Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-06-16 Mantorp / SLC och gatbilar
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
6 besök senaste veckan (22675 totalt)
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Mycket gliringar på Porsche åkarna..

Vilka är det ni syftar på för alla som jag pratade med låg på 1,30-1,34 vilket måste annses som rätt snabbt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Supramannen skrev:
Mycket gliringar på Porsche åkarna..
Vilka är det ni syftar på för alla som jag pratade med låg på 1,30-1,34 vilket måste annses som rätt snabb.

Det är bara avundsjuka, så det är lugnt.
Vem fan vill inte äga en Porsche!

Jag byter min Honda rakt av mot en GT-2 eller GT-3 villken sekund som hellst,
även om den är full med lecakulor.

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Hahha

Min är tom med leca men det fanns en som plockde ett par med sig hem..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Supramannen skrev:
Min är tom med leca men det fanns en som plockde ett par med sig hem..


Kanon! Bytes jämt med 944

_________________
Martin Öberg
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Här kommer första av fem videoklipp från i lördags.
Har försökt klippa bort alla ensamma sekvenser och få med så många bilar som möjligt.

Håll till godo, del1 (5)

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Benci skrev:
Här kommer första av fem videoklipp från i lördags.
Har försökt klippa bort alla ensamma sekvenser och få med så många bilar som möjligt.

Håll till godo, del1 (5)


Jag ser att du fått med min blysläde med bardisken på motorluckan, ska bli kul å se filmen thumbs up

Ang, tider så satte jag min bästa redan på första passet sedan blev framdäcken bara sämre och tiderna oxå.
/Magnus
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Benci skrev:
Här kommer första av fem videoklipp från i lördags.
Har försökt klippa bort alla ensamma sekvenser och få med så många bilar som möjligt.

Håll till godo, del1 (5)


del2 (5), tät och proffsig rejsing av gatbilarna, 10 min sammanhängande, mycket bilar

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



Kanon Benci! Så roligt det var att se sig själv åka. Det var första gången jag sett det. Jag tycker nog att bilen kränger rätt så bra i kurvorna... Kanske lite styvare krängningshämmare behövs måntro?

Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Supramannen skrev:
Tummen upp här ifrån med

Mycket nöjd med dagen, flöt på som en dans....Kan nog inte funka bättre än det gjorde, kommer gärna på nästa event

Är extra nöjd med att jag vann i vår interna mini tävling

Jag körde i min gt2 1,30,3, Jon 1,30,6 i Gallardon och Lids 1,32,x i Gt3an

Mina däck va riktigt dåliga men det gick okey ändå, hade hoppats att komma under 1,30 men nästa gång med nya däck ska jag klara det är målet, sen va det ju 8 år sen jag körde här sist så man va ju lite ring rostig

PS: Mest impad va jag över den lila 964a RSen som gick så grymt fort


Verkar varit en kul dag, hade jag inte varit på Våler hade jag ju varit med. Har kört med SLC tidigare och kan bara hålla med om att det funkar super thumbs up

Då vann jag din o min interna då på Mantorp med 4 tiondelar, 1.29.9. (har ju bara 360hk jag )
Eftersom du tog mig med 2 tiondelar på GR hade jag väntat mig detta även på Mantorp, då banan är så snabb.
I övrigt de snabbaste bilarna på Våler banan idag låg väl på ca, 1.02.9 (GT3 mk 1). Hade inte min bil med(står på ringen) vilket var tråkigt då Våler verkligen var kul.
Rickard nu tycker jag du hänger med till ringen thumbs up Då blir du från åkt med massor av sekunder och inga tiondelar

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Benci skrev:
Här kommer första av fem videoklipp från i lördags.
Har försökt klippa bort alla ensamma sekvenser och få med så många bilar som möjligt.

Håll till godo, del1 (5)


del2 (5), tät och proffsig rejsing av gatbilarna, 10 min sammanhängande, mycket bilar


del3 (5), här får jag leka följa John bakom en Porsche i 6 minuter, fin vinge han har!

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Göte RS6 Sjögren skrev:
Supramannen skrev:
Tummen upp här ifrån med

Mycket nöjd med dagen, flöt på som en dans....Kan nog inte funka bättre än det gjorde, kommer gärna på nästa event

Är extra nöjd med att jag vann i vår interna mini tävling

Jag körde i min gt2 1,30,3, Jon 1,30,6 i Gallardon och Lids 1,32,x i Gt3an

Mina däck va riktigt dåliga men det gick okey ändå, hade hoppats att komma under 1,30 men nästa gång med nya däck ska jag klara det är målet, sen va det ju 8 år sen jag körde här sist så man va ju lite ring rostig

PS: Mest impad va jag över den lila 964a RSen som gick så grymt fort


Verkar varit en kul dag, hade jag inte varit på Våler hade jag ju varit med. Har kört med SLC tidigare och kan bara hålla med om att det funkar super thumbs up

Då vann jag din o min interna då på Mantorp med 4 tiondelar, 1.29.9. (har ju bara 360hk jag )
Eftersom du tog mig med 2 tiondelar på GR hade jag väntat mig detta även på Mantorp, då banan är så snabb.
I övrigt de snabbaste bilarna på Våler banan idag låg väl på ca, 1.02.9 (GT3 mk 1). Hade inte min bil med(står på ringen) vilket var tråkigt då Våler verkligen var kul.
Rickard nu tycker jag du hänger med till ringen thumbs up Då blir du från åkt med massor av sekunder och inga tiondelar


Som tur va ska jag tbx på onsdag på en liten privat kurs, typ såna som du har varje gång du är på banan så nu får vi se om ditt rekord rycker.

Hoppas på 2 noll till mig..

Ja du har lite mindre HK men du är ju proffs på att ratta bil jämfört med mig..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Hur fort körde de snabbaste gatbilarna då?

Angående hk så har jag för mig att superkartarna åkte på 1:15-tider när jag kollade på STCC-finalen på Mantorp för ett par år sedan och de har ju knappt 100 hk.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



AndersY skrev:
Hur fort körde de snabbaste gatbilarna då?

Angående hk så har jag för mig att superkartarna åkte på 1:15-tider när jag kollade på STCC-finalen på Mantorp för ett par år sedan och de har ju knappt 100 hk.


1,30,3 för mig

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Supramannen skrev:
AndersY skrev:
Hur fort körde de snabbaste gatbilarna då?

Angående hk så har jag för mig att superkartarna åkte på 1:15-tider när jag kollade på STCC-finalen på Mantorp för ett par år sedan och de har ju knappt 100 hk.


1,30,3 för mig

Men var du snabbast, eller körde t.ex. nån av Seven-bilarna snabbare?


Har inget med gatbilskörningen att göra, så lite OT, men jag råkade ut för en spännande sak inför Mjölbykurvan, angående körning med olika snabba bilar (och chaffisar). Precis när jag börjar bromsa slänger sig en omkörande GT3:a in framför mig och tvärnitar. Kan ju konstatera att hans slicks tog bra mycket bättre än mina 225 R-däck... Jag såg honom närma sig hastigt, men precis när det skall smälla släpper han bromsen och styr in i kurvan - spännande.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Snabbaste gatbil (Seven av något slag) hade ett flertal 1.25 - 1.26-tider

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11881



Kristian Larsson skrev:
Snabbaste gatbil (Seven av något slag) hade ett flertal 1.25 - 1.26-tider


Misstänkte det, för jag upplevde alla lådbilarna som riktigt snabba, och nån var säkerligen vassare än det finaste från Zuffenhausen
1.25 är ju vad Hubbes 2:a kvalade på så det är väl bara å lyfta på hatten

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



AndersY skrev:
Supramannen skrev:
AndersY skrev:
Hur fort körde de snabbaste gatbilarna då?

Angående hk så har jag för mig att superkartarna åkte på 1:15-tider när jag kollade på STCC-finalen på Mantorp för ett par år sedan och de har ju knappt 100 hk.


1,30,3 för mig

Men var du snabbast, eller körde t.ex. nån av Seven-bilarna snabbare?




Jag va nog bland dom snabbaste "bilarana", vet inte om jag va snabbaste...

En seven är ju en hoj på 4 hjul..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11881



Supramannen skrev:


En seven är ju en hoj på 4 hjul..


Är lite benägen att hålla med, en Seven är hur grym som helst men känns lite orättvist att jämföra med en stackars bil som väger 1000 kilo till!

Jag tar en av varje tack så länge jag slipper betala...

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Supramannen skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Supramannen skrev:
Tummen upp här ifrån med

Mycket nöjd med dagen, flöt på som en dans....Kan nog inte funka bättre än det gjorde, kommer gärna på nästa event

Är extra nöjd med att jag vann i vår interna mini tävling

Jag körde i min gt2 1,30,3, Jon 1,30,6 i Gallardon och Lids 1,32,x i Gt3an

Mina däck va riktigt dåliga men det gick okey ändå, hade hoppats att komma under 1,30 men nästa gång med nya däck ska jag klara det är målet, sen va det ju 8 år sen jag körde här sist så man va ju lite ring rostig

PS: Mest impad va jag över den lila 964a RSen som gick så grymt fort


Verkar varit en kul dag, hade jag inte varit på Våler hade jag ju varit med. Har kört med SLC tidigare och kan bara hålla med om att det funkar super thumbs up

Då vann jag din o min interna då på Mantorp med 4 tiondelar, 1.29.9. (har ju bara 360hk jag )
Eftersom du tog mig med 2 tiondelar på GR hade jag väntat mig detta även på Mantorp, då banan är så snabb.
I övrigt de snabbaste bilarna på Våler banan idag låg väl på ca, 1.02.9 (GT3 mk 1). Hade inte min bil med(står på ringen) vilket var tråkigt då Våler verkligen var kul.
Rickard nu tycker jag du hänger med till ringen thumbs up Då blir du från åkt med massor av sekunder och inga tiondelar


Som tur va ska jag tbx på onsdag på en liten privat kurs, typ såna som du har varje gång du är på banan så nu får vi se om ditt rekord rycker.

Hoppas på 2 noll till mig..

Ja du har lite mindre HK men du är ju proffs på att ratta bil jämfört med mig..


Man är ju givet inget annat än en hobbyförare om jag får be, vi är väl det allihop . Visst är det ju så att man hittar lite fart efter man besökt en banan fler gånger, sedan når man väl en nivå där man stannar Intressant är att fundera på vad för potential som finns i respektive bil, klart är att en CSL går lite snabbare runt Mantorp än mina 1.29.9 om rätt förare sitter i. Är dock ganska säker på att jag t o m jag inte hittat mitt lägsta på Mantorp än, ser man tydligt på min logg, för mycket drift ur chickanen samt parisen så där finns i varje fall lite att hämta och på andra ställen.

Tror mig dock ha hittat mitt nära nog lägsta på åsen samt GR i CSL:conf: (men nog kanske kan andra hitta mer fart där i CSL såklart)

Richard Göransson körde runt en vit 997 GT3 med cup R-däck på 1.28.0 då med två i bilen, detta var förra året då även jag körde min tid ovan. Oftast låg han runt 1.28+ till 1.29. Ser inte alls detta som ett facit, utan just under dessa oständigheter bide det så. Är tveksam till att CSL kan köra liknande tider, men vem vet, intressant att referera i till olika tider ivarjefall. Vill oxå minnas att Edward Sandström körde Stefans GT2 på 1.25-26(r-däck).
Andra referenser gällande gatbilar är ju när Fredrik Ekblom körde 997 Turbo samt Corvette Z06, han gjorde ju sitt yttersta en hel dag då för att se vad det blev för tider, båda bilarna med gatdäck. Som jag minns det var det väl ca 1.30 med Turbon samt 1.27.6 med Z06. Enligt Ekblom kör Z06an i en helt annan raceserie, över två sek är ju enormt mycket, tänk R-däck på den .
I övrigt härligt med tid snack Passar ju utmärk på banåkarforum

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Benci skrev:
Benci skrev:
Här kommer första av fem videoklipp från i lördags.
Har försökt klippa bort alla ensamma sekvenser och få med så många bilar som möjligt.

Håll till godo, del1 (5)


del2 (5), tät och proffsig rejsing av gatbilarna, 10 min sammanhängande, mycket bilar


del3 (5), här får jag leka följa John bakom en Porsche i 6 minuter, fin vinge han har!


Hehe, kan förstå en viss irritation efter att ha sett den här filmen, jag hade inte ljudet på vilket kanske var tur
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Benci skrev:
Här kommer första av fem videoklipp från i lördags.
Har försökt klippa bort alla ensamma sekvenser och få med så många bilar som möjligt.

Håll till godo, del1 (5)


del2 (5), tät och proffsig rejsing av gatbilarna, 10 min sammanhängande, mycket bilar


del3 (5), här får jag leka följa John bakom en Porsche i 6 minuter, fin vinge han har!



del4 (5), 8 min sammanhänghande Civic-CRX fight

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Eftersnack
2007-06-16 Mantorp / SLC och gatbilar
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
6 besök senaste veckan (22675 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande