Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-07-14 Kinnekulle med SSJ
6533 besök totalt
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Denna dag var det dags för det årligen återkommande banmötet på Kinnekulle. Sol, lagom varmt och bara glada miner hos deltagarna gjorde detta till en mycket bra dag Här är några bilder:



Snygg bil med bra puts



Med den färgen ser den verkligen ut som en stor groda!



Se så glad man blir av att åka Alfa!



Blir inte mycket vackrare än så här!







Visst ser det inbjudande ut!!!



Går silverfärgade bilar fortare än andra? Ibland verkar det så.



Ännu en snabb silverbil. EVo 9:an ser väldigt racig ut!



Snabba bilar på rad. Kul med dessa Lotusar!!! två Exige och en Elise fanns på plats.



Nej, nej, nej - så skall ni inte göra!!! Bilden ljuger, instruktionerna fungerade bra - Clion gick bara bättre och bättre under dagen!



Dagens tävlingsledare sken ikapp med solen och skötte sitt uppdrag med den äran



ordförande Kjells nya leksak thumbs up



Fick en omgång slicks för två år sedan av en kille som tyckte att de bara låg och skräpade i garaget. Sedan dess har de legat och skräpat i mitt garage istället Eftersom det var en grupp med tävlingsbilar så valde jag att åka i den gruppen och på så sätt kunna prova slicksen. När jag fick dem var jag mycket glad - idag var jag mindre nöjd för greppet var inte det jag förväntade mig och efter cirka 25 varv så börjad jag tappa greppet på framdäcken. Efter ytterligare körning såg de ut så här



Nåväl. Hade en riktigt bra dag och är nöjd med min körning. Provade ett annorlunda spår i ingången till TV-kurvan som kändes riktigt bra, skall finslipa lite till nästa gång.

Ett stort tack till både deltagare och funktionärer

Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Niclas Eriksson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 14



Har lagt upp några bilder från dagen på Kinnekulle med SSJ på ÖSK webben.

http://www.osk.ac

Direktlänk:
http://hem.passagen.se/oskweb1/oskbilder/060714kinnekulle/060714kinnekulle.htm

_________________
Niclas Eriksson
Citera
Jon80
Degerfors
Här sen Jul 2005
Inlägg: 458



Nä, dra åt helvete! först en urläcker Cobra.. massa andra fräcka bilar.. Och sen totalutslitna slicks

_________________
Jon Eriksson

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Jon80 skrev:
Nä, dra åt helvete! först en urläcker Cobra.. massa andra fräcka bilar.. Och sen totalutslitna slicks


Jag förklarade ju detta för dig när vi sågs senast!!! Du skulle ju åkt med oss istället för det andra datumet du valde

Nja, du får det nog bra då också men det fanns många läckra bilar på plats och vi var bara 33 stycken så det blev mycket bantid. Känns i kroppen idag, jag var tvungen att besöka en massör - åldern börjar ta ut sin rätt

Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Kanondag och lagom varmt.

Tack SSJ för inbjudan och ett fint arragemang.

Den enda plumpen under dagen var väl en förare som vägrade att släppa om när någon snabbare kom upp i backspegeln. Bl a jag låg bakom denna förare i ca 3-4 varv och han körde så brett att man inte vågade att sticka in nosen för att kunna passera och fortsätta köra i sitt eget tempo.

Efter ett tag så fick denna förare blåflagg, jag har kört en hel del banträffar, men detta var faktiskt första gången som jag har sett att någon förare fick denna "bestraffning" på en vanlig banträff. Det var lite komiskt.

När denne förare hade kommit in i depå så rusar han fram till arrangören och säger: Vi var ju på samma varv!! Det är racing det!!

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



oj, det låter som en orutinerad förare. thumbs down

Missade träffen pga hål i oljetråget, det kunde ha blivit en yster dans på Kinnekulle annars..

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Lars:

Jag hade problem med samme förare tidigare på dagen. Han verkar tro att det är tävling på något sätt. Kul att du var med, jag diggar din bil

Torbjörn:

Vi pratar om en mycket rutinerad förare så det är inte rutinen som brister, bara omdömet. Tråkigt är det i vilket fall som helst och definitivt opassande thumbs down


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Det var skönt att höra att det var fler som var drabbade, så det inte var jag som var extra känslig.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Kjell Adelsund
Jönköping
Här sen Aug 2004
Inlägg: 13



Rikard !
Såg bilden på däcket. Motiverad undring alltså vad det var för ljud i 190 ! Tur kanske att vi lugnade upp det hela.
M v h
Kjell

_________________
Kjell Adelsund
Citera
Kjell Adelsund
Jönköping
Här sen Aug 2004
Inlägg: 13



kotten skrev:
Kanondag och lagom varmt.

Tack SSJ för inbjudan och ett fint arragemang.

Den enda plumpen under dagen var väl en förare som vägrade att släppa om när någon snabbare kom upp i backspegeln. Bl a jag låg bakom denna förare i ca 3-4 varv och han körde så brett att man inte vågade att sticka in nosen för att kunna passera och fortsätta köra i sitt eget tempo.

Efter ett tag så fick denna förare blåflagg, jag har kört en hel del banträffar, men detta var faktiskt första gången som jag har sett att någon förare fick denna "bestraffning" på en vanlig banträff. Det var lite komiskt.

När denne förare hade kommit in i depå så rusar han fram till arrangören och säger: Vi var ju på samma varv!! Det är racing det!!


Hej Lars !
Trevligt att träffen uppskattades. Ser att ordet bestraffning mycket passande försett med citationstecken.
Föraren i fråga gjordes uppmärksam på att snabbare fordon fanns bakom och respekterade omedelbart detta.
M v h
Kjell

_________________
Kjell Adelsund
Citera
Jon80
Degerfors
Här sen Jul 2005
Inlägg: 458



Rikard Svensson skrev:

Jag förklarade ju detta för dig när vi sågs senast!!! Du skulle ju åkt med oss istället för det andra datumet du valde

Nja, du får det nog bra då också men det fanns många läckra bilar på plats och vi var bara 33 stycken så det blev mycket bantid. Känns i kroppen idag, jag var tvungen att besöka en massör - åldern börjar ta ut sin rätt

Rikard


Ja, fast du hörde vad 'chefen' sa mellan 'grilltuggorna'.. -"Det blir inget med det!".. (tur man bestämmer i sitt eget hus , har lyckats: till två träffar iallafall)

Se till att du rycker med mig nästa år Rikard, har redan i år proklamerat att nästa år ska bli mitt bankörar år, och det gick faktiskt Therese med på (speciellt när jag i samma andetag medgav att det går lugnare på vägarna nu när man fått gasa av sig på bana )

_________________
Jon Eriksson

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Kjell Adelsund skrev:
Rikard !
Såg bilden på däcket. Motiverad undring alltså vad det var för ljud i 190 ! Tur kanske att vi lugnade upp det hela.
M v h
Kjell


Kjell - det var aldrig någon fara, jag tog det väldigt lugnt i alla högerkurvor för jag kände att något var galet. I de få vänsterkurvor som finns på Kinnekulle gick det bra trots allt.

Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Jon80 skrev:
Rikard Svensson skrev:

Jag förklarade ju detta för dig när vi sågs senast!!! Du skulle ju åkt med oss istället för det andra datumet du valde

Nja, du får det nog bra då också men det fanns många läckra bilar på plats och vi var bara 33 stycken så det blev mycket bantid. Känns i kroppen idag, jag var tvungen att besöka en massör - åldern börjar ta ut sin rätt

Rikard


Ja, fast du hörde vad 'chefen' sa mellan 'grilltuggorna'.. -"Det blir inget med det!".. (tur man bestämmer i sitt eget hus , har lyckats: till två träffar iallafall)

Se till att du rycker med mig nästa år Rikard, har redan i år proklamerat att nästa år ska bli mitt bankörar år, och det gick faktiskt Therese med på (speciellt när jag i samma andetag medgav att det går lugnare på vägarna nu när man fått gasa av sig på bana )


Jon - efter att jag visat "chefen" vilka möjligheter det finns till shopping, stränder, museér, skärgård och andra sevärdheter i Lidköping blir det nog inga problem för dig att få åka till Kinnekulle

Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Jon80
Degerfors
Här sen Jul 2005
Inlägg: 458



Rikard Svensson skrev:

Jon - efter att jag visat "chefen" vilka möjligheter det finns till shopping, stränder, museér, skärgård och andra sevärdheter i Lidköping blir det nog inga problem för dig att få åka till Kinnekulle

Rikard


It's a deal!!

Du måste ha gjort ett gott intryck på henne, för som det ser ut nu vill hon följa med och titta lite den 26:e thumbs up

_________________
Jon Eriksson

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Rapport med bilder finns nu även på www.ssij.nu

// magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Eftersnack
2006-07-14 Kinnekulle med SSJ
6533 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande