Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-04 Prova-på-bankörning Sviestad
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (5291 totalt)
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423


Trådstartare
Det var riktigt kul! Länge sen jag körde bana sist så man hade nästan glömt exakt hur roligt det är
Dock hade nog nya däck, belägg och bromsvätska inte skadat. Får ta och åtgärda detta. Att det mesta hänger på föraren är givetvis fel

Bra blandning bilar också. Nån som vet vad det var för mattsvart, ultralåg sak med MC motor? Gick ju som satan!

Jag tabbade mig och glömde ta med kameran men nån annan kanske har lite bilder.

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Trevlig kväll med bra väder för en gångs skull . Som sagt, bra blandning av bilar var det också, vilket alltid är kul thumbs up . Dock var det mindre kul med den tok-rykande Saab 9000 som gjorde allt för att förpesta tillvaron för oss andra thumbs down . En sådan bil, ska enligt mig och många andra, inte ens få åka ut på banan! Att sprida rökmoln som syns från månen, känns inte så seriöst på en sådan träff. Trodde jag skulle dö av rökförgiftning de varv jag råkade hamna bakom

Men annars var det bara kul

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423


Trådstartare
Var det du i den mörkgröna 5-serien?

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Robbie
Höllviken
Här sen Nov 2005
Inlägg: 131



Hur kul som helst!
Rolig blandning på bilar var det oxå. Kul att man kunde åka ut när det passade och sen tillbaka till depån när man var nöjd (eller när bromsarna började mattas )
Såg att saaben rök en hel del men jag hade turen och var aldrig särskilt nära den.
Man blir lite sugen på att åka dit nästa vecka igen :woot:
Var det nån som tog några bilder?
/Robbie (blåa alfan)

_________________
Robbie Kerr
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1433



Kan bara instämma. Det var tokroligt att köra idag, och allt flöt på riktigt bra.

Tyvärr hade ju jag oturen att hamna bakom 9000 med kommande turboras och fick en rejäl dos med äcklig oljerök in i kupén som gjorde att jag fick köra in i depån och ta en nypa frisk luft. Tyvärr hamnade jag ju bakom nästa gång också, så då slog jag av och väntade tills han hunnit köra halva banan.

Sen kan jag inte förstå varför det ska vara så svårt för en del att på ett smidigt sätt, när utrymme finns signalera och släppa om snabbare bilar som ligger bakom. Spenderade över ett varv hängandes i häcken på en Porsche som släppte förbi Skylinen som låg framför mig, men när det var min tur var det tvärstopp. Hur jag än försökte lyckades han täppa till.


Kul att se att det blev så bra uppslutning iallafall. thumbs up


Mvh Jonathan

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423


Trådstartare
jonka skrev:
Kan bara instämma. Det var tokroligt att köra idag, och allt flöt på riktigt bra.

Tyvärr hade ju jag oturen att hamna bakom 9000 med kommande turboras och fick en rejäl dos med äcklig oljerök in i kupén som gjorde att jag fick köra in i depån och ta en nypa frisk luft. Tyvärr hamnade jag ju bakom nästa gång också, så då slog jag av och väntade tills han hunnit köra halva banan.

Sen kan jag inte förstå varför det ska vara så svårt för en del att på ett smidigt sätt, när utrymme finns signalera och släppa om snabbare bilar som ligger bakom. Spenderade över ett varv hängandes i häcken på en Porsche som släppte förbi Skylinen som låg framför mig, men när det var min tur var det tvärstopp. Hur jag än försökte lyckades han täppa till.


Kul att se att det blev så bra uppslutning iallafall. thumbs up


Mvh Jonathan

Råkade också ut för 1 - 2 personer som bara vägra hålla undan. Fattar inte att det ska va så svårt att i värsta fall behöva svälja en gnutta stolthet och släppa förbi folk.

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Som vanligt väldigt trevligt arrangemang..... thumbs up
Hade dock lite problem med fästet idag och en orolig bakvagn.. , men hade hur kul som helst
precis som vanligt..

Kan dock inte förstå problemet som vissa av er hade.. tyckte alla som jag körde om iaf visade stor hänsyn och blinkade och höll undan väldigt bra.. thumbs up
Har varit med om mycket värre vid sådanhär tillfällen, men inget att göra åt,Men kanske bättre information till varje förare vid besiktningen av bilen så han vet vad som gäller osv osv..

Tack för en kul kväll..

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5577



oerhört kul som vanligt. Lyckades i alla fall med att kapa en halv sekund på varvtiden från förra gången innan jag tappade ljuddämparen ...

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1433



Flesh skrev:
Som vanligt väldigt trevligt arrangemang..... thumbs up
Hade dock lite problem med fästet idag och en orolig bakvagn.. , men hade hur kul som helst
precis som vanligt..

Kan dock inte förstå problemet som vissa av er hade.. tyckte alla som jag körde om iaf visade stor hänsyn och blinkade och höll undan väldigt bra.. thumbs up
Har varit med om mycket värre vid sådanhär tillfällen, men inget att göra åt,Men kanske bättre information till varje förare vid besiktningen av bilen så han vet vad som gäller osv osv..

Tack för en kul kväll..


Jag menade absolut inte att det gäller alla, utan bara nån enstaka som prompt måste hålla fanan högt och inte släppa om andra. Visst, ibland är det rätt svårt att hitta ett bra ställe, men det är ju liksom ingen tävling eller så. Ofta beror det säkert också på orutin och brist på information, dock hände samma sak förra året för mig. Också då en Porsche som bara vägrade släppa om trots upprepade försök.


Bra fart i kärran hade du iallafall! thumbs up


Mvh Jonathan

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Vi diskuterade att vinka av Saab:en, just då var det inte så många bilar ute på banan, så vi lät honom köra vidare. Så här i efterhand kanske vi skulle ha tagit av honom, svårt att veta exakt hur störande det är ute på banan. Kom gärna och snacka med oss funktionärer om det är något som ni tycker att vi behöver åtgärda!

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



linpaul skrev:
Trevlig kväll med bra väder för en gångs skull . Som sagt, bra blandning av bilar var det också, vilket alltid är kul thumbs up . Dock var det mindre kul med den tok-rykande Saab 9000 som gjorde allt för att förpesta tillvaron för oss andra thumbs down . En sådan bil, ska enligt mig och många andra, inte ens få åka ut på banan! Att sprida rökmoln som syns från månen, känns inte så seriöst på en sådan träff. Trodde jag skulle dö av rökförgiftning de varv jag råkade hamna bakom

Men annars var det bara kul


Tyckte det var ngt bekant över dig...

Men att få ur sig nga enkla ord om vem man är...nä det lyckas man inte med.

Nu vet du iaf.

Ja just det, jag hade oxå trevligt trots att jag som vanligt mest stog och ljög om 318is:ar med Rolfson och Flesh.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Lundin skrev:
Var det du i den mörkgröna 5-serien?


Javisst! Vi stod ju flaggvakt ihop förra året... Kanske får prata mer nästa gång

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Andreas Lidström skrev:


Tyckte det var ngt bekant över dig...

Men att få ur sig nga enkla ord om vem man är...nä det lyckas man inte med.

Nu vet du iaf.

Ja just det, jag hade oxå trevligt trots att jag som vanligt mest stog och ljög om 318is:ar med Rolfson och Flesh.


Ja ha... nu gick det upp ett ljus! Har velat prata med dig förut, men inte riktigt vetat vem du var IRL... Men nu vet jag ju

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



jonka skrev:
Flesh skrev:
Som vanligt väldigt trevligt arrangemang..... thumbs up
Hade dock lite problem med fästet idag och en orolig bakvagn.. , men hade hur kul som helst
precis som vanligt..

Kan dock inte förstå problemet som vissa av er hade.. tyckte alla som jag körde om iaf visade stor hänsyn och blinkade och höll undan väldigt bra.. thumbs up
Har varit med om mycket värre vid sådanhär tillfällen, men inget att göra åt,Men kanske bättre information till varje förare vid besiktningen av bilen så han vet vad som gäller osv osv..

Tack för en kul kväll..


Jag menade absolut inte att det gäller alla, utan bara nån enstaka som prompt måste hålla fanan högt och inte släppa om andra. Visst, ibland är det rätt svårt att hitta ett bra ställe, men det är ju liksom ingen tävling eller så. Ofta beror det säkert också på orutin och brist på information, dock hände samma sak förra året för mig. Också då en Porsche som bara vägrade släppa om trots upprepade försök.


Bra fart i kärran hade du iallafall! thumbs up


Mvh Jonathan


Förstod precis vad du menade och tycker också att det är grymt irriterande när det händer..
och precis som du sa.. det är ingen tävling...


Tycker du höll bra fart med din kärra också... även fast det är en saab

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Mycket trevlig körning även om man blir lite illamående av Saabar Hoppas att man inte var allt
för mkt i vägen, annars får jag skylla på att jag är nybörjare, första gången för bilen på bana också.

Hur kul som helst i alla fall

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5577



Dom tidigare körningarna på Sviestad så har vi ju varit bortskämda med att det har fotograferats flitigt. Ingen som gjorde det den här gången?

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
NissseMann
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 67



Ber om ursäkt för röken.
Hade stressmeckat hela dagen innan + förmiddagen på måndag för att få ihop motorn. Vid provkörningen här hemma rök den inget alls så jag antog att allt var okej. Åkte alltså till träffen med tron om att den inte skulle ryka något under körningen.
Men det visade sig att turbon inte ville vara med under hela bankörningen.

Som z3cab sa så är det svårt att veta hur störande det är för andra och det var inte så många ute på banan just då.
Hade jag vetat att det störde andra så mycket som det verkar ha gjort hade jag givetvis ställt den i depån.

Bortsett att turbon började ryka så tycker jag det var en bra träff, väldigt varierande bilar och som vanligt bra arrangerat. thumbs up

_________________
Martin Berglund

"Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85
http://www.garaget.org/?car=133793
Citera
lasse wankel
Sundbyberg
Här sen Sep 2006
Inlägg: 68



Hej! Ny här på forumet. Är en glad ägare till en Mazda RX-8-04 med än så länge enbart Bridgestone R-däck som väghållnings uppgradering. Jag har innan jag köpte Mazdan i oktober 05 aldrig åkt på bana men i år har jag hittils åkt på Kinnekulle,Gelleråsen samt Sviestad. Nu i helgen kommer jag att testa på Mantorp tillsammans med Alfa klubben. Jag kan säga att jag är helt biten av banåka mkt tack vare den fina balansen och bromsarna på Mazdan. Sviestads banan var en positiv upplevelse för mig, mkt kurvor som jag och bilen gillar. Chickanen på rakan däremot var lite läskig då det gick c:a 120-130 km/h och jag tänkte fn om det släpper då är det kört. Jag kommer med all sannolikhet tillbaka i September för mer körning. Tackar gör en nöjd RX-8 driver

/Lasse

_________________
Lars Bergström
Mazda RX-8-04
Feritta 2.5" Sport exhaust
ACT-Prolite svänghjul Unichip piggyback
Braid 8x18 med Kumho R däck
Tein Street coil overs.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Nisseman: Läs forumreglerna angånede namn osv.

Välkommen hit. thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
mickef
Linköping
Här sen Aug 2004
Inlägg: 24



Hej

Roligt och komma ut och köra lite igen. Inte blivit så mycket i år.
Körde dock slut på däcken så nu är det bara att investera. Någon som har förslag på några däck som är snabbare än Bridgestones RE540 ?

Micke

PS. Det var många negativa kommentarer i inläggen ovan. Så besvärligt var det väl inte grabbar ! Jag tyckte vi höll undan bra för varandra. Ett tips kan ju vara att är det någon som inte släpper förbi kan man ju kyla däck och bromsar i ett halvt varv, istället för att sitta och bli förbannad.

Micke

_________________
Mikael Franzen
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423


Trådstartare
mickef skrev:
Hej

Roligt och komma ut och köra lite igen. Inte blivit så mycket i år.
Körde dock slut på däcken så nu är det bara att investera. Någon som har förslag på några däck som är snabbare än Bridgestones RE540 ?

Micke

PS. Det var många negativa kommentarer i inläggen ovan. Så besvärligt var det väl inte grabbar ! Jag tyckte vi höll undan bra för varandra. Ett tips kan ju vara att är det någon som inte släpper förbi kan man ju kyla däck och bromsar i ett halvt varv, istället för att sitta och bli förbannad.

Micke

Michelin Pilot Sport Cup brukar ju smaka gräddtårta i R-däcks sammanhang.

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Eftersnack
2006-09-04 Prova-på-bankörning Sviestad
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (5291 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande