Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Årets SSK-bild till Samers Minne
4165 besök totalt
SSK
Stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 7


Trådstartare
SSK instiftade ett stipendium på 20 000 kronor till Årets SSK-bild efter Samer Al Khalilis tragiska bortgång.

SSK uppmanar därför alla som tagit bilder under säsongen att skicka in bidrag till tävlingen på en CD eller i papperskopia till

SSK, c/o John Graff, Polgatan 7, 745 63 Enköping före den 18. november.

En jury bestående av Samers fru Camilla, L-G Nilsson samt John Graff kommer att utse det vinnande bidraget.

Utdelningen av stipendiet kommer att ske i samband med SSK:s prisutdelning på Svenska Bilsportmässan i Älvsjö lördagen den 26. november.



Välkommen med ditt bidrag!

SSK - STOCKHOLMS SPORTVAGNSKLUBB
Styrelsen

_________________
Stockholms Sportvagnsklubb
Citera
SSK
Stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 7


Trådstartare
Det blev Bengt-Åce Gustafsson som fick stipendiet som SSK instiftat till minne av Samer Al-Kahlili. Stipendiet på 20 000 kronor utdelades vid SSK:s stora prisutdelning på Svenska Bilsport-mässan i Älvsjö den gångna helgen.

Juryn, bestående av Samers hustru Camilla, L-G Nilsson samt SSKs ordförande John Graff, motiverar valet följande:
"Bilden, som är tagen på Kinnekulle Ring under SSK:s Raceweek, speglar Samers tänkande och själ i såväl motiv som kvalitet. En professionellt tagen bild med ett motiv som såväl återspeglar SSK:s verksamhet som racingens spänning, gör att Bengt-Åce Gustafssom med beröm förtjänar vårt instiftade pris".

Bengt-Åce är frilansjournalist och fotograf och jobbar med motorsport i allmänhet och Racing i synnerhet.

- Det värmer mitt hjärta oerhört att få ta emot detta pris, säger Bengt-Åce efter att ha mottagit prischecken på 20 000 kronor. Jag träffade Samer många gånger på alla racertävlingar under flera år. Han var alltid så glad och positiv.

- Jag minns speciellt en händelse som för evigt fick mig att känna stor respekt för honom. Det var på en SLC-tävling. Jag var presschef för SLC och Samer hade kommit dit för att ta bilder på Volvo S40 förarna som körde JSM. Han stod lugnt och tittade på när jag fotograferade prisutdelningen. Han väntade tills jag var klar och sedan gick han fram och arrangerade de tävlande som han ville ha dem på sin bild. Alla andra fotografer som jag har träffat brukar istället armbåga sig fram för att få ta sina bilder så snabbt som möjligt, men inte Samer.

Årets SSK bild



Juryn gav även osmo Savikko ett hedersomnämnade för sin bild tagen under ett Nordic Supecar-heat. Juryn motiverar: "En knivskarp åkbild i Samers kvalitet och anda. Åkbilden är en typisk bild som även Samer kunde ha taget och kvaliteten motsvarar den kvalitetsstämpel som Samer hade på sina arbeten. En god tvåa och förhoppningsvis en sporre inför kommande års stipendier".

-Bilden är tagen på Kinnekulle Ring, berättar osmo som tog bilden för en motorsport-site och försåg den med bildtexten: "Jarl Wermelin, Lycksele MK med en Camaro Z 28 har precis kört om Erik Behrens i en Porsche."


Årets SSK-bil till Samers minne kommer att bli ett återkommande stipendium och bilderna är fritt att disponera med angivelse av fotograf.

Ytterligare info: John Graff 070-591 50 40

_________________
Stockholms Sportvagnsklubb
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Välförtjänt av Bengt-Åce och osmo! thumbs up

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Allmänt banåkaforum
Årets SSK-bild till Samers Minne
4165 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande