Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-01-12 Auto Sport International Birmingham MODEMDÖDARE!!
1, 2, 3, 4   >>
7 besök senaste veckan (18800 totalt)
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Dude: Vart ska vi?
Peter: Kanske dit?
P.P: Jag känner igen mig här...
Anton: Jag tror vi ska svänga ditåt.
Peter: Det var ju där vi skulle svänga. Sa jag inte det?



Vi åkte fel överallt. Till och med på en parkering..

Det blev några dagar som inkluderade allt plus en hel del mer än det! Stor blombukett till researrangör Anders Bisting! thumbs up

Det kommer en hel del bilder inom kort. Det blir en del sorterande och donande med detta så under tiden får övriga resenärer fylla på med rövarhistorier, roliga citat samt egna bilder.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Man kan inte kalla det ett citat, men det lägger ändå nivån rätt på helgen, om man säger så:

Det är när man "hör" sig själv tänka: Det gör ont mellan mina skinkor när jag går, som man inser att det var en "rivig" kväll dagen innan.
och få nu inga dumma tankar om vad vi gjort. Dem överlämnar vi till Peter att förmedla...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



1. "Who the f**k is Mike Biddle?"

2. Några citat från baksätet (jag körde, Bisting fram som oduglig navigator, och Peter, Patrik och Anton bak):
- [Anton] NEJ, du stoppade den i fel hål!
- [PP] Jaha, bättre så här?
- [Bisting fram] åh åh åh åh åh åh åh yeeeeeeeeeeeeeeeeessss, mer mer, yes yes...

...imma på rutan...och några minuter senare:

- [Anton] Känns det bättre om jag gör så här?
- [PP] Ja, nu kan jag slappna av i ena benet.

3. Fribajsa

Hm...det tog mig bara 1,5h hem, och 2,5 dit? På vägen dit drack bilen 12 liter, på vägne hem gick det åt 25 liter? Slutsats: en 1.2L "Twinport" Corsa drar ca 20liter i timmen med plattan i mattan ("farbror blå, jag lovar, det var inte fullt hela vägen").

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
4. Peters otaliga försök till att försöka reta upp Bisting (som säger sig vara imun mot tjat av denna typ)
Är vi framme snart?
Är du säker på att du svängde rätt nu?
Måste du köra så fort?
Tänk om vi kommer för sent..
etc etc

5. Det är nog den bästa. Sir, its very hot hot sir.
Detta sade servitören på det första indiska mathaket vi var på.
Jag och dude beställde dock utan protestera denna "Chicken tikka masala chili"..
Jag tänkr aldrig göra om det. Det dödade allt vad smaklökar heter. Det var så sjukt starkt att vi blev sittandes med bortdomnade munnar och kallsvettningar.
Sir, it's very hot sir...

Nåja nu blir det lite bilder.
Ingen direkt ordning, ingen direkt kvalitet. Ibland blixt ibland inte.
Kameran är en D70s med 24-120 3.5-5.6 optik. Bilderna är tagna av mig eller Peter Simons.

Framme på hotellet.
Här är våran utsökta chaufför efter att ha kört från Stansted till Birmingham efter mycket om och men.


Järngänget på väg från tågstationen mot mässhallarna.


Bland det första vi stötte på. Allt som på minsta lilla vis kan förknippas med racebilar eller den teknik som återfinns inom racing finns att titta och klämma på under mässan. Så varför inte göra en skitlätt toasits i kolfiber? thumbs up


Ett riktigt fräckt motiv i Bistings kamera. thumbs up


Nu känner ni säkert igen motivet bättre.
En riktigt stor yta hade tilldelats äldre samt nyare Formel 1 bilar. En kort historia samt en riktig bil fanns på plats. Flera av bilarna såg ut att vara i bästa skick (alltså tagna dirket från banan med battle scars och allt)








Det här väl ändå någon som alla känner igen eller har sett någon gång.










Det här hjulstället


tillhörde denna bil


Det här är en rätt intressant skapelse.. De två längsgående baljorna är alltså bränsletankar.
Härlig prestanda när det gäller tankstopp osv kan man gissa, bara man hoppar över momentet med närkontakt med andra bilar eller däckexplosioner osv.


Peter och Bisting diskuterar hur det borde ha varit att köra bilar som dessa i rejstempo.


Här är en kille som jag tror att många har läst något av men kanske inte vet hur han ser ut. Rejsas egen P.P thumbs up


och så en bild som inte behöver visa mer än så här för att man ska förstå vad det handlar om.


Det kommer mer bilder, om ni vill se?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8044



Jaaaa.....mera bilder !
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det kommer lite mer ljus-skygg bildtråd utan annat än bilder.

INLÄGG ÄR FÖRBJUDNA DÄR

Anton:

Rätten hette Garlic Chicken Tikka Chili och jag tror att Partridge nämnde nåt om dumbass swedes kvällen efter

Jag tog ca 150 bilder och 20st som var teknikinriktade
Anton var modell i år också

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Mer bilder kommer. Men först lite mer eftersnack.

Våra engelska VX-åkare (Speedster på Opelspråk) som ställer upp som giuder i stan kör sprintracing med varsin BMW E30 i någon form av enhetsracing. Vad jag förstår är det något som liknar BMW Cup Standard.
En av killarna, Simon, var orolig för prestandan i sin 318i. Det är inte mycekt de får göra med bilarna egentligen, strikta regler där kostnader hålls nere osv. Efter att vi intagit en liten bar på en liten sidogata mitt i Birmingham så börjar Bisting regeltolka och jag hänger på.
Det hela slutar med en bil som skulle vara en extrem bastard i sin klass men troligen så pass "bra" modifierad att den skulle kunna gå igenom besiktning utan anmärkning. Det var en riktigt höjdare att sitta där och utöva seriös "rule-bending". Det skissades och förklarades både hit och dit. Om Simon vill riskera att bli avstängd från denna serie på livstid så behöver han bara göra allt vi kom på att man kunde göra med bilen.. thumbs up

Nu, mera bilder thumbs up

En enligt sällskapet oerhört ball bil. Jag håller med dom, men kan inte riktigt hänga med på det där extra balla som just denna bilen har.


Sportvagnar fanns det massor av överallt. Alla verkar ha sin egna serie eller klass. Märkligt vilken marknad det verkar finnas för dessa bilar.




Radical som demonteras och monteras inför besökarnas ögon.




Ford RS200


Halvt skalad formelbil. Formel Ford? Jag minns inte


Små byggen likt denna fanns det också lite här och var. Oftast inte så dyra, ofta baserade på tex Honda prylar.






Slumpmässig monter med lite diverse saker liggandes.


Ett av de hundratal bromskit som säljs.


Det här ser ju rätt kul ut om man kollar på specen iaf.


Det här är en "milt" ombyggd Peugeot eller om det var en Renault. Jag minns inte, men P.P gör det nog.


och så en underbart smart liten grunka. Alla bekymmer med handbroms i bakre bromoket är borta!
Detta är inget man behöver köpa som färdig lösning utan man grejar troligen till det själv ganska enkelt.
Hoppas bilden talar för sig själv, annars får vi förklara.


Helgrym V6:a med superjobbigt kort tid mellan servicetillfällena. Har för mig att killen i montern sa 300 miles mellan renoveringarna.
Så fantastiskt frän maskin. Jag minns inte specarna, men det gör nog Dude.


Det här verkar också vara rätt så fränt.




Viper. Enough said.








Träslöjd i den högre skolan. Morgan!


Uniballs för alla. En intressant sak var deras aluminium lagringar. Markant lägre vikt jämfört med en traditionell stålvariant av samma dimension.


Tillbaka till formelbilarna, en klassiker


och så McLarens monter där man valde att visa 2003 års motor.


Yokohama hade en röd Exige i sin monter i år. Välputsad och väldigt snygg thumbs up


Mitt i alltihop såldes det Scaletrix Carrera och alla möjliga andra bilbanebilar. Utbudet är väldigt stort.


Ariel Atom!


Varför inte göra nåt helgalet för att showa ordentligt?
Ser rätt fränt ut




Den här killen sprang runt båda de dagarna vi var där med denna fälg. Troligen ett rätt smart reklamtrick..


Peter har blivit en "mini-me"


Mera fräna och balla saker.
om jag minns rätt så är denna fälg 13x11"... Till vänster står Dude med en fälg i sin hand och mitt framför kamera står Peter och bollar med en annan.. Om det inte framkommer så väger fälgarna inte speciellt mycket.. Det är aluminium, inte magnesium och hållfastheten sägs vara "för bra"
tillverkaren heter ATS.


Mera tok. Bling bling eller nödvändigt?


En av de kanske absolut coolaste racebilarna som finns?






WRC-Impreza. Riktigt argt utseende.


också här en oerhört cool räjsbil, Aston Martin. Tiff Needell är en av förarna.




Detaljerna gör det. Luftintag till kupén. thumbs up


Peter hittade en ersättare till hans Catherham. Att han väljer denna efter Catherham säger sig självt. Koncepten är så snarlika att man endast skiljer dem på färgerna.


Två-takt är ju coolt. Eller?
Den här motorn var oerhört tuff iaf. thumbs up


Falken kränger däck med kaxigt budskap.


Nu tar jag en liten paus, men det kommer mer bilder senare. thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Dude skrev:
Det kommer lite mer ljus-skygg bildtråd utan annat än bilder.

INLÄGG ÄR FÖRBJUDNA DÄR

Anton:

Rätten hette Garlic Chicken Tikka Chili och jag tror att Partridge nämnde nåt om dumbass swedes kvällen efter

Jag tog ca 150 bilder och 20st som var teknikinriktade
Anton var modell i år också



Jag har inte gjort något sådant?

Vad maten hette kan ju vara bra att veta, för jag ska aldrig mer äta det..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Ni har möjligtvis inga bilder på Prodrives sportbil med Subaru-drivlina som de skulle presentera på denna mässan?

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Joakim Winkler skrev:
Efterlyser bilder på Prodrives sportbil med Subaru-drivlina


Jo det har jag, iaf några.
Det sällskap jag ingick i utsåg den till mässans fulaste bil utan konkurrens.. Jag vill nog nästan hålla med i det påståendet.
Här är de bilder jag har på bilen. Dessutom i 800*531 pixlar för att du ska se lite bättre.





Vill du så kan du skicka mig ett pm med din mail så får du bilderna i högre upplösning.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Anton Lillsund skrev:

Vill du så kan du skicka mig ett pm med din mail så får du bilderna i högre upplösning.


Det behövs inte, jag kan nog hålla med er om ert designutlåtande.
Hade faktiskt inte sett den innan och nog hade jag väntat mig något som iaf var lite snyggare.

Men specarna på den är ju iaf inte så illa. Man kan ju hoppas att något företag nappar på den och designar om utsidan innan produktion.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Attans, jag får inte fram riktigt alla bilder du lagt upp, så det kan bli lite dubletter, men det får ni leva med.



Det här är bilen med mittmotor. Tror det är en Saxo, Cittra alltså.



Dessutom fick ju den här Bisting att bara spontankräkas när vi visade upp den. Så jag utnämnre härmed Connaught till helgens värsta bil (Bling-bling-Clion undantaget).



Då är den här mycket snyggare. Det fanns, enligt mig ingen motsvarighet till förra årets kolfiber-Exige (den totala haksläppsbilen), men Zolfern var närmast. Även om INTE prototypens byggkvalitet imponerade så värst. Fast byggtiden, tre veckor, gjorde det...



Småtrevlig vinkelåtta. Apropå vinkelåtta så fanns nog varenda producerat ex av alla "mc-V8:or" där. Körs de aldrig i något?



Småfräck Pegga. Orkade inte läsa mig fram till vilken klass den skulle in i. Någon annan som vet?



Lite motor och mycket plats.



I en Golf, med bakhjulsdrift och deDion-bakvagn... Kanske kan vara något för Stötdämparexperten att jobba lite på?

och apropå kommande tråd har jag bara två kommentarer:

och

Schyssta (t)rattar...

Nej, nu skall jag vila mitt huvud och mage (chili-kycklingen slank ner även här, därav min första kommentar).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Martin_P
Kalmar
Här sen Apr 2005
Inlägg: 195



Vilka bilder! vilken mässa!

oj, dit skulle man vilja åka. fanns en del honda saker thumbs up

_________________
Mvh Martin Peterson

Bilar:
2st Honda Civic 1200 -78
Audi A4 Quattro 1.8T -01
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Men var är brudarna?
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Bra bilder och kul läsning!

//Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

johann skrev:
Men var är brudarna?


Dom hade Kees tagit med sig till hotellet. Han såg sliten ut på planet hem
Tror han nämnde att han hade en kvar i bagaget till dig

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



F**n tar er om ni inte åker nästa år oxå.

Reselistan ser ut som årets följt av:

1: AL
2:
3:
4:



Undra vad som ska stoppa mig den gången... >

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Skall jag få någon ordning på allt som hände är det nog lika bra att ta det som det hände och fotades.

Så, efter att Peter fastnat i passkontrollen UT UR SVERIGE , efter det att Vi träffat Stig Blomqvist, efter det att Anders kommit på att han glömt kartan över Birmingham hemma, efter det att vi insett begränsningarna i att hitta med en båtanpassad navigator i GB , efter det att vi hittat Leg 11 "av misstag", efter det att vi eldat upp gom, mage och... annat... med indisk mat och lite andra händelser var vi nu på mässan.



I år firades det 100 år av GP-racing, så det fanns en stor utställning med mängder av bilar. BRM V16 har många av er hört, här är den på bild också.



Auto-Uniin är ju inte direkt dussinvara ens i dessa sammanhang. Problemet är att man ser så mycket, att även det mest fantastiska kommer bort. Hade jag sett denna någon annan stans hade jag säkert ägnat den en halvtimme. Nu vart det två bilder och så snabbt vidare till nästa bil.



Som blev en Lancia D50. Visserligen har Anton redan lagt ut den på bild, men jag tycker den är så snygg att den förtjänar en till. Dessutom var det nog den enda bil som kunde erbjuda Mercedes W154 lite kamp när det begav sig. Modellen övergick senare till Ferraristallet.



Gillar styrningen av vilken tank man skall tömma först. Kompakt varvräknare dessutom.



Något för alla GPL-fans: En Repco-Brabham.



och en Eagle-Weslake. Den benämdes som en 67:a, men körde de verkligen med fyrcylindriga motorer då? Eller var det kanske något Indy-utförande med offy-motor?



En... Aston Martin? HRM-Jaguar? Kopia på något? Har i ärlighetens namn ingen aning.



Breeeed 944 Turbo. Diskret liten sidepipe. Antar att den är till waste-gaten.



Som sagt, breeeed. Attans också att blixten inte räcker längre än nån meter, det pajjar en del bilder.



De Tomaso Longchamp GTS. Tuffare än snygg.



Har inte set XJ220 i rött innan. Rätt snyggt faktiskt.



Marcosen i racingutförande ser ju inte så lite elak ut...



Rysligt prydlig 911.



Spice grupp C-räser. Man kör numera historisk racing med C-bilar, så det kommer fram fler och fler ur verkstäder och förråd.



och en Porsche 9...62? Representerade i alla fall kvinnliga racingförarklubben.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
P.P --> Fina bilder! thumbs up

Jag fyller på med mer.

Peter ville så gärna sitta på en av ramperna på det här släpet. Det gjorde han också, det var bara det att det lät som hela släpet gick i bitar när han satte sig.


Den här killen känner ni igen va?


Här lyfter peter en hyffsat lång kardan på ett finger.
Material: kolfiber med medbringare i aluminium.


Tarox broms. I vanliga fall hade man reagerat på storleken. På denna mässa var den enligt gällande standard, för stor.


Lola ljuddämpare


Bisting frågar och funderar. Företaget Carbon-Fibre.com visar upp alla möjliga och omöjliga saker tillverkade av just kolfiber. Imponerande. thumbs up


Laserskruna små insekter. Imponerande finish på dessa bitar.


Någon form av coating på ett riktigt snyggt grenrörspar.
Det finns verkligen massor av extremt duktiga hantverkare och konstruktörer där ute. Man frågar sig hur markanden räcker till alla?


Två 4-cylindriga motorblock från en viss motorcykel med lämpliga delar kan bli så här coolt.


Samma typ av motor men här står det Jaguar på ventilkåporna. Det kunde man ana på prislappen också..


Bugatti. Det är svårt att verkligen se hur pass stort den har bromsskivan verkligen är. Ta ett ått bandoch måtta upp 400 millimeter så förstår man bättre.


Så blev det dags för mat. Eller ja utfodring. England saknar i min mening matkultur.
Hamburgare med tillbehör, det funkar men mycket mer är det ju inte.
Peter ser glad ut iaf, han nämde minuterna innan vi skulle äta att han var nära att dö och inte var intresserad av hårdmetallfräsar av den lite högre skolan..


En nöjd Dude med sin mat.


Vauxhall hade en intressant pickup i sin monter. Kompressor och V8.


VX/Speedster. Förlängd, breddad och försedd med V6 motor. Ett intressant bygge med trevliga byggherrar.
En av dem sägs vara The Stig.




Quaife låter besökarna rycka i spakarna. Intressant att få prova på tycker jag.
Killen i bakgrunden tyckte att han skulle vara lustig och vinka. Han erbjöd sig även att posera på fler bilder men jag avböjde vänligt från erbjudandet..


Big brakes, everywhere! AP har en bra monter med lättåtkomliga prylar att klämma på.


Kolfiberskiva


Har man stora bromsar i sitt sortment så visar man gärna upp dem. Utbudet är stort!


Så var dag ett på mässan över. P.P stoltserar med sin nya jacka när vi går för att möta "Westfield". Snyggt thumbs up


Mikael "Westfield" Kallerman stod för transport till hotellet. Här bredvid sin inhyrda räser. Det intressanta med denna lilla bil var handtagen för passagerarna kom vi snart fram till..


Början på dag två. (Kkmeran låg orörd under kvällarna)
Några av er känner säkert igen killen till höger.


organisering av vad somär intressant och vadsom måste få mer besökstid. Det gäller att planera bra om man har ärenden att utföra.


Vi gick mot Nitron.


Snygga prylar




Kallerman är frågvis och tittar på en kolfiber stol tillsammans med Peter.


och så en liten Mini. Ingen ovanlig syn.


Ford.


Golf.


Intressant bygge tycker jag. Lola B06/90 Sports 2000
otroligt snyggt med hög finish.


Någon form av sandwichkonstruktion vlket borde borga för låg vikt och hög vridstyvhet.


Som sagt var finishen extremt hög på detta bygge.


Pickup-racing! Någon form av ovalracing har jag för mig.
Cool bil thumbs up


Inredning, mer behövs ju inte.


Sportvagnar. Häftigt.


Köpa en tavla? Utbudet är stort och imponernade! Kanske inte det billigaste men ofta oerhört fina bilder.


Ännu något att hänga på väggen.


Här sitter jag i en av Donningtons räddningsbilar. Väl använd, fullbur och Recaro-stolar. thumbs up


Noble i racekostym.


En liten rackare osm är försedd med MC-motor och körs i Bike-Sports series. Cool!


Det här också rätt häftigt. En Ford i rallyskrud. Det sig är väl inget ovanligt.. Men när man har fullt dubbelkomando och åtar sig att lära yngre förmågor från cirka 10-års ålder att köra med instruktör så börjar tankarna flyga iväg hur man egneltigen övertalar sig själv att sitta där som intruktör. thumbs up


En framvagn, ena sidan försedd med vanliga bussningar, andra sidan försedd med uniballs. Allt i demonstrationssyfte förstås.


En variant på dubbla a-armar med push-rod.


Fälgar som är breeeeda brukar ju bli lite tyngre...
Här håller Bisting en F1 fälg som kan bli din för 100£.


Soptunna eller bakhjulsfälg?


"Nybyggen" som detta vimlar det av. Som med det mesta så hade jag tappat hakan om jag såg det här hemma men nu blev det mest bara att man tittade lite och gick vidare.


Den där Vipern som var strippad från karossen hade sidepipes med ljuddämpare.. Undrar om dom gör sitt jobb eller om dom sitter där för syns skull.


Mins inte vad detta är, men snygg är den iaf thumbs up


Sittpaus i Recaros monter.


Nästa hållplats. Perfekt i denna del av mässan att kunna sätta sig ett tag.


Bra eller dåligt? Diskutionerna har pågått angånde denna lilla sak. Quaife-diff.


Kläder med kaxiga budskap är verkligen inne. Här är BMW Motorsports bidrag.


Bisting frågar och undrar om AIMs loggningsprodukter.


Stabbig vinge hos Prodrive, som för vörigt hade det i särklass bästa ljuset i sin monter på hela mässan. Bättre än dagsljus!


Det här är coolt! Hela bilen var tejpad med folie.






Zolfe oranges skapare berättar och demonstrerar. Han blev väldigt glad över den påse med godis han fick av oss. thumbs up


Lite Opel GT stuk på aktern. thumbs up


Här är en kille som kört F1-simulator/spel tidigare. Hej vad han körde!
Montern tilhörde Silverstone Motorpsort Academy vilka var väldigt intresserade av att värva mig till deras utbildning. Jag fick bland annat en DVD-film med info. Man kanske skulle skola om?


Mera tavlor. En Gulf-inspirerad monter med allt som berör Gulf och racing att köpa. thumbs up


Böcker inom ämnet. Hur stort som helst. P.P är i sjunde himlen


Vad var det här nu igen då? Skärmmande dåligt minne jag har..
Coolt med nitarna iaf


Gjut, berabeta, sälj (dyrt). Oerhört imponernade delar i exotiska material. En hel del stabbiga WRC-delar. Man förstår hur WRC-bilar håller för vad som helst när man ser vilka komponenter som sitter på bilarna..


Gjut, berabeta, bygg en ny motor
Även detta extremt imponerande.


Nygjuten topp som bara behöver nån minut i fräsen för att få det hela att funka..


Härlig tårta. Smakar den som att slicka på ett varmt slicks kanske?


Hondasnurra. Ingen sur gammal 4-cylindrig lite klenis precis..


Snygga och säkert inte helt dåliga bromsar uppställda i PFCs monter.


Peter föll för trycket till slut. Hans Catherham ska få nya navkapslar i bästa bling-bling stuk!


Gemballa GTR biturbo, lite för gatbilsaktig för min smak men säkert rätt bra knuff i skrotet..


Golfen med MC-snurra och De-Dion bakvagn igen. Några närbilder på det intressanta.




Rotax med två växlar via paddlar på ratten!! Smart lösning, "just smack it in" enligt killen i montern när vi frågade hur pass snabb växlingen kunde utföras. thumbs up




Bling-bling slangklämmor. Såg inte helt billiga ut...


Trumling, ett utmärkt sätt att få kanonfinish på drev och anda delar till till exempel en växellåda.


Bisting ser lagom imponerad ut... Jag tor han var sugen på att beställa en eller två uppsättningar..


Till vänster, Mr Thorney, troligen känner våra Speedster-åkare igen namnet.


Dunlop erbjöd sina besökare att surfa på nätet.
Vad händer om ett gäng rejsa.nuare ser dessa datorer?
Just precis, rejsa fick utlandsbesök. Det roliga var att rejsa.nu redan fann i url-historiken på flera av datorerna. thumbs up


Lite avkopplande körning på en bilbana. Luriga gammelbilar kördes..


En bil för Kraniel.coml!! När jag såg den så lös det Kraniel om den. Just denna bil kunde man köpa in sig för en dags testkörning för 99 pund.


Två hårda dagar tar ut sin rätt. Vi var alla trötta, vilket sysn på denna bild.


Men självklart kom vi på att vi missat något.
P.P försöker navigera rätt, vi var dock i hel fel ände av hallarna..



Det var allt jag hade att bjuda på. Det kanske dyker upp någon detlajbild lite här och där om det blir aktuellt.
Hoppas ni som inte var där får en känsla av vad denna mässa erbjuder. Mer av allt!! thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10174



Bilen med de fräcka nitarna är väl en Spyker?

_________________
Anders Hansson
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



sweanders skrev:
Bilen med de fräcka nitarna är väl en Spyker?


Rätt. thumbs up

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Eftersnack
2006-01-12 Auto Sport International Birmingham MODEMDÖDARE!!
1, 2, 3, 4   >>
7 besök senaste veckan (18800 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande