Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-13 Attitudemotorclub på Gelleråsen
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (11569 totalt)
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13183

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
En riktigt trevlig dag på Gelleråsen i Attitudes regi.
Ca 40 bilar av alla möjliga slag. Allt från Lupo till Corvette via Porsche, Skyline och Seven.
Smurfen skötte sig riktigt bra idag. Jag börjar så smått vänja mig lite vid bilen.

Tack till Attitude för ett helt ok och avslappnat arrangemang. Med tanke på vad SMHI hotade med så har ni helt klart bra inflytande på den som sköter vädret däruppe... thumbs up






Får vi se lite bilder nu...

_________________

Rice and shine
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Lars Falk skrev:
Får vi se lite bilder nu...



Här kommer lite bilder från Gelleråsen.


























_________________
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Har haft en riktigt trevlig dag på Gelleråsen idag.

Det blev faktiskt årets första banträff för mig med skylinen och det krävdes ett par vändor innan man kom överens med både bil, bana och sig själv som förare.

Det var säkert 6år sedan jag åkte Gelleråsen sist och då var det med ~60hk Opel kadett C

Vill tacka Attitude för en väl genomförd dag på banan.

Niklas_Falk: jag blir helt stum av dom underbara bilderna du tar, riktigt skön fartkänsla och kanon skärpa i bilderna

Du får gärna maila bilden på min kärra i hög upplösning till peter.warhner@comhem.se

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493



Det verkar varit en bra dag på Gelleråsen. Tyvärr kunde jag inte närvara.
Det finns några bilder i galleriet på locostsweden.se
http://www.locostsweden.se/index.php?option=com_zoom&Itemid=51& . . . .

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
Micaelaman
Vallentuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 161



Vill också passa på att tacka Attitude för en riktigt trevlig dag. Lagom varmt och inget regn.... i bland var det lite högre luftfuktighet bara.


//Stora killen i den lilla Seven

_________________
Micael Åman

Petrolhead and all around nice guy
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3549



Man får tacka för berömmet! Alltid kul med ett uppskattat arrangemang. Vill även passa på att tacka alla deltagare, utan er hade det inte blivit nån träff!
Lite stress och spring på morgonen blev det ju med besiktning och sånt, men sen flöt det på fint.
Hoppas ni som fick åka flaggvaktstaxi-omega inte led alltför mycket, det blev ju lite trångt ett par vändor...
Bilskrället klarade fortfarande av lite "seriöst" banåka, trots vissa ålderstecken. Den går i pension vad gäller bankörning nu, nästa år blir det Rekord på träffarna!

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Anders Karlsson skrev:
Man får tacka för berömmet! Alltid kul med ett uppskattat arrangemang. Vill även passa på att tacka alla deltagare, utan er hade det inte blivit nån träff!
Lite stress och spring på morgonen blev det ju med besiktning och sånt, men sen flöt det på fint.
Hoppas ni som fick åka flaggvaktstaxi-omega inte led alltför mycket, det blev ju lite trångt ett par vändor...
Bilskrället klarade fortfarande av lite "seriöst" banåka, trots vissa ålderstecken. Den går i pension vad gäller bankörning nu, nästa år blir det Rekord på träffarna!


Aha! det är alltså du som bygger på den kärran thumbs up

Då har man fått ett ansikte till bilen

Hoppas att vi får se dig och din rekord på OSC nästa sommar också.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Leona
Uppsala
Här sen Jun 2004
Inlägg: 14



Kan bara hålla med alla andra.

Stort tack för en kanondag! och helg ska jag väl säga som körde båda dagarna.

Hälsningar Jenny

_________________
Jenny Wallberg
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3983



Även jag hade en kanontrevlig dag! Tack till arrangörerna. thumbs up

Hade lite problem med skum bromsbalans i bak till en början, men det verkar gått över i samband med att beläggen där tog slut på båda sidor . Fick tyvärr åka hem lite tidigare än tänkt då framdäcken tog slut, men knappa 60 varv blev det iaf.

mvh/Ragnar

_________________
Ragnar Burenius
Citera
folkswagers
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 162



Instämmer med tidigare författare, en kanondag med mer åktid än vad både bil och förare orkade med :-)

Har härmed tagit Fiestans oskuld på banan och det såg man klart på däck och belägg fram

Niklas Falk: Fantastika bilder!! Fastnade Fiestan på nån svängbild så man ser hur mkt den kränger?
Citera
folkswagers
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 162



Anders Karlsson skrev:
Man får tacka för berömmet! Alltid kul med ett uppskattat arrangemang. Vill även passa på att tacka alla deltagare, utan er hade det inte blivit nån träff!
Lite stress och spring på morgonen blev det ju med besiktning och sånt, men sen flöt det på fint.
Hoppas ni som fick åka flaggvaktstaxi-omega inte led alltför mycket, det blev ju lite trångt ett par vändor...
Bilskrället klarade fortfarande av lite "seriöst" banåka, trots vissa ålderstecken. Den går i pension vad gäller bankörning nu, nästa år blir det Rekord på träffarna!



omegan = DRAGRACING bil
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Efter en sådan här rolig dag så känner man sig helt mör....

Funkade finfint med han som styr vädret oxå thumbs up

Bra och framför allt enkelt upplägg på hela arrangemanget, bra jobbat !!!

Skrapade ihop enligt trippen drygt 86 varv... och hade mina funderinga på om bilen skulle verkligen hålla...soppatorsk var inte långt ifrån på vägen till macken o lillingen hade snittat 1,55 liter milen på banan...
Hmmmm..... vem sa att en liten bil är bränsle ekonomisk

Måste tacka samtliga innvolverade för en kanon dag på banan !!!!

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Jag instämmer i lovsången och tackar såmycket för en fantastiskt rolig dag med mycket blandade bilar och trevligt folk. Att man fick köra så mycket som man själv och bilen orkar råder inget tvivel om. Själv fick jag ihop 20mil på banan och då avbröt jag redan kl 15.00 för hemfärd.
En bil som imponerade på mig var den vita saab 99 som var "helt orginal" förutom lm-fälgar. Den gick fint i kurvorna men framförallt så var det ju nåt i hästväg vad den gick på rakan. Det måste vara en upplevelse att hålla i ratten på den bilen för då jag låg bredvid på rakan och han accelererade så fladdrade framhjulen hejdlöst vilket är förståligt på en framhjulsdriven bil med sådan effekt. thumbs up

Niklas Falk
Fina bilder! Får jag låna bilden på den röda M3 som du tagit och ha i min signatur? Det börjar bli dags att byta signaturbild då kombin inte ser bana något mer. Om det går bra kan jag få den enligt forumreglernas storlek med hyfsad kvalitet? Jag lyckas själv aldrig med det. Jag vore väldigt tacksam om det går bra

_________________
/Petter Ledin
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Nu har jag ju dessutom fått lite ansikten på rejsamedlemar. Dessutom åkte åtminstonde en (Timo) med mig några varv

_________________
/Petter Ledin
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Ser minb gamla Polo på förat mötes bilden.
Hur gick det för den på bana ???

_________________
// Jani Hast
Citera
Micaelaman
Vallentuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 161



Det kan omöjligt vara min bil som blir bogserad efter omegan.... Det måste vara ett fotomontage

_________________
Micael Åman

Petrolhead and all around nice guy
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Tackar för en kanonträff! Nu vågar jag nästan stå på som vanligt igen...

Tack också till Jenny för sällskapet på den regniga vägen hem Undrar vad alla Porschar gjorde på vägarna?

_________________
Mattias Meldert
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17359



Både jag och Sandra hade kul på banan ända till bilen havererade. Som vanligt var det laddtrycket som tog nya vägar. Denna gång pga en spricka i en silikonslang som verkar ha kommit av en vass kant på ett tryckrör. Tur att vi hade släpat dit bilen och inte kört för egen maskin som vanligt.

Jag blev först en smula irriterad när 90% av deltagarna menar att de är nybörjare och det medförde att Sandra som var på sin tredje banträff inte vågade ut bland alla bilar på nybörjarpasset. Nu hann hon köra en del ändå så det löste sig.

Hoppas vi i Lazzat blir inbjudna även nästa år!

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
folkswagers
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 162



Petter skrev:
Nu har jag ju dessutom fått lite ansikten på rejsamedlemar. Dessutom åkte åtminstonde en (Timo) med mig några varv


Tjena Petter!

Åkte med? Jag FLÖG med i din raket..

Trodde aldrig en "vanlig" gatbil kunde prestera sånt acc och "blåmärken" av bältet efter en inbromsning! thumbs up

Hoppas farsan din och bilen kommer hem hel efter turen ner till ringen!!
Citera
axe
Nyköping
Här sen Dec 2004
Inlägg: 974



Jag vill passa på att tacka för en kanondag, jag också.

Det var kul att få prova bilen lite på banan efter senaste motor modifieringarna. Med tanke på att jag fick ihop grejerna nu i veckan, så är jag jätte nöjd med att allt funkade så bra. Trots den tillfälliga mappningen . Har potential att kunna bli hur bra som helst med en ordentlig mappning thumbs up

Som sagt, tack för mig.

Mvh Björn, körandes en vit 99a (eller var det den som körde med mig....)

_________________
Björn Axelsson
Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport
BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing
Citera
Leona
Uppsala
Här sen Jun 2004
Inlägg: 14



meldert skrev:
Tackar för en kanonträff! Nu vågar jag nästan stå på som vanligt igen...

Tack också till Jenny för sällskapet på den regniga vägen hem Undrar vad alla Porschar gjorde på vägarna?



Tack själv och framföra allt för dom sista varven på banan! Det var riktigt kul

_________________
Jenny Wallberg
Citera
Eftersnack
2006-08-13 Attitudemotorclub på Gelleråsen
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (11569 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande