Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-01 KSR Slalom Kalmar
1 besök senaste veckan (3231 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Eftersom rätt många som var med är registrerade, och jag ännu inte kärt mig hur man lägger upp bilder på klubbens egna forum får jag väl sprida dem genom rejsa istället.

Banan var densamma som körts av både PSC och Ksvk, så om någon ( till Karl) har nån gammal resultatlista ifrån tidigare körningar vore det kul att få göra lite jämförelser. Själv hindrades jag idag av för stora bakhjul och den högre (och mjukare) bakfjädring jag satt dit för att i någon mån komma runt problemet. Man kan lugnt säga att 540:n blev överstyrd... När sen en lyftare började låta väl mycket kastade jag in handuken. Inte för att jag var ensam med problem, Weinsjös Evo3 (klart segertippad) saknade bromsar redan ifrån start och Barres UrQuattro slet sönder motorfästen big time...



Varmt och skönt var det. Och många små trevliga promenader för att plocka koner blev det...



Kommer ni ihåg bilderna ifrån KSVK:s slalom? Där fanns det en Biturbo som oftast gick på tvären eller med låsta framhjul. Lustigt nog verkar Andras ha anammatden körstilen även i sin räser-GTV.



Han tyckte synd nog om mig för att kasta till mig nycklarna till den framåt eftermiddagen och... DET VAR DET J-VLIGASTE AS TILL BIL JAG KÖRT! Hur trögstyrd som helst, och med en turboknuff som hur lätt som helst fick 888:orna att gå upp i rök. jag orkade med 1½ runda innan jag inte pallade med at parerar längre utan spann bort mig.





Erik, blev du snabbast idag, eller?



Är det förresten någon annan som kommenterat att du ser ut som en gangster i de där brillorna?







Konne, med den intressanta kombon r-däck fram och vanliga svålar bak. Det blev inte riktigt så överstyrt som man kan tro, bara nästan...





Hur gick det förresten med planerna på överladdning av M3:an?







Det har sina sidor att dela utrymme med den lokala amatörflygarföreningen. Han var inte sååå många meter ovanför mitt huvud när han passerade.





Jättetrasig motor? Nejdå, bara världshistoriens sämsta framvagnsinställning för sånt här (ser ut som en 30-tals Bugatti ungefär) i vacker kombination med jättetung högerfot.



På väg att missa kyrkan (banan går som en krocketplan ungefär).





Klart spektakulärt att skåda



Jag fick testa en Alfa till under dagen, Luddes 155:a. Och med en gång fick jag en massa dumma ideer...

Den var hur lättkörd som helst (det var tredje gången i mitt liv jag försökte köra fort med en grävling, och jag var med en gång snabbare än ägaren. förlåt, Ludde )...



och gick dit man ställde ratten. Och vill men ha runt baken var det bara att lyfta gasen så styrde den lite lagom extra. Hur kul som helst.



och då är det (vad jag vet) inget särskillt gjort med den. Rensad inredning, bur, stol, bälten (licenstagning på lördag, sen får ni se upp i Corse-serien), rätt billiga men vettiga stötdämpare och några ospecificerade fjädrar tagna ifrån hyllan hos det lokala stylingföretaget (" de ser bitiga ut, de blir nog bra"). Och som sagt, den går hur bra som helst.



och som avslutning, Jeremia, som nu börjar bli en vanlig syn på slalomkörningar.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1354



Hur kunde jag missa detta???

_________________
Lasse Alfons
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Ja, man kanske skulle varit där...

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



P.P fick du inte me nån bild på min vita räser saab då

Men de va en trevlig dag och man lär sig alltid nya saker under såna här aktiviteter

Mvh Jon

_________________
Jon Rolfsson
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Ja det fanns 4 platser lediga, så ni som missade detta får ångra er bittert såhär i efterhand..
Gangster-Civicen får se sig slagen av Mattias S200 även denna gång, och dessutom med en ännu mindre marginal..

Guldmedalj till Andreas Silfverling på 1.35.59
Silver medalj till Mattias Kornelius på 1.36.20
Brons till undertecknad med tiden 1.36.45

På återseende nästa säsong, nu har vi inga svängaaktiviteter kvar 2006 i Kalmar Streetracers, KSR

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



hehe, blev det inte bättre än 3:e plats moose ?? mmm illla...

Jo, som du nämnde P.P så slet ja ett motorfäste i framkant på motorn, då ljudet kändes bekant sedan tidigare så fortsatte min färd genom slalombanan & kom i mål med en framvagn som bara sat fast i de 2 främre bussningarna, dom 2 bakre hade slitits loss ur vagnen pga för stora påfrestningar....oops! Inget att lipa över, lätt fixat, & då säsongen är slut för min del i alla fall så får ja säga att dagen var lyckad...& oerhört lärorik NU ska urisen få vila till vintern passerat & solen tittar fram igen.

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jon_R skrev:
P.P fick du inte me nån bild på min vita räser saab då

Men de va en trevlig dag och man lär sig alltid nya saker under såna här aktiviteter

Mvh Jon


Nää, jag började fota rätt sent på dagen, så därför missade jag en del bilar. Häng med till Växjö nästa gång sportvagnsklubbarna kör där (nästa helg, tror jag...), eller när ksvk kör sitt sista race i september nån gång så skall jag nog få med dig.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



P.P. skrev:

Nää, jag började fota rätt sent på dagen, så därför missade jag en del bilar. Häng med till Växjö nästa gång sportvagnsklubbarna kör där (nästa helg, tror jag...), eller när ksvk kör sitt sista race i september nån gång så skall jag nog få med dig.


Ja jag hade tänkt fråga dig lite om när de är dags för lite sväng aktiviteter här runt omkring då man fått riktig smak för de där och hyffs bil till de också, så va är de för nått i växjö till helgen och vilken av dagarna och vart?

mvh Jon

_________________
Jon Rolfsson
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Jon_R skrev:
Ja jag hade tänkt fråga dig lite om när de är dags för lite sväng aktiviteter här runt omkring då man fått riktig smak för de där och hyffs bil till de också, så va är de för nått i växjö till helgen och vilken av dagarna och vart?

mvh Jon


Ett stekhett tips är att befinna dig vid rasta i kalmar vid 08:45 på söndag. Alternativt ringa mig så hör jag av mig när vi åker förbi nybro? 0737-168502.

Kul att du fattat vad som är kul här i livet!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



Karl Birgander skrev:

Ett stekhett tips är att befinna dig vid rasta i kalmar vid 08:45 på söndag. Alternativt ringa mig så hör jag av mig när vi åker förbi nybro? 0737-168502.

Kul att du fattat vad som är kul här i livet!


ojoj de låter riktigt intressant, och aj hade behövt ha lite mer kött på benen om va de är som ska köras då ja äger en trailer queen

Försökte ringa nyss men inget svar, 070-3913211 är mitt nummer så du vet vem som ringt!

mvh Jon

_________________
Jon Rolfsson
Citera
Eftersnack
2006-08-01 KSR Slalom Kalmar
1 besök senaste veckan (3231 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande