Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi A3 ClubSport | 1, 2 >> 17 besök senaste veckan (11696 totalt) |
Tänkte jag skulle öka Audi beståndet på Rejsa.nu...
Så jag tänkte presentera mitt lilla svängaprojekt. Bilen är en Audi A3 som är karossmodifierad av Viskastrands Gymnasiet i Borås. Motorn är en original Audi TT APX motor och det vill säga, 225hk "rätt" kolvar och stakar för mer effekt. Elektroniken modifierad med hjälp av ACE-Competition till ca 250 hk till att börja med sen får vi se vad budgeten säger om mer effekt... Inuti bilen sitter det en helbur och en svängavänlig stol av märket Sparco Circuit med "öron" om man skulle åka av banan nångång. Sen har jag hört att lampskärmsfilter är bra så det sitter ett sånt under locket också... Jag har även tänkt tillverka en avskärmning till filtret med en slanganslutning till fronten så man får i sval och skön luft in i motorn. 17" OZ Racing fälgar skodda med Dunlop slicks i dimensionen 235/610 Jag har även monterat ett Bilstein clubsport kit. Kanske inga värsting grejer men lite justerbart är det... "Bromsbomben" är även bortmodifierad Kamerafäste kan väll vara skoj att ha när man får ut bilen på bana. Men jag bara funderar på blir det bra att sätta en DV-kamera stumt i buren eller blir det "skakigt"?? Bilen har rullat en gång iår på Kinnekulle under en ACS träff där. Efter stressmekat jag hade 2 veckor innan träffen så funkade faktiskt bilen bra. Motorn startades första gången på torsdagen och avgassystem byggdes SENT fredag kväll, Träffen var på lördagen... Enda problemet jag hade var att jag hade "fel" bränslepump av budgetskäl, så när man svängde så försvann soppan vilket gjorde att bilen gick som en potta skit Men men nu är "rätt" pump inhandlad och skall monteras i vinter. Som en massa andra modifieringar... Tänkta modifieringar under vintern: 1. Dra om bränslerören ligger inte snyggt nu. 2. Koppla in varvräknare och lite andramätare så man kan ha koll på läget. 3. Allmän tillsnyggning av elsystemet. 4. Styggare belägg fram allternativt större bromsar fram. Vad tror ni, verkar det vettigt?? : _________________ Henrik Eldholm |
||||||
Jodå Pers TT brukar stå bredvid A3:n när det är skruvadags. Var det lackdesignen som avslöjade eller?? _________________ Henrik Eldholm |
||||||
Tyckte mig känna igen en del detaljer i garaget också... Men visst, lackeringen är ett ganska tydligt samband _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Vilket härligt seriöst bygge! Siktas det på någon särskild racingklass? Eller är det gatreggat med bus i blick?
|
||||||
Tanken är att jag skall åka lite träningar och banträffar för att lära mig bilen, sen blir det sprint och eventuellt långlopp i SLC. _________________ Henrik Eldholm |
||||||
Kul att se lite info om den här bilen! Har den verkligen bara rullat på bana en gång i år-jag tycker jag har sett den lite här o var....kanske kan tyda på att jag är rätt insnöad på Audi-orienterade internetsidor också, bortsett från rejsa
Hur funkar det utan bromsservo, blir det inte tungtrampat? _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||
Jepp den har bara körts en gång iår och dessutom bara ca 6 varv... Du får gärna PM:a länkar till sidorna du sett den på, alltid skoj med actionbilder
Klart det blir tungtrampat men jag har kört en A4 med samma modifiering i ERF så det funkar. Bara lite mer kraft på pedalen så... _________________ Henrik Eldholm |
||||||
Ja tjena. Jobbar i Hammerfest två v i stöten-kvällstid finns det ingenting att göra förutom att surfa på nätet (om man inte är lagd så man tycker att det är roligt att sola solarium och eller träna styrketräning... Tips är att kolla med LeWaN, jag vill minnas att jag sett några bilder på nån av hans album-men det är måååååååååååånga album att titta genom om man inte vet exakt vart man ska leta Det slog mig nu-kan man koppla ur servot på något enkelt sätt och prova? Då vet man ju isf att bygga om och hoppas att det funkar utan. _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||
Jag har inget servo på nån av mina. Du kan ju dessutom flytta pinnen som går in i cylindern längre ner på pedalen så får du mer hävarm. Känslan är _mycket_ bättre utan servo. edit: Nu glömde jag ju gör tumme upp Henke _________________ Daniel Steiner |
||||||
Tobbe.
om man bara vill prova så borde det gå att testa att plugga vacumslangen i insuget och låta slangen till servot andas fritt (fått för mig att det annars kan bli en motståndsverkan istället?) ursäkta trådlånet Henrik _________________ John Nilson |
||||||
Funkar klockrent i min bil, stumt i buren. Har stängt av skakig-hand funktionen till och med. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Åhhh. Känner mig riktigt begåvad nu. Det låter ganska enkelt när du säger det på det sättet Känns som jag måste testa och se hur det känns! Det förenklar ju samtidigt om man skulle få för sig att installera bromsvåg Shit the fuck same, so to speak vad gäller bruksvänligheten-bilen är nog hopplöst körd för en framtid som bruxis iaf... _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||
efter lite skruvande igår så kommer det lite fler bilder idag, inte så många men iallafall 2
Mitt ofantligt snygga spakställ Lite kolfiber är aldrig fel och mer kommer. Fick gjort lite med bilen igår iallafall. Fick kopplat in intercomen, satt fast instrumentbrädan, börjat lite med uppsnyggningen av elen och lite andra små grejer. Så nu är det bara resten kvar _________________ Henrik Eldholm |
||||||
Det går sakta men säkert framåt med bilen...
Elen till motorn är nu uppsnyggad och databoxen flyttad till ett bättre ställe. Kablarna var innan dragna på ett VÄLDIGT klantigt sätt nära turbon... Kan undra vem som gjort det Så nu är nästa projekt att ställa den på pallbockar och dra om bränslerören. Blir nog till helgen misstänker jag. Har även fått testat mitt kamera fäste och det funkar perfekt så nu slipper jag fundera på det åxå. Lägger upp lite bilder när jag fått ordning på redigeringsprogrammet på datorn. Peter Löwgren: Jodå denna blir lite hårigare än den gröne Hälsa far din och säg att jag ringer när det är dax för test... _________________ Henrik Eldholm |
||||||
_________________ Joakim Karaus BMW.n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23940&start=63 |
||||||
Det går sakta men säkert framåt har fått gjort lite mer idag.
Fick gjort en liten kolfiberpanel som det ska sitta lite knappar och säkringar i. Den blir snyggare med lite klarlack och så där. Varför blir det så mycket kablar i en rejsbil förresten? _________________ Henrik Eldholm |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Audi A3 ClubSport | 1, 2 >> 17 besök senaste veckan (11696 totalt) |