Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-09-02 MGCC Ljungbyhed KM 4 | 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (14166 totalt) |
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||
frånJag stannade och plocka blommor på banan, då såg jag ett par fotografer.
från Lomma _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||
Jag instämmer ett stort tack till alla som gör det möjligt för oss att köra .
Det blev lite sömn för mig inatt så jag var inte allert dessutom fick jag lida för bristande underhåll på bilen . Jag var inte riktigt nöjd med min körning och lämnade Ljungbyhed lätt besviken på mig själv . Trotts detta hade jag faktiskt ett jättekul KM4 med många samtal med en massa trevligt folk mellan passen i depån . Jag hade med mig en kamera denna gången och det blev faktiskt ett par bilder på minneskortet, här är några av det bättre: Eva D. ger järnet.. Josen på väg ut att fixa en pallplats Tomas är mästaren på psykning kunde man snabbt konstatera. Notera jag-gör-köttfärs-av-er-hela-bunten-blicken samtidigt tuggandes på en banan. Vad bilden inte förtäljer är att han står och småvarvar motorn.. Ett proffs helt enkelt Anders preppar för vinst Bengt jagar på.. otto verkade vara nöjd med resultatet Det verkar vara populärt med seven i KM. Antingen Glemander senior eller junior Väntan på att köra.. (thanks Matt for the pictures ) Tomas kunde mer än bara psyka Rolf lät den gröne vila och kom och körde med oss i C. Leifs Alpine är alltid lika kul att se Andreas dök upp, denna gång utan turbo. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Jag sätter en hundring att det är senior! Verkar, på bilden, iallafall som det har en lätt viktförändring mot vänster sidan.
Då var bilen packad för nästa begivenhet. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||
Vill också buga och tacka MGCC med funktionärer för en kanon dag som var super-arr. KM racen är verkligen trevliga och avspända
Roligt och se så många olika bilar som kämpar med konerna och "busshållplatserna" - det är inte lätta att tas med Själv är jag hel-nöjd med dagens prestation även om jag var lite nervös efter kon-träffen jag lyckades med EFTER jag satt en kanon-tid Tyckte det var lite för roligt att kolla på om jag kunde hålla den snabba Porschen(porsche-driver) bakom mig i stället för att koncenterara mig på konerna _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||
tror att den gick fett! Den gick bra hela vägen hem, utan några konstiga dofter och moln. Vi får se, den skall upp till mossen i morgon, sedan skall jag undersöka vad det kan vara.
Tack själv, alltid lika roligt med tjattret, livar upp! _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||
Trots utlovat regn fick vi en kanondag vädermässigt
Även organisatoriskt var det en fullträff Roadsport B Edit Roadsport B avgjordes på KM4, otto Dürholt har ointagliga 62 poäng, Grattis otto till ännu en klasseger Resterande platser osäkra Edit Vad gäller min egen prestation tidsmässigt på banan kan man väl säga att jag inte är nöjd Ljungbyhed är inte min favoritbana och har aldrig varit Jag tycker att jag kör bra men andra kör betydligt fortare Bra fäste på banan, bra bana mm Placeringsmässigt är jag mer nöjd, en fjärde plats mycket tack vare andras absens och oturliga dag I sammandraget ligger jag på en tredje plats, efter otto Dürholt och Per Glemander Per Glemander hade en otursdag av mått, körde först på en kon = + 5sek = kass tid, i andra åket hade han inga växlar efter första varvet, Per försvann ohjälpligt neråt på placeringslistan trots mycket snabba varv Lite bilder på gubbar och gummor, ett axplock Lotus Elise med förare Anders Hofverberg Niklas Falk i tuff Miata Peter Strand i Clubmanbil Leif Johnsson i ovanlig Renualt A310 Thomas Palmlöf, snygg bil Alfa Romeo GTV (och förare??) Thomas Ahrens i en Lotus 7 1962 års model, blev 3a i Roadsport B med denna bil som är 45 år gammal Denna biltyp attraherade mig när jag var ca18 år men har kunnat skaffa en först vid 55 års ålder Eva Dürholt i reservbilen, 924 står på pallbockar / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||||
Det blev verkligen en kanonfin dag. Dessvärre gick det riktigt dåligt för mig; ca 1,5 sekunder långsammare än KM2; så går det när man ändrar på ett vinnande koncept.
De nya däcken är så här långt en stor besvikelse, men det vore dumt att fullständigt döma ut dem utan att ge dem åtminstone en riktig chans till. Besvikelsen ledde till tappat fokus som å andra sidan gjorde att jag fick snackat lite mer än vanligt med alla trevliga MGCC-are. Särskilt kul var det att Niklas kunde ta sin första pallplacering - grattis, Niklas. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Jag testade att plocka några koner under träningspasset bara för att känna lite (det kostade ju inget då ). Under tidsträning 1 fick jag draghjälp av Magnus Manbord och Fredrik olsson. Tack vare att de dolde bromspunkterna för mig så upptäckte jag att det inte behöves bromsas så mycket, det gick bra ändå (men det var lika oroligt att titta efter komerna i backspegeln varje gång) Det ska bli skoj på höstracet att kunna ha curbs att luta sig emot istället för gräs och jord (Dennis skitade ner banan rätt rejält under andra passet ) |
||||||||
Roligt att Anders Hofverberg efter några års mer sporadiskt deltagande är tillbaka
i Roadsport med ett som det verkar vinnande koncept Extra kul att det är en Lotus som toppar dagens körningar i den Miata dominerade Roadsport C Även Fredrik olsson i sin hopplöst tunga bil gjorde en bra körning för dagen. dock ingen pallplats Grattar naturligtvis Vinnarna i respektive klasser men även övriga förare som körde denna fina dag Banläggare Johan "palltrucken" Bertilsson, tävlingsledning Thomas Bjernflo, tidtagning broder Bjernflo, Patrik Jönsson o Patrik igen med Michael Persson till hjälp med besiktning och inte minst den trogna skaran funktionärer skall ha stort tack, utan dessa ingen körning / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||||
Jag tycker röken syns lite dåligt på bilderna (dessutom är bilen ganska smutsig bak) och det verkar i.a.f. som den inte bolmar kopiösa mängder. Tackar Anders för bilderna och för påpekandet i.v.f. Får passa på att gratulera dig och de andra vinnarna i respektive klass _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
och jag som hade hoppats på monsunregn.....
KM 4 blev ännu ett väl genomfört evenemang av MGCC. Tack till funktionärer och tävlingsledning!! Christoffer Bjernflo som skötte MGCC's antika tidtagningsdator har nu jobbat upp en reaktionsförmåga som verkar göra systemet nästan lika exakt som riktig transpondertidtagning. Tiderna stämde på några 100-delar med vad min lap-timer visade. Det var kul med några nya namn i den översta delen av resultatlistan. Anders H och Joachim o var väl inga direkta överraskingar som etta samt tvåa men Falken och Anders o på tredje samt femteplats var ju skoj. Grattis!! Själv hade jag lite anpassningsproblem med mina nya Toyo 888 vilka jag körde med på fria träningen. Då jag anade detta redan innan, hade jag lastat med mina gamla RE-540 bak på Fierons flak/motorlucka. (bra med kraftigt överdimensionerad plastkaross ibland...ingen risk för bucklor.) Rädslan att köra på konor gjorde precis som på KM 2 att man inte vågar satsa fullt ut. Hade lite svårt att hitta någon rytm i körningen men fick i alla fall till en 1:36:10 tid som var exakt samma som min bästa på KM2. Det blev tid för mycket depåsnack mellan körningarna. Det kom fram en herre som visade sig vara märkesbroder med mig (Fiero ägare) som berättade att han varit med och kört MGCC KM på 70-talet (dock inte med någon Fiero). Han berättade oxå att hans kompis "Pelle" hade skaffat en Fiero. Dessa båda Fieroägare visade sig senare stå som funktionärer före den första "Bus stoppen" och de vinkade väldigt och gjorde när jag passerade. Supporter skara?? Dennis K och jag verkar stå inför liknande däcksproblem inför KM5. Fredrik |
||||||||
Här kommer lite av mina bilder. Kvalite är väldigt varierande.
http://www.eliasson.cc/album/index.php?path=mgcc%2F060902 _________________ Adam Eliasson Westfield SpeedSport 2000 Mini Cooper 1275 |
||||||||
Adam tack för dina bilder - riktigt fina, verkade vara kul att stå där och se alla bilar satas genom högfarts-delarna, var det några som gjorde några snygga snurrningar ?
Att man kan vara så exakt med fingret det är imponerade
Man bugar och tackar att du har sådana tankar om mig Jag trives som fisken på Ljunbyhed Jag plockade 1-2 sek sen förra gången genom att studera min film (jag hittad den )och resonera med min mentor (farbror) hur jag skulle köra. Det jag vann mest på var att ligga på längre fram till buss-hållplatser bromsa hårdare och sen gå på gas hårdare igen, bilen tål alltid lite mer än vad man tror Jag tycker det är riktigt skoj att gå igenom konerna på betongen (om man får till det) man verkligen känner farten genom där när konerna susar förbi, sen är högfartarna grymt skojiga Att jag landade ner på 1.33 tider gav verkligen självförtroendet en kick - behövde jag efter Falkenbergs-klantet
Skumt det här om jag fattar det rätt så gillar vissa Toyo 888 men tycker Yoko 048:o är svåra ? Jag får också gratulera Anders Hofverberg (och andra klass-segrare) till första platsen Elisen verkar gå grymt snabbt ! _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||
Hej
Tror att det blev en Beacon över på ljungbyhed Treben samt MC batteri Någon i tävlingsledningen tog i så fall hand om den / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||||
Eftersnack 2006-09-02 MGCC Ljungbyhed KM 4 | 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (14166 totalt) |