Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lancia Delta EVOluzione Racing.
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16   >>
150 besök senaste veckan (94529 totalt)
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005
Inlägg: 446


Trådstartare
Hej Lillen jag får ta och tänka till ???

Kommer lite fler bilder här.
Kolfiber huven. Dålig bild, är fotad på undersidan.

Kopplingen Quarter master 2 skivig med lättat svänghjul. Skall klara 600 Hk.

Smidd vev från Usa, men med lite trolleri gjort i Italien.

Martin kollar passformen på avgsystemet. Race katten fattas


Tack för alla skoj komentarer, fråga gärna om projektet.
Fler bilder kommer till helgen...
Ha det så länge...

_________________
Marco Sciacca Tunström.
Toyota Supra Mk5 B58
Citera
Henrik P
Malmö
Här sen Nov 2004
Inlägg: 51



Det är ett riktigt skönt projekt detta thumbs up
Helt rätt koncept med driftsäkert och lätt..gillar det skarpt, man har ju en "soft spot" för italienskt.

Angående färgvalet så är ju den pärlemovita färgen i orginalfärgpalletten jäkligt nice tycker jag.

Mvh Henrik

_________________
Henrik Persson

Fiat Uno Turbo i.e. -87
Porsche 911 SC targa -82
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18644



Motsvarar ståltråden bensintankens utseende eller?

Den där veven såg riktigt intressant ut, fully counterweighted osv, 2.2l?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005
Inlägg: 446


Trådstartare
Hej Henrik P Bianco Perlato är en fin färg men denna Lancia skall skilja sej från mängden.
Italienska bilar är dom finaste i världen tycker jag...

MaZ jag kommer att ha en tank på 30-40 liter vi får se vad som får plats ???
Jag skall fråga Jonas om spec på veven.


_________________
Marco Sciacca Tunström.
Toyota Supra Mk5 B58
Citera
integrale500hk
norway
Här sen Okt 2006
Inlägg: 9



Hej Marco

Kul at se så mykke bilder på din prosjek,ser ut som dom e komt lengre på din bil enn dom e på min?
jaja,jag håppas at min motor kan vara mappad i min bil så jag kan ta den hem til norge innan det nya året borjar(har et jævla problem me tullen då min bil e deponerad,efter 1timme på telefon och skikka mail me all den info jag hadde samt lite jug kunne dom ge mig frist til 31/12/06)e inte sugen på å ta bilen hem til norge innan jag vet at motoren fungerar som den ska i min bil,senn får jag bruka tiden under vinteren til och montera och bygga ny el.til dom få jus de blir på bilen.

lykke til vidare me ditt prosjekt Marco

mvh.Tommy

_________________
Tommy Kjos Talle
Citera
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005
Inlägg: 446


Trådstartare
Jag var i Stockholm för 1 månad sen. Jag tittade på din bil och igäntligen har du väl inte så jätte mycket kvar.
Din Kaross är ju helt färdig och även lackerad. Så du fattas väl bara att fixa ihop din motor och montera den eller ???
Vi har ju bara precis fått dom sista motor delarna från Italien tror jag.
Men men jag tror min bil är helt klar i jan-feb vi får se ???

Ha det bra Tommy.

_________________
Marco Sciacca Tunström.
Toyota Supra Mk5 B58
Citera
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005
Inlägg: 446


Trådstartare
Hej har läst lite om bur bygge och det är ju mycket att tänka på, killarna som bygger min bur tycker jag gör ett kanon jobb.
Men när man läser om alla skräck exempel, så undrar jag om någon på rejsa har något bra eller dåligt att säga om min bur innan taket sätts tillbaka.
Hela buren klar, fattas bara stagen som går från cupen till fjäderstagen fram.

Bakre delen av buren.


Tack...

_________________
Marco Sciacca Tunström.
Toyota Supra Mk5 B58
Citera
W.o.T
Hönö
Här sen Feb 2006
Inlägg: 56



Skulle väl vara hjälmkrossarstaget om du ska ha den SBP-besiktigad...men det finns ju folk med tur som fått igenom det också

_________________
Erik Sjöström

Member of Scuderia Dieci Isole.

Alfasud Sprint -78 -rejsbilen
Lancia Delta HF HPE -98 -bruksräsern

Skapare av www.lanciadelta.se
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9853

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

W.o.T skrev:
Skulle väl vara hjälmkrossarstaget om du ska ha den SBP-besiktigad...men det finns ju folk med tur som fått igenom det också


SBP skiter i staget, men SBF vill ha det thumbs up


Det röret som sitter från foten på huvudbågen och till mitten på dörrsträvan. Ska det sluta där eller tänker du fortsätta med det fram till framåtsträvan?

Tror inte att det röret kommer uppskattas av SBF om det slutar mitt på.
obs! osäker, men fråga gärna en besiktningsman från SBF innan du fortsätter.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5582



Alla infästningar mot chassie verkar vara enbart svetsade. Kräver inte SBF bultförband för burinfästning i bil?

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
W.o.T
Hönö
Här sen Feb 2006
Inlägg: 56



Skiter SBP om hjälmkrossarstaget sitter där och man kan slå huvudet i det? Det var nåt nytt för mig....

Jag antar att det ska bli ett kryss i dörröppningen????

_________________
Erik Sjöström

Member of Scuderia Dieci Isole.

Alfasud Sprint -78 -rejsbilen
Lancia Delta HF HPE -98 -bruksräsern

Skapare av www.lanciadelta.se
Citera
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005
Inlägg: 446


Trådstartare
Jo Dude jag har läst att det skall vara ett X vid dörren pch Martin gjorde detta som ett alternativ för att man skulle komma in i bilen lättare. Men han bygger på det om jag vill.
Så du säger att det skall vara ett X och inget annat.
Jag undrar även om det måste finnas ett X i stolparna menar taket ovanför framstolarna eller man klarar sig utan.
Hoppas du fattar vad jag menar.
Tack Dude och WOT...

_________________
Marco Sciacca Tunström.
Toyota Supra Mk5 B58
Citera
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005
Inlägg: 446


Trådstartare
Hej ja buren är bara svetsad inga bultar alls är det ett måste ???
om ja var måste den bultas i så fall ???

2fast4u skrev:
Alla infästningar mot chassie verkar vara enbart svetsade. Kräver inte SBF bultförband för burinfästning i bil?

_________________
Marco Sciacca Tunström.
Toyota Supra Mk5 B58
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2243



Dude skrev:
W.o.T skrev:
Skulle väl vara hjälmkrossarstaget om du ska ha den SBP-besiktigad...men det finns ju folk med tur som fått igenom det också


SBP skiter i staget, men SBF vill ha det thumbs up


W.o.T skrev:
Skiter SBP om hjälmkrossarstaget sitter där och man kan slå huvudet i det? Det var nåt nytt för mig....


Buren i min bil är byggd av Gunnarsjö Svets och Smide. Jag blev livrädd när jag såg bilen första gången efter burbygget just på grund av de gigantiska hjälmkrossarstagen med vetskapen om vad "alla" säger om dem.
Väl på regbesiktningen sade besiktningsmannen inte ett knyst om stagen och mina hjälmkrossarstag är nog något av de värsta jag sett! Bilder kan hittas på min hemsida eller i min biltråd.
Så vad Dude säger kan jag bekräfta! Kravet är bara att alla rör över midjan som du kan nå eller komma åt när du sitter i stolen ska vara väl vadderade.



EDIT: Förresten Marco, helrätt bil! thumbs up

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
W.o.T
Hönö
Här sen Feb 2006
Inlägg: 56



Vilken besiktningsstation använde du?

_________________
Erik Sjöström

Member of Scuderia Dieci Isole.

Alfasud Sprint -78 -rejsbilen
Lancia Delta HF HPE -98 -bruksräsern

Skapare av www.lanciadelta.se
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2243



W.o.T skrev:
Vilken besiktningsstation använde du?


Den gången var det i Mölndal.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19526



Samson skrev:
W.o.T skrev:
Vilken besiktningsstation använde du?

Den gången var det i Mölndal.
Den station som anses vara värst av alla i närheten...

Tja, "sanningar" är ju inte alltid konstanta...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002
Inlägg: 355



Minst 3 M8 per infästningsplatta. Bara att borra efteråt och dra fast.


_________________
Rikard Olson
Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW E61 till bruks.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19526



nzorikko skrev:
Minst 3 M8 per infästningsplatta. Bara att borra efteråt och dra fast.
och som din bild visar ska infästningsplattan och förstärkningsplattan vara två olika saker. Om burrören är svetsade direkt i förstäkningsplattan kan säkert nån krångla på vägen.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Har för mig att man kan sätta förstärkningsplattan på undersidan/utsidan, om man nu inte vill kapa loss o lyfta hela buren...
Bultarna skall väl som sagt sitta igenom den 3mm svetsade plattan i buren samt den 3mm tjocka förstärkningsplattan som är svetsad i bilen...

Rätta mig om jag nu har fel...

Förresten: Mycke imponerande bygge !!! thumbs up thumbs up

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005
Inlägg: 446


Trådstartare
Hej Samson, Niklas Falk, nzorikko och Lilla_Vargen.

Detta är ju inte så bra nu när buren är 95% klar.
Min fråga är om någon kan bekräfta vad Lilla_Vargen säger att man kan svetsa förstärkningsplattan på utsidan istället, går det ???

Annars hur skall man lösa detta på bästa sätt, någon bra ide

Jo Dude jag har läst att det skall vara ett X vid dörren och Martin gjorde detta som ett alternativ för att man skulle komma in i bilen lättare. Men han bygger på det om jag vill.
Så du säger att det skall vara ett X och inget annat.
Jag undrar även om det måste finnas ett X eller bara ett stag snett från hörn till hörn i stolparna menar taket ovanför framstolarna eller man klarar sig utan.
Hoppas du fattar vad jag menar.
Tack Dude och WOT...

Tack för all hjälp...

_________________
Marco Sciacca Tunström.
Toyota Supra Mk5 B58
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lancia Delta EVOluzione Racing.
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16   >>
150 besök senaste veckan (94529 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande