Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-04-26 Falkenberg, 'Vårruset' med SVKG
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6747 totalt)
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Eftersom ingen anna verkar ha startat nån tråd så får väl jag göra det då. Får tacka för en väldigt trevlig dag med fint väder, trevligt folk, väldigt trevliga bilar och trevlig bana!

Tror det blev strax under 9 mil kört för mig med bilen på banan, bilen var sån tur var lite bensinsnålare här än på Sviestad så man slapp åka och fylla på. Fick inte igång den lilla kameran kameran jag hade med mig i början för den tyckte att den hade lite batteri trots att den var nyladdad... Men det blev lite bilder från depån i slutet av kvällen när sista gänget var ute.

OM nån har bilder på en liten röd VW Lupo på banan så posta dessa gärna här eller skicka ett mail, hade varit kul att se hur det ser ut.

Läcker Alfa på väg in från drabbningar på banan, gick riktigt fint. thumbs up


Rapp GTV framförd av Löveryd jr.


De röda bilarna stod som spön i backen...


Träffens enda Elise.


Miator i varierad tappning.


En av de tuffaste bilarna på träffen i mitt tycke. Jobbigt snabb enligt många tror jag.


Pannrummet på samma bil, så vackert och välljudande det kan bli ungefär.


Insidan gick inte av för hackor den heller, det vill nog till att man har knäppt bältet ordentligt för sidostödet i stolarna verkar kunna vara tveksamt.


Stellans Alpine, en riktigt trevlig bil!



Ännu en Alfa, denna GTV'n är Hisingenmotoriserad och blir här erbjuden lite luft i depån av föraren Per Löveryd, rackarns snabb och fräsig bil.



Hemgång, bara 15mil eller nåt att bta av innan man är hemma...

_________________
Peter Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Det gick ju att få ihop det, när vi lyckas vara tillräckligt ed SVKGare på samma plats samtidigt (vi var väl fem som drog i olika tåtar totalt)

Att köra 3x3x15min visade sig fungera fint och vi hann tom med ett litet bonuspass på 9 minuter på slutet, trots tre bärgningar varav en resulterade i oljesanering (sprängt motorblock).

Tack alla deltagare för att det flöt så fint. Alla flaggor lyddes på bästa sätt osv.

Speciellt tack till de som stod som flaggposteringar, det blev lite längre pass än önskat.

och jättetack till vädret, oj oj oj, det kändes som juli.

För egen del så smet jag åt mig ett nästan fullt körpass och det är lite körrost att fila bort, men allt verkade fungera iaf.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Det var skitkul på träffen trots att jag inte hade en körklar bil att köra med, utan fick snällt titta på! Det blev många bilder plåtade, ska lägga ut dem i helgen!

Jag och Mattias B stod flaggvakter på postering 8 en stund på slutet, där fick man bra läge till ett par goa bilder

thumbs up

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
waern
Frillesås/Kungsbacka
Här sen Apr 2006
Inlägg: 33



En härlig kväll perfekt att damma av bilen. Kändes som det flöt på riktigt bra hela eftermiddagen thumbs up

Lyckades för första gången med misstaget att glömma huvsprintarna i all hast men nu har ju bilen iallafall fått lite racepatina

_________________
Christoffer Waern
Honda S2000 -99

Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Det var riktigt kul att vara tillbaks på Falkenberg! thumbs up
Åtminstone så länge det varade...

Fick bara kört ett pass för sedan upptäckte jag ett oljeläckage som var svårt att lokalisera.
Tog det säkra före det osäkra och parkerade bilen, får felsöka i helgen.
Men jag hann iaf med att känna att bilen funkar riktigt bra och fick dessutom uppfriskat minnet av spårvalen. thumbs up

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Riktigt kul att få vara med även som funktionär
Skoj att se headline verkar fått upp bra fart på 944:an - gick riktigt snyggt thumbs up thumbs up
Kunde nog inte bli så mycket bättre får åkarna denna kväll, vi tackar SVKG
Inga allvarligare incidenter fick dra upp lite bilar ur sanden, lätt hänt har också varit där och harvat
/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Ja, tack för en kanonfin dag på banan! Vilket väder!!!

Tyvärr glömde jag min sändare till transpondern på räcket i depån och den var borta när jag kom tillbaka för att plocka upp den. Så är det någon vänlig själ som tagit hand om den så hör gärna av dig.

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Cyberoid skrev:
Ja, tack för en kanonfin dag på banan! Vilket väder!!!

Tyvärr glömde jag min sändare till transpondern på räcket i depån och den var borta när jag kom tillbaka för att plocka upp den. Så är det någon vänlig själ som tagit hand om den så hör gärna av dig.


Andreas på Majornas Go-kart har den

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Josen skrev:
Cyberoid skrev:
Ja, tack för en kanonfin dag på banan! Vilket väder!!!

Tyvärr glömde jag min sändare till transpondern på räcket i depån och den var borta när jag kom tillbaka för att plocka upp den. Så är det någon vänlig själ som tagit hand om den så hör gärna av dig.


Andreas på Majornas Go-kart har den

/Joachim


thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Nisse977 skrev:
Det blev många bilder plåtade, ska lägga ut dem i helgen! Jag och Mattias B stod flaggvakter på postering 8 en stund på slutet, där fick man bra läge till ett par goa bilder thumbs up

Låter lovande, hoppas hoppas.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Här kommer ett gäng bilder! Suck! (tog lång tid att klippa till alla de där )




Förberedd för rejs!

Många bilder på Maciek blev det. (måste ju fjäska lite eftersom jag fick skjuts ner till träffen)
















Du ville ju se hur den krängde framifrån sett











Å på slutet så fick vi stå i flaggvakten, där fotades resten av bilderna





























Ut i gruset gick det, inte så farligt, men den fastnade ändå


Bakdäcken ok

Framdäcket blev lite svarvat på kanten




Den där gick riktigt snabbt i kurvorna hehe!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Vilken kanon eftermiddag det blev
Äntligen fick bilen smaka lite asfalt
Bilen kändes underbar med den nya diffen , nu kan jag gå på gasen mycket tidigare ur kurvorna och bilen är mycket snällare mot däcken

Nisse och Mattias tack för sällskapet dit och tillbaka thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Maciek Matwiejczuk skrev:
Vilken kanon eftermiddag det blev
Äntligen fick bilen smaka lite asfalt
Bilen kändes underbar med den nya diffen , nu kan jag gå på gasen mycket tidigare ur kurvorna och bilen är mycket snällare mot däcken

Nisse och Mattias tack för sällskapet dit och tillbaka thumbs up

Det är alltid gött att känna när de dyrt inköpta prylarna verkligen känns! Vi tackar för att vi fick åka med. Alltid kul med lite bilnörd-gemenskap

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Nisse977: Wow va många snygga bilder! Väldigt kul att se hur bilen ser ut in action.
Är det okej om man lånar några bilder till sin banåkarbilstråd och skriver att du har fotograferat tycker du?

_________________
Peter Karlsson
Citera
Peter T16
Varberg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 34



Tjena!

Får tacka för en kul banträff, jag som har den enda Saaben som var där Var första gången jag körde på Falkenbergsbanan, det syntes nog hehe. Rätt så svår bana tyckte jag, snabb var den iallfall. Men tyvärr så börja kopplingen slira pga olja på lamellen . så det blev inte mer körning sen för min del men fick ju testat på banan iallfall

Mvh. Peter

_________________
Peter Walfridsson

Kör röd SAAB 900 T16-88
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470



Vill tacka alla inblandade för det härliga vår racet i torsdags em. Var skönt att få gasa av sig efter den långa vintern . Bilen kändes jätte bra men får nog laborera lite med däcks trycket, fick ett skumt slitage vf på skuldran av däcket . Tack Nisse för de härliga bilderna, riktigt kul att se bilen in action.

Mvh/Mattias...

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Barbapappa skrev:
Nisse977: Wow va många snygga bilder! Väldigt kul att se hur bilen ser ut in action.
Är det okej om man lånar några bilder till sin banåkarbilstråd och skriver att du har fotograferat tycker du?

Självklart får du ha med bilderna i din tråd! Bilderna blev väl ok. Jag skulle dock ha jobbat med dem lite i photoshop för att få till bättre skärpa och färger osv på en del av dem. Men det var så många bilder, så det var nog roligare att få ut fler att visa än några få snygga tänkte jag

Mattias R Johansson skrev:
Vill tacka alla inblandade för det härliga vår racet i torsdags em. Var skönt att få gasa av sig efter den långa vintern . Bilen kändes jätte bra men får nog laborera lite med däcks trycket, fick ett skumt slitage vf på skuldran av däcket . Tack Nisse för de härliga bilderna, riktigt kul att se bilen in action.

Mvh/Mattias...

Ja där fi du några bilder framifrån som du ville ha! Ska du inte köpa värre krängare eller tror du det beror på trycket?

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Barbapappa skrev:
Väldigt kul att se hur bilen ser ut in action.


Jag har det på film

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Nisse977 skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Vilken kanon eftermiddag det blev
Äntligen fick bilen smaka lite asfalt
Bilen kändes underbar med den nya diffen , nu kan jag gå på gasen mycket tidigare ur kurvorna och bilen är mycket snällare mot däcken

Nisse och Mattias tack för sällskapet dit och tillbaka thumbs up

Det är alltid gött att känna när de dyrt inköpta prylarna verkligen känns! Vi tackar för att vi fick åka med. Alltid kul med lite bilnörd-gemenskap



Ja måste ju lägga pengarna på nåt thumbs up

Tack själva och du vet att det är bara å hänga på till kullen den 18 maj

_________________

--VVTS--
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522



Måste även jag tacka för en mycket trevlig kväll som bjöd på mer körning än vad jag hade räknat med!

Fina bilder Nisse! thumbs up Jag antar att jag kan använda dom för eget bruk?

Tackar även Mikael i den fina "gubbalfan" för spårvalsvarven, hjälpte garanterat en del!



Josen skrev:

Skoj att se headline verkar fått upp bra fart på 944:an - gick riktigt snyggt thumbs up thumbs up
/Joachim


Tack för dom kommentarerna Joachim! Bilen känns betydligt snabbare än förra året. Började köra i långsamma gruppen men upplevde snart att det gick lite långsamt. Körde senare med mellangruppen ett pass vilket gav bättre utrymme för min egna fart. thumbs up Körde till och med sista passet med snabba gruppen och upplevde inte att jag var någon stoppkloss där heller så det var skitkul!

Ser fram emot kommande körningar med klubben!

Mvh Gustav

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Maciek Matwiejczuk skrev:

Ja måste ju lägga pengarna på nåt thumbs up

Tack själva och du vet att det är bara å hänga på till kullen den 18 maj

Ja tack! Men jag har en tid att passa den 18e maj (ska på Chalmers-spexet ) så jag kanske tar egen bil, vi får se!
headline skrev:
Måste även jag tacka för en mycket trevlig kväll som bjöd på mer körning än vad jag hade räknat med!

Fina bilder Nisse! thumbs up Jag antar att jag kan använda dom för eget bruk?

Tackar även Mikael i den fina "gubbalfan" för spårvalsvarven, hjälpte garanterat en del!

Josen skrev:

Skoj att se headline verkar fått upp bra fart på 944:an - gick riktigt snyggt thumbs up thumbs up
/Joachim


Tack för dom kommentarerna Joachim! Bilen känns betydligt snabbare än förra året. Började köra i långsamma gruppen men upplevde snart att det gick lite långsamt. Körde senare med mellangruppen ett pass vilket gav bättre utrymme för min egna fart. thumbs up Körde till och med sista passet med snabba gruppen och upplevde inte att jag var någon stoppkloss där heller så det var skitkul!

Ser fram emot kommande körningar med klubben!

Mvh Gustav

Ja du kan använda bilderna själv. Kommer du till kullen den 18e maj också?

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Eftersnack
2007-04-26 Falkenberg, 'Vårruset' med SVKG
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6747 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande