Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-05-11 Kinnekullering
3674 besök totalt
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794


Trådstartare
Tänkte bara passa på att tacka för en riktigt rolig dag uppe på kullen
Det var stor blandning mellan bilarna, allt från Kadett C till nyaste porsche turbon.

Blev lite drygt 90varv och jag måste säga att jag blev riktigt positivt överraskad av mina Toyo R888.

Bilder finns på www.hastig.se

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
the rob
Skara
Här sen Jul 2006
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tyckte också det va en trevlig dag på kullen! Synd me regnet bara.
Blev lite bilder också..

www.ARD-Racing.se

_________________
Robert Åberg
Citera
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



Vi hade kul så länge det varade Någon som kan säga om min bil låter bra eller dåligt? Jag körde runt i en blå Fiat Coupé om ni undrar och har precis bytt avgassystem

Vill också tacka för ett bra arrangemang!

_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
D.Rudhem
Skara
Här sen Maj 2007
Inlägg: 4



jo då fiaten lät bra .. precis lagom thumbs up

_________________
David Rudhem
Citera
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



D.Rudhem skrev:
jo då fiaten lät bra .. precis lagom thumbs up

Det var gött att få höra

_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Passar på att tacka Marcus och Pelle för ett trevligt arrangemang även i denna tråd. Efter flera års mailbombande från Marcus lyckades jag äntligen dyka upp med egen bil .
Tråkigt bara med regnet. Kameran låg i ryggsäcken större delen av tiden och kom bara fram när himlen öppnade sig, så därför finns inget bevarat från min sida .

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Marcus Nyström
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 307



Tack för ett trevligt arrangemang. Blev grymt imponerad över hur fort det gick för vissa i regnet.
Jag åkte också en sväng när det var blött men tog inga risker med att åka fort.

thumbs down Till er som inte lärt er att använda backspegelarna ännu...(ingen nämnd ingen glömd)

_________________
Street Triple RS -18
Citera
Marcus Fasth
Vänersborg
Här sen Mar 2005
Inlägg: 24



Marcus och Pelle vill också framföra sitta stora tack för att alla deltagare som uppförde sig mycket
bra under dagen vilket gör att vi kan fortsätta med dessa arrangemang, på återseende.

Kommentar till arrangörerna kan skickas på trackevent@hotmail.com

Hoppas vi syns på banorna under året :-) (se www.ravilamotorsport.com)

Mvh
Marcus

_________________
Marcus Fasth
Autorapid-Ravila Motorsport
www.ravilamotorsport.com
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Var en toppen em, trots regnet! Kommer gärna igen! /Mats

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Kullen är alltid rolig att köra, och med bra arrangörer som donar och fixar kan det bara bli bra. thumbs up
Tack för en kul dag på banan. thumbs up

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



Din Mazda var rätt högljudd Sa gubbarna vad de mätte upp på startrakan?

_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



om jag förstod det rätt så mättes det ett par meter från bilen vilket är lite nära. Jag ska se till att "kräcka" ljudet till nästa bantillfälle så alla blir nöjda och glada.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Lennart skrev:
om jag förstod det rätt så mättes det ett par meter från bilen vilket är lite nära. Jag ska se till att "kräcka" ljudet till nästa bantillfälle så alla blir nöjda och glada.
Det finns en rätt väldefinerad mätmetod för 95db förbifartsmätningen på Kinnekulle (en liten grusplätt bortanför utsläppet där det inte finns nåt räcke i närheten), och då ska du ha kört vid sidan av asfalten för att hamna bara "några meter" ifrån
Men att ha en dB insats att montera om det upplevs låta för mycket är en bra investering, det ger dig iaf en andra chans att få köra mera eftersom du iaf gjort en åtgärd.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Niklas Falk skrev:
Lennart skrev:
om jag förstod det rätt så mättes det ett par meter från bilen vilket är lite nära. Jag ska se till att "kräcka" ljudet till nästa bantillfälle så alla blir nöjda och glada.
Det finns en rätt väldefinerad mätmetod för 95db förbifartsmätningen på Kinnekulle (en liten grusplätt bortanför utsläppet där det inte finns nåt räcke i närheten), och då ska du ha kört vid sidan av asfalten för att hamna bara "några meter" ifrån
Men att ha en dB insats att montera om det upplevs låta för mycket är en bra investering, det ger dig iaf en andra chans att få köra mera eftersom du iaf gjort en åtgärd.


Med nära menade jag att mätaren låg hos flaggvakten vid utfarten och inte på "grusplätten". Jag monterade en db- insats som sänkte db:n 5 db. Och därefter fick jag köra vidare. Jad tycker inte den lösningen är bra utan ska se om jag kan hitta en bättre.
Jag har andra mätningar från Sviestad och Mantorp som visat 93 db. Jag kommer i alla fall att försöka sänka nivån ytterliggare så kanske man åtminstone kan höra teckenspråket i bilen. Wankel låter lite annorlunda och skär igenom det mesta.
Vi kan ju åka till Månen då ska man väl kunna lösa det här.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Lennart skrev:
Vi kan ju åka till Månen då ska man väl kunna lösa det här.
Vi är ju inte unika i Sverige heller med ljudkrav, vissa banor i Europa och England (de är väl inte med i Europa) har ju ibland ännu strängare krav (ibland 92dB tex mätt på lite olika vis).
om det bara är avgasljud som är problemet (insug är värre att dämpa) så borde ju en ljudnivåindikation på färdiga system inte vara fel.
Det vore ju synd att beställa ett dyrt system från andra sidan klotet för att sen upptäcka att man måste bygga om det för att få köra med det.

Bättre jämförbar mätningsstandard mellan banorna hade inte skadad (95dB är mycket mindre på Anderstorp än på andra ställen av nån anledning).

Vi får hoppas att vi får torrare väder på Kullen nu på tor-fre, att huttra i regn är mindre skoj, posteringarna har ju inget regntak...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Lite bilder han man ta före start.
Samling utanför inhängnat område = banan.






Å en sista bild på min egen ljudkälla.


Ja, vi var många som hade trevligt på banan. thumbs up

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Eftersnack
2007-05-11 Kinnekullering
3674 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande