Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 164 V6R 1990
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (14761 totalt)
magnusharling
Årsta, Stockholms län, Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 142



Såg och hörde dig i Årsta häromdan... Gött ljud!
thumbs up
Jag e inte avis...

_________________
Magnus Harling
Citera
Micha Forsgren
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 57


Trådstartare
Tack och bock, ja, hon låter bra trevligt. Vi var i Årsta och tvättade inför en grej i Automobil. Kolla automobil.se

_________________
Micha Forsgren
(Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar)

Alfa 164 Q4 1997
Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge
Audi A6 (frugans)
Citera
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303



måste bara instämmer magnus! såg och hörde bilen i Årsta idag och det lät minsann mysigt!

_________________
Philipp Klement
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2536



Jag har ju sett bilen några ggr, men hur har du lyckats lätta 400Kg ? Är passagerardörrarna glasfiber ?

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Micha Forsgren
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 57


Trådstartare
Henrik har tagit bort det mesta och det tyngsta och jag finliret. Dörrarna är inte glasfiber men väger som om de vore det. Dörr är helt urkapad inne längs med ytterkant. Hålborrad från sidorna. Klädd med 1 mm alu, plastfönster och urkapad ute bakom plastkjolen. Du får smygkika nästa gång du ser henne.

_________________
Micha Forsgren
(Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar)

Alfa 164 Q4 1997
Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge
Audi A6 (frugans)
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2536



Jag kollade på bilderna på föregående sida. eftersom jag misstänker bilen är omreggad för 1 passagerare så behöver inte bakdörrarna vara öppningsbara. man kan ta bort gånghjärn och låskistan och fästa dörrarna med tex dzuz eller något liknande.

Dessutom behövs inte alu på någon annan dörr än förardörren enligt SBF (osäker vad SBP säger om främre passageradörren dock)

på vår 75ts har vi gjort delvis enligt ovan. men jag tror ändå
glasfiberdörrar skulle göra ytterligare kilon, bilen väger 980kg nu, och skall så småningom ner kring 920...

vi syns på gelleråsen hursomhelst. vi kör challenge klass 3

/benny

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Halls
Stockholm
Här sen Apr 2007
Inlägg: 86



Hejsan!
Måste börja med att säga att jag aldrig trodde att en alfa 164 kunde bli så frän. Polaren har en likadan bil och nu när han har flyttat i hop med sin tjej tycker hon bilen är för stor. Så jag la snyggt upp den fina iden att "bygga" om den lite. Har du några race delar till övers? Din Certifierad bur skulle ju sitta fin i bilen exempelvis.

//Markus

_________________
Markus Hallsten
Samsung SM6
Citera
Micha Forsgren
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 57


Trådstartare
Jag har massor av delar för race och bana till 164. Säg till när det är dags så bara. En certifierad bur är inte certifierad längre om man flyttar den. Och en sådan är oftast annorlunda byggd än en hembyggd och blir då helt icke godkänd.....

_________________
Micha Forsgren
(Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar)

Alfa 164 Q4 1997
Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge
Audi A6 (frugans)
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2157



Såg/hörde dig på Gelleråsen, "fegkörde" du eller låter den sådär på fullvarv? Lät som om du växlade vid 4000rpm.
Väldigt coolt bygge annars!

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Micha Forsgren
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 57


Trådstartare
Eftersom jag hade fel ECU i så ville jag inte riskera motorn, den här ECU:n är förvisso jävligt rolig och aggresiv men sabbade topparna i min andra bil.... så jag växlade vid 5500 istället för vid 7200 :-) Men det gör inget, ligger inte så mycket vrid där uppe ändå

_________________
Micha Forsgren
(Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar)

Alfa 164 Q4 1997
Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge
Audi A6 (frugans)
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2157



Aha! Förstår! Hoppas du hittar en bra mappning till slut då. Då kommer jag o lyssnar igen!

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Micha Forsgren
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 57


Trådstartare
om någon undrar vad som händer innan jag hunnit lägga in det här så ligger det på www.sparacing.se

_________________
Micha Forsgren
(Kihlströms Bil AB / Italienska lastbilar)

Alfa 164 Q4 1997
Alfa 164 Turbo banracing i Car Challenge
Audi A6 (frugans)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 164 V6R 1990
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (14761 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande