Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2007-06-16 Mantorp / SLC och gatbilar | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 31 besök senaste veckan (22754 totalt) |
Tack ska hålla ögoen öppna... Ska bli så kul att få en liten kurs med spårval osv av ett proffs imorrn _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
åhå.... hasse i tidtagningen tog egna beslut ..... kan låta dom vara kvar om ingen protesterar... men i framtiden kommer vi inte skicka ut dom.... |
||||||||||
Å andra sidan spelar väl tiderna inte någon roll så här i efterhand eftersom ingen kommer att göra anspråk på sitt försäkringsbolag för skador. Ja menar kör man med tidtagning å ingenting händer och det kommer ut efteråt betyder det väl bara att man har kört oförsäkrat, vilket inte spelar någon roll så länge ingenting hänt? Eller är jag ute å cyklar |
||||||||||
nej det är helt rätt... Och därför jag tänkte att dom lika gärna kan få ligga kvar..... |
||||||||||
Fast nästa gång, OM, det händer något så finns ju info kvar om att någon kört med tidtagning så kanske det är svårare att hävda att man inte gjorde det?
Bara funderar högt _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||||||
jo, jag tar bort det om några dar, så hinner alla är titta och sen så pooooof finns det inte |
||||||||||
Känns som att det blir problem om vissa kör med tidtagning och andra inte? Dvs, att dom kör på banan samtidigt?
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||||||||
Ingen som fick med en svart 200SX på bild? Har bara sett mig på en bild hittills, och det är när jag släpper förbi två bilar...
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||||||||
Tycker det är ett problem för den enskilda individen och inte för arrangören, har man en försäkring som gäller på bana bör man kolla alla detaljer med försäkringsbolaget.
Själv har jag inte mer än trafikförsäkring på banåkabilen ändå, kommer smällen får man ta den. Peronskador mm däremot är ju perfekt att det finns en aktör som SMA som vill ta tag i och försäkra. _________________ Martin Öberg |
||||||||||
ok, jag tänker närmast på detta med tidtagning, säkerhet, osv.. Men det kanske är det du också menar? _________________ Anders Berglund |
||||||||||
Det med iofs...... finns för uthyrning av oss till alla |
||||||||||
Det kan inte vara något problem som jag ser det...... att en bil tar tid på sin egen bil kan inte ha någon påverkan på försäkringsvillkoren för din egna bil om du själv inte gör och det inte är något som obligatoriskt eller ingående som ett upplägg på banträffen ..... utan det enbart är en möjlighet för dom som vill och kan använda det. typ samma sak som att du inte blir drabbad försäkringsmässigt om du krockar med en rattonykterförare så länge som du är nykter. |
||||||||||
Så där då har man vart på Matorp idag med...Detta va en testdag för Alx Danielsson med sina cup bilar, Jag och Jon va enda gatbilarn,2 cup bilar och e 2 radikals så det fanns plats och hur mycket tid som helst att nöta
En liten samanfattning av dagen kommer här... Däcken är lika slut som efter förra gången men jag åkte mest ner för att Alx skulle få känna på den och hjälpa mig med att justera in chassie och hjälpa till med spårval ochj lite coachning allmänt.. Jag börjar med att köra ett par små pass, justerar in däck temp osv, kollar att allt är som det ska...Kommer fort ner till mina 1,30,x och harvar runt där ett tag..Efeter ett tag är jag nere på samma 1,30,5 som innan och bilen käns lika lömsk som vanligt... Efter det tar Alx över spakarn och tänkte visa lite spårval, det första han säger denna bilen är ju okörbar.....Nått måste va fel och åker på såna power slides och driftar som en tok, aldrig vart mer om nått likande...Han börjar direkt säga mer comp fram, mer retur bak, osv....han kör också 1,30,x med komenteraren lifsfarlig... Jag ringer runt lite och bestämmer mig för att ställa på krängaren ett hack fram och reseta Öhlinarna till öhlins start spe, nu är klar typ 13 och vi har ätit lunch... Ger Alx nycklar och ha tar ett par varv själv, sätter 1,29,1 och säger nu är bilen mycket bättre, men däcken är riktigt dåliga tyvärr, men säger att du bör ställa på krängaren ett hack till, jag ville prova själv hur den kändes nu och åkte ett par pass, och lyckas få till 1,29,5 vilket jag är riktigt nöjd med, med för däcken är riktigt dåliga nu... Bestämmer mig sent som sides att jag ska nog justera främre krängaren som vi talat om och n blir bilen riktigt bra, men kl är för mycket och jag hinner inte köra nått mer, skulle justerat direkt bara.....Tror jag hade lyckats med en lägre 1,29 om jag lytt direkt... Det konstaerades även att bilen är för hög bak och därför måste jag köra så mycket krängare fram, så nu ska jag corner weighta den och fixa till det sista... En super dag som har gett massa.. Så 2-0 till mig nu Gaute.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Hördu Jocke, Inte ens i Spånga får man vara så slarvig med nogrannheten av varvtider! Du körde på 1:37.886 som bäst enligt SLC resultatlista, och det är en grymt bra tid! Men det är långt ifrån 1:37.00 Eller har du tider som inte är tagna med transponder ? Måste säga att jag trodde att jag skulle ha en chans mot din Mini, men men .... -------------------------------------------------------------- Hade 2 pass i kameran då jag inte hade transponder, och nu har jag gått igenom videomaterialet och klockat alla varvtider med VirtualDub. och mitt bästa varvtid är 1:39,00 sek.!! Har jämfört alla varvtider, klockat i datorn, mot transponder tiderna, och det diffar mellan 5 hundradelar till 2 tiondelar till transponderns fördel. Differansen beror nog på att jag klockade mina tider precis vid utgången på start och målrakan, där det fanns ett bra landmärke som man alltid passerade likadant. och transponder-tiderna mättes någonstans vid/efter depåutfarten. Så rent teoretiskt kan jag ha åkt som bäst ca 1:38,80 -1:38,95 , men det går ej att bevisa. -------------------------------------------------------------- Så du leder Spånga-cupen, men vi tar nästa fight på Gelleråsen! _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||||||||
Ett alternativ är ju att de som inte vill ha sitt rätta namn publicerat anger ett nick, eller helt påhittat namn, när de hyr transpondern. Det behöver ju inte vara för att man funderar på försäkringsbedrägeri, utan kanske inte vill avslöja för mamma hur mycket man gasade, lånat pappas bil, etc.. För de som tycker att det är kul med tider så är det skoj med transpondertider eftersom de är lite mer kontrollerade än de som man uppger själv - ibland förekommer selektivt minne... Dessutom är det ju lite skoj för andra också om man vill jämföra sin egen bil mot en likvärdig och se ungefär vad de ligger på. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||||
Håller på att klippa ihop slc-tv som filmades under racet. Har även lite video från gatbilsdelen(som inte kommer vara med i slc-tv) om någon kan vara intresserad.
Min vän daniel var med som reporter och han tog rätt mycket bilder under lördagens träning och gatbilskörning. Ska be han tanka upp materialet här. _________________ Michael Thonfors Filmar för SLC Racing. |
||||||||||
Här kommer mina bilder, var där med Michael Thonfors (xztraz) och hjälpte till.
Därigenom passade jag på att fota lite. Bilderna är väl mer åt finfoto-hållet än tydlig bildjournalism. Vet inte riktigt vad det är som blir fel, men färgerna ser helt keck ut på nätet. Hursom, är det någon som vill ha någon speciell bild i acceptabel kvalitet så är det bara o pma! Enjoy! _________________ Daniel Hölbling Hondafreak/Fotograf |
||||||||||
Eftersnack 2007-06-16 Mantorp / SLC och gatbilar | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 31 besök senaste veckan (22754 totalt) |