Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-05-05 Mantorp med BMWSC/BMWCS/ACS
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (20781 totalt)
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Tja, då var man hemma efter tvådagar på Mantorp (licensutbildning+ BMW SpringBreak).

Tack till alla som hjälpte till som arrangörer, instruktörer, och alla inkl. våra Audi vänner som deltog på bankörningen.
Även tack till forumägaren för punkteringen från "Loaded" Fransson

Representanter från SBF var på plats, och gav både BMW Cup, samt gatbilsarrangemanget mycket beröm.
Vi hoppas givetvis att det även finns nöjda deltagare

Grattis Samson till dubbelsegern. Nu kanske du slipper sova på soffan ?
Grattis även till Flesh som gjorde sin BMW Cup debut, och "råkade" hamna på pallen thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Jag hade mycket trevligt idag, tillräckligt mycket körning som dessutom gick snabbare och snabbare, så det var skoj som attan!
+ Bra väder, och som jag uppfattade det, få incidenter, på gatbilssidan iallafall.
Hoppas alla var lika helnöjda som jag! thumbs up

mvh Conny

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
edvard
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 61



Tack för en riktigt trevlig helg! Licenskursen och dagens körning var kanon! Synd att motorn fick lite svettigt på slutet och kokade som följd! Verkar va något som gått slut då den vart varm rätt snabbt på vägen hem! Som några såg lyckades jag iaf komma upp på motorvägen Nu står den dock i tryggt förvar hos Autopartner så måndagens projekt blir att ringa dem o be dem kolla upp vad det är som jäklas!

Skall försöka ladda upp lite bilder imorgon!

mvh,
Edvard


_________________
Edvard Wendelin
Citera
pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004
Inlägg: 394



Tackar för en härlig sommardag! Fick se er alla ha roligt på och utanför banan. Nästa gång hoppas jag kunna åka själv! Kul att se så många nya ansikten och bilar! Tänkte på en sak: Uppdelningen i två grupper för gatbilskörning, jag upplevde att det var mindre tid för gatbilskörning idag jämfört med tex förra året. Två pass istället för fyra? Rätta mej om jag har fel! (Hoppas jag har fel..)

_________________
Nüburgare und BMW-fahrer
Pål Pålsson Körlinge
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Pålsson,

Det stora antalet anmälda tillsammans med många med nytagna licenser fick oss till att köra med olika grupper denna gång.
Resten av säsongen blir som vanligt

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



Licenskursen var trevlig, blev lite utdraget med lite anektoter och annat i slutskedet när man bara väntade på att bege sig hemmåt

Tycker körningen på licenskursen löste sig ganska bra också med tanke på antalet deltagare (var 47st har jag för mig? )
Citera
M635forever
Huddinge
Här sen Jan 2006
Inlägg: 96



Tackar för den roliga licenskursen och bankörningen!
Hade jättekul med M635:an trots luft i bromssystemet och att det krängde som en i CV4!
Resan hem avslutades med de sista 10 milen i en bilbärgare!
Inget allvarligt problem...förmodligen en kass tändspole eller något med elektroniken.
Ska se över lilla hjärtat i veckan,och tala snällt med den och be om ursäkt för den våldsamma behandlingen under helgen.
Men motorn trivdes tydligen bra på banan i vilketfall, skottade på riktigt fint på rakorna.

_________________
Patrik Jansson
M635Csi -84
http://www.garaget.org/?car=72052
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



Kommer lite bilder iallafall från licenskursen så fort jag gått igenom dom
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Tackar för en kanon helg...

Dock har jag bestämt mig för att aldrig bli kartläsare, usch vad jag blev åksjuk när man var instruktör på fredagen

och lördagen kan bara sammanfattas med ett ord,,, såjädrabradag


och grattis Samson... Äntligen

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2235



Flesh skrev:
och grattis Samson... Äntligen

Tack!
Sååå jäkla skönt! Jag sitter mest och flinar.

Men det lovar gott inför säsongen då det i princip bara är tiondelar som skiljer oss åt. Kan bli hur kul som helst!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Tack alla för en trevlig helg!

Det roligaste är ju ändå att träffa "alla" IRL, gemenskapen i klubben är verkligen svårslagen thumbs up thumbs up thumbs up . Hade en mycket trevlig pratstund med Gaute på fredagskvällen, pizzan smakar extra gott när man hör roliga historier/anekdoter från förr... . Tack för det Gaute

Hoppas gatbils-lineupen fungerade tillfredsställande trots det stora antalet bilar

Sist men inte minst, STORT grattis till Samson och Flesh!!!

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2235



Domare, tävlingsledare, besiktningsmannen och andra funktionärer var imponerade över hur snyggt alla körde! "Sällan en klubbträff är så väl genomförd som denna!" Klockrent från samtligas sida, både Cup och gatkörning! De bad oss framföra detta till alla deltagare så sug åt er!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Ett stort tack till skyldiga i bmw cs/audi cs för en toppen dag..högsta betyg.. Och imsan höll hem till stockholm med.../Peter


www.audimotorsport.se


_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Vilken kanondag!

Toppenväder, mycket bilar och extremt bra arrangemang överlag. Synd bara på punkteringen på Loaded men bättre att det hände där än på Ringen

Några snabbediterade bilder från kompisens kamera;







och här har vi den skyldige till punkteringen! (Tack för åkturen(erna) Magnus!


En liten film kommer förhoppningsvis upp imorrn eller på måndag.

/MVH Martin

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



jag har tankat upp några av mina foton från 5/5 här;

http://www.pbase.com/pse/mantorp_20070505

några exempel






(välj rätt vadå? )



.... mvh Peter
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Trevliga bilder minst sagt, Peter!

(Du har inga mer på Loaded? )

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Det var en riktig toppendag ja! det kommer komma upp lite bilder från mig också .. även en del filmsnuttar eller en längre film .. vi får se .. blir inget mästerverk i vilket fall som helst ... men ljud finns ...

och jag säger bara tack till OCL för det välljudande inslaget med GT3 RS:en .... fint komplement till den välljudande Loaded.

_________________
Viktor Starkman
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Kan bara stämma in.

Arrangemanget blev hellyckat ! thumbs up

Hoppas intresset för körning etc kan hålla i sig hyffsat nu under hela säsongen.

Själv hade jag inte tänkt åka på så många av träffarna i år, har redan tänkt om dock, och sitter nu och planerar diverse grejer för bilen....helt oväntat....


Stort grattis till Samson ( och teamet ) , väl värd den lyckade insatsen, och löjligt coolt att köra vinnarbilen till och från banan ( även om jag tror att du lär ångra dig en dag... ), kul att det gick bra för "Flesh" också thumbs up


Känns också kanonbra att BMWSC börjar bli en riktigt välorganiserad och kompetent klubb, alltid med bra upplägg vad gäller förberedelser och genomförande med kringarrangemang som säkerhet etc, verkar passa fler och fler, bra med duktiga instruktörer etc, som hjälper de som inte är så rutinerade.

Ses snart....

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Ja verkligen en kul dag(två). Kändes kul att åka med BMW SC igen, välorganiserat som bara den så allt flöt ju på väldigt fint trots många deltagare. Kul att få ett ansikte på många som man i övrigt ser på rejsa.

I övrigt vill jag tacka BMW SC för förtroendet att agera hobby instuktör i dagarna två.

Samson, vilken start på säsongen

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
JonasS
Karlshamn
Här sen Jun 2006
Inlägg: 332



Stort tack alla inblandade, arrangörer, instruktörer, funktionärer etc för en fantastisk banträff.

Roligt när uppslutningen blir så stor och att det likväl är körtid så att det räcker för alla.

Att sedan vädret var så fint gör ju inte dagen sämre


Göte RS6 Sjögren skrev:
Kul att få ett ansikte på många som man i övrigt ser på rejsa.

Håller med thumbs up

_________________
Jonas Sandborg
BMW M3 E30 -87 Såld
BMW M3 E90 -11 Såld
BMW 3.0 CSI -72
Porsche 996 GT3 -04 Såld
Lotus Exige S240 -08
Shelby gt350 -17
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 121



Två riktigt bra dagar blev det.
Tack till alla inblandade och ett stort plus att alla ute på banan släppte förbi de lite snabbare bilarna direkt thumbs up

Blir fler körningar med BMWSC för min del.

_________________
Tommy Schmidt

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
Eftersnack
2007-05-05 Mantorp med BMWSC/BMWCS/ACS
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (20781 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande