Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-07-02 Prova på Bankörning Sviestad (Linköping)
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (12254 totalt)
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18612



apex skrev:
Härliga bilder från en härlig kväll!

Citat:
Vad är den mattsvarta bilen som syns på bilderna för något?


Det är en ockelbo-Ferrari med eget chassi och R1-mc-motor. Går som ett skott och ylar som en Hayabusa. Komplett med Ferrari- och PininFarina-emblem.

Karossen är nygjuten, således ingen gammal ockelbo-kaross. Ägaren byggde chassit på sin pappaledighet! Tomvikt 450 kg.


Är det en härifrån?

http://www.pagano.se/

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Vet ej, vet bara vad ägaren sa. Ockelbo-Ferrari är min egen benämning på fenomenet.

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2186



gärna fler bilder på o-Ferrarin.. så kanske jag inte ångrar köpet som inte blev av...blev erbjuden en dylik med BMC maskin för hutlösa 10* ...för 17 år sedan...undrar vart den tog vägen...då stod den hos en ALFA försäljare i Marielund-Eslövs trakten /skåne om inte minnet sviker....suck... jaja..nya tag..




_________________
Michael Thulesius
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1433



Kanonkul kväll fastän värmen blev lite för mycket för mig. Körde väl lite för långa pass eller nåt. Var skapligt slutkörd när jag slutligen kom hem efter att ha expresskört ett batteri till Ragnar. Ironiskt nog vägrade min egen bil att starta när vi skulle köra iväg och hämta det. Där stod vi med två gamla Saabar som inte startade. En lätt knuff så var bilen igång igen som tur var. Får nog blir en redig översyn av bilen samt byte till ett fräscht batteri som det inte står Biltema på till nästa gång.


om någon har lite mer bilder eller film innehållandes min Saab90 får ni gärna lägga upp det eller skicka ett PM.


Mvh Jonathan

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
Staffo
Motala
Här sen Nov 2004
Inlägg: 84



Citat:
Det är en ockelbo-Ferrari med eget chassi och R1-mc-motor. Går som ett skott och ylar som en Hayabusa. Komplett med Ferrari- och PininFarina-emblem.


Är inte R1 = Yahaha och Hayabusa = Suzuki...

_________________
Kristoffer Böök
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Staffo skrev:
Citat:
Det är en ockelbo-Ferrari med eget chassi och R1-mc-motor. Går som ett skott och ylar som en Hayabusa. Komplett med Ferrari- och PininFarina-emblem.


Är inte R1 = Yahaha och Hayabusa = Suzuki...



Ja, jag vet. Men ockelbo-Ferrari och Hayabusa lät bra, iaf!

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Snyggt förlängd också den där ockelbokarossen.
Kul koncept. Trodde först att det kunde vart min gamla ockelbokaross, som jag sålde på den tiden (mitten 80tal) jag bodde i linköping. Men då var det ett moddat Triumpth TR chassi och en TR motor, som snarare visade sig vara en uppgraders Ferguson Grolle rova....

Synd på Mantan, den såg fin ut annars i plåten. Hoppas ni får till den snyggt igen!
Jag är lite imponerad av er som åker banträffar med privat/gatbilarna. Skulle jag nog aldrig våga. Det är skönare att buckla racerbilen. Det ingår liksom mera i de klakylerade riskerna med en rejsbil.
(men det är inte alltid så kul då heller o man ska vara ärlig

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



För mig är det också en kalkylerad risk att köra bana med asconan. Det är inte min bruksbil. Men det är klart man kommer fälla nån tår om den blir kvaddad så man tar det ju lugnt när man kör..

_________________
William Ekström
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Usch, ja det är inte kul att smälla.. första smällen gör lite extra ont också.

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
traczyk
Linköping
Här sen Apr 2005
Inlägg: 14








_________________
Mikael Andersson
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3864



steha skrev:
...Man kan ju skylla på att jag bytte till för hårda fjädrar bak och för mjuka fram så den blev överstyrd, men i slutänden är det bara orutin och skit bakom spakarna som ställer till det. thumbs down...

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Eftersnack
2006-07-02 Prova på Bankörning Sviestad (Linköping)
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (12254 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande