Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-07-14 Gatebil Rudskogen (Den regniga Lördagen).
2642 besök totalt
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Det verkar inte vara nån som har lagt upp bilder från Rudskogen trots att jag träffade flera från Rejsa med kameror. Jag åkte som sagt upp på Lördagen, lite lurigt väder redan vid avgång från Göteborg på morgonen, men väl uppe i Norge såg det bättre ut ett tag, sen började det regna precis innan det andra 'extrem löpet' för dagen, typiskt att man missade det första.

Lite bilder då, eftersom det började regna när vi precis hade börjat kika på körningen så blev det inte så många bilder där tyvärr, men här kommer lite från depån och lite körning.

Dom körde nån med raktframgrej på fredagen, detta gänget verkade höra till deltagarna av däcken att döma.


Golfen var på plats i vanlig ordning. thumbs up


Denna vagn såg jag aldrig ute på banan, men 2-dörrarsmodellen är ju aldrig fel.


En pimpad gammeltysk är ju ALLTID rätt! thumbs up


Vissa började dagen med att svetsa lite i depån.


Väldigt oblyg färg, kände inte igen denna Audin från tidigare besök, men den gick friskt.


Vissa hade rejäl grill med sig.



Andra hade lilla modellen på grill.


Driftingbil?


Det verkade varit viss åtgång på både det ena och det andra under helgen för vissa.


Preppad Honda Civic av nåt slag, verkade gå duktigt!


Morgondimman över Rudskogen verkade ha tilltagit när denna bilden togs, härligt.
715cui dubbelturbo Granada, att ens få plats är ju imponerande, breeed motor.


Härlig 850. Låter verkligen gött också med 'lagom' preppad åtta i, vet inte vilken motor det sitter i den dock.


Fler och fler bilar och folk från England dyker upp på träffarna, denna gången verkade ett gött gäng med några hemskt goa Cosworth'ar av varierad modell dykt upp. De jag såg köra såg ut att röra sig bra fint!



Denna Engelska Flügel Sierran hade motorn liiite längre bak än vanligt, såg den aldrig köra tyvärr.


Gött med riktig värme när det blir kallt på kvällen...


Härligt ryt i Prochargerförsedd C5 Vette.


Synd att gå loss så mycket på en sån fin modell på Lada. Den verkade ju onekligen ha det som behövs för att åka på bilträff, bra radio, härlig custad inredning och smafullt detaljerad kaross...



...och pool. Är det förresten ett orginaltak dom har gjort 'vingen' av?


Det är inte lätt att fylla hjulhusen på en 7-serie men här verkar dom lyckats rätt bra.


Vissa hade lindat sina avgasystem med värmebandage, men detta verkade ju lite väl seriöst nästan?


om någon nu skulle köra ras på sin Hayabusa turbo maskin så fanns det nya att köpa på plats. thumbs up


'Morgonfika' serverad på bankanten.


Sen var det fullt pådrag på banan med mycket körning.


Mycket folk som alltid, men det brukar gå fint att få plats nånstans nere vid 'slaktarn'. Men 'langsvingen' brukar ju vara knöfullt redan tidigt på morgonen. Läktare hade ju varit käckt med tanke på hur mycket folk som det ändå är som besöker träffarna!


Härligt M3 E30 som verkade vara lite mer rallybetonad.


Tidigare nämnda Honda in action.


Att jag inte kan komma på vad dessa bilarna kallas. Står helt still nu.


Härlig Golf mk1 från Göteborg. Det sitter en VR6:a i denna med dubbla turbosar på, dessutom är ju bakvagnen liiite uppdaterad mot hur den var när den kom från fabriken, sitter mycket godis på denna bilen och den verkar funka väldigt fint. thumbs up Speakern var ju helt till sig i trasorna när denna bilen passerade 'langsvingen' på fullt uppställ med rykande bakhjul i hög fart.


Dahlbäck hade med sig nya leksaker och demostrerade innan extremlöpet. Yakahosu R1 kallas modellen, verkar finnas lite olika varianter men det verkar vara R1-motorn som används i samtliga. 375000:- för 300hk varianten som väger runt 220kg. Det var helsike va den gick i.a.f. Sjuka hastigheter genom kurvorna och uppför backen där vid stod, nog inte helt lätt att köra.


Sen kom duggregnet precis i tid till extremlöpet som sagt.
Startfältet var det största jag nånsing har sett, inga trötta bilar här direkt.

Denna Skylinen hade jag inte sett förut, clean. KÖrde väldigt snyggt också tyckte jag.


VS Motor hade 3 bilar med sig, tyvärr åkte dom in i depån så fort regnet kom. En bit över 1000hk kanske är fullt tillräckligt redan på torr bana, så det var nog ett vettigt beslut.



Denna Flügel Sierran går ju så himla gött, nytt avgasystem för året också verkar det som. Mer publikvänligt!


Tyvärr fick alla både bilar och åskådare stå och vänta för det verkade som att dom hade glömt att hämta en Audi som hade tappat framhjulet precis innan 'slaktarn', tog sin tid. Tyckte verkligen synd om chauffören till bärgaren också. Så mycket bilar i dåpån att det var helt löjligt, knappt personbilarna kom förbi ibland där inne ju.


Så medans Audin bärgades så började det regna mer och mer.


Sen började det regna ordentligt precis innan start och då drog sig VS-gänget in i depån, härliga bilar att krypköra med...


Härligt muller!


Go Audi, missade den inne i depån så jag minns inte avd det var för maskin och sånt i den alls.


Sen gick vi mot bilen för det såg inte ut att klarna upp direkt!
Ett gäng svenska oplar i depån.


Det tog en hel evighet att komma hem till Göteborg, det brukar ju flyta på rätt fint men idag var det köer på alla möjliga ställen och det tog nästan 4 timmar hem. Det regnade ju så folk körde helst i 70 på 110-väg också som vanligt.


Sierra Cosworthen som vi åkte upp med tyckte att ägaren hade fyllt på för mycket olja och sprutade upp en hel del genom catchtanken som sitter precis under dom praktiska hålen i huven. Det var lätt diffus sikt genom sidorutan bak kan man säga, bättre än rain-x.


Det var allt för idag. Jag lägger nog upp lite större och fler bilder på en sida under helgen eller så, återkommer med detta.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 121



Gött med bilder thumbs up.
Var själv där men utan kamera.

Den röda bilen är en Ultima GTR.
www.ultimacars.com

_________________
Tommy Schmidt

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Tommy.S skrev:
Gött med bilder thumbs up.
Var själv där men utan kamera.

Den röda bilen är en Ultima GTR.
www.ultimacars.com

Dig träffade jag ju inte, men '24-seven' snackade jag ju med.
Ultima var det ja...

_________________
Peter Karlsson
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Sköna bilder! Fotade ju inget, filmade desto mer... Dock blir nog filmen lite för oseriös för att länka här

Det var så mycket extrema bilar att man tillslut inte reagerade när man såg rejält ombyggda: Skylines, Supror, URquattros, M3or , Corvetter... Oavsett var man tittade missade man något som hände mitt framför en...

ULTIMA GTR

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Pillevinken
Helsingborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 16



Ja lördagen var ingen höjdare. Fick iof en åktur med polaren på lördagmorgonen men efter det kom regnet. Men i det stora hela så är rudskogen det absolut roligaste eventet jag varit på. Finns det mesta för det flesta. Sen om man bodde på festivalcampingen så hade man ju lagom skoj i dyngan på kvällen.
Nästa år blir det dock något nyktrare och körning hela helgen för min del

_________________
Glenn Jönsson aka Pillevinken

My way or the highway? I take both sideways
Citera
VR6 Syncro
Vingåker
Här sen Jul 2004
Inlägg: 94



Toppen bilder thumbs up

bra kommentarer med

Tråkiga är att även den med minst effekt där borta lär ha mer än dubbelt mot mig '

känns som att man måste trimma mer

_________________
Johan Blomberg
Porsche 944 TURBO 1990
http://www.garaget.org/?car=62649
Citera
Eftersnack
2007-07-14 Gatebil Rudskogen (Den regniga Lördagen).
2642 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande