Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-05-06 BMW Sport Club Mantorp
<<   1, 2, 3   >>
11693 besök totalt
Lars E
Enköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 184



Shyssta bilder!

fler bilder finns här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28306

_________________
Lars Eriksson
S4ORCE
Audi S4+ -99B Widebody
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Kul att alla verkar nöjda! thumbs up Som ny i styrelsen var det lite nervigt, men det flöt ju på bra tyckte jag!!
om nån fotat några fina bilder på min avusblå m3:a så vill jag gärna att ni kontaktar mig.

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Skulle gärna vilja ha några bilder på min fina M3 E30 med rutor på om någon har....

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Mortil
Jönköping
Här sen Maj 2006
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


mer bilder finns här
http://www.mortil.com/Events06/bmwspringbreak.html
och för hoppningsvis från kommande events med BMW SC och andra arrangörer så besök www.mortil.com

_________________
Nyfiken?
mortil.com
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Mortil skrev:
mer bilder finns här
http://www.mortil.com/Events06/bmwspringbreak.html
och för hoppningsvis från kommande events med BMWCS och andra arrangörer så besök www.mortil.com


thumbs up

Jag hoppas att turen i Ringtaxin uppskattades

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Mortil
Jönköping
Här sen Maj 2006
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hobbe skrev:
Mortil skrev:
mer bilder finns här
http://www.mortil.com/Events06/bmwspringbreak.html
och för hoppningsvis från kommande events med BMWCS och andra arrangörer så besök www.mortil.com


thumbs up

Jag hoppas att turen i Ringtaxin uppskattades



Jajjemen de va kul va de.. kul att se att en diesel kan gå såpass som den gjorde thumbs up

_________________
Nyfiken?
mortil.com
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003
Inlägg: 2232



Mortil skrev:
mer bilder finns här
http://www.mortil.com/Events06/bmwspringbreak.html
och för hoppningsvis från kommande events med BMW SC och andra arrangörer så besök www.mortil.com


Fantastiska bilder thumbs up
Mycket roligt att se


Mycket roligt arrangemang, ser fram mot nästa.

_________________
Thorbjörn Nilsson
Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95)
Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Bilder kablas ut till övriga världen :
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=529984

_________________
BMW MC-klubben
Citera
*Sara*
Mariefred
Här sen Apr 2006
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet



Först så vill jag tacka ALLA för en super-trevlig dag med mycket snyggt att titta på!
Fint väder var det också, kom hem och såg ut som en kräfta i nyllet...

Men viktigast av allt. Hur gick det för stackaren som körde in i räcket???
Läser du detta, så lider jag med dig och jag hoppas att du klarade dig från större skador!

Tack än en gång!
Ser fram emot nästa gång!

_________________
Sara Josefsson
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Verkar ha varit en lyckad tillställning även om huvudanledningen till att jag och familjen åkte ut stog och var olycklig i depån...

En sak som slog mig var när jag satt på läktaren och väntade på starten i det första racet var att det var få instruktörer/banvisare i bilarna. Det var bilar med PR-lappar i rutorna som var ute på banan (med tysk logik har jag förutsatt att det var PR-licenskörning ) och ett flertal hade egna sätt att ta kurvorna i parisområdet. Tror att upplevelsen hade blivit bättre om man blivid guidad av erfaret folk. Eller fanns möjligheten och folk tackade nej?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Efter teoretiskförklaring, tror du man åkerr spåret första gången man åker på bana då?

Vi var tre instruktörer som tog hand om bla PR-åkarna. Vi hade teori innan körningen, vi åkte spårvalsvisning med dom, vi guidade dom under deras ENDA körpass, visade på säkra omkörningar, och vi samlades för en genomgång efter.
Att inte alla kan åka spåret ser jag som helt normalt. Några få verkade inte haja det där med bankörning och vitsen med ett "spår". Men dom flesta i gruppen skötte sig mycket bra. Faktiskt mycket bättre än jag varit med om tidigare. Tror att det var posetivt att vi gjorde en återsamling efter körningen. Innan hade dom nästan inga frågor - efter, hur många som helst thumbs up

_________________
Stefan Larsson
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Jag var PR-åkare nr2. Jag tror jag råkade hamna mitt mellan instruktörsbilarna.. för jag såg aldrig er varken framför eller efter mig nån gång? Men jag tyckte det gick bra att köra! Jag har bra chassie och R-däck på min bil.. så det gick riktigt fort i kurvorna! Kul att känna på gränserna på riktigt, när däcken har kommit upp i temp osv.

Jag åkte med GT3 cup instruktörsbilen lite senare. Och det jag märkte med hans körning jämför med min, var att jag själv inte riktigt tog ut kurvorna så mycket i början av kurvorna som han gjorde.

Kanske någon kan kommentera min körning? Jag åkte i min svarta rostiga E30 325i.

Mvh

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Hej Nils,
Nej, jag såg inte dig och kan därför inte kommentera.

Som Stefan skriver gjorde vi vårt bästa. En del hajade direkt medan andra inte riktigt förstod det där med idealspår. Vid två tillfällen lade jag mig framför två olika bilar och saktade in för att visa spåret. Men dessa två förare körde ändå inte i spåret utan valde sin egen väg.
Men, första gången på banan är det minsann inte heller så enkelt. På det hela taget tyckte jag att det gick mycket bra.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Tack BMWSC för en rolig och väl genomförd träff.

Både jag och bror fick köra oss trötta trots att vi delar på bilen. Första gången på riktiga r-däck och det gör en del skillnad faktiskt. Bilen understyr dock en smula, hoppas hinna fixa till det tills nästa gång (mer camber fram). Nya bromsbelägg och nybytt bromsolja, funkade klanderfritt hela dagen, bromsade vid 100 skylten efter långa rakan från ca 170 km/t (6500 rpm) varv efter varv.

Mantorp är lite för snabb för en gammal 02a. Ser fram emot att få testa de lite mer knixiga banorna längre fram i sommar.

_________________
/Anders C
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



BTG skrev:
Hej Nils,
Nej, jag såg inte dig och kan därför inte kommentera.

Som Stefan skriver gjorde vi vårt bästa. En del hajade direkt medan andra inte riktigt förstod det där med idealspår. Vid två tillfällen lade jag mig framför två olika bilar och saktade in för att visa spåret. Men dessa två förare körde ändå inte i spåret utan valde sin egen väg.
Men, första gången på banan är det minsann inte heller så enkelt. På det hela taget tyckte jag att det gick mycket bra.

Jo det blev ju så! Men jag tyckte själv det gick okej! Förutom att jag nog borde legat något längre ut i kanten innan kurvorna.

Sen behöver jag öva på att mellangasa med hälen under inbromsning. Jag kände att det är ett måste om man ska få ha synkringarna i bra skick och inte få för kraftiga motorbromskast i svängarna.

Det var mycket kul att känna att bromsbyggnationen funkade! Bromsarna mattades ingenting! thumbs up


Edit: Man märkte ju att häskrafter inte spelar nån stor roll i banans kurvpartier.. Jag närmade mig killen med M-coupén hyffsat enkelt i kurvorna, medans han drog ifrån på rakorna. När jag sedan pratade med honom så sa han R-däck fram och att motorn var bänkad till 381hk i fredags! Jag har bara ca 200hk när bilen går som den ska.. Och det gjorde den tyvärr inte i helgen.. måste hitta felet nu, känns som den tappar effekt när man varvar ur?

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Nisse977 skrev:
BTG skrev:
Hej Nils,
Nej, jag såg inte dig och kan därför inte kommentera.

Som Stefan skriver gjorde vi vårt bästa. En del hajade direkt medan andra inte riktigt förstod det där med idealspår. Vid två tillfällen lade jag mig framför två olika bilar och saktade in för att visa spåret. Men dessa två förare körde ändå inte i spåret utan valde sin egen väg.
Men, första gången på banan är det minsann inte heller så enkelt. På det hela taget tyckte jag att det gick mycket bra.

Jo det blev ju så! Men jag tyckte själv det gick okej! Förutom att jag nog borde legat något längre ut i kanten innan kurvorna.

Sen behöver jag öva på att mellangasa med hälen under inbromsning. Jag kände att det är ett måste om man ska få ha synkringarna i bra skick och inte få för kraftiga motorbromskast i svängarna.

Det var mycket kul att känna att bromsbyggnationen funkade! Bromsarna mattades ingenting! thumbs up


Att mellangasa med hälen kan du nog lugna dig med några år, är såååååå mycket annat i körningen du bör prioritera innan !!

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Bistec skrev:

Att mellanbromsa med hälen kan du nog lugna dig med några år, är såååååå mycket annat i körningen du bör prioritera innan !!

Hehe! MellanGASA sa jag Jovisst är det mycket man har att lära, men jag känner ju helt klart att det går långsammare i de skarpa kurvorna för att jag kör på 3an istället för 2an, pga att jag inte vill slita i 2an utan mellangas. Om man gör sig redo med rätt växel under inbromsningen innan man går in i kurvan så sparar man rätt mycket tid känns det som.

Såhär kändes det att köra bana -->

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Kristian Larsson skrev:

En sak som slog mig var när jag satt på läktaren och väntade på starten i det första racet var att det var få instruktörer/banvisare i bilarna. Det var bilar med PR-lappar i rutorna som var ute på banan (med tysk logik har jag förutsatt att det var PR-licenskörning ) och ett flertal hade egna sätt att ta kurvorna i parisområdet. Tror att upplevelsen hade blivit bättre om man blivid guidad av erfaret folk. Eller fanns möjligheten och folk tackade nej?


höfläkt skrev:
Efter teoretiskförklaring, tror du man åkerr spåret första gången man åker på bana då?

Vi var tre instruktörer som tog hand om bla PR-åkarna. Vi hade teori innan körningen, vi åkte spårvalsvisning med dom, vi guidade dom under deras ENDA körpass, visade på säkra omkörningar, och vi samlades för en genomgång efter.
Att inte alla kan åka spåret ser jag som helt normalt. Några få verkade inte haja det där med bankörning och vitsen med ett "spår". Men dom flesta i gruppen skötte sig mycket bra. Faktiskt mycket bättre än jag varit med om tidigare. Tror att det var posetivt att vi gjorde en återsamling efter körningen. Innan hade dom nästan inga frågor - efter, hur många som helst thumbs up


Att vi dessutom inte behöver hyra in instruktörer utan redan har förträffliga medlemmar med lång erfarenhet både inom klubben, och från tävlingsverksamhet som ställer upp friviligt är ett stort plus som inte alla klubbar eller liknande organisationer kan erbjuda.
Vår klubb försöker också främja funktionärsverksamheten i landet genom att utbilda, och skapa möjligheter för medlemmar att få erfarenhet inom denna mycket viktiga, men tyvärr ofta ignorerade verksamhet.

thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Jag vill också tacka alla som gjorde denna träff till en riktigt bra dag!

Känns väldigt bra att ha erfaret folk i närheten som tex. Micke, Stefan och Kenth (som skötte PR åkningen) samt Per och Johan (Audiklubben) när man drar igång året med en ny styrelse vid ett sådant här jätte-evenemang.

Positivt var också att ett flertal personer dök upp vid huvudposteringen, där Conny och jag stod, för att höra sig för om det behövdes folk till flaggvaktsposteringarna! thumbs up Då är det kul att vara med och arrangera!

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Fler bilder.
Denna gång från Peter Eklöf:
http://www.pbase.com/pse/bmwcup

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Vad heter den här Kenth i efternamn nu igen?

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Eftersnack
2006-05-06 BMW Sport Club Mantorp
<<   1, 2, 3   >>
11693 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande