Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nya 911 GT3 RS
<<   1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11   >>
48 besök senaste veckan (55245 totalt)
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



När ni ändå är i tagen och "Photoshopar" - kan man få se en "vanlig" GT3:a i Rivierablå tack!


_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



John Nilson skrev:
photoshoppgrön kallas väl den färgen

samma regnr på bilarna


oops! Det lade jag inte märke till när jag norpade bilden. Naiva jag trodde att det var den "riktiga" RS:en. Ber om ursäkt om någon redan sprungit och lagt handpenning på ett exemplar baserat på den här färgen!
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



När vi ändå håller på och kollar på photoshoppade fantasifoster:





och ja: detta är också en photoshop av ovanstående orangea bil. Men det var kanske så där den borde sett ut. Fast kanske med svart rand och svarta fälgar enligt mig!

/Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Tycker 996'a ser bättre ut än nya 997's.

_________________
// Jani Hast
Citera
Jörgen Carlsson
Varberg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 52



krämbulle skrev:
När vi ändå håller på och kollar på photoshoppade fantasifoster:





och ja: detta är också en photoshop av ovanstående orangea bil. Men det var kanske så där den borde sett ut. Fast kanske med svart rand och svarta fälgar enligt mig!

/Johan



Vitbil,svart rand o svarta fälgar

_________________
Jörgen Carlsson
Ferrari 458 -11

Porsche 997 GT3 RS Mk2-10
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



Jörgen Carlsson skrev:


Vitbil,svart rand o svarta fälgar [img]vitfinbilsomjaginteskullehanågotemotattratta[/img]


Ja, jag måste erkänna att den är mycket smakfull och definitivt min kopp te! Skulle tom. kunna leva med loggan!

/Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Hotte
Gotland
Här sen Nov 2004
Inlägg: 138




_________________
Håkan othberg
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



Hotte skrev:
Det finns visst filmer på underbanet....

http://www.autoclips.net/detail.php?parent=18&id=602&id_video= . . . .


Hittar inget

Nu fick jag fram filmen, dock inte RS....

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Anders Jonsson skrev:
När ni ändå är i tagen och "Photoshopar" - kan man få se en "vanlig" GT3:a i Rivierablå tack!



Trodde på svenska att den färgen hette Jonssonblå

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



RS Patrik skrev:
Anders Jonsson skrev:
När ni ändå är i tagen och "Photoshopar" - kan man få se en "vanlig" GT3:a i Rivierablå tack!



Trodde på svenska att den färgen hette Jonssonblå


När du säger det så kan det faktiskt vara så att min gamla 993 RS är den enda som sålts i den färgen i Sverigen. Eller?

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Anders Jonsson skrev:
RS Patrik skrev:
Anders Jonsson skrev:
När ni ändå är i tagen och "Photoshopar" - kan man få se en "vanlig" GT3:a i Rivierablå tack!



Trodde på svenska att den färgen hette Jonssonblå


När du säger det så kan det faktiskt vara så att min gamla 993 RS är den enda som sålts i den färgen i Sverige. Eller?


Så vida Dahlin's gamla inte varit svensksåld. Om din var den enda, så finns det ju bara ett namn som är korrekt! Jonssonblå!
Gäller detsamma på RS-92:an?

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Herr V skrev:

får nästan hålla med

men jag tycker inte det är nåt fel i att släppa en rs-version av 997an, bara att de släpper en så himla tidigt, om de väntat till nästa år och finputsat detaljerna på gt3an, sänkt vikten rejält(inte lagt till ac och stereo ens som tillval), trimmat upp motorn bara en aning och skärpt till vägegenskaperna så hade den blivit en riktig rs

men nu ser den bara ut som att vilken liten konstig tysk stylingfirma som helst har tagit gt3an och gjort egna fälgar till den typ

blir faktiskt sur att de inte kunde väntat lite längre med den



1 - Porsche wants to make money. If ppl buy it, by all means, make the car !
2 - May be they need to put the car out early for homologation purposes. Otherwise I agree it's early maketing wise (remember the 997Cup car has been out for a while already, may be it's linked I don't know)
3 - What is a real RS Some of the previous version didn't have a roll cage for ex... hardly a race car. The 1st owner of the GT3RS is very unlikely to engage it's brand new car in a race anyways given the price tag. The target is a rich guy who wants to be fast, look good, doesn't want to do much to his car just turn the ignition and attend club track days.
4 - Far more extreme versions exist and you can buy them, namely the cup cars in all their different versions. If you want a more extreme car there it is.
5 - If you want an extreme P car that you can drive on the street why not buy a GT3 and take away 100 KGs or so, change suspension, give it shorter gears and may be have someone open the engine for you. Cheaper and faster.

Just be glad they produce those cars, hopefully it will help take down prices on the 996GT3 and may be even the 996GT3 RS so you can buy them stripp them out and race them to the ground !

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Citat:
Just be glad they produce those cars, hopefully it will help take down prices on the 996GT3 and may be even the 996GT3 RS so you can buy them stripp them out and race them to the ground !
[/quote]

Underbart!!

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



RS Patrik skrev:

Så vida Dahlin's gamla inte varit svensksåld. Om din var den enda, så finns det ju bara ett namn som är korrekt! Jonssonblå!
Gäller detsamma på RS-92:an?


Kents bil var inte Rivierablå - minns inte vad färgen heter men ovanlig är den, dessutom är den inte såld ursprungligen i Sverige. Om jag minns rättl var det bara 8 st 993 RS som såldes nya i Sverige. Jag tror det var 2 röda, 2 gula, 1 blå, 2 silver och så en till som jag inte kan komma på vilken det var. Sedan var det 3 svarta clubsport och 1 gul cs. Det var inte så stort drag i eknomin i mitten av 90-talet...

RS -92 såldes över 30 stycken i Sverige!! Precis i slutet av den högkonjunkturen. Av de svenska bilarna var nog den blå färgen den vanligaste, det syntes inte minst på våra banmöten! :-) Sedn gick ju en del på export och när importen sedan tog fart så verkar de flesta som importerats varit i andra färger än just blå. Tror det kan finnas ett 10-tal maritimblå 964 RS i Sverige.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Anders Jonsson skrev:
RS Patrik skrev:

Så vida Dahlin's gamla inte varit svensksåld. Om din var den enda, så finns det ju bara ett namn som är korrekt! Jonssonblå!
Gäller detsamma på RS-92:an?


Kents bil var inte Rivierablå - minns inte vad färgen heter men ovanlig är den, dessutom är den inte såld ursprungligen i Sverige. Om jag minns rättl var det bara 8 st 993 RS som såldes nya i Sverige. Jag tror det var 2 röda, 2 gula, 1 blå, 2 silver och så en till som jag inte kan komma på vilken det var. Sedan var det 3 svarta clubsport och 1 gul cs. Det var inte så stort drag i eknomin i mitten av 90-talet...

RS -92 såldes över 30 stycken i Sverige!! Precis i slutet av den högkonjunkturen. Av de svenska bilarna var nog den blå färgen den vanligaste, det syntes inte minst på våra banmöten! :-) Sedn gick ju en del på export och när importen sedan tog fart så verkar de flesta som importerats varit i andra färger än just blå. Tror det kan finnas ett 10-tal maritimblå 964 RS i Sverige.


Tack för förklaringen!

När vi ändå är inne på statistik, så är det 22st svensksålda 996 GT3 RS.

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Qvisfr skrev:
Citat:
Just be glad they produce those cars, hopefully it will help take down prices on the 996GT3 and may be even the 996GT3 RS so you can buy them stripp them out and race them to the ground !


Underbart!! [/quote]

Förkastligt och otänkbart. Att få ner priset på 996GT3.....

_________________
Stefan Larsson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



RS Patrik skrev:
Anders Jonsson skrev:
RS Patrik skrev:
Anders Jonsson skrev:
När ni ändå är i tagen och "Photoshopar" - kan man få se en "vanlig" GT3:a i Rivierablå tack!



Trodde på svenska att den färgen hette Jonssonblå


När du säger det så kan det faktiskt vara så att min gamla 993 RS är den enda som sålts i den färgen i Sverige. Eller?


Så vida Dahlin's gamla inte varit svensksåld. Om din var den enda, så finns det ju bara ett namn som är korrekt! Jonssonblå!
Gäller detsamma på RS-92:an?


Turkosbalu tror jag den hette. Tror Jonsson var besittare av den enda blå svensksålda. Men va få Clubsportar..!?

_________________
Stefan Larsson
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



höfläkt skrev:
Qvisfr skrev:
Citat:
Just be glad they produce those cars, hopefully it will help take down prices on the 996GT3 and may be even the 996GT3 RS so you can buy them stripp them out and race them to the ground !


Underbart!!


Förkastligt och otänkbart. Att få ner priset på 996GT3..... [/quote]

No problem with yours Stefan, we all know it has never been on a track, the only time it gets out of the garage is when your mother goes to buy groceries

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
maxximus
Lund
Här sen Dec 2005
Inlägg: 42



Var hittar man mer info om denna modellen?
Länk??

_________________
Max Karlsson
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



höfläkt skrev:
Men va få Clubsportar..!?


Man bör ju betänka att dessa bilar såldes som racerbilar, de var ju helt plåtrena och med svetsad bur, ungefär som 964 cup. Om jag minns rätt så var bilarna för-reggistrerade med skylt men enligt uppgift skulle det aldrig gå att få dem godkända i besiktningen. När jag beställde min var det därför inte intressant med clubsport eftersom jag ville köra gata.

Nu blev det ju så att alla fyra (tror jag ) senare blev godkända men sin första tid levde dessa bilar som racerbilar i dåvarande Porsche cup. Jag är lite osäker på historien med den gula kördes av Mats Lindén. Lelle Pehresson och Örnulf Wirdheim hade väl var sin svart. Lite osäker på vem som hade den tredje svarta, kan det ha varit en skåning som hette Micke Gustavsson??

Mvh

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Bernard
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 64



Hallå,

När det gäller 993 Cubsport-bilarna med årsmodell -95 så var det 3st som jag minns det. Den gula som Matte Lindén körde ägs idag av PG Englund som ju då och då (fast alltmer sällan) gör inhopp i PCS Racing. De ena svarta bilen ägs idag av Håkan Karlsson som ju flitigt dyker upp i ett flertal serier och den andra av Göran Andersson som bor i USA och tog med sig bilen som flyttgods. Han kan dock inte gatregga den i USA.

Året efter kom 993 Supercup-bilarna och jag tror att det var 2 eller 3 som importerades för Porsche Cup. Ingen av dessa har varit möjlig att gatregistrera och jag tror inte att det finns någon äkta 993 Supercup gatreggad i Sverige trots att många försök gjorts. En av dessa bilar superrenoverades senare av Podium och såldes dyrt till England.

_________________
Bernard Löhr
Citera
Bilder o videos
Nya 911 GT3 RS
<<   1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11   >>
48 besök senaste veckan (55245 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande