Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-09-11 BMWSC & AUDICS på Anderstorp | << 1, 2 8205 besök totalt |
Helgens mest besvikna?
http://attitude.mine.nu/bilder/samue _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
För dom som inte vet vad du menar kanske man skulle förklara att bilen aldrig kom till start pga av för hög bullernivå...inte kul... Eftersom jag själv ska låta Ferrita bygga ett system till mig i vinter, så tänkte jag passa på att fråga vad som gäller med detta egentligen, enligt BMW-cup reglementet är det ju 100 db som gäller, är det bara på Anderstorp man satt gränsen redan vid 95 db eller !? 95 db är ju ganska tyst...eller !? _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Som vanligt skitkul!!! Synd att säsongen är slut...
Var det förresten någon "från Rejsa" som slog lite följe med mig på E4:an mellan linköping och norrköping mellan kl 20.30 och 21.00 ungefär? I lagom marschtempo... (Det var en silverfärgad m3 e36) _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||
Det skillnad på SBFs generella bullergräns och banornas bullergräns. De flesta banorna har 95dB vid passage som gräns (på icke bullerdag). Så säg till Ferrita att du skall klara 95 dB. Vill du helt på säkra sidan säger du att skall klara Anderstorps 95 dB, för det är den banan med absolut tuffast ljudmätning. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
som vanligt ett jättehärligt arangemang!
Vill tacka hela BMW Sport Club (framför allt allas vår Lars-Åke som sliter som bara den på racedagarna för att vi ska få köra lite race-bil!) för detta året! För min del var första racet lätt det roligaste på hela året, hade en ordentlig fajt med en 325a, grymt kul och om jag bara får tummen ur snart så kanske jag kan lägga upp "onboard" på hela första tävlingen! MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||||
Här är resultaten från BMW-Cup.... Resultat Mylaps |
||||||
Trevlig helg med mycket bilar. Hade tillsammans med mina tilltänkta långloppsbröder Kenth och Vincent kört slut på däcken under lördagen på Mantorp (tack pcsr för möjligheten att köra med er). Det var inte riktigt planerat. Himla svårt att se hur mkt slicksen har kvar...
Johan Dahl var räddaren i nöden han hade inte bara massor av däck utan var även gentlemannamässig och lånade ut sina magnesiumfälgar sådär på lördagkvällen.... Stort tack Johan! Tidsträningen gick sämre. Jag fick försöka sätta tid under gulflagg. Tråkigt nog kom inte Bappelsin Racing till start pga dB nivåerna var för höga. Detta fick dom reda på under upplining till 1:a race... Trist, för trevligare och hjälpsammare racekamrater går inte att uppbringa! Race 1 gick som förväntat - dom två superbilarna försvann och jag kunde skaka av min resten, och fick åka alena. Race 2 startade jag från 3:e plats och hade bra hak på Nygård och Hurtigh som fajtades. På varv två bromsade jag på mig > och dom drog ifrån. När 4 varv återstod pinkade en bil på sig och hela velodromen flöt i bensin. Jag kom som förstebil och var ute på gräsen på båda sidor men det ordnade upp sig. Ingen oljeflagg kom upp under resterande varv heller Clatchtankens bensinpump började skvallra när den var 4 varv kvar att bensinen var på väg att ta slut. Jag slog av och körde med ena ögat i backspegeln, men på sista varvet hackade bara bilen och jag var tvungen att låta Peter Larsson passera 500 meter innan mål. Jag rullade över mållinjen och bilen blev stående. Förvånande så hade det räknats fel, eller om vi inte observerat målflagg, för tävlingsledningen korrigerade bort ett varv och vipps - var jag 3:a igen Säsongen i BMW Cup har varit rolig. Jag har med min blysläde till bil lyckats ta 2:a platsen totalt i klass special - vilket jag är nöjd med - för i år...... _________________ Stefan Larsson |
||||||
Good you managed to sort things out Stefan ! I felt guilty when I realised Kent and I had burned your tires on Saturday
Thanks for the few laps around Mantorp, I liked the car a lot apart from the low seat position and the fact that I am thinner so the belt doesn't hold me that well _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
Tänkte bara få tacka för en trevlig dag från ARC personalen i form av besiktningstek. Och folk i kiosken. Dessutom så måste man få berömma er för att det finns lite säkerhets tänkande från er sida till skillnad från det som var på G under lördagen. Trackday kallades det visst och jag hoppas att det inte var något som sammankopplas med Svensk Bilsport. Körning utan Hjälm utav både förare och passagerare i fram och baksäte gör att man börjar undra.
Mvh Björn med fl. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
Jag och Stefan har ungefär samma kroppshydda, ska jag ta över Vincent? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Tack själva. _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||
Good try _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Måste bero på att du testat bilen efter det att Kenth hade kört... Synd att du inte fick flera varv Vincent, vi får åter igen skylla på Kenth som satt där hela förmiddagen ps. Sören - bältena är i yttersta "hålet" så dom passar nog tyvär inte dig. _________________ Stefan Larsson |
||||||
Lite fler bilder
Fina bilar på Hotell Åsens parkering BMWSC's första (och enda!) banträff utan regn! Bistec-mobile Stefan har trasslat in sig i nätet! Arne klar för start! Alex väntar på att få gå ut på banan Alex arbetsplats! Starten går för sista Cup-racet för säsongen! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||||
Eftersnack 2005-09-11 BMWSC & AUDICS på Anderstorp | << 1, 2 8205 besök totalt |