Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-11 BMWSC & AUDICS på Anderstorp
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (8203 totalt)
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444


Trådstartare
En väldigt trevlig dag med strålande solsken och sommartemperatur, alltså perfekta förutsättningar för en lyckad säsongsavslutning


Som vanligt en härlig blandning av nya och lite äldre bilar på banan, det mesta flöt på riktigt bra under dagen, med undantag av något litet oljespill och en och annan flaggvakt som inte hade så bråttom

På banan fungerade det enligt min åsikt ovanligt bra, i princip alla förare körde med insidan !! Det var första och sannolikt sista gången jag körde banan, det är ju alltid kul att köra bana, men på denna bana hade det nog varit roligare med 400 hk än 180 hk tror jag.


Ang min egen bil så funkade det rätt bra, kan dock konstatera att Ate belägg för 310 kr inte är riktigt så bra som tex PFC97, men de funkade faktiskt över förväntan och det ska bli spännande att se hur de ser ut när jag monterar bort dom för en liten check.
Tack till Stacke från Pean Sweden som tog ut bilen på en provtur för att utvärdera bromsarna



Nu håller vi tummarna för att någon lägger upp lite trevliga bilder, såg en och annan fotograf...

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Skall banan läggas ned Hört lite sådana rykten men stämmer det ??

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Så var denna säsong avslutad
BMW SC och Audi CS tackar alla medlemmar som deltog

Med beröm till samtliga då omkörningarna gick riktigt bra thumbs up
Blinkersen sattes på, och bilarna körde åt sidan utan krussiduller.

Mycket bankörning

Tack till PEAN Stacke som dök upp med trevliga produkter.
Stacke tyckte tydligen också att det var mycket roligare att köra BMW än att kränga produkter
BMW Cup nästa säsong ?

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

JohnC skrev:
Skall banan läggas ned Hört lite sådana rykten men stämmer det ??

Använd sökfunktionen, det diskuteras lite (med betoning på lite) på andra ställen i forumet. Då slipper du kludda ner BMWSCs tråd med politiska illgärningar... Finns även en hel del information om det hela på svartamasken.com

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Ingen körning för min del, så jag smög runt och fotade på förmiddagen istället.
Man blev inte dåligt kör-sugen kan jag ju säja...

Här är några av bilderna, säj till om det är nån annan speciell bil ni vill ha foto på så kanske jag kan plocka fram det.












_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Premiär för mig på Anderstorp och premiär för banåka detta år. Lite för mycket rakor och lite för långa för en 02a, men efter några pass fick man häng på det. Framåt eftermiddagen började bilen misstända, vi hittade ingen orsak till varför så vi packade ihop och drog hemåt. Tack BMWSC och Audi sport för en trevlig och solig dag.

_________________
/Anders C
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444


Trådstartare
JÖSSES !

Tur att bilen ska utrustas med nya fjädrar och rejäla krängare.... hyggligt kräng på denna bild alltså alltså !!


[/quote]

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Härlig dag med mycket städad och snabb körning.

Det är intressant att jämföra motorsvaga och motorstarka bilar på Anderstorp. Det är ju egentligen en powerbana men eftersom karusellen och velodromenrna finns samt den saftiga inbromsningen efter rakan kan man ta ifatt mycket även om kraften under huven saknas. Då måste ju förstås chassiet stämma men ändå.


För egen del gick det utmärkt. Bilen känns riktigt gott balanserad nu. På Knutan var den lätt understyrd i lågfartsingångar och svagt överstyrd i högfartsutgångar. På Anderstorp var den svagt, svagt understyrd och det var perfekt.
Enda mankemanget var att jag fick ont om soppa på slutet samt att jag verkar ha slagit bromsskivorna igen?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Samuel S skrev:
Här är några av bilderna, säj till om det är nån annan speciell bil ni vill ha foto på så kanske jag kan plocka fram det.

Hej Samule.
om en vit M3 skulle fastnat på någon av dina bilder får du gärna posta eller maila: mikael@regnell.se


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Stacke
Vaggeryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 341



Hobbe skrev:

Stacke tyckte tydligen också att det var mycket roligare att köra BMW än att kränga produkter
BMW Cup nästa säsong ?


Hoppas ingen tog illa upp, men det var svårt att hålla sig borta från körningen med tanke på att förra gången var Kinnekulle -04 och jag har inte kört så mkt på långa A-torp.

Bistec: Med krängare så blir det topp! thumbs up
Återkommer ang XP10'orna.

_________________
Per Stacke
323ti E36
M3 E36
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444


Trådstartare
Stacke skrev:
Hobbe skrev:

Stacke tyckte tydligen också att det var mycket roligare att köra BMW än att kränga produkter
BMW Cup nästa säsong ?


Hoppas ingen tog illa upp, men det var svårt att hålla sig borta från körningen med tanke på att förra gången var Kinnekulle -04 och jag har inte kört så mkt på långa A-torp.

Bistec: Med krängare så blir det topp! thumbs up
Återkommer ang XP10'orna.


Klart ingen tog illa upp, gäller ju att passa på att köra lite när tillfälle ges.... thumbs up

Ska bli intressant med XP10:orna...faktum är att det inte verkar ha överhettat lika mycket igår som tidigare, eftersom tom Ate-beläggen verkar ha klarat sig riktigt bra, de ser helfrsächa ut och är inget snedslitna alls, och det tror jag är tack vare metallbussningarna jag monterat runt glidtapparna !!

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Samuel S,

Varför inte lägga upp alla bilder ?


Stacke,

Självklart ska det köras. Din gamla BMW Cup bil har aldrig varit gladare

_________________
BMW MC-klubben
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138



En riktig höjdardag!
Strålande sol och en bil som fungerade nästan perfekt. Dock blev jag än mer varse att en uppsättning grövre krängare
står högt upp på inköpslistan men det lär få vänta till vintern då nöjeskontot redan är högt belastat för i år.
Bromsarna fungerade perfekt hela dagen med nya pf97 fram och carbotech bak.
De nya pfc-skivorna såg nästan oanvända ut trots att de var racigt röda i inbromsningarna.
Nu är det tvätt och genomgång av bilen inför ringen (15-19:e) som gäller.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
silverpilen
sverige
Här sen Jun 2005
Inlägg: 29



En höjdar dag med många varv.
Att köra ihop med likasinnade gör det hela mycket roligare,pga alla vet vad som gäller på banan.
För egen del så känns det som att fler varv måste göras så att jag hittar rätt gräns vad jag och bilen kan åstadkomma.
Jag kommer givetvis att finnas på bana när vi drar igång igen nästa gång.

_________________
Richard Teern
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



BTG skrev:
kulle fastnat på någon av dina bilder får du gärna posta eller maila: mikael@regnell.se


Jag fick med en bild som blev bra iallafall:




Hobbe skrev:
Samuel S,
Varför inte lägga upp alla bilder ?


Jag får väl se till att ordna till ett galleri kanske... Det kommer.
Tyvärr är inte din bil med, tror inte du körde nåt på förmiddagen när jag var där.

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Ja det var en fin dag igår, men det var lite tunnt med audibilar tycker jag, det skulle varit kul att se dom där "monstren" som ofta dyker upp på mantorp och går som satan.

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Samuel S skrev:
Jag fick med en bild som blev bra iallafall:

Tack.
Var är det taget? Banan ser smal ut...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



BTG skrev:

Var är det taget? Banan ser smal ut...


Tror du är fångad strax efter Opelkurvan.



Nu la jag upp alla bilder i ett galleri: http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/bmwsc_anderstorp/index.htm
Det mesta är med, även bilder som inte är riktigt bra.

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



BTG skrev:
Samuel S skrev:
Jag fick med en bild som blev bra iallafall:

Tack.
Var är det taget? Banan ser smal ut...


Tyckte jag såg Samuel ståendes på ett gäng traktordäck till vänster då man man körde ut ur depån!

Håller med och att det var en riktig höjdardag! Synd att säsongen är slut då allt börjar funka så bra!

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Samuel S skrev:
Nu la jag upp alla bilder i ett galleri: http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/bmwsc_anderstorp/index.htm
Det mesta är med, även bilder som inte är riktigt bra.

Tack!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Leif J
Lund
Här sen Jan 2005
Inlägg: 21



Vilken söndag det blev, inte ens antydan till nåt anderstorpsväder.

Blev positivt överraskad över banan, har aldrig kört Anderstorp tidigare den var riktigt kul att köra även om man inte har extremt mycket effekt under huven, visst försvann vissa effektstarka bilar på rakan men i inbromsning och i dom kurviga delarna var skillnaden inte alls så stor, jag trodde att effekten skulle ha större utslag där, men det visade sig att det oftast var viktigare med rätt spårval och någorlunda fungerande chassie även genom dom snabba velodromerna... KUL !!!

Instämmer också i att de allra allra flesta flyttade på sig och blinkade och släppte förbi på ett mycket bra sätt, då känns det roligt och tryggt att köra.

Tack alla i klubbarna BMW SC och AUDI CS som jobbade ideellt med att göra det möjligt.

Ett inlägg i debatten om flaggvakter:
Personligen tyckte jag det fungerade mycket bra i söndags och om det är den omfattning
och organisation på flaggvaktandet som då så står jag gärna flaggvakt på träffar.
(Jag hade 2 flaggvaktspass under dagen, varav ett BMW cup) Ypperligt...

Har någon mer bilder... eller film så lägg gärna upp.

Finns det bilder på en annan vit M3 E30 (än BTG's menar jag då) - (bil nummer 13 igår)
så skicka gärna till leif.johansson@veberod.com eller lägg upp här.

_________________
Leif Johansson
www.slotcar4fun.se
Racing at home - in scale 1:32
Citera
Eftersnack
2005-09-11 BMWSC & AUDICS på Anderstorp
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (8203 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande