Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-05-27 Mittsverigebanan, PCS
3552 besök totalt
Jesper Hansén
Sundsvall
Här sen Feb 2005
Inlägg: 22


Trådstartare
Jag provade nya kameran när PCS träffades på Mittsverigebanan i helgen, kul att se att det finns så mycket fina porschar här i trakterna!

Jag hoppas kunna och titta komma någon fler gång i sommar. /Jesper





















































_________________
Jesper Hansén
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6878

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Härliga bilder! Särskilt 928:an - kul att se en sån på bana.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Ser ut att ha varit en härlig dag! En Opel och en M3? Trodde att det var krav på Porsche med Porscheklubben? Då kan ju jag vara med nästa gång om jag är medlem eller ?

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Riktigt trevliga bilder thumbs up
Det känns som jag vill veta allt om den där 928:an .
När är bilderna tagna?? Det ser ut som det slarvas med hjälm....

Joan skrev:
Ser ut att ha varit en härlig dag! En Opel och en M3? Trodde att det var krav på Porsche med Porscheklubben? Då kan ju jag vara med nästa gång om jag är medlem eller ?


Såhär är det: du måste ha en Porsche för att vara med i PCS (om du nu inte är familjemedlem, fast då finns det ju en Porsche i hushållet). På PCS banträffar är det däremot inget tvång att köra Porsche, dock är träffarna bara för medlemmar .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Eddie Varvstopp skrev:

Såhär är det: du måste ha en Porsche för att vara med i PCS (om du nu inte är familjemedlem, fast då finns det ju en Porsche i hushållet). På PCS banträffar är det däremot inget tvång att köra Porsche, dock är träffarna bara för medlemmar .


Då kan jag bli familjemedlem snart! Måste man vara skriven på samma adress?

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Joan skrev:
Eddie Varvstopp skrev:

Såhär är det: du måste ha en Porsche för att vara med i PCS (om du nu inte är familjemedlem, fast då finns det ju en Porsche i hushållet). På PCS banträffar är det däremot inget tvång att köra Porsche, dock är träffarna bara för medlemmar .


Då kan jag bli familjemedlem snart! Måste man vara skriven på samma adress?


Jag är osäker på den punkten. Avsikten med familjemedlemskapet, vad jag förstår, är att klubbmaterial blir billigare/enklare att hantera i.o.m att flera medlemmar bor på samma adress.
Det finns mer info här http://www.porsche.nu/html_swedish/information/MembershipFee.htm

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



Sjyssta bilder:)

Jag var där och körde den blå 928an på parkeringen...

Edwin,
Jäger-28an är sjysst:)

Vet vilka ägarna är... Här är det jag vet om den...

928S som är rensad på inredning, bur, skalstolar, r-räck, gula konis samt supertramp ljuddämpare bak. Svartlackade CUP1or samt bananvinge bak. Lexanrutor runt om förutom framruta.

Iövrigt är den nog original.

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Jesper Hansén
Sundsvall
Här sen Feb 2005
Inlägg: 22


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Riktigt trevliga bilder thumbs up
Det känns som jag vill veta allt om den där 928:an .
När är bilderna tagna?? Det ser ut som det slarvas med hjälm....


Tack Eddie, Kraniel och Adam för berömmet.

Bilderna tog jag under kvällen den 27/5 och det där med hjälm tänkte jag också på. Det är första gången jag är på banträff här i Sundsvall så jag vet inte om det är en regel eller undantag. Angående 928:an glömmer Adam att nämna att den lät rätt mulligt och var automatväxlad.

/Jesper

_________________
Jesper Hansén
Citera
fatcar
Sundsvall
Här sen Jul 2005
Inlägg: 16



Håller med om snygga bilder men det är det enda som stämmer i diskussionerna.

Porsche club Sverige hade en deltävling i slalomcupen förlagd till Mittsverige banan. Det var ingen banträff. Fotografen har valt ett fota vid ett parti utan konor, vid banas övre del som blir en naturlig del av slalombanan utan konor. Tävlingsledningen bedömde riskerna utifrån slalomkörning och inte som det beskrivs här banträff och deltagarna kunde själva välja hjälm eller toppluva.

Förarna av BMW och Opeln var gäster utom tävlan, för att i en positiv anda kunna känna på PCS slalomaktiviteter och förhoppningsvis ett bilbyte och medlemskap i PCS.

Håkan Solander medlem i PCS och tävlande den aktuella dagen.

_________________
Håkan Solander
Citera
Jesper Hansén
Sundsvall
Här sen Feb 2005
Inlägg: 22


Trådstartare
fatcar skrev:
Håller med om snygga bilder men det är det enda som stämmer i diskussionerna.

Porsche club Sverige hade en deltävling i slalomcupen förlagd till Mittsverige banan. Det var ingen banträff. Fotografen har valt ett fota vid ett parti utan konor, vid banas övre del som blir en naturlig del av slalombanan utan konor. Tävlingsledningen bedömde riskerna utifrån slalomkörning och inte som det beskrivs här banträff och deltagarna kunde själva välja hjälm eller toppluva.

Förarna av BMW och Opeln var gäster utom tävlan, för att i en positiv anda kunna känna på PCS slalomaktiviteter och förhoppningsvis ett bilbyte och medlemskap i PCS.

Håkan Solander medlem i PCS och tävlande den aktuella dagen.


Det är helt riktigt Håkan, jag tar på mig misstaget att kalla det för banåkning och jag inser nu att jag inte fått med en enda kona på bild. Man kan på en del bilder ana ett spår utanför ideallinjen och där har bilarna just passerat eller ska passera en kon.

Sorry /Jesper

_________________
Jesper Hansén
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Tyckte det såg lite konstigt ut när alla åkte på full careta utan hjälm.....

_________________
Stefan Larsson
Citera
Eftersnack
2007-05-27 Mittsverigebanan, PCS
3552 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande