Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 164 V6R 1990 | << 1, 2 3 besök senaste veckan (14761 totalt) |
Tack och bock, ja, hon låter bra trevligt. Vi var i Årsta och tvättade inför en grej i Automobil. Kolla automobil.se
_________________ Micha Forsgren (Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar) Alfa 164 Q4 1997 Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge Audi A6 (frugans) |
Jag har ju sett bilen några ggr, men hur har du lyckats lätta 400Kg ? Är passagerardörrarna glasfiber ?
_________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
Henrik har tagit bort det mesta och det tyngsta och jag finliret. Dörrarna är inte glasfiber men väger som om de vore det. Dörr är helt urkapad inne längs med ytterkant. Hålborrad från sidorna. Klädd med 1 mm alu, plastfönster och urkapad ute bakom plastkjolen. Du får smygkika nästa gång du ser henne.
_________________ Micha Forsgren (Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar) Alfa 164 Q4 1997 Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge Audi A6 (frugans) |
Jag kollade på bilderna på föregående sida. eftersom jag misstänker bilen är omreggad för 1 passagerare så behöver inte bakdörrarna vara öppningsbara. man kan ta bort gånghjärn och låskistan och fästa dörrarna med tex dzuz eller något liknande.
Dessutom behövs inte alu på någon annan dörr än förardörren enligt SBF (osäker vad SBP säger om främre passageradörren dock) på vår 75ts har vi gjort delvis enligt ovan. men jag tror ändå glasfiberdörrar skulle göra ytterligare kilon, bilen väger 980kg nu, och skall så småningom ner kring 920... vi syns på gelleråsen hursomhelst. vi kör challenge klass 3 /benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
Hejsan!
Måste börja med att säga att jag aldrig trodde att en alfa 164 kunde bli så frän. Polaren har en likadan bil och nu när han har flyttat i hop med sin tjej tycker hon bilen är för stor. Så jag la snyggt upp den fina iden att "bygga" om den lite. Har du några race delar till övers? Din Certifierad bur skulle ju sitta fin i bilen exempelvis. //Markus _________________ Markus Hallsten Samsung SM6 |
Jag har massor av delar för race och bana till 164. Säg till när det är dags så bara. En certifierad bur är inte certifierad längre om man flyttar den. Och en sådan är oftast annorlunda byggd än en hembyggd och blir då helt icke godkänd.....
_________________ Micha Forsgren (Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar) Alfa 164 Q4 1997 Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge Audi A6 (frugans) |
Såg/hörde dig på Gelleråsen, "fegkörde" du eller låter den sådär på fullvarv? Lät som om du växlade vid 4000rpm.
Väldigt coolt bygge annars! |
Eftersom jag hade fel ECU i så ville jag inte riskera motorn, den här ECU:n är förvisso jävligt rolig och aggresiv men sabbade topparna i min andra bil.... så jag växlade vid 5500 istället för vid 7200 :-) Men det gör inget, ligger inte så mycket vrid där uppe ändå
_________________ Micha Forsgren (Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar) Alfa 164 Q4 1997 Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge Audi A6 (frugans) |
Aha! Förstår! Hoppas du hittar en bra mappning till slut då. Då kommer jag o lyssnar igen!
|
om någon undrar vad som händer innan jag hunnit lägga in det här så ligger det på www.sparacing.se
_________________ Micha Forsgren (Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar) Alfa 164 Q4 1997 Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge Audi A6 (frugans) |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 164 V6R 1990 | << 1, 2 3 besök senaste veckan (14761 totalt) |