Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-25 Challenge Tullinge
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (23019 totalt)
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13183

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tobbe... skrev:
om sen samma fotograf lägger ut bilder på min bil med nrplåtarna synliga, då skulle jag nog bli på ren svenska skitförbannad-om han inte frågat först! (Regnr tillför ju inte precis någon action till bilden..)
om sen samma fotograf skulle -utan min tillåtelse- publicera bilder på min bil när den är inblandad i avåkning/krock/motorras el liknande-då skulle gränsen för skitförbannad vara passerad så att säga...



Sorry om jag bidrar till lite OT i en event-eftersnackstråd kanske, men...

Tycker att det är underbart att det finns de som med glädje lägger en massa jobb och tid på att dokumentera vår motionsracing. Massor med härliga bilder att njuta av.
Det första jag gör när jag kommit hem från ett event är att logga in på rejsa för att titta om det kommit upp några härliga bilder. thumbs up

Inte kan man väl kräva att regnr ska maskeras på bilderna som publiceras på webben. Varför det?
Att bli skitförbannat för att ha regplåtar på bilen verkar minst sagt lite udda ur min synvinkel.
Ska vi begära tillstånd av varandra för varje publicerad bild, jösses...!
Coola ner och njut av bilderna istället.

Vill jag inte att min bil ska synas med regnr låter jag den stå kvar i garaget - busenkelt. thumbs up

Vad gäller bilder på krascher, ras och sådant som kan skapa "negativ publicitet" etc...
Vi har mig veterligt inte haft några problem med att sån't synts på ett "felaktigt" sätt här på rejsa. De som regelbundet publicerar sina bilder här verkar vara helt överens om vilken nivå som gäller.

_________________

Rice and shine
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Erik B skrev:
om man är rädd för att få bilen stulen för att det finns ett fotografi på nätet kanske man inte skulle åka omkring i trafik med plåtarna på överhuvudtaget

.



sorry men den var så kul. Inget illa menat

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



Kan inte annat än hålla med Lars och Erik, personligen struntar jag högaktningsfullt i om min bil syns med reggskyltarna, jag har inget att dölja för eventuella framtida spekulanter på bilen (körd på konbana behöver ju inte betyda dåligt skick enligt mitt sätt att se det, se på tex Bytbils RS4, finns nog inte en RS-bil som är mer servad för mer pengar än hans).
och som sagt, för att skrämma bort tjyvar, njaa, jag tror tjyvarna ser min bil dagligen i trafiken i stockholm, och alla andra ställen jag rör mig, före att dom hittar den på challenge tullinge

_________________
Henrik Troeng
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
RS6 skrev:
[Har man Licens så är challenge inget som ses med blida ögon av SBF!


Är det så? Varför i så fall? Challenge bidrar ju positivt till att få folk att intressera sig för bilsport! om man har licens riskerar man då bli av med den för att man tränar under kontrollerade former på t.ex Challenge? Challenge är ju ingen olaglig aktivitet. Då vore det ju mer befogat att SBF kollar om man har fortkörningsböter...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Klucken skrev:
Dessutom hjälpte ju inte min lättning med ca 50g mot dig Patrik..
Kan man lätta 500kg på något sätt - förutom att byta bil??


hehe... nästa gång plockar jag också bort plåtarna och då dj-vlar ska du få se på åka av!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Erik B skrev:
om man är rädd för att få bilen stulen för att det finns ett fotografi på nätet kanske man inte skulle åka omkring i trafik med plåtarna på överhuvudtaget

Jag redigerade bort plåtar en gång i tiden, men numera är det upp till ägaren av bilen.
Så svårt är det inte att sätta en bit tejp på plåten om man är rädd för att bilen ska stjälas.


Ja precis! Det där med rädsla för att få sitt regnummer fotograferat är så krokig logik så att man blir helt snurrig .

En rulle silvertejp kostar typ 40 kr på bilbuttriks, två remsor fram och två bak så är plåten helt maskad om man trots allt har stöldparanoia.

Edit, om det syns lite dåligt nedan så är det BDA273 . Blomstervägen 2 i Laholm, så slipper busarna att kolla upp det själva. Den står innanför vänster port i garaget.

_________________
Pär Hylander
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Sorry, lite OT!

Jag föstår inte ens varför vissa sätter ut bilder på bilar som kört av, krockat eller dylikt på våra banträffar över landet. Kanske någon kan svara på det här? Jag är totalt ointresserad av att se sådant, är det bara jag som känner såhär kanske?

Nog vill man se bilder på bilar allt men inte på sådant. Alla får ju höra om det ändå, så det är nog inte för att avskräcka folk till att köra lugnare de sätts ut bilder på sådant.

Vill ni se krockade bilar så kan ni få adressen av mig till ADACs uppställningsplats utanför ringen. Där finns det gott om dem kan jag lova.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



RS6 skrev:
Sorry, lite OT!

Jag föstår inte ens varför vissa sätter ut bilder på bilar som kört av, krockat eller dylikt på våra banträffar över landet. Kanske någon kan svara på det här? Jag är totalt ointresserad av att se sådant, är det bara jag som känner såhär kanske?

.


Jag håller med, skulle bli ledsen om jag kvaddade min bil, och sedan dessutom som salt i såren någon publicerade bilderna på internet.

Publicera gärna bilderna då jag är med och kör på evenemang, vill jag inte ha mina regskyltar synliga så är det upp till mig själv att täcka över dom.
Men inga krockbilder som sagt.

_________________
Henrik Troeng
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



avus skrev:
RS6 skrev:
Sorry, lite OT!

Jag föstår inte ens varför vissa sätter ut bilder på bilar som kört av, krockat eller dylikt på våra banträffar över landet. Kanske någon kan svara på det här? Jag är totalt ointresserad av att se sådant, är det bara jag som känner såhär kanske?

.


Jag håller med, skulle bli ledsen om jag kvaddade min bil, och sedan dessutom som salt i såren någon publicerade bilderna på internet.

Publicera gärna bilderna då jag är med och kör på evenemang, vill jag inte ha mina regskyltar synliga så är det upp till mig själv att täcka över dom.
Men inga krockbilder som sagt.


Ännu mer ledsen skulle du bli när bolaget inte vill laga bilen. Du kan ju nämna att du kört över hur många ankor som helst på väg mot Ullared eller något (beroende på moral då). Juridiskt blir det nog svårt om bilen sitter i räcket på Mantorp med dina skyltar, och bilderna snurrar jorden runt på nätet. Alla står väl för hur de för sin kontakt med bolagen. Och detta är inte riktat mot någon eller en uppmaning till något, bara en tanke som jag och de flesta som kör på bana säkert har/haft. Min fru är jurist, och det är snårigt värre. Många för långa och tidskrävande twister med bolag, allt är inte så självklart som det verkar.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



RS6 skrev:
Ännu mer ledsen skulle du bli när bolaget inte vill laga bilen... ... Juridiskt blir det nog svårt om bilen sitter i räcket på Mantorp med dina skyltar, och bilderna snurrar jorden runt på nätet.
o/t varning: Men allvarligt - man kan väl inte lasta en fotograf för att man kvaddat sin bil!
Dvs - om du vill ljuga för försäkringsbolaget är det väl din huvudvärk och inte en fotografs.
Sen kan man ju be om lite samarbete och välvilja - men att kräva det eller bli arg, nej, det är nog att gå för långt.

Har jag kvaddat får jag betala - oavsett ev publicering.
om du vill vara säker - gör något annat.

_________________
Mårten Kluck
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Klucken skrev:
o/t varning: Men allvarligt - man kan väl inte lasta en fotograf för att man kvaddat sin bil!
Dvs - om du vill ljuga för försäkringsbolaget är det väl din huvudvärk och inte en fotografs.
Sen kan man ju be om lite samarbete och välvilja - men att kräva det eller bli arg, nej, det är nog att gå för långt.

Har jag kvaddat får jag betala - oavsett ev publicering.
om du vill vara säker - gör något annat.


Visst kan man hålla med om det, men sen finns det ju något som kallas moral.
och man kan faktiskt visa lite hänsyn till den som precis skrotat sin bil.

Du behöver inte göra det, men allt blir så mycket trevligare då.

SEC565 är mitt regnummer.. Kom å ta den!
Den är iaf till salu...

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Klucken skrev:
RS6 skrev:
Ännu mer ledsen skulle du bli när bolaget inte vill laga bilen... ... Juridiskt blir det nog svårt om bilen sitter i räcket på Mantorp med dina skyltar, och bilderna snurrar jorden runt på nätet.
o/t varning: Men allvarligt - man kan väl inte lasta en fotograf för att man kvaddat sin bil!
Dvs - om du vill ljuga för försäkringsbolaget är det väl din huvudvärk och inte en fotografs.
Sen kan man ju be om lite samarbete och välvilja - men att kräva det eller bli arg, nej, det är nog att gå för långt.

Har jag kvaddat får jag betala - oavsett ev publicering.
om du vill vara säker - gör något annat.


Jag tror inte du läser mina inlägg ordentligt.
Läs gärna igen i lung och ro thumbs up .

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Det där med skyltarna vs foto vs kvaddning funderar jag inte så mycket över... undrar mera hur det kommer sig att SBF ogillar Challenge... är det bara för att de inte lyckats bli inblandade? Är det någon som fått problem med SBF för att man kört Challenge någon gång?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



[quote="Klucken"]
RS6 skrev:
Ännu mer ledsen skulle du bli när bolaget inte vill laga bilen... ... Juridiskt blir det nog svårt om bilen sitter i räcket på Mantorp med dina skyltar, och bilderna snurrar jorden runt på nätet.
o/t varning: Men allvarligt - man kan väl inte lasta en fotograf för att man kvaddat sin bil!
quote]

Fast jag trår inte Göte menade att man lastar fotografen utan enbart att man ska tänka på att tejpa för skyltarna om man bryr sig om så värdsliga ting som försäkringar, osv.

_________________
Henrik Troeng
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



patand skrev:
Det där med skyltarna vs foto vs kvaddning funderar jag inte så mycket över... undrar mera hur det kommer sig att SBF ogillar Challenge... är det bara för att de inte lyckats bli inblandade? Är det någon som fått problem med SBF för att man kört Challenge någon gång?


Jag antar att det är så enkelt att det inte är sanktionerat av dem. Ex BMW Sport clubs träffar är det, andra oxå. Men inte alla träffar är det, alltså inga försäkringar gäller mm. Tänker då inte bara på bil utan person skador, försäkringar, tredje part o s v.

SBF kan säker ge mer utfyllande svar än jag om du vill.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



patand skrev:
... undrar mera hur det kommer sig att SBF ogillar Challenge... är det bara för att de inte lyckats bli inblandade? Är det någon som fått problem med SBF för att man kört Challenge någon gång?
Handlar det inte mer om att SBF vill ha kontroll över "sporten"?
Dvs ha möjlighet att utveckla reglemente, säkerhetskrav, mm - och därför har möjlighet att "bannlysa" de som deltar i osanktionerade evenemang.
Detta i syfte att locka/tvinga arrangörerna att följa förbundets krav.
Så är det i alla fall i många andra sporter.

_________________
Mårten Kluck
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



[quote="avus"]
Klucken skrev:
RS6 skrev:
Ännu mer ledsen skulle du bli när bolaget inte vill laga bilen... ... Juridiskt blir det nog svårt om bilen sitter i räcket på Mantorp med dina skyltar, och bilderna snurrar jorden runt på nätet.
o/t varning: Men allvarligt - man kan väl inte lasta en fotograf för att man kvaddat sin bil!
quote]

Fast jag trår inte Göte menade att man lastar fotografen utan enbart att man ska tänka på att tejpa för skyltarna om man bryr sig om så värdsliga ting som försäkringar, osv.


Ungefär så ja, tack!

Kommunikation är inte lätt, trots att jag och frun bott tillsamans en väldans massa år, så förstår vi fortfarande inte varandra thumbs down

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

RS6 skrev:
Kommunikation är inte lätt, trots att jag och frun bott tillsamans en väldans massa år, så förstår vi fortfarande inte varandra



_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



RS6 skrev:
Ungefär så ja, tack!
Då menar vi samma sak, fast i olika ord då
Som sagt det skrivna ordet har en tendens att misstolkas...

_________________
Mårten Kluck
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Klucken skrev:
RS6 skrev:
Ungefär så ja, tack!
Då menar vi samma sak, fast i olika ord då
Som sagt det skrivna ordet har en tendens att misstolkas...


Är inte så säker.

Är det någon som vill köpa en rattkrycka?

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
RS6 skrev:
Jag antar att det är så enkelt att det inte är sanktionerat av dem. Ex BMW Sport clubs träffar är det, andra oxå. Men inte alla träffar är det, alltså inga försäkringar gäller mm. Tänker då inte bara på bil utan person skador, försäkringar, tredje part o s v.

SBF kan säker ge mer utfyllande svar än jag om du vill.


Klucken skrev:
Handlar det inte mer om att SBF vill ha kontroll över "sporten"?
Dvs ha möjlighet att utveckla reglemente, säkerhetskrav, mm - och därför har möjlighet att "bannlysa" de som deltar i osanktionerade evenemang.
Detta i syfte att locka/tvinga arrangörerna att följa förbundets krav.
Så är det i alla fall i många andra sporter.


Ni har ungefär samma tankar som jag haft... kan förstå en del av SBFs ställning i frågan, men tycker ändock det är lite synd att man om man har licens riskerar att bli av med den bara för att man deltar i liknande arrangemang. Det är ju som sagt inget olagligt man gör även om det är oförsäkrat. Men men nu släpper jag denna fråga och hoppas Challenge lever kvar med eller utan SBF.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Eftersnack
2005-09-25 Challenge Tullinge
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (23019 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande