Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-08-20 PCS Banmöte på Anderstorp
<<   1, 2, 3   >>
10674 besök totalt
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



FLAT-SIX skrev:
Vågar man be om ett mail med bilderna i högupplöst kvalité?



Dom är beskurna från 8 mpixel bilder utan att förändra skalan, så du får inte större bild på bilen bara mer runt om kring. Dessutom sitter jag på modem just nu så jag är inte så pigg på att tanka 3,5 mb bilder..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
mcburn4ever skrev:
FLAT-SIX skrev:
Vågar man be om ett mail med bilderna i högupplöst kvalité?



Dom är beskurna från 8 mpixel bilder utan att förändra skalan, så du får inte större bild på bilen bara mer runt om kring. Dessutom sitter jag på modem just nu så jag är inte så pigg på att tanka 3,5 mb bilder..


Ett riktigt proffs! Jag tyckte väl att de såg bra ut. Bilden jag kopierar från tråden blir dock en bitmap-
bild! Är den sämre än en JPEG? Förlorar man inte info i .bmp-versionen? Du får gärna modema över den
beskurna bilden "i fart". Jag lovar att inte tjöta mer!

Visst blev den snygg i signaturen? thumbs up

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Jannis skrev:
Vem var de som gjorde den snygga piruetten på start o mål rakan ......

Jag hoppades att de flesta hade lämnat banan vid den tiden......

Läs mina däckbekymmer högst upp för en bortförklaring .... Men den egentliga anledningen till snurren berodde mest på min bristande koncentration får jag väl erkänna. Den fungerade rätt bra som väckarklocka dock!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



Anders Jonsson skrev:
Tack själv, det är kul att se framstegen...



Anders, är det inte du och jag som kör lite följa-John genom Karusellen här..?
Hoppas att jag inte var ivägen..


_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Vacker syn på morgonen..


Min egen bil, lite mindre kräng än tidigare...


Suddig bild, snabb bil.




Här jagar jag en fin 944 med drak(krok). Tackar för pratstunden.






Magnus på banan...såg dig inte samtidigt som bilen..känner inte igen dig utan den!








Gammal bil med ny ägare (misstänker jag)




Fin 911 som lätt ganska mycket...




Nästan alla bilder togs under ett av R1-passen.
Beklagar kvaliten på vissa..lite väl korniga!
(Någon som inte vill ha med sin bil, eller reg-skylt, skicka ett PM så fixar jag det!)

Körde OR eftersom det var första gången på denna banan för min del.
Första passet rulla vi ut ca 30 bilar
och jag var näst sist ut...tack vare den breda rakan blev det omkörning i parti och minut första varven. Kände inte för att kasta mig in i svärmen.
Svårt att få rätt känsla i början. Det var vara bara att släppa av så att det blev en lucka,
försöka köra om var bara att glömma..

Andra passet gick bättre, då var det mera utsträckt. Hade några riktigt bra varv.
Hittade runt på banan. Det vara bara inbromsningen på långa rakan som jag tog
det riktigt försiktigt med innan jag vågade flytta fram bromspunkten till "rätt" ställe.
Sen sista passet var vi inte så jättemånga....
Låg efter två Boxster S under ett antal varv... ..riktigt kul att se den lilla skillnaden
det var mellan bilarna.

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



FLAT-SIX skrev:
Visst blev den snygg i signaturen? thumbs up


Jättesnygg!! thumbs up

Det är faktiskt inte jag som plåtat utan en kompis till mig...en riktigt bra kompis, på att fotografera alltså.. (eller hur Christer!?)
Det är däremot min utrustning han plåtat med...så lite del i det har jag ju..




Javisst ja! You've got mail!

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Tackar för bilderna Erik thumbs up ,, visste inte att du skulle dit men vi kanske ses till helgen eller på Mantorp..

Hur tycker du att chassit funkar nu?

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3677



Jannis skrev:
Vem var de som gjorde den snygga piruetten på start o mål rakan ......



om du menar utgången från startkurvan så har jag inte en aning.

Men jag har har hör talat om att man skall passa sig för "curbsen".

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847



Då var det inte bara jag som fegade på bromspunkten efter rakan....... vågade inte heller stå på fullt hela vägen in till inbromsningen, det började gå rejält snabbt där.... undrar vad 996 Turbosarna och GT2:an hade för hastighet innan dom bromsade.

/Dea

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



Dea skrev:
...undrar vad 996 Turbosarna och GT2:an hade för hastighet innan dom bromsade.


Det är ju inte så att man sitter och kollar på mätaren hela tiden, i synnerhet inte precis när man skall bromsa...men det det högsta jag noterade på rakan var 231 km/h.
Hade säkert varit högre med 100% rätt spår ut ur södra kurvan. Sen är det ju det där med hur sent man vågar vänta med bromsen... Jaja, fälgarna blev skitiga men bromsarna blev ju i alla fall skinande blanka..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Ni som vågade er på att bromsa hårt och sent efter långa rakan.. vad använde ni som bromspunkt?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



djungel-Jim skrev:
Ni som vågade er på att bromsa hårt och sent efter långa rakan.. vad använde ni som bromspunkt?


Sent o sent, jag bromsar vid 200m skylten, ligger då i 235 km/h, senare känns bara onödigt. Bättre att ha full gas vid apex i stället!

Ser gärna fler bilder av min bil o dess syskon!

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
RS Patrik skrev:

Sent o sent, jag bromsar vid 200m skylten, ligger då i 235 km/h, senare känns bara onödigt. Bättre att ha full gas vid apex i stället!


Ni andra som kör (inte fullt så vassa) bilar i t ex R1, vad hade ni för fart där? Någon med en 3.2 Carrera?
Jag själv hade väl cirka 190 km/h vid 200-skylten på tredje körpasset och det vore kul att höra om det innebar
att jag "hade fel spår i södra kurvan" eller fegade med att kliva på! Kanske både och? Det kändes ofta som
om alla bilar kunda "glida förbi" mig på rakan även då gasen var nitad i golvet och apex var avklarad ganska bra!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



FLAT-SIX skrev:
Ni andra som kör (inte fullt så vassa) bilar i t ex R1, vad hade ni för fart där? Någon med en 3.2 Carrera?
Jag själv hade väl cirka 190 km/h vid 200-skylten på tredje körpasset och det vore kul att höra om det innebar
att jag "hade fel spår i södra kurvan" eller fegade med att kliva på! Kanske både och? Det kändes ofta som
om alla bilar kunda "glida förbi" mig på rakan även då gasen var nitad i golvet och apex var avklarad ganska bra!


Första passen hade jag inte koll, var mest fokuserad på att bromsa, och hitta bromspunkten.
Sista passet var jag framme vid 200 skylten, hade då 220km/h och hann bromsa
med lagom marginal.

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Jag hade någonstans runt 210-220 när jag passerade 200m skylten och strax efter släpper jag gasen och bromsar någonstans runt 150m och man har endå god marginal men det gäller ju att ha med sig fart genom kurvan och då känns det mer eller mindre tvunget att klippa curbsen för att räta ut svängen lite.

Jag vågar inte tänka på hur det skulle kännas om man inte hade någon bromsverkan när det är dags att ställa sig på bromsen här men det är väl en av Sveriges mest tilltagna avåknings zon

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Think I reached above 240 when I tried to brake "late" i.e. after the 200m sign but mostly I tried to brake just at the 200m mark not to wet myself. Problem is not the lack of asphalt but the fact that the track is so bumpy that it makes it really scary there, my car was far from stable. In the end I braked to much and had problem carrying speed through the turn.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Tack för infon! Någon med under 300+ hk som kan göra ett inlägg?

Trots lägre fart och givetvis (i mit fall) p g a orutin upplevde jag samma grej som VincentM: mycket möda lades på
att bromsa "säkert" och därmed upptäcka att farten genom kurvan var borta...

Det kändes ändå skönt att veta att Porsche AG tillverkat bilen man satt i på slutet av rakan! Familjens SAAB
hade säkert haft liknande "slutfart", men f-n vet om jag vågat vänta till 200-skylten med den!

Någon annan från runt Göteborg, som skall till OR/DOR på Gelleråsen på söndag? Åka upp kvällen innan?
Samlas någonstans?

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3677



235 vid sista blicken på mätaren, ytterligare några kilometer mer innan gasupplsläpp och sedan broms någonstans efter 200 meters skylten.

Vincent, längst till vänster är det rejält ojämt, och har man fullbur och en redan styv bil blir det obehagligt att bromsa där. Jag går hellre en tredjedel ut från bankanten och siktar på vänster bankant där man får en jämn och fin inbromsning. I slutet av inbromsningen ligger man då rätt för att gå mot apex i kurvan.

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



quadamp skrev:
Testar att lägga upp lite mer bilder



Jannis skrev:
Komigen nu ... mer biler ..... thumbs up


quadamp skrev:
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/5891-new_2005-08-22-img_6502_small.jpg
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/5891-new_2005-08-22-img_6503_small.jpg . . . .
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/5891-new_2005-08-22-img_6505_small.jpg . . . .
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/5891-new_2005-08-22-img_6506_small.jpg . . . .
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/5891-new_2005-08-22-img_6504_small.jpg . . . .
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/5891-new_2005-08-22-img_6508_small.jpg . . . .


quadamp skrev:
Jag har över 150 bilder ifrån denna lördag
Finns det inge smidigare sätt att lägga upp?


FLAT-SIX skrev:
Tjena quadamp! Någon bild bland dessa 150 på en rostig brun 911 kallad Gevalia?
Det hade varit riktigt trevligt...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3677



FLAT-SIX skrev:
RS Patrik skrev:

Sent o sent, jag bromsar vid 200m skylten, ligger då i 235 km/h, senare känns bara onödigt. Bättre att ha full gas vid apex i stället!


Ni andra som kör (inte fullt så vassa) bilar i t ex R1, vad hade ni för fart där? Någon med en 3.2 Carrera?
Jag själv hade väl cirka 190 km/h vid 200-skylten på tredje körpasset och det vore kul att höra om det innebar
att jag "hade fel spår i södra kurvan" eller fegade med att kliva på! Kanske både och? Det kändes ofta som
om alla bilar kunda "glida förbi" mig på rakan även då gasen var nitad i golvet och apex var avklarad ganska bra!


Tror att jag höll mellan 210 och 220 på rakan med min gamla 3.2a förra året. Bilen hade iofs inte rullat mer än 5000 mil så motorn var riktigt fräsch. En sak att kolla på 3.2or som varit med ett tag är att gasvajern töjer sig och full gas är inte full gas längre. Be en kompis hålla nere gasen (motorn avstängd) och kontrollera vid motorn om du kan vrida armen ytterligare. Gasvajern kan justeras underifrån om det skulle behövas.

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Vettigt tips med gasviren! thumbs up
Den kan ju vara riktigt lååång efter 260.000 km...

Detta bör förklara allt jag gjorde och inte kunde göra i helgen. Jag som trodde jag bara hade en dålig kör-teknik...

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Eftersnack
2005-08-20 PCS Banmöte på Anderstorp
<<   1, 2, 3   >>
10674 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande