Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-11 BMWSC & AUDICS på Anderstorp
<<   1, 2
8205 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696




_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444


Trådstartare
Sörpan skrev:
Helgens mest besvikna?

http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/bmwsc_anderstorp/pages/IMG_0 . . . .


För dom som inte vet vad du menar kanske man skulle förklara att bilen aldrig kom till start pga av för hög bullernivå...inte kul...


Eftersom jag själv ska låta Ferrita bygga ett system till mig i vinter, så tänkte jag passa på att fråga vad som gäller med detta egentligen, enligt BMW-cup reglementet är det ju 100 db som gäller, är det bara på Anderstorp man satt gränsen redan vid 95 db eller !? 95 db är ju ganska tyst...eller !?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
BobbyBuster
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 18



Hobbe skrev:
Samuel S,

Varför inte lägga upp alla bilder ?



Jag kan endast hålla med! Det är kul med lite bilder.
Jag tog några mellan flaggvaktspassen och rastningen av bilen.




















_________________
Robert Lindström -
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



En glad gotlänning med lånade hjul och soppatorsk.
Jag tror till och med att han har rätat ut bucklorna och lackat om?


_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Som vanligt skitkul!!! Synd att säsongen är slut...

Var det förresten någon "från Rejsa" som slog lite följe med mig på E4:an mellan linköping och norrköping mellan kl 20.30 och 21.00 ungefär? I lagom marschtempo...
(Det var en silverfärgad m3 e36)

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Bistec skrev:
Eftersom jag själv ska låta Ferrita bygga ett system till mig i vinter, så tänkte jag passa på att fråga vad som gäller med detta egentligen, enligt BMW-cup reglementet är det ju 100 db som gäller, är det bara på Anderstorp man satt gränsen redan vid 95 db eller !? 95 db är ju ganska tyst...eller !?


Det skillnad på SBFs generella bullergräns och banornas bullergräns. De flesta banorna har 95dB vid passage som gräns (på icke bullerdag). Så säg till Ferrita att du skall klara 95 dB. Vill du helt på säkra sidan säger du att skall klara Anderstorps 95 dB, för det är den banan med absolut tuffast ljudmätning.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

som vanligt ett jättehärligt arangemang!

Vill tacka hela BMW Sport Club (framför allt allas vår Lars-Åke som sliter som bara den på racedagarna för att vi ska få köra lite race-bil!) för detta året!

För min del var första racet lätt det roligaste på hela året, hade en ordentlig fajt med en 325a, grymt kul och om jag bara får tummen ur snart så kanske jag kan lägga upp "onboard" på hela första tävlingen!

MVH / Alexander Eklöw

_________________
A Eklöw
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Hur gick det i Bmw-cup? Hittade ingen resultatlista
Tog Nygård hem totalen?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Kristian Larsson skrev:
Hur gick det i Bmw-cup? Hittade ingen resultatlista
Tog Nygård hem totalen?


Här är resultaten från BMW-Cup.... Resultat Mylaps

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Kors i taket ! Nygård fick stryk

_________________
BMW MC-klubben
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Trevlig helg med mycket bilar. Hade tillsammans med mina tilltänkta långloppsbröder Kenth och Vincent kört slut på däcken under lördagen på Mantorp (tack pcsr för möjligheten att köra med er). Det var inte riktigt planerat. Himla svårt att se hur mkt slicksen har kvar...
Johan Dahl var räddaren i nöden thumbs up han hade inte bara massor av däck utan var även gentlemannamässig och lånade ut sina magnesiumfälgar sådär på lördagkvällen....
Stort tack Johan!
Tidsträningen gick sämre. Jag fick försöka sätta tid under gulflagg. Tråkigt nog kom inte Bappelsin Racing till start pga dB nivåerna var för höga. Detta fick dom reda på under upplining till 1:a race... Trist, för trevligare och hjälpsammare racekamrater går inte att uppbringa!

Race 1 gick som förväntat - dom två superbilarna försvann och jag kunde skaka av min resten, och fick åka alena.
Race 2 startade jag från 3:e plats och hade bra hak på Nygård och Hurtigh som fajtades. På varv två bromsade jag på mig > och dom drog ifrån. När 4 varv återstod pinkade en bil på sig och hela velodromen flöt i bensin. Jag kom som förstebil och var ute på gräsen på båda sidor men det ordnade upp sig. Ingen oljeflagg kom upp under resterande varv heller thumbs down
Clatchtankens bensinpump började skvallra när den var 4 varv kvar att bensinen var på väg att ta slut. Jag slog av och körde med ena ögat i backspegeln, men på sista varvet hackade bara bilen och jag var tvungen att låta Peter Larsson passera 500 meter innan mål. Jag rullade över mållinjen och bilen blev stående.

Förvånande så hade det räknats fel, eller om vi inte observerat målflagg, för tävlingsledningen korrigerade bort ett varv och vipps - var jag 3:a igen

Säsongen i BMW Cup har varit rolig. Jag har med min blysläde till bil lyckats ta 2:a platsen totalt i klass special - vilket jag är nöjd med - för i år......

_________________
Stefan Larsson
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

Inga som har lite fler kul bilder från träffen? Min familj fick punka på vägen o altså blev det inga bilder tagna från mitt håll

MVH / Alexander Eklöw

_________________
A Eklöw
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Good you managed to sort things out Stefan ! I felt guilty when I realised Kent and I had burned your tires on Saturday
Thanks for the few laps around Mantorp, I liked the car a lot apart from the low seat position and the fact that I am thinner so the belt doesn't hold me that well

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Tänkte bara få tacka för en trevlig dag från ARC personalen i form av besiktningstek. Och folk i kiosken. Dessutom så måste man få berömma er för att det finns lite säkerhets tänkande från er sida till skillnad från det som var på G under lördagen. Trackday kallades det visst och jag hoppas att det inte var något som sammankopplas med Svensk Bilsport. Körning utan Hjälm utav både förare och passagerare i fram och baksäte gör att man börjar undra.

Mvh Björn med fl.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



VincentM skrev:
Good you managed to sort things out Stefan ! I felt guilty when I realised Kent and I had burned your tires on Saturday
Thanks for the few laps around Mantorp, I liked the car a lot apart from the low seat position and the fact that I am thinner so the belt doesn't hold me that well


Jag och Stefan har ungefär samma kroppshydda, ska jag ta över Vincent?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Björnes skrev:
Tänkte bara få tacka för en trevlig dag från ARC personalen i form av besiktningstek. Och folk i kiosken. Dessutom så måste man få berömma er för att det finns lite säkerhets tänkande från er sida till skillnad från det som var på G under lördagen. Trackday kallades det visst och jag hoppas att det inte var något som sammankopplas med Svensk Bilsport. Körning utan Hjälm utav både förare och passagerare i fram och baksäte gör att man börjar undra.

Mvh Björn med fl.


Tack själva.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Sörpan skrev:
VincentM skrev:
Good you managed to sort things out Stefan ! I felt guilty when I realised Kent and I had burned your tires on Saturday
Thanks for the few laps around Mantorp, I liked the car a lot apart from the low seat position and the fact that I am thinner so the belt doesn't hold me that well


Jag och Stefan har ungefär samma kroppshydda, ska jag ta över Vincent?


Good try

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



VincentM skrev:
Sörpan skrev:
VincentM skrev:
Good you managed to sort things out Stefan ! I felt guilty when I realised Kent and I had burned your tires on Saturday
Thanks for the few laps around Mantorp, I liked the car a lot apart from the low seat position and the fact that I am thinner so the belt doesn't hold me that well


Jag och Stefan har ungefär samma kroppshydda, ska jag ta över Vincent?


Good try



_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



VincentM skrev:
Good you managed to sort things out Stefan ! I felt guilty when I realised Kent and I had burned your tires on Saturday
Thanks for the few laps around Mantorp, I liked the car a lot apart from the low seat position and the fact that I am thinner so the belt doesn't hold me that well


Måste bero på att du testat bilen efter det att Kenth hade kört... Synd att du inte fick flera varv Vincent, vi får åter igen skylla på Kenth som satt där hela förmiddagen

ps. Sören - bältena är i yttersta "hålet" så dom passar nog tyvär inte dig.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Lite fler bilder

Fina bilar på Hotell Åsens parkering


BMWSC's första (och enda!) banträff utan regn!


Bistec-mobile


Stefan har trasslat in sig i nätet!


Arne klar för start!


Alex väntar på att få gå ut på banan


Alex arbetsplats!


Starten går för sista Cup-racet för säsongen!

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Eftersnack
2005-09-11 BMWSC & AUDICS på Anderstorp
<<   1, 2
8205 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande