Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-05-01 porscheklubben.se + RUF, Gelleråsen
7207 besök totalt
Osa

Här sen Jul 2004
Inlägg: 296


Trådstartare
porscheklubben.se + RUF anordnade en banträff idag på Gelleråsen. En riktigt bra banträff med mycket trevligt folk och en imponerande samling bilar thumbs up

Arrangerat av Peter Ternström och Grabbarna på RUF

Jag och Viktor Hjelmqvist var där och fotograferade och hjälpte till lite

Lite bilder:

RUF!


Ferrari FXX!


Göte i M3 CSL


Göte leker i regnet


Jens i RUF CTR


Fler bilder från dagen hittar ni på våran hemsida under Bilder och 2006-05-01 RUF Track Day. Jag rekommenderar er även att kika in under Filmer där ni hittar film från idag på Ferrari FXX, F50 och Corvette C6 Z06.
www.gellerasenfoto.se

Tack för en trevlig dag!

MVH oscar odenå & Viktor Hjelmqvist
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13183

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Här följer ytterligare några bildintryck förmedlade av Niklas Falk från dagens banträff på Gelleråsen. Peter Ternström och Erik Bjälkvall RUF Sverige stod som oscar redan nämnt för arrangemanget.

Själv hade jag i dag förmånen att få representera sportbilstidningen Automobil.



Dagens arrangörer Peter och Erik diskuterar upplägget. thumbs up


Undertecknad lotsar "Smurf-Porschen" runt banan.


M5!


Ferrari FXX. Inte direkt en dussinbil...


Ferrari 430 Challenge.


Porsche var verkligen dagens dussinbil.


Mer Challenge...


Gaute idkar lite drifting.

Lite spännande att prova på nya Trösen. En betydlig tvärare variant. Man kommer lite annorlunda in i "Esset", men det funkade hyggligt.

_________________

Rice and shine
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Härliga bilder (som vanligt!) på en absurdt häftig bilpark!

Lars Falk skrev:
Lite spännande att prova på nya Trösen. En betydlig tvärare variant. Man kommer lite annorlunda in i "Esset", men det funkade hyggligt.


Inga bilder på nya trösen?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13183

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

BTG skrev:
Härliga bilder (som vanligt!) på en absurdt häftig bilpark!

Lars Falk skrev:
Lite spännande att prova på nya Trösen. En betydlig tvärare variant. Man kommer lite annorlunda in i "Esset", men det funkade hyggligt.


Inga bilder på nya trösen?

Jo, jag gick ner och tog några bilder...
Jag lägger upp dem i kväll om jag hinner...



Edit: Bilder finns här... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=391044#391044

_________________

Rice and shine
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Det var oerhört jobbigt att gå upp imorse, som om någon hade limmat fast mig i sängen.
Vet inte om det har med helgens och gårdagens aktiviteter att göra, eller om det är för att vinterdäcksbyte och deklaration måste vara klara idag...


Ber att få tacka alla deltagare och utställare Joki Motorsport, OCL/Brorssons, Öhlins och Automobil med Lasse Falk i spetsen. Stort tack till våra instruktörer Tony Ring, Torbjörn von Braun och Jörgen Sandell.
Jag är väldigt nöjd med att alla höll sig på "det svarta" och att bärgaren och ambulanskillen blev arbetslös hela dagen.


Arrangörer var RUF Center Sweden och Porscheklubben.se

Några av bilarna: Ett gäng RUF R Turbos, RUF "Yellowbird," Ferrari FXX, 430 Challenge, 550/575 Maranello, Lambo Gallardo, Lexus Corvette Z06, GT2s, GT3s, BMW M5, BMW M3 CSLs och den nya Audi RS4.

RUF BTR, "Yellowbird" look.



Ferrari FXX







EVo VI





Corvette Z06 - nice sound and very fast!



RUF "Bluebird" - full Yellowbird specification.



Gallardo, RUF R Turbo med mera



Audi RS4 and Porsche



Hittar du Lexusen?



Audi RS4. Fin bullermatta



Gallardo



997 Carrera S



GT2



GT3



RUF R Turbo - Convertible



Hippie GT3 - on the drift



Gissa vem?


_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Nu är jag kanske lite petig men brukar det inte vara hjälmtvång på banträffar eller tittade ni igenom fingrarna

_________________

--VVTS--
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Väldigt kul att man hade banan i princip för sig själv de ca 2 sista timmarna. För övrigt regnade det mest hela eftermiddagen. Har aldrig förstått varför folk i allmänhet drar sig för att köra i regn. Själv åkte jag t o m och tankade sista timmarna för att kunna köra ännu mer i regnet . Det är ju väldigt nyttigt och lärorikt men framförallt kul samt de sliter inte på däck eller bil jämförelsevis mot torrt.

Främst roade jag mig med att hålla bilen på bredsidan genom större delen av depåkurvan ut mot rakan. Alla andra kurvor oxå för den delen, men sista kurvan ut på rakan är överlägset roligast i mitt tycke, då man kan hålla sladden så länge där. På er nästa träff föreslår jag drifting som ämne en kort stund, och framledes bådar det ju gott då drifting redan är på agendan i Polen på Poznan banan. Det är klart underskattat och hör i allra högsta grad i hop med bankörning på ett sätt. Just av den enkla anledningen att om man medvetet kan hålla en bil brett genom ex depåkurvan, på torrt samt blött kan man oxå per automatik medvetet hålla den genom samma kurva just på gränsen utan släpp om man vill, då det genererar bäst fart. Denna känsla för bilen fysik glömmer man ofta bort när man så ofta pratar spårval o s v. Jag skulle tro alla förare blir tryggare samt snabbare om man har fysiken med sig, inte förens då kan man ju själv bestämma över bilen och inte tvärt om. På scuderia kursen har de faktiskt med ett inslag av bilfysik, inte att förakta thumbs up


I övrigt tack Erik Peter V o Peter T för en rolig träff, det är överlägset med open pitlane, nu är man utsorterad, både vad gäller bil och förare till ringen om en vecka, ska bli kul.
Gillade banan bättre innan de byggde om den, men visst säkerheten är bättre. Åkte faktisk en hel del genom den gammla delen nu, den är så mycket bättre. Faktum är, i vart fall i mitt tycke att banan bara blivit sämre och sämre. Bäst var den ju innan de tog bort velodromen thumbs up Inte ens karusellen på ringen kunde mäta sig med velodromen på åsen

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Maciek Matwiejczuk skrev:
Nu är jag kanske lite petig men brukar det inte vara hjälmtvång på banträffar eller tittade ni igenom fingrarna


Eftersom vi hade ambulans på plats behövde folk inte ha hjälm

Skämt å sido, det var hjälmtvång men det går inte att detaljstyra allt. Till slut är det alltid individen som ansvarar för sig själv.
Dessutom var det ganska många som tog det extremt lugnt, fast det ser ut som om de kör fort pga långslutartid på kameran.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
pternstrom
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 21



Maciej,

Vad det gäller hjälmar och annan krav på personlig utrustning så är det arrangören som sätter villkoren för deltagare. Nog sagt om det.

Peter

_________________
Peter Ternström
Citera
pternstrom
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 21



Göte RS6 Sjögren skrev:
Väldigt kul att man hade banan i princip för sig själv de ca 2 sista timmarna. För övrigt regnade det mest hela eftermiddagen. Har aldrig förstått varför folk i allmänhet drar sig för att köra i regn. Själv åkte jag t o m och tankade sista timmarna för att kunna köra ännu mer i regnet . Det är ju väldigt nyttigt och lärorikt men framförallt kul samt de sliter inte på däck eller bil jämförelsevis mot torrt.



Hej Gaute!

jag håller med. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte körde mer när det var blött och helt tomt på banan. Var jättekul, och väldigt nyttigt att få lära känna bilens fysik. (Jag snurrade i varje kurva)

_________________
Peter Ternström
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



pternstrom skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Väldigt kul att man hade banan i princip för sig själv de ca 2 sista timmarna. För övrigt regnade det mest hela eftermiddagen. Har aldrig förstått varför folk i allmänhet drar sig för att köra i regn. Själv åkte jag t o m och tankade sista timmarna för att kunna köra ännu mer i regnet . Det är ju väldigt nyttigt och lärorikt men framförallt kul samt de sliter inte på däck eller bil jämförelsevis mot torrt.



Hej Gaute!

jag håller med. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte körde mer när det var blött och helt tomt på banan. Var jättekul, och väldigt nyttigt att få lära känna bilens fysik. (Jag snurrade i varje kurva)


Visst är det kul! Nästa gång om du provar dig fram lite mer så ska du se att du inte kommer att snurra, övning ger ju som det heter färdigheter. Kul att du i vartfall trotsade regnet, vi var några stycken men allt för få ändå tycker jag. Regn är kul. Särskilt då man har nya r-däck som har styrförmågan att ta bilen runt då man kör brett. Körde Mantorp under regn på r-däck som stått ute hela vintern för en ca 14 dar sen, de var inte lika lätt eller kul.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Här kommer lite fler bilder.


























_________________
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



pternstrom skrev:
Maciej,

Vad det gäller hjälmar och annan krav på personlig utrustning så är det arrangören som sätter villkoren för deltagare. Nog sagt om det.

Peter


Det var bara en ren reflektion från min sida men jag fattar påängen

_________________

--VVTS--
Citera
pternstrom
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 21



Maciek Matwiejczuk skrev:
pternstrom skrev:
Maciej,

Vad det gäller hjälmar och annan krav på personlig utrustning så är det arrangören som sätter villkoren för deltagare. Nog sagt om det.

Peter


Det var bara en ren reflektion från min sida men jag fattar påängen


:-)

_________________
Peter Ternström
Citera
Eftersnack
2006-05-01 porscheklubben.se + RUF, Gelleråsen
7207 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande