Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-06-09 MSLS på Sviesta
3007 besök totalt
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Tänkte bara höra om det är någon som har bilder/film från detta event?! Speciellt på den vita M3an som vi i Blommenhof teamet kör.

Själv hade jag ett kanonstint i lördags! Kom in i ett skönt tempo och jag tror t.om att jag satte min snabbaste varvtid hitills på 1:12:808, om jag tolkade tavlan rätt innan jag lämnade området vill säga. Hade en skön kamp med en gul/svart golf (Team Viking Racing?) där vi bytte plats då och då, mycket beroende på vem som tog sig förbi långsammare trafik enklast. thumbs up

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10177



patand skrev:
Tänkte bara höra om det är någon som har bilder/film från detta event?! Speciellt på den vita M3an som vi i Blommenhof teamet kör.

Själv hade jag ett kanonstint i lördags! Kom in i ett skönt tempo och jag tror t.om att jag satte min snabbaste varvtid hitills på 1:12:808, om jag tolkade tavlan rätt innan jag lämnade området vill säga. Hade en skön kamp med en gul/svart golf (Team Viking Racing?) där vi bytte plats då och då, mycket beroende på vem som tog sig förbi långsammare trafik enklast. thumbs up


Jag var på plats, visste inte om det i förväg men svensexan jag deltog i var där och körde lite kart. Vilken bil körde du(ni?).

_________________
Anders Hansson
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
sweanders skrev:
Jag var på plats, visste inte om det i förväg men svensexan jag deltog i var där och körde lite kart. Vilken bil körde du(ni?).


Synd att vi missade varandra Anders! Jag var dock inte med hela dagen utan åkte vid 11.40 ungefär, för att deltaga på Svensexa i Kalmar och köra Gokart...

Vi kör den vita e30 M3an (inte att förväxla med den vita e30 325an med M3 breddning och svart banan vinge). Det står: www.blommenhof.se på vår bil och vi har original M3 Vinge.

EDIT: Hittade en bild i en tråd från MSLS 19/5 där bilen jag kör är med (den vita bakom Volvon alltså ):


_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



sweanders skrev:
Jag var på plats, visste inte om det i förväg men svensexan jag deltog i var där och körde lite kart. Vilken bil körde du(ni?).

Då kan jag ge mig fanken på att ert gäng var dom som fick tre overallsprydda extra-killar med i ert träningsheat? Kan gissa att du var den som körde på en 59-tid, jag var nr 2 i det heatet med en mitten-1.00-tid. Attans att man inte hälsade i så fall...

I övrigt var jag den enda som fick chansen att köra vår Ascona, dvs jag körde transpondertestet (med vimplar i vingen och suspekt skylt bakpå!) innan styrboxen dog för oss. Vi satt alla 8 timmar i depp-ån...

Mvh
Mangan, hade hellre rattat nr 24 Asconan...

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Magnus K skrev:
I övrigt var jag den enda som fick chansen att köra vår Ascona, dvs jag körde transpondertestet (med vimplar i vingen och suspekt skylt bakpå!) innan styrboxen dog för oss. Vi satt alla 8 timmar i depp-ån...

Mvh
Mangan, hade hellre rattat nr 24 Asconan...


Trist Mangan, undrade faktiskt hur det gick för er, ni var ju på gång att svetsa grenröret när jag var förbi. Var det svetsningen som dödade styrboxen? (har ju hänt förr vid svetsning i bilar att styrboxarna dör). Hoppas ni får fler varv nästa race!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Vi tror inte det kan ha varit enbart svetsningen. Grenröret var loss från motorn, huvudströmmen var avstängd och därmed var boxen bortkopplad från övriga ström-kretsar. Men, död är den iaf...

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10177



Magnus K skrev:
sweanders skrev:
Jag var på plats, visste inte om det i förväg men svensexan jag deltog i var där och körde lite kart. Vilken bil körde du(ni?).

Då kan jag ge mig fanken på att ert gäng var dom som fick tre overallsprydda extra-killar med i ert träningsheat? Kan gissa att du var den som körde på en 59-tid, jag var nr 2 i det heatet med en mitten-1.00-tid. Attans att man inte hälsade i så fall...

I övrigt var jag den enda som fick chansen att köra vår Ascona, dvs jag körde transpondertestet (med vimplar i vingen och suspekt skylt bakpå!) innan styrboxen dog för oss. Vi satt alla 8 timmar i depp-ån...

Mvh
Mangan, hade hellre rattat nr 24 Asconan...


Haha, det var som tusan. Jag är en tungviktare och Gunde i vårt gäng klippte 59-tiden medan jag körde en hög 1:00-tid och hade tredje kvaltid tror jag... Han har varit där och tjuvtränat ett tiotal gånger medan det var första gången för mig. Riktigt kul bana. Tror det var 1.00,65 jag satte i kvalet och förbättrade med 6 hundradelar i loppet..

Var det du som bombade av ordentligt i grusfållan?

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



sweanders skrev:
Var det du som bombade av ordentligt i grusfållan?

Nope, jag höll mig på banan hela tiden, tro't eller ej.

Förra gången jag körde kart där (måste varit förr-förra sommaren) så tappade jag vänster framhjul på vägen ut i svängarna innan depån och klippte däcktraven längst ner efter depån.

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Förresten, var det ingen som fotade under träningen eller tävlingen?

Mediaskolan i all ära men den DVDn får vi väl vänta på ett tag?

Mvh
Magnus

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Magnus K skrev:
Förresten, var det ingen som fotade under träningen eller tävlingen?

Mediaskolan i all ära men den DVDn får vi väl vänta på ett tag?


Håller med!

Mediaskolans DVD kostar ju pengar också... iof kan det säkert vara värt det.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Hur gick racet då? Msls brukar vara snabba på att få ut resultatlistor men denna gången hittar jag inget

_________________
/Kristian Elisson
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Hur gick racet då? Msls brukar vara snabba på att få ut resultatlistor men denna gången hittar jag inget


Jag saknar också listorna (väldigt nyfiken på mina varvtider framförallt), brukar ju komma snabbt. Ingen "live" rapport heller vad det verkar. Är herr webredaktör sjuk?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908


Trådstartare
Nu finns resultat och varvtider på www.msls.info.

(jag är kanonnöjd med mina varvtider, snabbast i teamet för första gången hitills! )

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Eftersnack
2007-06-09 MSLS på Sviesta
3007 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande