Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-07-01 Lunda OSC Opel Sport Club
3798 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41582

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag var en av några katter bland hermelinerna under dagen Tack för att man fick komma! thumbs up Det kan väl ha varit 20-30 oplar och några från VW GTIklubbben och sen ytterligare några blandade märken?


Det var kanon att testa mitt nypåskruvade Bilstein PSS9 clubsportchassi även om det bara blev två slalomrepor innan en av de nya bussningarna fick för sig att ge upp. Måste helt klart varit något galet eftersom den gick sönder efter tre minuter... De som sitter bak på bilen har ju hållt tre år så...


om någon har bilder på hur min bil beter sig när den svänger så får ni gärna posta det! Nyfiken på hur mycket den kränger och hur hjullyften såg ut...



_________________
Magnus Thomé
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



nämen titta, har du hittat till forumet.. välkommen!

_________________
Martin Öberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41582

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Första besöket på någon aktivitet på väldigt länge... Hoppas det bli flera thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1864



Hoppas det var skoj. Dem flesta verkade nöjda

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41582

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det var skoj!!!


_________________
Magnus Thomé
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Jonas Jonsson skrev:
Hoppas det var skoj. Dem flesta verkade nöjda

Hoppas att du fick köra själv den här gången. Eller är du fortfarande "trasig"?

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41582

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jonas körde slalom med bravur med enhandsgrepp thumbs up (andra handen gipsad/lindad)

_________________
Magnus Thomé
Citera
vitascona
Sandviken
Här sen Feb 2005
Inlägg: 18



Det var en tokrolig dag på lunda,många sladdar blev det. finns en bild på bmwn med hjullyft
http://www.rallybilder.com/

_________________
Henrik karlberg
..hellre avåkt än frånåkt..
Citera
SlimVince
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 151



Det var kul som vanligt! På Opelsportclub finns lite mer eftersnack, som bl.a. länkar till bilder här:
http://figgz.mine.nu/~widde/OSC%20tr%e4ffar/Lunda%202006/

_________________
Vincent Wong
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1864



Jörgen (Jet) skrev:
Jonas Jonsson skrev:
Hoppas det var skoj. Dem flesta verkade nöjda

Hoppas att du fick köra själv den här gången. Eller är du fortfarande "trasig"?


Hade stygnen kvar och kunde bara hålla i ratten men inte vrida med högerhanden. Banan var lite knixig och då med 1,5 hand var det lite bökigt. Vågade köra 3 repor men sen vågade jag inte mer. Nu , idag tisdag, är stygnen borta och om ett par dagar kan jag ta bort inlindningen. Kul att du tänkte på lilla mig iaf

Trots detta lyckades jag komma 3:a endast c:a 25 hundradelar efter Slimvince i speedstern. Brukar kapa en del tid efter ett par vändor och jag körde bara 2 under tävlingen. Den sista var en demorepa utanför tävlingen.

Blev dock ifrånåkt av Porsche 911 996 carrera 4 med 2 sekunder och en icke fyrhjulsdriven med 1.5 ungefär och detta med tider runt 1.5 minut . Hoppas dem kommer i höst och att jag kan använda bägge händer då för då blir det åka av

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Johan H

Här sen Jun 2003
Inlägg: 1113

Namndispens
Namndispens

Magnus Thomé skrev:
om någon har bilder på hur min bil beter sig när den svänger så får ni gärna posta det! Nyfiken på hur mycket den kränger och hur hjullyften såg ut...


Vi har i alla fall en bild på Magnus när han ett flertal gånger provar rattlås-racing (kors i taket) och efter varje repa ställer sig i kön igen med ett stort leende.

Det verkar som han sett ljuset i den raka tunneln också!

_________________
Johan H
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41582

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Äh... var ju bara för att kolla att bilen satt ihop eftersom det var premiär för allt som var bytt på den Första repan fick jag hela växelspaksknoppen i handen när jag skulle växla från ettan till tvåan (näää, den var inte bytt )

Just starten med nya chassit var lite intressant, hade en del hjulhoppande i raktframtesterna där det var lite klistrat på banan. Men i slalomstarten på vanlig asfalt så var det problemet borta.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Magnus Thomé skrev:
Just starten med nya chassit var lite intressant, hade en del hjulhoppande i raktframtesterna där det var lite klistrat på banan. Men i slalomstarten på vanlig asfalt så var det problemet borta.


Så skönt, då är det ju inte något reelt problem...

Jag hade tänkt komma men missade pga att det var en sån massa saker som skulle göras innan den stundande semestern. Nåja, Kadetten ruvar fortfarande i garaget med urmonterat hjärta så det var väl inte så tragiskt ändå att missa. Frugans Corsa gillar inte bilträffar lika mycket som Kadetten.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
LUTCH
Karlstad
Här sen Jul 2006
Inlägg: 26



Magnus Thomé skrev:
även om det bara blev två slalomrepor innan en av de nya bussningarna fick för sig att ge upp. Måste helt klart varit något galet eftersom den gick sönder efter tre minuter... De som sitter bak på bilen har ju hållt tre år så...


Du tog dig hem med bilen i alla fall?
Hoppas att du fått dit en ny och fräsch busning nu.


Jag hade en riktigt rolig dag även jag!
Vectran fick bekänna lite färg.

_________________
Ludvig Nordenborg
Kadett GSi -88
Vauxhall vx220 -01
Opel Club Sweden
Citera
Björn Westergren
Köping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 67



Mycket rolig dag med tyvärr lite strul med bilen (som vanligt) så jag kommer väl på resterande träffar oxå!

_________________
Opel Ascona B
Citera
Eftersnack
2006-07-01 Lunda OSC Opel Sport Club
3798 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande