Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-07-19 Mittsverigebanan
2183 besök totalt
Hornlund
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2005
Inlägg: 283


Trådstartare
Ja, så hur gick de för er andra.. Var en del som åkt långt, tog ni er hem utan problem?
Själv fick jag de ganska kämpigt att ta mig mina ynka 11mil hem, fick stanna till vid högakustenbron & fylla vatten, samt utföra luftningsritualen.. Bara att insé, att det jag befarat nog är ett faktum, packningen till toppen har sett sina glansdagar!

Annars tycker jag det var en trevlig tillställning, & SMHI höll vad de lovade.. Om än dock en del regnskurar till&från banan, sponant en ganska ordentlig sådan precis när jag höll på att sänka däcktrycket på macken

Hoppas Jocke fick några trevliga bilder, var de fler som fotade under körningarna? Lägg gärna upp bilder, alltid trevligt, kanske rent av någon film? Själv hade jag fullt upp att hålla bilen något så när körduglig, så de blev där med inte mycket till dokumenation för egen del..

Väl mött, vi syns en annan gång

_________________
/ Mikael Hörnlund
AW11 - XE10
Citera
jockelw
Örnsköldsvik
Här sen Maj 2005
Inlägg: 8



Ja som sakt, jag kom ju ner till slut när man lyckats tagit sig ur sängen och patrk hade slutat vela om han skulle köra el. ej. Tror han va rätt nöjd över sitt beslut, 13mil bana talar ju sitt eget språk.

Vill först och främst ge Anders som jag förstår det har dragit det stora lasset och sett till så ni alla fick gasa av er riktigt denna dag, en stor eloge.. Vet själv hur det är att anordna saker. Mer än man tror som ska fixas osv.. thumbs up

Sedan så tycker jag det var riktigt roligt att vara nere och kika på, bättre än onsdagsbuset. Jag är som ute efter att se och fota bankörning så det är kanon.. Tog ju också en hel del bilder, ca: 400st. På länken nedan finns alla som vart värt att se.

Här finns alla bilder!

Ett litet axplock av bilderna..
















_________________
Joakim lindström W
Nissan 200sx S14a -98
Citera
Hornlund
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2005
Inlägg: 283


Trådstartare
Många fina ögonblick du fångat, bra ratio över hur pass många lyckade bilder du faktiskt fick thumbs up
Nästan läskig fart i en del, jag som tyckte min bil kändes så stum & fin, ser ju ut att välta över i bland

Min personliga favoritbild, på min egen bil


En av få gånger min bil ser förhållandevis stor ut


Pruttpruttsaaben, störtskön bild..


Bra jobbat Jocke, hittade många fler toppenbilder också, fortsätt att vara flitig med kameran de uppskattas..

_________________
/ Mikael Hörnlund
AW11 - XE10
Citera
jockelw
Örnsköldsvik
Här sen Maj 2005
Inlägg: 8



Hornlund skrev:
Många fina ögonblick du fångat, bra ratio över hur pass många lyckade bilder du faktiskt fick thumbs up
Nästan läskig fart i en del, jag som tyckte min bil kändes så stum & fin, ser ju ut att välta över i bland

Bra jobbat Jocke, hittade många fler toppenbilder också, fortsätt att vara flitig med kameran de uppskattas..



_________________
Joakim lindström W
Nissan 200sx S14a -98
Citera
Selling
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2006
Inlägg: 55



Golfen piskades rejält denna gång, många varv blev det
och allt höll ihop i vanlig ordning, även om däcken blev rejält nötta.
Känns som man nått gränsen för vad golfen klarar av runt banan, framtiden får utvisa vad jag göra åt den saken.
Blev jäkligt imponerad av lill-corsans framfart runt banan, kvick liten sak det där
och att man skulle få spö av 2taktsmicke kom faktiskt som en överraskning, att golfen är som en genom kurvorna visste jag ju, men att 2taktarn skulle köra 8or runt mig va lite oväntat.
Sen körde ju även Hornlund ifrån mig, vilket inte var fallet ifjol, så helt klart har hans uppgradering av mr2an gett resultat.
Nu när jag tänker efter var det kanske inte så roligt igår trots allt, verkar ju som alla körde fortare än mig

Stort tack till Anders som fixade körningen, vi lär kanske mötas på banan igen

edit: bra jobbat med kameran, jocke. flitigt avtryckarfinger, det gillas! du for omkring som en indian där bland buskar och snår, aldrig på samma ställe 2 varv i rad tror jag

_________________
/Daniel Selling
e man tillräckligt galen, så har man int vett att va rädd
Citera
Anders161
Skutskär
Här sen Jul 2007
Inlägg: 13



Tack alla som kom!

Det var kul att få lite bilder, blev inte nåt fotat med våran!

Hoppas ni hänger med nästa gång oxå!?

//Anders

_________________
Anders Larsson
Citera
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003
Inlägg: 662



Tack till Anders för lekstunden thumbs up mycket smidig tillställning.
Kul att Jocke kom och fotograferade också thumbs up

Selling skrev:

och att man skulle få spö av 2taktsmicke kom faktiskt som en överraskning, att golfen är som en genom kurvorna visste jag ju, men att 2taktarn skulle köra 8or runt mig va lite oväntat.

Jag hittar kanske runt bättre än du . Men nog tycker jag att din Golf höll i rätt så bra ändå, du kanske har hittat ett däck som funkar skapligt för sån här körning.
VolvOPatrik fick åka en del också, med ny bromsvätska och allt. Började få skapligt flyt när rallykörningen dämpades något . Men då tog ju bensinen slut .

Vassberg kom med teamet och provade R-däck på raggarbilen med. Såg ut att gå fortare i alla fall, nu finns det utrymme för lägre och hårdare fjädring

Jag är också nöjd med dagen. Lite avgasmeck på förmiddagen bara. Synd att det dök upp något tändningsbekymmer jag inte lyckades rå på. Den rätta sången ville inte infinna sig på eftermiddagen. Det lutar åt en halvtaskig tändspole.
Utöver det så gick det mest åt bensin, däck och bromsar .

_________________
//Mikael Jardstam
Citera
Selling
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2006
Inlägg: 55



tvåtaktsmicke skrev:

Jag hittar kanske runt bättre än du . Men nog tycker jag att din Golf höll i rätt så bra ändå, du kanske har hittat ett däck som funkar skapligt för sån här körning.

Hehe, där träffa du nog spiken i huvudet, chaufförn e ju inte alldeles full-lärd än, möjligen ful-lärd...
och jo, för att vara vanliga gatdäck så bettar dom ganska bra, ett tag iaf. Sen hjälper nog 4wd:n till i utgången av kurvorna oxå, är ju bara att skicka fullt

_________________
/Daniel Selling
e man tillräckligt galen, så har man int vett att va rädd
Citera
Alfa Danne
Luleå
Här sen Nov 2003
Inlägg: 61



Grymt fina bilder du tagit thumbs up

Väldigt rolig dag måste jag säga, synd bara att däcken slets så fort så vi blev tvungna att tänka på refrängen innan dagen var slut.
Tack allihop för en kanon dag, utan regn.

_________________
Daniel Henell

Alfa 75 3.0
Golf GTD
Passat TDI
Citera
Eftersnack
2007-07-19 Mittsverigebanan
2183 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande