Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-07-07 till 2006-07-09 Knutstorp Sv Sportvagnsmeeting | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (16057 totalt) |
Jag sprang på dig och Falken när ni satt brevid den blå på Söndag förmiddag, hälsade på falk men inte på dig.. Så hej i efterskott. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Den sittbrunnen var den enda jag såg handgester ifrån på hela helgen (förutom glada vinkningar mot posteringarna efter målgång då). Men det verkar skilja lite i mindset mellan Radical och clubman/RS. |
||||||
Ah för det såg mest ut som om han hade ett ego högre än speakertornet o iprincip bara ville att alla skulle flytta sig så han kunde vinna , men inte , han fick spö av bilar som kostar mycket mindre än hälften av hans o som dessutom är mycket äldre
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Hej alla
Det finns lite rörliga bilder på http://sydsvenskan.se/webbtv/ Jag skymtar förbi i cirka två bildrutor när jag hjälper till att lyfta på huven på en Modsport E-Type efter dess besiktning Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - Polestar 2 |
||||||
|
||||||
tycker det är lite roligt bara när biligare o primitivare bilar åker förbi dyra o utvecklade
_________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Ni har ju visat så fina bilder redan men jag tänkte i.a.f. dela med mig av mina intryck av SSM 2006 från min post som transponderfunktionär.
2006-07-08 Det började på Lördag morgon då jag och min flickvän Linda dönade upp till Knutan för att möta upp med Fredrik olsson i transponder tältet. Vi blev under förmiddagens tidsträningar kommenderade ut till depåinfarten i Ronnie Pettersson kurvan för att samla upp transpondrar. Kameran åkte upp ett par gånger när tillfälle gavs. Lätt modifierad jagga.. SSMs hårdaste bil.. Inte visste jag att det var en rejsa kändis som var ute och svängde.. På vägen till lunch såg man en hel del trevliga bilar Nu vet jag inte om det är jag som har snott Andreas bild eller Andreas som har snott min..
I närheten stod Elisen (tydligen modifierad och med 220hk, tyvärr havererade den på söndagen ) Lunchen var till belåtenhet och den extra kryddan var åk-med-i-räserbils-körningen som pågick och man kunde se bla Automobils 968 (som tydligen rattades av Anders Hansson) döna rundor. Eftermiddagen höll man till i tältet för att montera transpondrar. Och det slank igenom en del trevliga bilar. Ringtaxi parkerad vid transpondertältet.. En 914 som lät som en påse nötter i depån men sjöng riktigt fint ute på banan Stöddig Jagga preppas av Paul.. Kul att se Boxsters dyka upp i Roadsport Avslutande racet bjöd på spännande fajt om pallplatserna. Vid dagens slut hade vi lyckades få tillbaka samtliga transpondrar som vi hade delat ut under dagen. När vi höll på att packa ihop för dagen började rally deltagarna rulla in för att prova på banan. Cedrics välkända bil hade tydligen lyckats ta sig ner och även deltagit i dagens rally (han tyvärr inte hälsa ).. Även Automobils 968 dök upp och jag hann växla ett par snabba ord med de glada gossarna Anders H. Och rejsa kändisen Lasse Falk Edit: Plockat bort förvirrande info. 2006-07-09 Söndag morgon körde jag upp solo och av mina kollegor för dagens uppgifter återfanns bla. Pär Hylander. Förmiddagen ägnades åt utdelning av transpondrar i partytältet. Eftermiddagen förpassades man ner till Pit Lane för transponder insamling. Denna Escort gick som tusan och lät riktigt bra (nu fattar jag varför det finns så många här på rejsa ) Inspiration för Jeppsson kanske Niclas i full karriär på rakan Jaan Tolli ger boxstern syre.. Trevliga bilar efter avslutat race.. Här är en bild till alla Honda älskare (den enda och dessutom dansk) En som inte tävlade men var rackarns tuff ändå.. En fräsig formelbil.. Beryktad motor i en fuktigt snabb bil Även denna dag kunde det konstateras att samtliga transpondrar som blev utdelade även hade returnerats. Och vi kunde packa ihop och åka hem. Vill ni se mer bilder kan ni titta in på min hemsida http://eddievarvstopp.tk . Som sammanfattning kan sägas att det var hur trevligt som helst att vara funkis och såg en hel del folk här från rejsa P.P., Dan Hovang, Goran, Arne Lindgren, Christian A. Och en hel del till. Jag uppmanar alla som inte kör att ställa upp som funkisar nästa år (det skall jag göra). F.ö. Har suget efter vagnbok växt något enormt efter helgen och jag har fått ett nytt mål, ställa upp i SSM (vilket år det blir är f.n. heeelt osäkert ). Visst det kostar en del att ställa up i (verkar vara lite körtid/krona) men SSM är ju mer än bara racing. Sen måste det vara heltufft att bråka med de stora pojkarna inför en stor publik. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Publikens åkning. Men vart tog Breran vägen? Det är inte många taxibilar som klarar Knutan under minuten, men här är en. Så, nu "lockar" 198st Thomson-tv på min uppmärksamhet. Återkommer med MYCKET mer bilder senare. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Woho, vi är med på bild !
Synd att du inte kunde hälsa, svårt att hinna med allt. Träffade trots det ändå lite rejsa folk där borta. Det var riktigt kul där nere, helt klart värt den nätta resan på ca 140 mil totalt. Synd att det regnade under rallyt, men hellre det än regn på söndagen. Mycket skoj bilar var det, tog en drös foto, jag får se om jag orkar lägga upp någon. Jag var lite orolig över att åka så långt i min kärra, man vet ju aldrig vad som kan hända med den=). Men som tur va gick det kalas. Dessutom så drog den bara ~0.73l/mil i 120-130. Helt klart bra. Och bra var också att vi kunde snylta på ett hem, nämligen max och hans farsa lars . Riktigt kul är också att max kunde köra sin europa efter 100000timmars reonverande. Ni glömde träffens största baklucka. Vilken räser det här va =) Här är trion efter rallyt. Fick äran att provköra båda lotusarna, och sån där plastleksak är riktigt kul att köra ! Som tillägg så åker den här bilden upp, tråkigt avslut på det rejset för den här grabben. Det var väl i ett ganska tidigt skede av rejset. Tyvärr fick jag köra 2 varv på banan också. Vilket är lite bökigt för nu MÅSTE jag ner och köra på riktigt. Helt fantastiskt kul bana. Kan vi inte byta den mot mantorp ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Kul att se min bil på Rejsa på i en annan miljö än garaget.
Efter att ha kört min bil på bana överhuvudtaget är jag helt inne på att komma ut igen så fort som möjligt. Och jag tycker INTE att vi ska byta plats på Knutstorp. Kul att träffa lite rejsa-folk också. Det blev en bra helg, trots lördagens regn. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||||
Trots lite lätt prestationsångest över en del andra bilder jag ser kan jag inte låta bli att lägga några fler av de jag har.
Stabilaste förankringen av ett depåtält jag någonsin sett Skruvar man dit tändstiften före headersen? och de stackars tändkablarna kan inte leva ett lätt liv... Många Modsportbilar börjar se riktigt seriösa ut numera. Någon som vet vilken Ford spindlarna kommer ifrån? De såg rätt trevliga ut för att komma ifrån en vardagsbilstillverkare. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Pagano heter bilen. Kitcar med alfamekanik. Tror det är upphovsmannen själv, tror han heter Jan Warg? mer info HÄR /Richard _________________ Richard Eliasson Alfa 156 Procar |
||||||
Ehhh, jaha... Ååhhhhh... Hmmm... Aha. Kompakt är nog ordet jag söker. Sportvagnsmeeting eller inte, jag är torsk på Alpina, så jag kan inte låta bli. Nästan namne. Stuket säger gammal Lotus, men med ett så pass nytt regnummer så vete fanken... Ahh, Bartha... Kom igen nu Magnus, stuka till 600:an så här och du blir favorit i alla läger. Gammal lokalkändis ifrån mina trakter. Byggd av en Volvoingenjör för en massa år sen, och har inskrivet något om ospecifiserad turbosnurra i regpappret. Mitt klaraste minne av den var hur den stackars bakaxeln flyttade sig i längsled när jag såg den, vilt spinnande, ta sig ut ur en trångt slalomparti på en körning för en 12-15 år sen. Så det finns effekt att hämta där... Kan vi inte alla gå samman och trakasera Lindinskan så att hon drar igång med Mk1:an snart? Det var väl sån här den skulle bli, Helena? TRR, se och lär. Fast det är väl för mycket orginal för er? Inget orginal. Drivs fram av en Alfaboxer. Stelvio i en Elise måste vara hur kul som helst. För andra året i rad står man två meter ifrån 7-11 och stirrar stint på honom. Denna gång iklädd Rejsa t-shirt och allt. Hälsar han på mig denna gång? Näää... Nästan så jag börjar känna diskriminerad. Sorry, kunde inte låta bli att driva med dig. Jg blir ärligt förvånad varje gång någon dyker på mig och känner igen mig. till Mats Friberg som gjorde det i år. Och om någon har en bild på mig lämplig att använda som avatar kanske det är dags att be om att få den nu. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Stödköp min pappas bil! Inte för att den är dålig på något sätt, men för att jag skall kunna hindra honom från att köpa världens tråkigasye bil (nya 5-serien), och istället handla en Vette, SLK AMG eller Z4 istället. Cedrics bil skymtar till vänster (han var förresten en av dem som inte kände igen mig, trots att vi faktiskt snackat med varandra tidigare). Nu får det vara nog med utställda bilar, det var ju RACE jag var på: Hur är det i år, kör Erik något eller har han trots allt gått i pension? Det är hiskeligt vad Fordarna trehjular över krönet. Det här vill jag INTE vara med om... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Erik drabbades av totalmotorras på Gelleråsen, saknades tydligen delar för att få ihop den till Knutstorp. Synd, han och Anders brukar bjuda på underhållning som bara det berättigar inträdet. _________________ /Markus Lefors |
||||||
Börja med att skaffa dig en vettig Avatar så kanske det tar sig... Jag är ledsen om jag var ouppmärksam. Som du ser på bilden står jag och babblar med Per från Lund som äger Eleven som står framför oss. Han var näst efter mig att importera och vi har haft en del kontakt, så det var kul att träffa honom på plats. Min Eleven stod hemma i Sthlm och sov. Nästa gång får du komma fram och knacka mig på axeln, det är det säkraste sättet! _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||
Jag når inte upp så långt, jag är bara 163 cm kort. Å andra sidan brukar folk reagera när man ger dem en rak höger på knäskålen... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Eftersnack 2006-07-07 till 2006-07-09 Knutstorp Sv Sportvagnsmeeting | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (16057 totalt) |