Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-19/20 Sports Car Show, Mantorp samt FIA GTC/TC
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (8360 totalt)
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare






























































































_________________
Martin Öberg
Citera
EVO

Här sen Jun 2005
Inlägg: 88



Kom det mer bilar senare?

Några bilder, dock inga på racingbilarna.











DeTomaso Guara, tillverkad i 50ex varav 10 som Barchetta.





_________________
Anton Bengtsson
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Trevligt! många gammla fina hinkar, jag kommer också med bilder senare då jag ska dit imorgon .

_________________
Viktor Starkman
Citera
Borlängeracing
Borlänge
Här sen Jan 2005
Inlägg: 152



Suverän dag för oss få som var på plats. Massor av härligt klassiskt race-ljud tillsammans med tät och bra racing. Tyvärr var det lite dålig uppslutning i startfälten samt lite publik vilket ger lite sorti på tillställningen då många tävlande kom långväga ifrån. Upplevelsen att få se CSL:en, 6.3:an och Camaron i hård fajt var värd resan. Hoppas att söndagen ger bra raceväder och mer publik.

_________________
Lars-Åke Östlin
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare
Borlängeracing skrev:
Suverän dag för oss få som var på plats. Massor av härligt klassiskt race-ljud tillsammans med tät och bra racing. Tyvärr var det lite dålig uppslutning i startfälten samt lite publik vilket ger lite sorti på tillställningen då många tävlande kom långväga ifrån. Upplevelsen att få se CSL:en, 6.3:an och Camaron i hård fajt var värd resan. Hoppas att söndagen ger bra raceväder och mer publik.


Håller med, känns som vårt gäng var halva publiken

Fighten mellan de två Elanerna var också riktigt underhållande.

Får nog bli att spela lite GTL idag

_________________
Martin Öberg
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Mercan var inte där idag, i första gtc/tc racet var det 20 startande, corvetten, firebirden och en elan brakade av och bröt, senare bröt csl:en också, men han var iaf tillbaka till nästa lopp, corvetten var det inte då hans hjulupphängning var kaputt efter smällen..
Tråkigt också att man bara fick beskåda Carrera RS:en i depån. >

I andra loppet var det max 10 startande.. i slc var det bara 6st i båda racen.. men det var kul ändå.

Publik var det inte gott om.. ett par hundra pers.. max..

Bilder kommer senare!

_________________
Viktor Starkman
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Jag var med uppe idag.

Man skulle nog valt lördagen....

Det var kraftigt mannfall i klasserna. Alfagänget från Italien plockade svamp.... ställde inte upp i heat 2.

Synd på corvetten och camaron... plus åt BMW/Camaro fighten! Synd att jänkaren gick trasig...

Synd att det var historiskt i skåne SAMMA helg... alla fräna bilar var tydligen där... ingen god PR för Sverige för utlänningarna...

Minus till föraren av pacecaren... var ute och snurrade titt som tätt.. utan att ha nån kontroll på fältet... över huvudtaget verkade funktionärerna vara amatörer.

Kommentator Leffe verkade rätt uppgiven i dom sista racen.

Det väl nog till att dom skärper till sig om det ska bli nåt nästa år.

Bilder kommer......

// Magnus

PS, Vädret var i alla fall gött!

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare
oj, verkar som man gjorde rätt i att åka på lördagen då

Vafan! räckte inte svampen italienarna plockade igår, låg ju fullt med svamp vid deras teamlastbil :P

Carrera RS:en körde inte igår heller mer än på kval/träning

Vad hände med Corvetten? Den var ju i kanonskick, killen stod och putsade den inför racet när vi tittade igår.

Ja, lite synd att det krockade med det andra historiska racet också.

_________________
Martin Öberg
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Var även jag där och tittade lite, tog lite bilder men inget direkt seriöst..

Laddar upp några ändå:)
















_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare
Schyssta bilder Tobias thumbs up

_________________
Martin Öberg
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Tack så mycket!

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
calibra
Ystad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 339



Ultura skrev:
Mercan var inte där idag, i första gtc/tc racet var det 20 startande, corvetten, firebirden och en elan brakade av och bröt, senare bröt csl:en också, men han var iaf tillbaka till nästa lopp, corvetten var det inte då hans hjulupphängning var kaputt efter smällen..
Tråkigt också att man bara fick beskåda Carrera RS:en i depån. >

I andra loppet var det max 10 startande.. i slc var det bara 6st i båda racen.. men det var kul ändå.

Publik var det inte gott om.. ett par hundra pers.. max..

Bilder kommer senare!

Hej,
Heter din pappa Håkan och kommer från Skanör?
Be honom ringa mig 0411-60765

_________________
Lars Malmros
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



calibra skrev:
Ultura skrev:
Mercan var inte där idag, i första gtc/tc racet var det 20 startande, corvetten, firebirden och en elan brakade av och bröt, senare bröt csl:en också, men han var iaf tillbaka till nästa lopp, corvetten var det inte då hans hjulupphängning var kaputt efter smällen..
Tråkigt också att man bara fick beskåda Carrera RS:en i depån. >

I andra loppet var det max 10 startande.. i slc var det bara 6st i båda racen.. men det var kul ändå.

Publik var det inte gott om.. ett par hundra pers.. max..

Bilder kommer senare!

Hej,
Heter din pappa Håkan och kommer från Skanör?
Be honom ringa mig 0411-60765


Yes, stämmer mycket bra det, ska be honom ringa dig!


Mycket fina bilder föresten Tobias! , mina kommer nog inte komma upp förns imorrn, jag är lite lat

_________________
Viktor Starkman
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Många fina bilder och många fina bilar!!!

_________________
Peter Karlsson
Citera
Jörgen Trued
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 40



Var där med mina kompisar från Locost klubben. Vilken tur att vi var där på lördagen, då tävlingarna var bra.
Men evenemanget som helhet "suger" lite som de i tonåren säger.

Först av allt hur har man marknadsfört sig? Internet informationen under all kritik. man säger att man valde en låg profil på evenemanget. dat är väl rimligtvis allt eller inget, eller.
På lördagen som var den BÄSTA dagen var det bara Panteraklubben och kanske 5-10 bilar till inkluderat min egen.
Söndagen drog inte speciellt många bilar förrutom oss "regulars" från ÖSK och "gruppbokningen" från PCS.
För övrigt var det inte mycket bilar. Någon större publiktillströmmning var det inte vad jag kunde se. Inte direkt så att Linköpingsborna gick man ur huse.
Några program fanns inte många kom till ÖSK's tält och frågade.. borde de inte fått något vid grinden.
Dessutom fick tydligen de som kom med sina bilar betala 150 SEK (vi som jobbade för ÖSK kom in utan avgift)
Det är ju fullständigt orimligt att de som kommer med sin bil och visar upp denna dvs. gör sportscar show skall betala 300 kr för en helg.

_________________
Jörgen Trued
www.saabsunitedhistoricrallyteam.com
Citera
Jocke G.
Eksjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 98



obizzz skrev:


Vad hände med Corvetten? Den var ju i kanonskick, killen stod och putsade den inför racet när vi tittade igår.



Shit happens...


_________________
Jocke Glaés
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Jag har uppdaterat www.ssij.nu
Här kommer några smakprov på bilderna.



Cool italienare...


Shit happens part 2


Jaga, jaga

// Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Jörgen Trued
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 40



Prtade med en an förarna i "Crash-racet" på Söndagen. Han ansåg att tävligsledningen inte skötte sig, olyckan skulle kunna undvikts om en viss förare i en Camaro kört med huvudet och sett till att inte spilla olja över hela banan. Teknisk flagg på den bilen enligt honom.
Sedan organisationens brister: att köra SC i 23 minuter..... att bärgningen av Corvetten tog en himla tid mm.
Fanns det inte någon FIA domare på plats>????

_________________
Jörgen Trued
www.saabsunitedhistoricrallyteam.com
Citera
CARGASM
Jönköping
Här sen Jul 2005
Inlägg: 261



Jag va också där på söndagen, instämmer med den kritik som skrivits ovan i tråden ang arrangemangets marknadsföring & bristen på info även på plats. Å dessutom en entré avgift för 150 kr även för oss som ställde ut våra sportbilar. Men jag hoppas att detta är saker som arrnagörerna ändrar på till nästa år (om de blir nåt !? )
Dagen slutade iofs väldigt trevligt för min del, då arrangörerna tyckte att min bil skulle få pris.. kul med lite uppskattning för sin bruksbil när man spenderat halva sommaren i garaget skruvandes på motorn.

Tog lite bilder också.










Kan en racebil bli vackrare !?



















_________________
Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4

omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Citera
Jörgen Trued
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 40



http://www.mustangclubsweden.com/malmo/Albums/oldtimerGrandPrix06/inde . . . .

Var fanns de svenskar (Stig Blomquist, Rune Tobiasson mfl.) som finns med från föregående oldtimer race på Ringen.

Mycket fina bilder. Tack ni på Mustangklubben!

_________________
Jörgen Trued
www.saabsunitedhistoricrallyteam.com
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Tog mig friheten att maila länken till denna tråd till infoadressen på www.sportscarshow.se

Tycker med att bärgningen av vetten tog allt för lång tid, hann dom köra tre varv i temp sen eller?

Hade varit bättre att rödflagga....
150:- kan man väl klara av (man fick ju en tidning) men då vill man se lite mer bilar!

//Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Eftersnack
2006-08-19/20 Sports Car Show, Mantorp samt FIA GTC/TC
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (8360 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande