Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-24 Gotland Ring, Club Alfa Romeo, öppet för alla
3 besök senaste veckan (6420 totalt)
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462


Trådstartare
Vad nu då? Fortfarande ingen tråd här... Ja, ja, jag lägger väl upp en själv då...

Tack för en fantastiskt trevlig dag på banan , En rolig och god middag thumbs up , och sist men inte minst en trevlig utflykt på söndagen

Gotland Ring var lika kul som alltid... Ett roligt inslag var oxå S60 challange bilarna, det var otroligt inspirerande att försöka följa dem runt banan...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Har bara ett ord, STRÅLANDE!

Även att bilen inte ville vara med mer efter 25mil å 4tim på banan så var jag mer än nöjd!
förra gången så kom jag upp som snabbast i 140 på rakan, denna gång 175....

Så moddarna på motorn gjoder en v i s s skillnad på banan å tiderna.

Mycket trevligt sälskap i depån å på banan.
bastun var oxå intressant
Middagen, ja behöver jag säga mera......

Turen på söndagen var hur ball som helst! Fick köra Åkes Alfa från 71 och Mattias Speedster.
Bägge kan väll beskrivas bäst med

Dock så kan man uppenbarligen bli förkyld at åka speedster....

Efter som MBn fick åka snålskuts hem så blev klockan mycket....01:30....men det var det värt!

Nu får man ta och konsultera NTC fräsen för en ny massiv del istf lösa delar, jaja vintern är lång så det är ju inte bråttom.

Vilket fall som helst, Mersan låter hälsa att han vill åka mera med Alfaklubben till nästa säsong så jag fär väll gå och köpa han ett medlemsskap

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



Nä när jag kom hem 23.45, halvdöv efter 35 mil med sjungande hjullager och R-däck, var jag mindre sugen på att starta upp min sura modemdator.

Nästan två tankar bensin uppkörda och bitvis igenom andra cord-lagret på däcken får jag nog glatt konstatera att mer körning under en dag kan man nog inte få.

Mina första stapplande meter på denna bana utvecklades under dagen till ett tempo jag får vara mycket nöjd med. Var inte med på spårvalsvisningen men tycker att mycket ger sig själv efter några varv. Två hårnålar åt upp ytterkanterna på mina stackars Yokisar och en camberöversyn borde ha gjorts innan. Nu blir det inget sånt eftersom detta förhoppningsvis var sista banträffen med denna stackar till-och-från-jobbetbil.

Lider lite med de personer vars bilar inte behagade hålla hela dagen, bärgade själv på och av en bil på Gotlandsfärjan.

En sak är helt klar, jag kommer DEFINITIVT INTE missa denna träff nästa år trots att det i allmänna ögon sett, är en ekonomisk katastrof (80 mil landsväg, båtbiljetter banbensin mm). Ett gladare gäng är nog svårt att hitta, en härlig blandning av bilar och god middag!

Vi ses nästa år!!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462


Trådstartare
Jovani skrev:

Turen på söndagen var hur ball som helst! Fick köra Åkes Alfa från 71 och Mattias Speedster.
Bägge kan väll beskrivas bäst med

Dock så kan man uppenbarligen bli förkyld at åka speedster....

Efter som MBn fick åka snålskuts hem så blev klockan mycket....01:30....men det var det värt!


Åkes alfa... men den var lite svajig jämfört med Speedstern...

Jo, man blir lätt förkyld när man kör nercabbat...

01:30... Jag var hemma 01:20 och då åkte jag med 20:35 färjan...
Måste förresten passa på att rekommendera fiskresturangen "Bakfickan" vid stora torget i Visby, Fantastiskt god mat!

Man kanske inte ska prata tider här men eftersom det säkert kommer komma upp så ger jag föjande info:
Den här gången körde ingen monster corvette eller monster porsche... Det var iofs en 997 carrera S där men ägaren tog det lungn.

S60 challenge bilarna var nere på 1:34-1:35
En Frankenstein Alfa 33 körde nog på 1:36-1:37
Speedstern körde på höga 1:37
Sen var det resten... Många var under 1:45


Jag har inga bilder, men väldigt mycket film... Har en timme med "in car camera" finns många fina sekvenser på sladdande och krängande alfor.
Sen har jag 35 min fillmat från depån, samt åtskilliga minuter från festen...

Filmsnuttar kommer när jag får tid...

_________________
Mattias Meldert
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



En supertrevlig helg på Gotland med mycket racing. Tog runt 300 bilder dessa är väl dom som blev bäst. Ni som vill ha originalen (3008x2000), skicka ett PM med filnamnet så kan jag skicka bilden. Bilderna är inte beskurna utan bara förminskade original.

















































































































































_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7747

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fina bilder!

Verkar ju ha varit strålande väder. men är det inte lite väl överdrivet att använda huven som solskydd?
Fick han stopp på den utan vidare missöden?

_________________
M a g n u sS o l l e n b e r g

Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Superswift skrev:
Fina bilder!

Verkar ju ha varit strålande väder. men är det inte lite väl överdrivet att använda huven som solskydd?
Fick han stopp på den utan vidare missöden?


Det hände precis innan depårakan, så det gick bra. Tyvärr fick han senare punka på höger fram, osis.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18612



RS 1800 skrev:
En supertrevlig helg på Gotland med mycket racing. Tog runt 300 bilder dessa är väl dom som blev bäst. Ni som vill ha originalen (3008x2000), skicka ett PM med filnamnet så kan jag skicka bilden. Bilderna är inte beskurna utan bara förminskade original.


Snygga bilder! thumbs up



Som vanligt är det kö bakom oplarna...



Ingen aning om vem det här är men jag ser att det sitter en TS låda på den...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Självklart hann man inte få ihop bilen till lördagen, men ni ser ut att ha haft trevligt ändå

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462


Trådstartare
MaZ skrev:
RS 1800 skrev:
En supertrevlig helg på Gotland med mycket racing. Tog runt 300 bilder dessa är väl dom som blev bäst. Ni som vill ha originalen (3008x2000), skicka ett PM med filnamnet så kan jag skicka bilden. Bilderna är inte beskurna utan bara förminskade original.


Snygga bilder! thumbs up



Som vanligt är det kö bakom oplarna...


Jo...

Den bilden och någon till ovan med många bilar i kö är från spårvalsvisningen. Det var aldrig så tät trafik på banan under själva körningen...

_________________
Mattias Meldert
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Någon som hört något rykte om hur fort den vita m3:an åkte?
Var det eller

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



triss skrev:
Någon som hört något rykte om hur fort den vita m3:an åkte?
Var det eller


Tydligen så pajade växellänkaget på bilen så han kunde inte ens få i alla växlar. Men det satt en 2.5 liters motor på runt 250 hästar, byggd av Köhler.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
KIT
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 14



Får tacka för en mycket trevlig dag med mycket happenings
Första gången jag kör på Gotland Ring och måste säga att det var det bästa jag kört på hittills!
Absolut inte sista gången där!

_________________
Gunnar Frykfors
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Dagen började ju inte så bra för mig men jag hade kul ändå med tanke på omständigheterna önskar bara jag fått lite fler varv

Positivt är att kompisen med RX-7:an tyckte det var minst lika kul som jag tyckte när jag körde i våras så han har blivit riktigt biten av att köra bana

Jag fick även prova den ett pass och den var riktigt trevlig att köra, det är jag som kör på bilden som är från sidan på den.

Tack för åkturen med dig Meldert! Min nacke och rygg gillade inte Speedsterns stolar annars var det väldigt trevligt

_________________
Martin Öberg
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462


Trådstartare
obizzz skrev:
Tack för åkturen med dig Meldert! Min nacke och rygg gillade inte Speedsterns stolar annars var det väldigt trevligt


Vassego! Tankade precis ur laptimern och det blev iaf ett varv på 1:37.91 med dig i bilen... OK inga 1:34 som du fick åka på i Corvetten i våras, men det är ju inte så illa pinkat i en bil som bara har 1/4 så många hästar...

Måste nog fixa med motorn i vinter... samtidigt är det ju kul att testa hur fort det kan gå utan att trimma... Om inte annat retar det säkert nån när man påpekar att motorn är orginal...

_________________
Mattias Meldert
Citera
HanZolo
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 12



RS 1800 skrev:
En supertrevlig helg på Gotland med mycket racing. Tog runt 300 bilder dessa är väl dom som blev bäst. Ni som vill ha originalen (3008x2000), skicka ett PM med filnamnet så kan jag skicka bilden. Bilderna är inte beskurna utan bara förminskade original.


Tjusiga bilder! Vilken dag det blev. Har väl aldrig kört så mycket på en och samma dag. Otroligt bra stämning på och utanför banan. Fantastiskt när rena racebilar kan samsas med standardbilar utan att det blir några missöden.

Grymmaste bilen på banmötet var nog ändå den kortade Alfa 33:an som gick minst lika fort som S60-bilarna - även på rakorna, imponerande snabb.

Raukstern rullade drygt 90(nittio!) varv utan att klaga - OK, frambromsarna och framdäcken tog helt slut men det var det värt...

Bästa Raukster-tid blev 1.38 satt på eftermiddagen(av Turbo_Guten olof) då vi var rätt ensamma på banan.

Nu blir det uppdatering av bromsar till nästa säsong. Vi har även en 3.0 24V motor på ingång - då ska de där S60 bilarna få en match även på rakorna...

_________________
Hans Lindquist
CAR Svezia #4442
Citera
Pellson
Östra Skärgården
Här sen Maj 2005
Inlägg: 35



Jag gillade starkt att vi var fler och andra än bara Alfa-folket på banan. Mycket trevligt, inte minst tack vara somliga MB-piloter och fotografer. Mer sånt på Alfaträffarna!

_________________
Pelle Bergschöld

Rover Vitesse -84 | LR Discovery 2 -03
Citera
Daniel L
Sollentuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 137



Kanonträff!!

Kul med så mycket olika bilar, eftersnack i bastun och middag. Kan det bli bättre?

... jo kanske, ifall jag kunde se till att behålla kylvattnet i motorn

_________________
-------------------------------------------------------
Daniel Lindgren
Citera
Eftersnack
2005-09-24 Gotland Ring, Club Alfa Romeo, öppet för alla
3 besök senaste veckan (6420 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande