Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-19 SVKG Sprint 4 Parkbanan
6 besök senaste veckan (6045 totalt)
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Tack för dagens körning, Nikas fixade arr kanon-bra trots vädret
Trots allt var vi några bilar som kom thumbs up thumbs up
Snabbast för dagen tror jag Jansa i röda sjuan var ?
Bra att träna körning på vått - man måste ju behärska det med

Surt att det alltid skall regna när alla vill köra - tråkigt för Renaulten (MGCC-räser) som kom upp från skåne och fick se parkbanan från sin sämsta sidan med skit-lukten från leran runt om

Var mest blött men med upptorkande för några av oss, inte helt rättvsit ändå. Kul och se snygg Speedster thumbs up Den blir nog snabb när det har sorterat ut sig
Kanske kommer Niklas med lite tider sen.Blir nog inte så många bilder idag tyvärr.

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
waern
Frillesås/Kungsbacka
Här sen Apr 2006
Inlägg: 33



Jag får tacka jag med, det var första gången jag provade att köra med er på parkbanan och det var toppen thumbs up

Ja blött och halt var det så man fick lite sköna uppställ fastän man kör framhjulsdrivet superkul så jag hälsar nog på er fler gånger !

_________________
Christoffer Waern
Honda S2000 -99

Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Så var ännu ett vått sprint avverkat. Testade överhögt däcktryck i första passet men det var ingen hit > Halt var bara förnamnet. thumbs down Återgick till ungefär normaltryck i pass två då det dessutom var något lite torrare. Men även om fästet var lite bättre så var Jeguaren som vanligt i väta en i stort "digital" bil och med rätt måttlig motivation och medelmåttig attack så blev det en rätt usel tid. Att åka breddäckad se7en i vätan är tyvärr lite som att gå på vattnet. Får nog fundera på skaffa en sats smalhjul kanske för sådana här förhållanden eller en bakaxel utan diffbroms.

Tack Niklas, bra flyt ändå och det kom ju trots vädret en hel del kul bilar och det var en hel del inspirerade körningar. Grattis Josen till mycket fin bil och d:o körning thumbs up Hoppas olaf fick till det till slut med den gula VW/Porsche också

Väl hemma så blev det snabbspolning av hela bilen liksom av föraren. Trots omsorgsfull tvätt så finns det nu en förnäm gödseldoft i garaget Det blir att fortsätta tvätta vidare inuti i detalj under veckan som kommer...

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Blött var ju bara förnamnet. Det var ingen bra ide att starta först idag. Det fanns spår av torr asfalt när jag kört min andra omgång. På hemvägen så regnade det hela tiden. Utanför Bollebygd mötte jag två Morgan, trehjuliga. Skulle vara roligt att se en sådan på något sprint någon gång.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Tack för en trevlig dag och ett väl genomfört arrangemang som vanligt!

Jag tycker det gick fint för min egna del i.a.f. lyckades köra på nån kon i konpartiet vid småbåtshamnen tror jag, märkte det inte själv, men det var tight. Första vändan hade banan börjat torka upp lite men det var långt från torrt. Andra vändan gick det lite snabbare för då körde jag inte på nån kon, körde dock lite långsammare men det blev inte nåt tillägg så den räknades den tiden, men då var det ösregn. Kändes nästan som att det var bättre grepp när det regnade faktiskt, oväntat bra kändes det. Ska bli väldigt intressant att se tiderna idagför hela fältet var rätt tight kändes det som nu när det var regn, hoppas det håller i sig när solen kommer.

Stellan, Kalle P & jag stannade kvar och övervakade Renaultevenemanget som gick av stapeln senare, kom väl en typ 12 bilar eller nåt. Och efter några snabba varv så lyckades jag göra en modell rejäl avåkning, jag tror aldrig att jag har sett nån göra en likadan på det stället i.a.f.

På sidan mot småbåtshamnen längst ner precis vid konpartiet innan hårnålen blev det lite yvig svansföring på den lilla Clion och vänster framhjul gick ner i gräskanten, helt plötsligt ville resten av bilen också följa med och det gjorde den... Hade bromsat på mig lite precis innan men hade nog fått ner farten till kanske 50-60, men det kändes som att farten ökade på gräset. Fick natruligtvis inte stopp på gräset uten gick ner mot grässlänten ner mot den stora asfaltsparkeringen, och där stod det en refug med en gatulampa på av rejäl modell... Så det rattades friskt i bilen och fick den rakt och svängde fullt med hjulen för att undvika så det blev mer eller mindre tvärstopp när den kom ner, men jag missade refugen. Det enda som verkar ha hänt är att kofångaren fram har fått ännu mer skrapmärken, den var redan påbörjad med skrap innan så det var väl ingen större förlust. Så det kunde ju gått betydligt värre. Men nu är det tvättat och ser rätt skapligt ut igen, helsike va den luktade den första vattenpölen, fick bort det mesta verkar det som.

Jag får även tacka Stellan för en trevlig åktur i Alpinen den gick väldigt fint och verkade väldigt välbalanserad och trevligt. Fick även snikt åt mig en åktur i en Clio V6, det var väl också trevligt, gött ljud och det knuffade på bra ut ur kurvorna. Men det är nog inte så att jag springer till banken på måndag direkt. Men det var redigt kört och en trevlig maskin att åka med.

Bilder kommer senare när kameran kommer hem.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Jag blev riktigt förvånad i morse när jag vaknade till regnsmatter, SMHI hade ju lovat regn (åskskurar mm) till lunch, var det redan här?

När jag väl kom ut till Arendal så stannade regnandet av lite och när vi väl kom igång och körde så slutade det. Första passet (A,B,H) avslutades i kraftigt upptorkande och i andra passet (C,S,L,G) så hann ca 3-4 bilar köra innan det började regna igen.
Min "sluga" plan att lägga mina varv på slutet sket sig mao, det var inte direkt torrt och jag har inte orkat krångla fram andra däck än de "very-shallow-wets" jag använde på Sturup senast (032 med spår av mönster).

Det var inte det blötaste sprint vi har haft och temperaturen gjorde ju att iaf jag inte frös trots att jag var genomsur upp till knäna (vita fötter... ).
Stanken var värre från vattnet i första sväng. Kombinationen av Ryaverks-"jord", gräsklipp och vatten som fått gojsa sig i solskenet undviker man gärna

Tider var det ja:

Jag fick bara 6st konträffar inrapporterade, vilket kan tyckas lite för en halkig tillställning med 28*2 rundor. En av konträffarna rapporterades som strike på två koner iofs
Jag kan bara se två rejäla snurrningar i tidsprotokollet men det var flera som bromsade på sig i 90gradersvänstern in på andra slingan.
Summeringen blir att det var mycket vackert kört av alla thumbs up , tider mellan åken skiljde inte alls mycket (oftast en förbättring även om andra åket skedde i mer vatten än första).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Barbapappa skrev:
På sidan mot småbåtshamnen längst ner precis vid konpartiet innan hårnålen blev det lite yvig svansföring på den lilla Clion och vänster framhjul gick ner i gräskanten, helt plötsligt ville resten av bilen också följa med och det gjorde den... Hade bromsat på mig lite precis innan men hade nog fått ner farten till kanske 50-60, men det kändes som att farten ökade på gräset. Fick natruligtvis inte stopp på gräset uten gick ner mot grässlänten ner mot den stora asfaltsparkeringen, och där stod det en refug med en gatulampa på av rejäl modell... Så det rattades friskt i bilen och fick den rakt och svängde fullt med hjulen för att undvika så det blev mer eller mindre tvärstopp när den kom ner, men jag missade refugen. Det enda som verkar ha hänt är att kofångaren fram har fått ännu mer skrapmärken, den var redan påbörjad med skrap innan så det var väl ingen större förlust. Så det kunde ju gått betydligt värre. Men nu är det tvättat och ser rätt skapligt ut igen, helsike va den luktade den första vattenpölen, fick bort det mesta verkar det som.
Rakt fram vid/innan den skarpaste hårnålen, nedför slänten och ut på parkeringen?
Skickligt gjort att inte välta, tippa eller slå in nåt hårt thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



waern skrev:
Ja blött och halt var det så man fick lite sköna uppställ fastän man kör framhjulsdrivet superkul så jag hälsar nog på er fler gånger !
Din lååånga scandinavian flick vid målgången var vacker thumbs up thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kalle P
Göteborg
Här sen Dec 2005
Inlägg: 24



Tack Niklas för ett bra genomfört sprint man kan säga att allt flöt som det skulle .

Ni skulle se vatten "bölen" i första kurvan innan jag soppade bort vattenet och gräs/lera som låg där.

Den konan som stod mitt i "bölen" fick åka på herdes plats inne i Saaben till klubbstugan för det tycker jag den var värd .

Såg spåren efter Barbapappas av åkning sån tur att han inte tog refugen det är nästan så man skulle köpa en lott bara för såg spåren och vad dom slutade.

Själv testade jag att köra på gräset vid några tillfällen, kontigt vad dåligt fäste det var på gräset .

Fick även några snyga uppställ med Saaben syn bara att den driver i fel ände när banan är i detta skick så man kan fort sätta på uppstället när bilen vill göra ett sådant.

_________________
Kalle Pilkrantz Rally Saab 96 -65 och Alfa Giulietta -85
Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004
Inlägg: 303



Jag la upp ett gäng bilder på hemsidan.
Bilder / SVKG Sprint 4.

/Jonas

_________________
Jonas Christensen
NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB
106 Rallye
Citera
oje
Göteborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 836



Tackar för en (som vanligt) bra organisation, även om vädret var inte riktig enligt beställning.
Vi får hoppas att det blir bra om två veckor istället, dessutom var det ett bra tillfälle för prova r-däck på våt underlag. Jag var en gång till imponerade av greppet och det kändes som jag körde för feg.

D5 skrev:
Hoppas olaf fick till det till slut med den gula VW/Porsche också

Japp, det fick han. Stoooort tack till Barbapappa och Claes Ö. , som schutsade mig genom hela Göteborg för köpa en öljefilter till 240 (låter inte så svårt, men 4 av 5 ställen hade antingen stängt eller inga filter).
Ska kolla vad som var fel med mitt gammalt filter och lägga upp lite bilder i biltråden.

Med fungerande öljefilter blev det en 1:57:70. En ny personlig regnbästa. Och en andra plats i gruppen . Jag körde tyvärr i andra passet när det började regnar igen - Hade jag kört första... men det är bara spekulation.

Fick lite fina bilder av Jonas W. Tack !


Ska till garaget nu och tvätta bort skiten.

_________________
Citera
waern
Frillesås/Kungsbacka
Här sen Apr 2006
Inlägg: 33



JC skrev:
Jag la upp ett gäng bilder på hemsidan.
Bilder / SVKG Sprint 4.

/Jonas


Fantastiskt att du lyckades fånga ett av mina längsta uppställ med framhjulsdriven bil med såpass kort hjulbas i en bildserie coolt !! Det var lite halare än vad jag trodde

_________________
Christoffer Waern
Honda S2000 -99

Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004
Inlägg: 303



Waern, finns några bilder till i serien.
10 frän-poäng för kul baksläpp . Annars var det Amazonen som regelbundet "ställde till det".

Många fler bilder (som inte är megakomprimerade) finns och dyker säkert upp senare.

/Jonas

_________________
Jonas Christensen
NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB
106 Rallye
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Här kommer det några bilder då.


Full fart mot målet med BMC minin.


Snyggt och prydligt rattat som vanligt, 1.46.63


PDE's första vända med Amazonen, det måste vara bakdäcken röken kommer från.


Speedster som såg ut att gå riktigt fint på banan. thumbs up Nån här ifrån tro?


En 350Z bjöd på lite örongodis.


Amazon igen, denna gång med förare nummer två.


Fälgporr...


I hopp om att få bort gödsellukten från bilen utfördes en noggrann tvätt av underredet. Varför kan inte min Clio låta som en sån här bil. thumbs up


oje i full fart mot målet, bra att det löste sig med filtret till slut så att det blev nåt kört.


Kön till starten.


En Speedster till.


Porsche 924.


Viss nederbörd under Niklas Falks åk.


ovanligt få Miator denna gången, bara två stycken.


Massa rör och grejer ivägen här...

Sen for de morgonpigga hemåt och då intog Renaultgänget banan.
Jag tog inte så mycket bilder då för det regnade rätt bra hela tiden...


En av två stycken Clio V6 ph2 på plats.


Nummer två.




Bra attack i körningen från båda V6 förarna. Fick åkt med i den blå en sväng, rätt så trevlig bil faktiskt. Från stolarna och framåt kändes den ju ungefär som min Clio, man satt lika högt upp också. Det sköt ju på något bättre i utgången av kurvorna, men det understyrde lite mer i ingången. Känslan man fick när man satt i passagerarstolen var att bakvagnen var lite giftig, det går från understyrning till brett rätt så fort. Kul bil helt klart.


Nyklippt gräs fanns det gott om.


En helt färsk Clio Sport.


Nerför denna backen tog jag och Clion oss ner, halkigt värre.


Detta var nog det enda som hände med bilen, men blir det inte värre battlescars än detta så får man väl vara nöjd. Föregående ägare hade redan påbörjat kofångaren med en del repor också...

Niklas Falk skrev:
Rakt fram vid/innan den skarpaste hårnålen, nedför slänten och ut på parkeringen? Skickligt gjort att inte välta, tippa eller slå in nåt hårt thumbs up

Just där ja... Fick rätat upp bilen innan jag kom ut på gräset sån tur var annars hade det nog kunnat bli en ordentlig kullerbytta på parkeringen ja...

_________________
Peter Karlsson
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Barbapappa skrev:

Speedster som såg ut att gå riktigt fint på banan. thumbs up Nån här ifrån tro?


Det stämmer bra det!
Första gången för mig med denna bil och underlaget var väl inte riktigt vad jag hade önskat mig...
Lite giftig bakände med R-däck och diffbroms.
och så måste jag lära mig att sluta köra den som en Miata...
Kommer nog ta en stund.

Men det var väldigt kul trots att jag tog det hyfsat lugnt! thumbs up

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



TPR skrev:
Det stämmer bra det!
Första gången för mig med denna bil och underlaget var väl inte riktigt vad jag hade önskat mig...

Aha det var du det! Fick inte kikat så mycket på bilen din, men det kommer väl flera tåg misstänker jag. Det är ju dubbel åkning nästa gång, vi får väl hoppas på bättre väder då så du kan pressa på lite. Den såg ut att ligga väldigt fint på banan i.a.f.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Riktigt rolig dag trots vädret

Jag tycker som Barbapappa att det var bättre fäste i andra körningen trots att det regnade betydligt mer. Ett större misstag i varje körning gjorde att det inte blev några kanontider men jag får bättra på det nästa gång.
Jag tycker du har fått ett gött ljud i bilen nu Barbapappa thumbs up

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Jag tycker det var en riktigt trevlig fm på parkbanan. Regnet gjorde det hela ordentligt halt men var inte störande på det viset att det var kallt och blåsigt. Så om man inte är ute efter några nya varvrekord så är det nästan mer underhållande i regn.

Personligen testade jag Alpinan denna gång vilket gick över förväntan. Svårt med greppet både fram och bak men underhållande som alltid.

Mycket bra arrangemang som vanligt med bra flyt och lagom många bilar. Dessutom få avåkningar trots regn och gödsel på banan. thumbs up

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522



Hallå alla

Måste också passa på att tacka för en kul och blöt förmiddag ute på Arendal. Det var första gången för mig så det var lite svårt att hitta runt... kurvorna nyper ju av lite här och där!!

Första varvet tog jag det lugnt och försökte komma runt och det gjorde jag på precis över 2 min.

Laddade på lite mer i andra åket men lyckades inte få ner farten tillräckligt till sista konchikanen utan åkte in i häcken i stället... Bakhjulen låste upp när jag växlade ner så det får jag öva på! Fick inget tidstillägg i alla fall för jag missade konerna!

Totaltiden blev med andra ord kass iom att jag fick backa ur buskaget innan jag kunde fortsätta.

Bilen klarade sig utan skador.

Här finns några bilder som en polare tog:
http://doda.se/~jodu/gallery/view_album.php?set_albumName=sprintrace06 . . . .

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Eftersnack
2006-08-19 SVKG Sprint 4 Parkbanan
6 besök senaste veckan (6045 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande