Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-08-04 MGCC Sturup Raceway
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (8740 totalt)
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
En kanondag på Sturup Raceway med MGCC

Tackar alla deltagare samt samtliga funktionärer för en kanondag utan regn

Satte själv nytt personbästa med nybyggd motor med lite snällare kam = mer lättkörd

Räckte till en andraplacering i Roadsport A

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Kan bara infoga vad Bengt skrev, mycket trevligt. Blev klassvinnare i Utan

/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Vill tacka MGCC med funktionärer för en kanon-dag och ett suveränt genomfört arr - jag trodde aldrig att det skulle hinnas med drygt 40 bilar som startade, men det flöt på snyggt och snabbt med utdelning och fix med transponders thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up
Skoj att Anders o dök upp med en ny grön !! bil - snabba ryck där Synd att det verkade strulade för dig
Själv hade jag ett av mina bästa och roligaste KM med vinst i C, kanske också m.h.a av att Pär hade motor-strul
Lite roligt att Dennis frun talar om för Dennis att inte körs så elakt mot Josen - skoj kuffningar där
Racet för min del blev ett jagaden av en B-sjua då jag fick en lucka till de andra som kuffades, verkar var tätt och kul. Jag tror alla hade en kul dag och förbättrade sig thumbs up
Vill också tacka Mats ( easac ) för spårvals diskussioner som verkligen hjälpte och Bengts tips tusen tack
Bröderna Phil gjorde allt för att tappa greppet bak och pyska mig, headline hade verkligen fart på 944:an också. Bra vi behöver lite porschar som håller oss ris-kokare i trim

Slutar aldrig att imponeras av RS/Clubman bilarna, någon gång så...

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Ja, för mig gick det käpprätt åt fanders > , är inte alls nöjd med dagens prestationer thumbs down MEN det var svårt att tjura när man kunde glädjas av andras framsteg. Mats satte en fin tid, Anders o. hade fått ihop en ny bil till tävlingen, Gustav H. knep en buckla , sen fick vi se Dennis på pallen igen, även Henrik P. gjorde bra ifrån sig thumbs up . Jag hade m.a.o. kul i.a.f. .

Vill rikta ett stort tack till arrangörer och funktionärer för ett riktigt trevligt KM thumbs up !!

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



Även jag vill stämma in i kören av beröm av arrangörerna. Starkt jobbat av Bengt att tjata ihop bemanning av 11 posteringar!

För egen del är jag nöjd eftersom jag putsade personbästa med nästan två sekunder genom att förbättra mig i nästan alla partier. Jag ser dock på mina DriftBox-grafer att jag fortfarande fegar i Airport Bend, jag går in med 10 km/h lägre hastighet än B.C. (Before Crash ). Lite mer självförtroende där och i Parabolican så är jag snart nere på Mäster Josens tider

Trots missad start (igen...) så hade jag roligt i racet. Bitvis så var det ganska tätt mellan bilarna när jag följde herrarna Schildt-Broberg-Pihl. Det gick ganska mycket på sladd framför mig och vid ett tillfälle fick jag lite Airport-Bend-avåkningsvibbar och tappade flytet ett tag.

Jag längtar redan till Ljungbyhed! Vad hände förresten med motorhuven på Bettan Mats? Jag såg att det såg skumt ut när jag passerade dig och du sedan körde av i Svedala.

Mvh,
P-o

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Josen skrev:
Bröderna Phil gjorde allt för att tappa greppet bak och pyska mig, headline hade verkligen fart på 944:an också. Bra vi behöver lite porschar som håller oss ris-kokare i trim


Ja, miatan blev lite väl övertyrd i andra kvalet av någon anledning.
Trots att vi sänkte trycket bak 0.2 bar...
Till racet höjde vi något igen både fram och bak och det verkade bättre, Henrik satte sin snabbaste tid för dagen på sista varvet i racet och då var han ju ändå hindrad av de två bilarna framför (Schildt-Broberg). thumbs up
Men som Plus2 observerade så var det fortfarande hyfsat överstyrt...
Bort med bakre krängaren och möjligen något mindre tryck i bakdäcken hade nog varit lösningen.


Psykningarna verkade ju inte ha någon nämnvärd effekt, får väl ändra taktik till nästa gång...
Men på vägen hem kom vi ju på att du kör en 1.8, dvs mer effekt, mer vrid, bättre diffbroms och bättre bromsar!
Det måste ju vara förklaringen till fartskillnaden...

Lite bilder kommer snart!

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Ja, det här vart kul! Det kom lite plötsligt och oplanerat då jag jag hade glömt bort KM såhär i semestertider men jag är verkligen glad att jag åkte ner. Kanonfint väder och en gemytlig stämmning i depån.

Trots upptrappad psykning av Josen gick det inte rubba honom från täten. Imponerande kört! Även Dennis och Gustav körde riktigt snabbt under dagen och själv fick jag tampas med en ordentligt överstyrd Miata som sagt. Vilket många fick bevittna! Men jag höll mig på banan (nästan) hela dagen och hade ordentligt roligt.

Speciellt kul var det i mitt första riktiga race med stående start. Det blev som sagt ordentligt tätt ibland då jag låg som trea i en grupp av 4 bilar och fick bevittna en driftande Austin Healy i kamp med en Elan. Mycket underhållande. Och bakom låg Plus2 och leta luckor! Trodde definitivt att du skulle dyka om efter min utflykt i Airportbend men nu förstår jag varför du slog av på takten just då.

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up till arrangemanget som flöt helt utan problem.

och kul med lite ansikten på folket från rejsa.

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522



Ställer mig i ledet och bugar och bockar för arrangemanget av MGCC! thumbs up

Första KM:et för 2007 och andra gången på Sturup.

Kanonväder, bra arrangemang och bilen gick som en klocka! Det riktigt roliga var att jag helt oväntat var med och fajtades i toppen!

Det blev en tredjeplats och det kanske inte bara var jag själv som blev lite förvånad!?

Ser fram emot nästa KM5 då vi ses igen!

Mvh Gustav

_________________
Gustav Hedelin
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Här kommer lite bilder!
Jag följde ju mest C bilarna av naturliga orsaker och då framför allt gänget från GBG, men några andra bilar har fastnat förstås.
Fler bilder finns om ni saknar eller önskar något! thumbs up

Line-up inför besiktningen


Jakten börjar...






Detta var en vanlig syn under dagen! thumbs up






Här "burkas" det för fullt...






Gustav övar trailbraking, eller var det drifting...








Lillebrorsan testar oxå trailbraiking in i kurva 1.




Dennis satsade hårt för att hinna med den bortflyende Josen...








Höll bilen på ställ imponerande länge...


Men sedan fick han börja veva!


Men det löste sig till slut.


Här kan man tydligt se Josens bredare spårvidd.
Kan det verkligen vara tillåtet???





Starten för A+B.










En Seven som fick en rejäl retursladd in i kurva 1.






Starten för C + Historic, det blev faktiskt ganska trångt in första kurvan.






Den här fighten om tredjeplatsen var kul att följa!
Gustav blev nog lite stressad av de båda mer erfarna herrarna bakom och fick släppa förbi dem till slut...




Henrik hade under tiden fullt upp med att försöka ta sig förbi en Elan, såg betydligt snabbare ut i det kurviga partiet men lyckades aldrig komma förbi.
Dessutom kom även Plus2 ifatt bakifrån...




Gustav körde som sagt riktigt bra! thumbs up


och var hyfsat nöjd efteråt...


Brorsan tyckte väl inte det var lika kul...?


Måste även säga att MGCC skötte det hela bra trots det stora antalet bilar!

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Det blev ännu ett kanonarrangemang från MGCC!!

För min egen del hade lite meckarinspiration infunnet sig veckan innan KM3 och nya bromsklossar och stålomspunna bromsslangar blev monterade.
Framvagnen hade oxå fått sig en omgång med flyttade övre spindelleder vilket medgav en grad mer negativ camber. Givetvis utan någon möjlighet att testa innan tävlingen om det skuller bli till fördel eller ej.

Målet för dagen var att försöka komma ner till min personbästa tid på 1:15.2 som sattes för något år sedan på en träningskväll då med RE-540 däck.
Sedan bytet till Toyo 888 har jag aldrig kommit under 1.15.7.

Under tidsträning 2 satte jag nytt personbästa med 1.14.995 så camberjustering samt de nya bromsklossarna hade helt klart gjort nytta. Denna tid gav dessutom en 4'e plats i Roadsport C vilket helt klar var över förväntan. Att Pär H. inte var med i egen bil samt att Anders o's nya Killermiata trilskades trotts veckors stressbygge minskade ju konkuransen i tätstriden. Däremot så var där några nya bilar med i täten som kan bli riktigt farliga i klassen framöver.
Jag körde bakom bröderna Phils svarta Miata några varv och fick sen en underhållande driftinguppvisning på mycket nära håll.

I racet stod jag till höger i 5'e startpossition med Dennis framför och Gustav till vänster.
Planen var att kasta över Fieron till vänster och passera Dennis innan första kurvan.
Gustav hade tydigen en liknande plan att passera Josen (som startade framför honom) och styrde därmed till höger. Det blev ganska tight mellen Gustav och mig och jag inbillar mig att det endast var några decimeter mellan oss.
Dennis å andra sidan hade tydligen bestämt sig för att hålla mig bakom och även han styrde vänster för att blocka mig.
Jag fick släppa av lite för att inte köra in i Dennis och sedan välja ett ytterspår in i första kurvan.
Gustav låg i innerspår till vänster om mig genom första kurvan men det kändes som om jag hade bättre fart och närmade mig Dennis och började gå vänster för att försöka gå om honom.
Då kom Gustav som en raket (åter igen var det endast någon decimeter mellan oss) och gick om både mig och Dennis på vänstersidan.
Gustav och Dennis gick in sida vid sida i högfartsvänstern (Dennis i ytterspår) när Dennis fick ett jättekast med efterföljande returer vilket såg ganska spännade ut.
Efter några varv fick Gustav ett kast i BMW-kurvan och tappade lite fart. Dennis försökte gå om utan att lyckas. I den efterföljande dammkurvan valde Gustav vänsterspår medan Dennis tog innerspår.
Jag hängde på Dennis och gick jämsides med Gustav ut ur dammkurvan och in i hårnålen.
I högern ut på start och målrakan hade jag innerspår och kom därför om Gustav.
Jag försökte hänga på Dennis några varv (satte enligt min laptimer ännu nytt personligt med 1.14.71) men Dennis var aningen snabbare och efter ett kast i ingången av BMWkurvan så tappade jag kontakten helt.
Resten av racet blev ganska händelselöst i främre delan av fältet och Josen gick ohotat i mål som vinnare med Dennis på en andraplats och jag själv på en tredjeplats.

Vi ses på KM4!!

Fredrik
Citera
mx5racing
Oxie
Här sen Apr 2004
Inlägg: 130





Vill börja med att som vanligt tacka MGCC-organisationen för ännu ett i raden av bra genomförda arrangemang thumbs up

Dags för KM igen så här 4 veckor efter min krasch i Svenskt Sportvagnsmeeting. Det blev några bråda veckor och inte alls den lugna avkopplande semester utan racing som jag lovade familjen

Redan veckan efter SSM var jag i Hamburg och hittade en grön MX-5 av -94 års model med samma spec som min röda. Efter en vecka med Legoland och Tosselilla med familjen startade sedan ett intensivt jagande på regbesikningstid. Något som tog mig till Karlskrona fredagen den 27/7 för regbesiktning.

Med en vecka kvar till KM började en minst sagt lång vecka i garaget. (Började dessutom jobba igen efter semestern så det mesta blev kvällsjobb till midnatt.) Fredag kväll innan start kom bilen ned från pallbockarna kl 23.30 för en första provtur. Redan där avslöjades att det skulle bli svårt att uträtta något vettigt på KM då bilen kändes allt annat än optimalt inställd. Nåväl bilen lastades med sedvanlig KM-packning och garageporten stängdes 00.30.

Kom ut till Sturup kl 08.00. Den vanliga proceduren med anmälan och besiktning avlöpte utan större problem. (Enda problemet var att jag var struken ur startlistan då Thomas Bjärnflo inte trodde jag skulle komma till start. Detta trots att jag svarade på hans SMS 00.30 på fredagskvällen )

Första tidsträningen gick väl ungefär som jag kunde förvänta mig. Bilen var i det närmaste okörbar beträffande inställningarna. Understyrde kraftigt, ratten pekade åt vänster och bilen drog åt höger vilket dessutom blev kraftigare vid inbromsningarna. Inte helt optimalt med kraschen från Knutstorp i bakhuvudet. Lyckades få till 1.17.2 i alla fall vilket väl nästan var en smärre sensation (3 sekunder långsammare än mitt bästa 1.14.1 satt med den röda i våras på kvällsträning). Nu räckte det inte så långt i resultatlistan. Låg 8:a i C efter första passet.

Till det andra försökte jag kompensera understyrningen med ändrade inställningar på dämparna. Hjälpe lite men fortfarande understyrt. Fick inte till det bättre än 1.17.5. En bit in i passet började motorn låta riktigt illa och jag slog av och hankade mig tillbaka till depån. Det visade sig vara ett tändstift som satt helt löst och skramlade. Värre var att det inte ville ta gänga när jag försökte sätta tillbaka det. Verkar ha skadat toppen vilket inte var så kul.

Nåväl hoppas vara tillbaka med bättre utprovad bil på Ljungbyhed till KM 4. Har tyvärr börjat bli en dålig vana att behöva ta bärgare från banan med den så annars driftsäkra Miatan.

Grattis till Josen för en mycket strong insats och din första seger om jag inte tar fel thumbs up

Vill även tacka min granne Peter Mårup för hjälp under veckan med svetsjobb till bågen, bromsluftning på fredagskvällen och bogsering hem från banan i lördags
Tack till Anders Hoverberg som lånade ut bogserlina
Tack även till min teamkompis Ulf Gyllenskiöld som bistått med hjälp i garaget under veckan och fått lyssna på mina svordomar
Slutligen tack till Biltema Malmö som även hjälp till och stöttat min come-back thumbs up thumbs up

_________________

/Anders Ohlsson
http://hem.passagen.se/mx5racing
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Lite vedermödor för att deltaga i det prestigefyllda MGCCs klubbmästerskap

Min motor gillade inte alls låg oljenivå på Knutstorp under SSMet då jag för första gången skulle deltaga i ett Sportvagnsmeeting 6-8 Juli

Tävlingen jag deltog i heter ju numera Automobil Sportcar meeting, jag deltar i Roadsport A med en 145 hästars motor, andra har 160 och upp till drygt 200

Fredagen ösregnade det, bilen fick stå under ett Biltema partytällt hela dagen
Lördagen körde jag tidsträning på upptorkande bana, fick nionde tid av nio startande i Roadsport A

Racet på eftermiddagen var ännu torrare och jag gick i mål på en åttonde plats av nio startande

Publikåkningen brukar jag inte missa så även i år körde jag publik, efter ca 10st 2varvs pass började ett omisskänligt ljud lyda från motorn, vevlagerbank

Av banan, låg oljenivå!! gick i mer en 1 liter

Ut till andra Racet, en helt kass start, Alfan i roadsport B gick ut till höger och blockade mittfilen, fick släppa gasen och motorn kom under de magiska 4000 Rpm en, motorn drog inte ett dugg och medtävlarna for i väg

Efter ett varv kom dunket / slamret tillbaka, av banan

Trailer hem till garaget

Det visade sig vara allvarliga skador på många delar, ettans vevstake var blåsvart, av vevlagret återstod endast ett tunt skal, resten var utbankat på sidorna så det såg mer ut som ett radiallager

Veven kass, ramlager kass samt naturligtvis alla resterande vevlager

Mycket roliga saker återfanns i sumpen

Vad göra ???? borra block, balansera upp en annan vev, balansera upp 4 nya stakar samt skaffa hem nya kannringar till de 83,5 mms Accralitekolvarna som låg på hyllan, plana topp, gå igenom ventilerna samt byta till en något tamare kam (när jag ändå håller på), från Kent cams 254 till en 244

Panelen på huset i oxie fick vänta och många timmar och kvällar / nätter lades i garaget, ibland blev klockan 4.30 - 5.00 innan jag kröp i säng med Sydsvenskan i handen

I övrigt passade jag på att bygga om kylsystemet till ett slutet system, byggde om vevhusventilationen så att oljan från vevhuset går in i ena änden på ventilkåpan och andra änden ventileras till catchtanken catchtanken samt monterade en oljekylare ovanför den vanliga kylaren, ja det finns plats lite bakom den vanliga kylaren!!

Motorn blev klar 2/7 kördes in fram och tillbaka till Fredrik olsson i Gislöv, Fredrik var ute på jobb så jag körde om Sturup och sedan till Holmeja där jag talade med BG olsson om ett ev Zetecbyggande.
Han blev eld och lågor och tyckte att det kunde passa även i hans Caterham av lite äldre modell.
BG är en pedant, vilket syns på hans bilar och trädgård mm, ett kul snack någon timma sedan åter oxie då hustrun ringde och hotade med middag

Tillbaks till garaget i Malmö
Funderade på att efterjustera toppen efter nybyggnationen men bestämde mig för att gör detta efter KM3
Kollade bromsbelägg, tunna fram men avgjorde att dom klarar KM3

Mot oxie ca 22.30 vid nerfarten från Hedbergs på motorvägen får jag stopp i maskinen
Ringer hustrun som ser en film och kanske, efter den, kommer hon!!

Mörkt, stopp i maskin---------, börjar felsöka, inget bränsle kommer fram då jag kör på starten, aha troligen bränsleregulatorn som inte gör sitt jobb, Redtopp pumpen vibrerar ju

Bateriet tar klart slut (litet racebatteri) vid startförsöken

Stoppa någon med startkablar på motorvägen?? Vroom, Wroom, Wroom ingen känner för att stanna

Kommer en på nerfarten mot motorvägen som stannar, en invandrarfamilj som säger att de skall hämta startkablar och komma tillbaks om "fem" minuter

Efter en kvart stannar en familj med startkablar bakom min bil, föraren har en kompis uppe i landet som har en sån bil

Modern bil han har (en Volvo tror jag), batteriet i kofferten med kåpa över som måste lossas

Invandrarfamiljen dyker upp med startkablar!! och jag tackar ödmjukast

Vi fixar ström och Caterhamen hickar igång, backar upp för påfarten under svåra vedermödor då motorn knappt går, kommer upp till rondellen utanför Hedbergs och bilen dör helt (orkar inte dra alls)


Ringer hustrun igen, filmen varar ca 30 minuter till, jag säger till henne att det inte blir nån körning på lördagen (KM3), hon kommer med lina då filmen är slut säger hon

Jag fortsätter felsöka bränslesystemet och kopplar bränsleslangen förbi tryckregulatorn då jag tror att det är denna som är problemet

Ingen framgång

Ytterligare felsökning längs bränsleförsörjningen, bak i skuffen vid Redtoppen finner jag felet, verktygen har snott in sig i bränsleslangen som då fått ett veck

Ändra rotingen för slangen med ett strapp och vips så gick motorn igen

Hem till hemmet och korrigerade den senaste listan med funktionärer, det är inte lätt må ni tro att ordna fram 15 banfunktionärer till ett Klubbmästerskap, drar väl närmare ett femtiotal telefonsamtal, men det går trots allt

Upstigning 06.00, fika, koka ägg, toa+tidningen, fika för termosen, mackor, dusch och sedan iväg till Sturup

Tog denna dag vägen igenom bokskogen från oxie, ut på Svedala-Lundvägen (108an?)
Höger mot Sturup

Bilen (motorn) verkar pigg

Uppackning, besiktning av egna bilen, anmälning samt väntan på första tidsträningen

09.30ca tidsträning 1 för Roadsport A och B, fick en bra tid, efter att ha missat något varv då jag inte fått transponder, 1.11.22, Janne Persson hade 1.09 nåt vilket jag naturligtvis blev helt chockad av
Det visade sig att Janne hade 1.10 nåt och jag hade 1.11 nåt, andra bästa tiden

Tidsträning 2 gav kortare tider Janne fick 1.09.39 och jag fick 1.10.71, nytt personbästa på Långa Sturup

En andra plats av sju startande är för mig helt OK

Racet gick bra med en snabb start från andra startpositionen efter Janne, först i väg genom vänsterböjen, i uppförsbacken gick Janne och Bo Johansson förbi i kraft av 200 hästar mot 145

Kom i mål som trea i racet, höll Anders Hofverberg bakom mig trots att han under flera varv tuggade mig i ändan, han var i stort sett i kapp vid något tillfälle

Helt OK KM3 för min del
Verkar som motorn blev OK, ingen nämvärd oljeförbrukning, inga höga temperaturer

Bytet till en tamare kam var helt klart ett riktigt val, bilen blev mycket mer lättkörd

Bild på vevlager som ser bättre ut än ettans i min motor





Bilder från Depån som vanligt

http://community.webshots.com/user/bemeco
/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



TPR - många tack för bilderna, fångade verkligen atmosfären och riktigt snygga thumbs up
Kul att ni kom ner och körde - MGCC som tävlingsform är svår-slagbar mest bang for the buck s.a.s

Vi hoppas på bra väder inför KM 4 på Ljungbyhed som också brukar vara en höjdare

Citat:
Grattis till Josen för en mycket strong insats och din första seger om jag inte tar fel


Tackar - ja den var en första. Fick det att stämma med bilen och körningen. Hade ett däck med broms-platta så det kändes lite som att åka på fyrkanter men det funkade ju upperbarligen ändå

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Fina bilder och roliga racerapporter! thumbs up

Jag stod på postering vid hårnålen hela dagen, så det blev inte så mycket tid för depåsurr.

Däremot så fick man se en hel del rolig racing! Mesta arbetet fick man helt klart under RS/Clubmanracen,
med snurrningar, avåkningar och små bränder - gärna allt samtidigt vid min postering.

Både bilar och förare klarade alla incidenterna utan skavanker. Vilket flyt!

_________________
--
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Kom precis hem efter en hel helg på rymmen med Roadsport-bilen = trött.
Det blev många mil längs Skånes sydkust efter KM i lördags.

Tack tävlingsledning och funktionärer! thumbs up Den här gången var det nära att ni fått jobba med att dra upp mig ur gruset

Jag slösade bort några fria varv i första passet genom att ändra spår i BMW-kurvan (för att den breddats lite), vilket var fullständigt idiotiskt. Till andra passet skärpte jag mig lite och satte 1.14,149 som bör vara personbästa om jag minns rätt. Det räckte till en 2:a-plats och det är jag efter omständigheterna nöjd med. Gustav som blev 3:a (Grattis! thumbs up ) var väldigt nära min tid!

För en gångs skull fick jag dessutom nöjet att stänga Fredrik i starten; kommer Fieron väl före så är den ju som bekant VÄLDIGT bred.

Grattis till Josen för första segern!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



La upp några filmer från Bettan.

Här är några filmer från Sturup och KM!

Pass 1:

http://www.seventwentyfour.org/porsche/km3pass1.wmv

Pass 2:

http://www.seventwentyfour.org/porsche/km3pass2.wmv

Racet:

http://www.seventwentyfour.org/porsche/km3race.wmv


/snigeln från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



headline skrev:
Ställer mig i ledet och bugar och bockar för arrangemanget av MGCC! thumbs up

Första KM:et för 2007 och andra gången på Sturup.

Kanonväder, bra arrangemang och bilen gick som en klocka! Det riktigt roliga var att jag helt oväntat var med och fajtades i toppen!

Det blev en tredjeplats och det kanske inte bara var jag själv som blev lite förvånad!?

Ser fram emot nästa KM5 då vi ses igen!

Mvh Gustav


Tänk vad lite nya rödeloxerade ventilhattar kan göra. thumbs up

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Det blev kvarglömt 2 st laptimersändare på Sturup Raceway efter KM3.

Dessa kan återfås mot beskrivning och finns hos mig i Trelleborg.

Skicka ett PM eller ring 0705/535091.

MVH
Fredrik
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Tror serieställningen roadsport C tightat till sig ordentligt nu (kul att spekulera innan resultaten kommit fram). Jag tror att Josen leder nu på 31p. Sen i följande ordning Anders (ca 28-29), undertecknad (28), Dennis (27). Därefter har jag svårt att bedöma. Tror Fredrik klättrat, kanskte t o m förbi Edvin.

Vad tror ni? Ngn som räknat efter ordentligt.

Nu ska jag ut och varmköra min "nya" motor *brum* Till KM4 blir det fullgas i egen bil är det tänkt

_________________
Pär Hylander
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Pär Hylander skrev:
Tror serieställningen roadsport C tightat till sig ordentligt nu (kul att spekulera innan resultaten kommit fram). Jag tror att Josen leder nu på 31p. Sen i följande ordning Anders (ca 28-29), undertecknad (28), Dennis (27). Därefter har jag svårt att bedöma. Tror Fredrik klättrat, kanskte t o m förbi Edvin.

Vad tror ni? Ngn som räknat efter ordentligt.

Nu ska jag ut och varmköra min "nya" motor *brum* Till KM4 blir det fullgas i egen bil är det tänkt


Tror att jag leder - vet ifosig inte hur många poäng Anders fick, frågade Dan om när resultaten skulle vara uppe och han trodde idag thumbs up

Hur gick nya motorn ? Får vi jobba på det KM4 om någon miata skall hålla sig framför dig
På Knutan blir det tufft att nå dig tror jag

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
mx5racing
Oxie
Här sen Apr 2004
Inlägg: 130



Jag vet bara att jag låg 8:a efter första passet. Kan max ha fått 4 poäng och skulle då hamna på 29 poäng.
Beror på vad Hans Drangel gjorde i andra passet? Han låg ca 0,5 sekunder bakom mig och kan givetvis ha förbättrat det. Därefter kom Christian Almström ca 2 sekunder bakom. Han fick väl även något bekymmer ganska tidigt så jag tor inte han passerade. Övriga var på behörigt avstånd.

Fick Per bara med sig 1 enda poäng??

_________________

/Anders Ohlsson
http://hem.passagen.se/mx5racing
Citera
Eftersnack
2007-08-04 MGCC Sturup Raceway
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (8740 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande