på bild innan bilen stannade...
det var kul så länge det varade i alla fall!

_________________
Johan Dahl
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Det var första ggn på A-torp för mig och det var riktigt kul thumbs up men jag håller med om att det borde varit två grupper för bilarna. Trist när man måste kolla mer i backspegeln än framåt, jag förstår också arrangörens problem med indelningen, det skulle ta massor av körtid i anspråk. Men som sagt:banan var kul, folket var trevligt och vädret var kanoon.
Citera
sleeplezz
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 129



Hej!

Tack för en kanonkväll igår!

Tyvärr blev det för mycket bilar, tycker ni skötte er kanon på banan trots att det var trångt ibland.

Intresset har ökat så inför nästa år kommer vi endast köra med bilar i två grupper inga MC. Träffen den 6 september kommer vi att begränsa antalet bilar till 40 st, endast anmälda kommer att få köra.

Mvh Martin

_________________
Martin Johansen
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



sleeplezz skrev:
Hej!

Tack för en kanonkväll igår!

Tyvärr blev det för mycket bilar, tycker ni skötte er kanon på banan trots att det var trångt ibland.

Intresset har ökat så inför nästa år kommer vi endast köra med bilar i två grupper inga MC. Träffen den 6 september kommer vi att begränsa antalet bilar till 40 st, endast anmälda kommer att få köra.

Mvh Martin



Hur sannolikt är det att banan kommer att vara kvar nästa år egentligen ?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203



Tyckte de kanon, var dock lite många bilar men folk skötte sig mycke bra och visade hänsyn till oss som körde lite svagare bilar(jag körde astra 1,4). de va bara nån bmw som kasta sig framför. ville bara ge ett stort tack till arangörerna. hade ju en trevlig "kamp" mot polarn i fiestan.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
sleeplezz
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 129



Bistec skrev:

Hur sannolikt är det att banan kommer att vara kvar nästa år egentligen ?


Mycket sannolikt.

_________________
Martin Johansen
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Fina bilder! Särskilt de bilder där det var så många på banan samtidigt, det är inte ofta man ser.
Det känndes fräscht annorlunda att se, som motiv då och inte ideala förhållanden thumbs up
Även de bilder som var tagna uppifrån var klart annorlunda mot vad man som oftast ser. thumbs up

Ska ner till Anderstorp på AMS träff snart, kul och snabb bana.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Jo det var skoj thumbs up 12mil på A-torp blev det iaf

Skulle dock ha varit bra med rullande depå= dvs de som vill ligga ute hela tiden
har tillgång till banan samt att de som vill vila får köra av och fika och åka på när de är klara...
på detta sätt brukar "kö" tendensen ute på banan försvinna.

De som några säger att det var mycket bilar kan jag inte hålla med om,
Visst var det små klungor som man fastnade i eller blev del av men de löstes upp efter
2-3 kurvor senare.

Dock så skulle väll M3 ligan visa lite mer hänsyn när det kom till omkörningar i kurvor....
(man kan inte ha koll på döda vinkeln när man är fastspänd i stolen...)

Blev lite förvånad hur stor skillnad det var på bilen med det nya sprutet i, det fanns vrid i motorn
hela banan runt utan att behöva växla så ofta.
Slutfarten på rakan var oxå rätt hisnande 200km/h vid 200m märket... Sand fållan kom snabbt i mot en.

I det stora hela thumbs up

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1508

Namndispens
Namndispens

Kul bilder thumbs up thumbs up

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Henrik P
Malmö
Här sen Nov 2004
Inlägg: 51



Såg ut att vara en riktigt trevlig kväll....

Såg att det var en Fiat Uno Turbo med på träffen, är det någon här som kör den eller känner till den, vore kul att veta mer.

Mvh Henrik

_________________
Henrik Persson

Fiat Uno Turbo i.e. -87
Porsche 911 SC targa -82
Citera
Eftersnack
2005-08-16 - Anderstorp
1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (11951 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande