Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-02 MGCC Ljungbyhed KM 4
1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (14166 totalt)
bert1
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 201


Trådstartare
Vill passa på att tacka alla för ett fint arrangemang, vill även tacka alla trevliga medlemmar som gjorde min premiär till en mycket lyckad/rolig tillställning. thumbs up

_________________
Tomas Palmlöf / Esther 001
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Instämmer!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
bert1
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 201


Trådstartare
nån som vet om det var någon som tog bilder under dagen?

_________________
Tomas Palmlöf / Esther 001
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



frånJag stannade och plocka blommor på banan, då såg jag ett par fotografer.


från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag instämmer ett stort tack till alla som gör det möjligt för oss att köra .

Det blev lite sömn för mig inatt så jag var inte allert dessutom fick jag lida för bristande underhåll på bilen . Jag var inte riktigt nöjd med min körning och lämnade Ljungbyhed lätt besviken på mig själv . Trotts detta hade jag faktiskt ett jättekul KM4 med många samtal med en massa trevligt folk mellan passen i depån thumbs up . Jag hade med mig en kamera denna gången och det blev faktiskt ett par bilder på minneskortet, här är några av det bättre:

Eva D. ger järnet..


Josen på väg ut att fixa en pallplats


Tomas är mästaren på psykning kunde man snabbt konstatera. Notera jag-gör-köttfärs-av-er-hela-bunten-blicken samtidigt tuggandes på en banan. Vad bilden inte förtäljer är att han står och småvarvar motorn.. Ett proffs helt enkelt


Anders preppar för vinst thumbs up


Bengt jagar på..


otto verkade vara nöjd med resultatet


Det verkar vara populärt med seven i KM.


Antingen Glemander senior eller junior


Väntan på att köra.. (thanks Matt for the pictures thumbs up )


Tomas kunde mer än bara psyka


Rolf lät den gröne vila och kom och körde med oss i C.


Leifs Alpine är alltid lika kul att se


Andreas dök upp, denna gång utan turbo.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
bert1
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 201


Trådstartare
må"ste hålla med jag ser inte helt frisk ut på den bilden......men tyvärr verkade som om psykningen inte funkade så bra

_________________
Tomas Palmlöf / Esther 001
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Jag sätter en hundring att det är senior! Verkar, på bilden, iallafall som det har en lätt viktförändring mot vänster sidan.

Då var bilen packad för nästa begivenhet.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
bert1
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 201


Trådstartare
easec...hoppas det inte var nåt allvarligt med din bil, såg att den rök lite illavarslande?

Tack för trevligt umgänge i depån

_________________
Tomas Palmlöf / Esther 001
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Vill också buga och tacka MGCC med funktionärer för en kanon dag som var super-arr. thumbs up thumbs up thumbs up KM racen är verkligen trevliga och avspända

Roligt och se så många olika bilar som kämpar med konerna och "busshållplatserna" - det är inte lätta att tas med

Själv är jag hel-nöjd med dagens prestation även om jag var lite nervös efter kon-träffen jag lyckades med EFTER jag satt en kanon-tid
Tyckte det var lite för roligt att kolla på om jag kunde hålla den snabba Porschen(porsche-driver) bakom mig i stället för att koncenterara mig på konerna

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



tror att den gick fett! Den gick bra hela vägen hem, utan några konstiga dofter och moln. Vi får se, den skall upp till mossen i morgon, sedan skall jag undersöka vad det kan vara.

Tack själv, alltid lika roligt med tjattret, livar upp!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Trots utlovat regn fick vi en kanondag vädermässigt

Även organisatoriskt var det en fullträff

Roadsport B

Edit

Roadsport B avgjordes på KM4, otto Dürholt har ointagliga 62 poäng,
Grattis otto till ännu en klasseger

Resterande platser osäkra


Edit

Vad gäller min egen prestation tidsmässigt på banan kan man väl säga att jag inte är nöjd
Ljungbyhed är inte min favoritbana och har aldrig varit

Jag tycker att jag kör bra men andra kör betydligt fortare
Bra fäste på banan, bra bana mm

Placeringsmässigt är jag mer nöjd, en fjärde plats mycket tack vare andras absens och oturliga dag
I sammandraget ligger jag på en tredje plats, efter otto Dürholt och Per Glemander

Per Glemander hade en otursdag av mått, körde först på en kon = + 5sek = kass tid, i andra åket hade han inga växlar efter första varvet, Per försvann ohjälpligt neråt på placeringslistan trots mycket snabba varv

Lite bilder på gubbar och gummor, ett axplock

Lotus Elise med förare Anders Hofverberg


Niklas Falk i tuff Miata


Peter Strand i Clubmanbil


Leif Johnsson i ovanlig Renualt A310


Thomas Palmlöf, snygg bil Alfa Romeo GTV (och förare??)


Thomas Ahrens i en Lotus 7 1962 års model, blev 3a i Roadsport B med denna bil som är 45 år gammal
Denna biltyp attraherade mig när jag var ca18 år men har kunnat skaffa en först vid 55 års ålder


Eva Dürholt i reservbilen, 924 står på pallbockar

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Det blev verkligen en kanonfin dag. Dessvärre gick det riktigt dåligt för mig; ca 1,5 sekunder långsammare än KM2; så går det när man ändrar på ett vinnande koncept.
De nya däcken är så här långt en stor besvikelse, men det vore dumt att fullständigt döma ut dem utan att ge dem åtminstone en riktig chans till. Besvikelsen ledde till tappat fokus som å andra sidan gjorde att jag fick snackat lite mer än vanligt med alla trevliga MGCC-are.

Särskilt kul var det att Niklas kunde ta sin första pallplacering - grattis, Niklas. thumbs up

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Dennis Kullman skrev:
Särskilt kul var det att Niklas kunde ta sin första pallplacering - grattis, Niklas. thumbs up
Det skulle vara trevligt om det kunde bli en vana

Jag testade att plocka några koner under träningspasset bara för att känna lite (det kostade ju inget då ).
Under tidsträning 1 fick jag draghjälp av Magnus Manbord och Fredrik olsson. Tack vare att de dolde bromspunkterna för mig så upptäckte jag att det inte behöves bromsas så mycket, det gick bra ändå (men det var lika oroligt att titta efter komerna i backspegeln varje gång)

Det ska bli skoj på höstracet att kunna ha curbs att luta sig emot istället för gräs och jord (Dennis skitade ner banan rätt rejält under andra passet )

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180



Jag är såklart nöjd med dagen.

Det blir lite tråkig video när ingen är framför.

Till KM 5 kommer kameran att var riktad bakåt.


944:an rök lite svart ibland, syns nog inte på bilderna




_________________
Anders Hofverberg
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Roligt att Anders Hofverberg efter några års mer sporadiskt deltagande är tillbaka
i Roadsport med ett som det verkar vinnande koncept

Extra kul att det är en Lotus som toppar dagens körningar i den Miata dominerade
Roadsport C

Även Fredrik olsson i sin hopplöst tunga bil gjorde en bra körning för dagen. dock ingen pallplats

Grattar naturligtvis Vinnarna i respektive klasser men även övriga förare som körde denna fina dag

Banläggare Johan "palltrucken" Bertilsson, tävlingsledning Thomas Bjernflo, tidtagning broder Bjernflo, Patrik Jönsson o Patrik igen med Michael Persson till hjälp med besiktning och inte minst den trogna skaran funktionärer skall ha stort tack, utan dessa ingen körning

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Ad@m
Bjärred
Här sen Okt 2003
Inlägg: 60



bert1 skrev:
nån som vet om det var någon som tog bilder under dagen?


Jag har några bilder. Ska försöka lägga upp dem ikväll.

_________________
Adam Eliasson
Westfield SpeedSport 2000
Mini Cooper 1275
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



andersh skrev:
Jag är såklart nöjd med dagen.

Det blir lite tråkig video när ingen är framför.

Till KM 5 kommer kameran att var riktad bakåt.


944:an rök lite svart ibland, syns nog inte på bilderna

[img]bilder på en mindre krängande 944[/img]


Jag tycker röken syns lite dåligt på bilderna (dessutom är bilen ganska smutsig bak) och det verkar i.a.f. som den inte bolmar kopiösa mängder.
Tackar Anders för bilderna och för påpekandet i.v.f.

Får passa på att gratulera dig och de andra vinnarna i respektive klass

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



och jag som hade hoppats på monsunregn.....

KM 4 blev ännu ett väl genomfört evenemang av MGCC.

Tack till funktionärer och tävlingsledning!!

Christoffer Bjernflo som skötte MGCC's antika tidtagningsdator har nu jobbat upp en reaktionsförmåga som verkar göra systemet nästan lika exakt som riktig transpondertidtagning.
Tiderna stämde på några 100-delar med vad min lap-timer visade.

Det var kul med några nya namn i den översta delen av resultatlistan.
Anders H och Joachim o var väl inga direkta överraskingar som etta samt tvåa men Falken och Anders o på tredje samt femteplats var ju skoj. Grattis!!

Själv hade jag lite anpassningsproblem med mina nya Toyo 888 vilka jag körde med på fria träningen. Då jag anade detta redan innan, hade jag lastat med mina gamla RE-540 bak på Fierons flak/motorlucka. (bra med kraftigt överdimensionerad plastkaross ibland...ingen risk för bucklor.)

Rädslan att köra på konor gjorde precis som på KM 2 att man inte vågar satsa fullt ut.
Hade lite svårt att hitta någon rytm i körningen men fick i alla fall till en 1:36:10 tid som var exakt samma som min bästa på KM2.

Det blev tid för mycket depåsnack mellan körningarna.
Det kom fram en herre som visade sig vara märkesbroder med mig (Fiero ägare) som berättade att han varit med och kört MGCC KM på 70-talet (dock inte med någon Fiero). Han berättade oxå att hans kompis "Pelle" hade skaffat en Fiero.
Dessa båda Fieroägare visade sig senare stå som funktionärer före den första "Bus stoppen" och de vinkade väldigt och gjorde thumbs up när jag passerade. Supporter skara??

Dennis K och jag verkar stå inför liknande däcksproblem inför KM5.

Fredrik
Citera
Ad@m
Bjärred
Här sen Okt 2003
Inlägg: 60



Här kommer lite av mina bilder. Kvalite är väldigt varierande.

http://www.eliasson.cc/album/index.php?path=mgcc%2F060902

_________________
Adam Eliasson
Westfield SpeedSport 2000
Mini Cooper 1275
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Ad@m skrev:
Här kommer lite av mina bilder. Kvalite är väldigt varierande.

http://www.eliasson.cc/album/index.php?path=mgcc%2F060902


Adam tack för dina bilder - riktigt fina, verkade vara kul att stå där och se alla bilar satas genom högfarts-delarna, var det några som gjorde några snygga snurrningar ?

Citat:
Christoffer Bjernflo som skötte MGCC's antika tidtagningsdator har nu jobbat upp en reaktionsförmåga som verkar göra systemet nästan lika exakt som riktig transpondertidtagning


Att man kan vara så exakt med fingret det är imponerade thumbs up

Citat:
Anders H och Joachim o var väl inga direkta överraskingar som etta samt tvåa men Falken och Anders o på tredje samt femteplats var ju skoj. Grattis!!


Man bugar och tackar att du har sådana tankar om mig

Jag trives som fisken på Ljunbyhed Jag plockade 1-2 sek sen förra gången genom att studera min film (jag hittad den )och resonera med min mentor (farbror) hur jag skulle köra. Det jag vann mest på var att ligga på längre fram till buss-hållplatser bromsa hårdare och sen gå på gas hårdare igen, bilen tål alltid lite mer än vad man tror
Jag tycker det är riktigt skoj att gå igenom konerna på betongen (om man får till det) man verkligen känner farten genom där när konerna susar förbi, sen är högfartarna grymt skojiga
Att jag landade ner på 1.33 tider gav verkligen självförtroendet en kick - behövde jag efter Falkenbergs-klantet

Citat:
Själv hade jag lite anpassningsproblem med mina nya Toyo 888 vilka jag körde med på fria träningen.

Skumt det här om jag fattar det rätt så gillar vissa Toyo 888 men tycker Yoko 048:o är svåra ?


Jag får också gratulera Anders Hofverberg (och andra klass-segrare) till första platsen Elisen verkar gå grymt snabbt thumbs up !

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej

Tror att det blev en Beacon över på ljungbyhed
Treben samt MC batteri

Någon i tävlingsledningen tog i så fall hand om den

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eftersnack
2006-09-02 MGCC Ljungbyhed KM 4
1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (14166 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande