Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-07-28 PCS Bankörning på Mittsverigebanan
2185 besök totalt
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Ja då har man överlevt en banträff till då

Måste säga att det som vanligt var hemskt trevligt med superduktiga funktionärer (Som alltid när det handlar om PCS?).

Körningen gick bra också sånär som på en "nära kalsongbyteupplevelse" i slutet på rakan Ni som kört Mittsverigebanan känner nog igen det

Inre dialog:
- Hmm.. ska jag hålla stumt?
- Jaa.. vafan bromsarna kändes rätt förra varvet...
- Nu går det fort...
- Ush.. pedalen sjunker hemskt långt ner... OCH jag har noll bett i bromsarna
- Åh helveeeeeete... sikta på något mjukt och billigt!!!

Summan av kardemumman.. Efter ett kvickt omtag med bromsen så lyckades jag få stopp på skrotet innan det svarta tog slut.

Resten av dagen gick bra. Bilen höll ihop och många roliga varv blev det.

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Adam928 skrev:
- Ush.. pedalen sjunker hemskt långt ner... OCH jag har noll bett i bromsarna
- Åh helveeeeeete... sikta på något mjukt och billigt!!!


Dags att byta bromsvätska? För inte har väl 928an så dåliga bromsar så de fadear efter några varv?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 213



Tyvärr så är inte bromsarna så mycket att hänga i granen på 928:an. Jag har försökt med allt möjligt men fick inte till det på min bil, den är för tung helt enkelt. Kan tillägga att med gatdäck så fungerar det hyffsat men när jag gick över till R-däck så fick jag inte till det på min orginaltunga bil.

_________________
Rehan Mirza
Citera
Karl-ove
Fåker (Östersund)
Här sen Aug 2005
Inlägg: 68



Mittsverigebanans långa raka är ju lite jobbig för bromsarna eftersom man bromsar i utförsbacken, och är då bilen tung så blir ju inte saken bättre.
Karl-ove

_________________
Karl-ove Qvarfordt
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
patand skrev:

Dags att byta bromsvätska? För inte har väl 928an så dåliga bromsar så de fadear efter några varv?


Vätskan (gatvätska) borde ha varit i fullgott skick då den bara var någon månad gammal. Det var nog inte det gamla vanliga problemet med att oken kokar och pedalen går ner i mattan. Pedalen var lite svampig men detta kändes mer som om jag plötsligt fick dåligt bett i ett beläggpar. Hade det varit frambromsarna så hade jag nog åkt av så jag misstänker de bakre. En ledtråd är att bakbeläggen sotade mer än vad de brukar.

Misstänker att de antingen är på väg att ta slut (dock inte de typiska skrapljuden som brukar komma) eller att själva beläggen helt enkelt blivit för varma. Har inte hunnit kolla upp det än bara.

Som Karl-ove skriver, Mittsverigebanans långraka som lutar kraftigt utför är verkligen inte att leka med och den har mördat många bromsar (och bilar)

Rehan skrev:
Tyvärr så är inte bromsarna så mycket att hänga i granen på 928:an. Jag har försökt med allt möjligt men fick inte till det på min bil, den är för tung helt enkelt.


Både håller med och inte håller med... Jo bilen är rel tung och visst får man problem med värme så långt är det sant. Däremot så tycker jag prestandan i bromsarna är helt otroliga. 100-0 på 3 sekunder är inte illa pinkat för en bil på 1580kg. Det är nästan så att bromsarna är lite för effektiva, de genererar helt enkelt mer värme än vad som är bra. Jag får ibland roliga kommentarer från folk som blir förvånade över att jag lyckas få stopp på skrotet så pass snabbt

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Är det ingen som har några bilder förresten?

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



känns som ett par riktiga belägg skulle göra susen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Eftersnack
2007-07-28 PCS Bankörning på Mittsverigebanan
2185 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande