Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-05-12 Spa
1 besök senaste veckan (2971 totalt)
Robban G
Sverige/Holland
Här sen Mar 2006
Inlägg: 52


Trådstartare
Ytterliggare en helt underbar dag på Spa igår (ca 30-35 varv). Regn,vind och sol men trots detta både våt och torr bana! Carbotech bromsar samt nya fjädrar (eibach pro) och ny programvara till DSG lådan (helt manuell och snabbare växlingar) var härligt, sänkte min varvtid med 11 sekunder, kan nog vara ändringarna och även att man börja få lite mer erfarenhet. Klicka här för bilder. Mer bilder och videoklipp kommer.










































Så nu har jag ändrat posten så att det är enligt regelboken med bilderna uppladdade

_________________
Robert Gustafsson

BMW 1M -12
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Hur är Spa efter ombyggnaden? Lite nyfiken...

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Robban G
Sverige/Holland
Här sen Mar 2006
Inlägg: 52


Trådstartare
Niklas Maravic skrev:
Hur är Spa efter ombyggnaden? Lite nyfiken...


Stora skillnaden att man gjort om busstop precis innan F1 starten, dels har den flyttats åt höger samt höjts, det är en höger vänster nu istället för vänster höger och kurvan kommer något senare vilket gör att man kan hålla i lite längre. Sedan är det ny beläggning från i princip Stavelot tom första kurvan efter F1 starten, en del avåknings zoner har gjorts större bla i Blanchimont. Kolla här för bild, http://www.spa-francorchamps.be/en05/circuit/circuit2.php Tycker busstop är mycket roligare nu. Man håller även på med en del andra renoveringar tex F1 depån, läktare etc.

_________________
Robert Gustafsson

BMW 1M -12
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator


_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Dom verkar tagit bort "knixen" innan Bus Stop också .. Trevligt!
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465



Hej, nyfiken på vad du kör på Spa då jag kört där en del själv och har en GTI med dsg ? Hur funkar bilen på denna snabba banan?

_________________
Henrik Troeng
Citera
Robban G
Sverige/Holland
Här sen Mar 2006
Inlägg: 52


Trådstartare
HTR skrev:
Hej, nyfiken på vad du kör på Spa då jag kört där en del själv och har en GTI med dsg ? Hur funkar bilen på denna snabba banan?


Den tid jag fick nu var 3.15 Har ju inget att jämföra med men man hänger med bra, visst torskar man mot hk starkare bilar på långa rakan men annars kan man ta igen en del i kurvorna och framförallt om man har en bra linje i Eau rouge så kan man få med sig en hel del fart ut på rakan.

_________________
Robert Gustafsson

BMW 1M -12
Citera
Robban G
Sverige/Holland
Här sen Mar 2006
Inlägg: 52


Trådstartare
Uppdaterat med fler bilder, filmen kommer så snart jag får tid att redigera..

_________________
Robert Gustafsson

BMW 1M -12
Citera
Robban G
Sverige/Holland
Här sen Mar 2006
Inlägg: 52


Trådstartare
Liten filmsnutt upplagd här


Tyvärr så blev det endast filmat då banan fortfarande var blöt.

_________________
Robert Gustafsson

BMW 1M -12
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Sjysst film, Robban.


Ser kul ut. thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1354



Blev nyfiken hur du uppgraderat DSG-lådan. Är det en uppgradering som finns hos Audiverkstan? Vad menar du med "helt" manuell? Har själv en Audi A3 med DSG, men den kan jag köra helt manuell om jag vill.

_________________
Lasse Alfons
Citera
Robban G
Sverige/Holland
Här sen Mar 2006
Inlägg: 52


Trådstartare
Alfons skrev:
Blev nyfiken hur du uppgraderat DSG-lådan. Är det en uppgradering som finns hos Audiverkstan? Vad menar du med "helt" manuell? Har själv en Audi A3 med DSG, men den kan jag köra helt manuell om jag vill.


Är ett företag i Tyskland som har utvecklat den ( http://www.agr-engineering.de/ ) en av de som jobbar där jobbade tidigare med växellådan till Bugatti Veyron. Då tror jag inte du provat lådan fullt ut..Det som jag fann mest irriterande var på bana när jag närmade mig en kurva på tex 3:ans växel nästan maxvarv då bromsar man lite och går sedan på igen och då ska det vara 3:ans växel, innan uppdaterigen så lade lådan i 4:an växe för att man släppte lite på gasenl trots att man var i "manuellt" läget. Den är manuell i de flesta normala situationer. En annan positiv sak med uppdateringen är att växlingarna i sportläget går ytterliggare lite snabbare.

_________________
Robert Gustafsson

BMW 1M -12
Citera
Eftersnack
2007-05-12 Spa
1 besök senaste veckan (2971 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande